בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  דוחות דיג
| |-+  יומן דו"חות הדיג (אחראים: rafi, shragam)
| | |-+  יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
עמודים: 1 [2] למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
דו"ח דיג: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים  (נקרא 4917 פעמים) הדפסה
Matan mizrahi

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: 35

הודעות: 413

אל תיתן לגבר דג. למד אותו לדוג

וואווו........ שמע, אחד הדוחות שיותר ממחישים מה הלך שם. כתיבה מעולה.... כל אחד מתישהו חווה בעבר או יחווה בעתיד משהו מלחיץ בסגנון. אצלי לצורך העניין קרו מספר פעמים דברים מלחיצים כמו התהפכות סירת מנוע בחזרה לחוף, חצי קיאק התמלא במיים 4 ק"מ מהחוף ויצאתי לבד, עוד מקרה של יציאה עם תומר, הקיאקים שלנו התמלאו במים באיזור הבויות.. עוד מספר מקרים של התהפכות קיאק ממש בחזרה לחוף כאשר התנאים קשים ואתה לא מספיק לרדת מהקיאק אז הגלים מסובבים את הקיאק. דווקא במקרים האלו, לא קלישאה לומר" אין חכם כבעל ניסיון". אני שמח שיצאתם בריאים ושלמים כי אני אוהב את שניכם. שהנזקים יהיו רק בציוד אמן.
נב. שהסיטואציה רק תרים אותך ולא תפיל לך את הביטחון. (בימים הקרובים ממליץ לך לצאת בים עובד ולא לחכות יותר מידי זמן).
 IP: [ מחובר ]
ארז.ד.
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 43

הודעות: 1182

הפעם גם ההומור המושחז שלך לא הצליח להוציא ממני את תחושת האווץ' הכואבת ...שומע באוזניי סנאפים של חכות נשברות, מרגיש את הגוף נלחם בקיאק מלא מים... אין לי ניסיון על קיאק אבל מברך על כך שעודך איתנו כאן, תודה על דוח מלמד ,החלמה מהירה ותודה לאל שזה הסתיים "רק" בציוד ומכאובים "קלים"
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

אלדד, ראשית תודה על השיתוף  - הרבה לקחים ומסקנות!

נקודה שלדעתי חשובה מאוד בכל הסיפור היא נושא המפרשנות. אסביר:

איילנד זוגי מצוייד במפרש ענק ! (כ-8 מ"ר אם אני לא טועה, בערך כמו מפרש של מפרשית אולימפית מדגם 470)

עבודה עם מפרש ברוח חזקה דורשת מיומנות גם בכלי סלחני כמו הובי- עבודה עם המפרש, תאום בין אנשי הצוות, עבודה יחד עם ההגה, תפעול המפרש בתמרונים ועוד. "הטריק" (כפי שכתבת) של לצאת לחוף עם המפרש בלבד דורש אימון ותזמון מושלם של כל הפעולות .

בקיצור , כבעלים של אווטבק  עם מפרש , ועם נסיון בכלי שייט מפרשיים קטנים אחרים (יש צלקת יפה על המצח שמעידה על הנסיון הזה) , אני ממליץ בחום לכל בעלי המפרש לסוגיו להקדיש לזה את תשומת הלב הראויה (=לימוד תאוריה ותרגול, רצוי עם מישהו מנוסה), לזכור שקיאק עם מפרש הוא למעשה מפרשית ולהתאמן ולתרגל בהתאם.

עונת דייג מוצלחת ובטוחה לכולנו!

ועל זה נאמר - כל מילה בסלע
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
Eldad79

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 46

הודעות: 1161

2 מסקנות שלא ציינת ואני מוסיף:
1.  מקל בתושבת רצוי שהחוט יוכל לצאת בעומס אבל לצאת כך גם תהיה תפיסה בריף בעל גובה משתנה לא ישבר המקל
2 מתקרבים להחפה רצוי להשכיב את כל המקלות מאובטחים לאורך הקיאק גם ימנע שבירת ציוד יקר.וגם לאבטח את כל מה שיש על הטרמפולינות .

עוזי אתה צודק ב-100%.
המקל בתושבת בדריפט חייב קלאץ' פתוח, מקסימום לוקוס יאכיל אותנו מרור.... שווה את החכה...

לגבי אבטוח והשכבה: הכל כמובן שכב, ובכל הקשור לאבטוח אני פריק עוד מטראומות הטירונות בסיירת, אצלי הכל מאובטח עד רמת הביצה השמאלית (הימנית היא ביצת החופש....השמאלית היא הספייר  גיחוך)....


הסיפור שלך משפשפ לי דווקא במקום אחר, מקום שבו אתה מבין שאנחנו חיים במדינה שאין תשתית לדייג פנאי בכלל.

זוהר... לי עדיין משפשף בכל מיני מקומות, יקולל הזיפזיפ הזה...
אבל אתה צודק צודק צודק... ואני רואה שהמצב רק נעשה גרוע יותר: פקחים לא נתנו לחברים לדוג בלילה בגעש מהחוף בחכה בתואנות שונות ומשונות, סגרו כל מיני מקומות ברחבי הארץ עם תשתיות כבדות +- (גדר, ביטון, שערים... ולא בשמורות אלא סתם נקודות פופולריות), הצקות מיותרות וחקיקה שאתה מגרד את הראש לפעמים ולא מבין איך סעיף מסוים עובר את מבחן ההגיון הבריא של המחוקק/מתקין התקנה....  
המצב נראה כל כך שחור שאני כבר לא מתרגש מאבו נפחות, זהרונים ושאר הפחדות, כי גם ככה הם לא יפריעו לי בדייג שלא יהיה....

נקודה שלדעתי חשובה מאוד בכל הסיפור היא נושא המפרשנות.

עבודה עם מפרש ברוח חזקה דורשת מיומנות גם בכלי סלחני כמו הובי- עבודה עם המפרש, תאום בין אנשי הצוות, עבודה יחד עם ההגה, תפעול המפרש בתמרונים ועוד.

בקיצור , כבעלים של אווטבק  עם מפרש אני ממליץ בחום לכל בעלי המפרש לסוגיו להקדיש לזה את תשומת הלב הראויה

הצדק עמך כמובן, ואין לי ספק שחוסר הנסיון הוא קריטי.... אבל ממנו לומדים...
אני חייב לציין שהשותף תירגל/טירטר אותי במהלך ההפלגה בתפעול המפרש, אבל אין ספק שתפעול רגוע בשוטף לא דומה לתפעול מיידי בעת מצוקה/תמרון מורכב

אשמח מאוד מאוד לשמוע (וכמובן גם לראות בים...) את אלמנט המפרש באאוטבק, מאוד מעניין. יש לך כח לכתוב לנו משהו על זה (ולקבוע בים....) מה?


נב. שהסיטואציה רק תרים אותך ולא תפיל לך את הביטחון. (בימים הקרובים ממליץ לך לצאת בים עובד ולא לחכות יותר מידי זמן).

אתה הולך על וידוא הריגה?  חמסה חמסה
 IP: [ מחובר ]
Eldad79

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 46

הודעות: 1161

אצלי לצורך העניין קרו מספר פעמים דברים מלחיצים כמו:
1. התהפכות סירת מנוע בחזרה לחוף
2. חצי קיאק התמלא במיים 4 ק"מ מהחוף ויצאתי לבד
3. עוד מקרה של יציאה עם תומר, הקיאקים שלנו התמלאו במים באיזור הבויות
4-?. עוד מספר מקרים של התהפכות קיאק ממש בחזרה לחוף

חתולי, אתה מתקרב ל-9 נשמות... תיזהר.....   
אבל אל תדאג, סופר-זבוב תמיד שם לעזור !
 IP: [ מחובר ]
דוראדו על החוף

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 52

הודעות: 3379

חביבי יצאתם בזול יחסית
תודה על השיתוף במסקנות
לטובת שאר הקאיקסטים שעדיין
לא הבינו שהים זה לא צחוק בכלל
ואם יש ספק אז אין ספק
יהיו עוד ימים והים תמיד יחכה לנו
רק צריך לבוא אליו שהוא במצב רוח
ככה הוא מכניס אורחים ולא מכסח.

החלמה מהירה מכל המקרה
גם נפשית וגם גופנית
ובהחלט מגיע לך יציאה מפצה
על הקטע הרע הזה.
 IP: [ מחובר ]
אבי חכם

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 47

הודעות: 4555

חפשו אותי בגוגל : דיו חכם בע"מ

אין הרבה מה להוסיף..

מה שלא הורג אותך מחשל אותך !

לפעמים לומדים דברים בחיים בדרך הקשה..

בטוח שאת המסקנות שלך מהאירוע לקחת ושמת בכספת.

ותדע להבא את הגבולות הנכונים לך.

רק בריאות.
-------------------------------
יאלללה בשמחות 

וכן , אני "חכם" "יפה" ו "מבריק" ..

ואישתי בחיים לא תירשם לפה  wife
 IP: [ מחובר ]
תומר בכר

חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 35

הודעות: 868

אלדד מר זבובנו היקר  גיחוך

נאמר פה באמת הכל,....\

אני קיבלתי טלפון מהשותף שלך עוד ברגע שיצאתם מהמים...והייתי המום,אבל חשבתי שתצאו בנזק הרבה יותר יקר
הכי חשוב שאתתם בריאים ושלמים

יכול להגיד לך מניסיוני האישי שבהתחלה שלי עם כל נושא הקיאקים הייתי שאנן ועקב כך התהפכתי כמה וכמה פעמים ואיבדתי ציוד (ולא מעט) ....הכוונה בשאנן זה לצאת מחוף פתוח...ים 90 סמ שנראה הרבה יותר בתכלס ....זה שאנן
למדתי המון מהיציאות האלה...כמובן שאר היציאות אחר כך רעדו לי הביצים אבל לאט לאט התגברתי

גם היום עם האוטבק אני לא יוצא מחוף פתוח גם אם הים פלטו...לא שווה את הציוד היקר שיש לי על הקיאק
קח את התובנות מפה בדיעבד כאילו יצאת עם הקיאק שלך.....
בזזז בירה
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
EREZ FISHING & TRAVEL

חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 41

הודעות: 797

הים מפחיד ומסוכן, מניסיון עגום. טוב שנגמר ככה...

תודה על הדוח
 IP: [ מחובר ] WWW
Barbos
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 30

בנושא מפרשנות בהחלט אשמח לחלוק מנסיון שלי .
ועוד יותר אשמח לעשות זאת ביציאת דייג משותפת עם הקיאק שלי או על גבי קיאק זוגי של מישהו אחר (חוף הבית זה נתניה אבל בהחלט נייד).

ברמת התאוריה של המפרשנות - מבחינתי יש 3 עקרונות שחייבים להבין היטב (אלא אם אתם משיטים מגיל 5 ואז זה טבע שני):

1. עקרון פעולת המפרש - לא פשוט כמו שזה נשמע. כך אפשר להבין את הכוחות שמייצר המפרש ומפעיל על הכלי שייט.
2 תפעול המפרש במצבי רוח שונים (רוח גב, רוח צד, רוח קדמית) - מעבר לזה שזה יעזור להוציא את המקסימום מהמפרש , זה יאפשר תפעול נכון ובטיחותי של המפרש!
3. מצבים ותגובות ברוח חזקה וים גלי - פעולות די אלמנטריות יכולות למנוע הסתבכות קשה. חלק מהפעולות לא הכי אינטויטיביות ודורשות הבנה ואימון. לדוגמה איך להגיב במצב שבו הכלי מתחיל לקבל הטיה כתוצאה של משב רוח חזק או של גל צד.

ממליץ מאוד להשקיע זמן, לקרוא ולהתעניין בנושא, האינטרנט מוצף בחומרים איכותיים. אם יש עניין אולי שווה לפתוח קישור נפרד לנושא ושם נוכל לדון בצורה יותר ממוקדת.

 IP: [ מחובר ]
Eldad79

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 46

הודעות: 1161

בנושא מפרשנות בהחלט אשמח לחלוק מנסיון שלי .
ועוד יותר אשמח לעשות זאת ביציאת דייג משותפת עם הקיאק שלי או על גבי קיאק זוגי של מישהו אחר (חוף הבית זה נתניה אבל בהחלט נייד).

ברמת התאוריה של המפרשנות - מבחינתי יש 3 עקרונות שחייבים להבין היטב (אלא אם אתם משיטים מגיל 5 ואז זה טבע שני):

1. עקרון פעולת המפרש - לא פשוט כמו שזה נשמע. כך אפשר להבין את הכוחות שמייצר המפרש ומפעיל על הכלי שייט.
2 תפעול המפרש במצבי רוח שונים (רוח גב, רוח צד, רוח קדמית) - מעבר לזה שזה יעזור להוציא את המקסימום מהמפרש , זה יאפשר תפעול נכון ובטיחותי של המפרש!
3. מצבים ותגובות ברוח חזקה וים גלי - פעולות די אלמנטריות יכולות למנוע הסתבכות קשה. חלק מהפעולות לא הכי אינטויטיביות ודורשות הבנה ואימון. לדוגמה איך להגיב במצב שבו הכלי מתחיל לקבל הטיה כתוצאה של משב רוח חזק או של גל צד.

ממליץ מאוד להשקיע זמן, לקרוא ולהתעניין בנושא, האינטרנט מוצף בחומרים איכותיים. אם יש עניין אולי שווה לפתוח קישור נפרד לנושא ושם נוכל לדון בצורה יותר ממוקדת.




מדליק, אתחיל ללמוד את הנושא.... ואתה תודיע כשאתה פנוי ליציאות  גיחוך
 IP: [ מחובר ]
רותם.ב
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1277

ב"ה שיצאתם בשלום
 IP: [ מחובר ]
צור.

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 12523

052-3770519

קיבלתי את העידכונים איך שיצאתם מהמים
עברתם חוויה לא נעימה
במזל זה נגמר רק בנזק לרכוש וללא פגיעה בגוף
מקווה שתחזרו מהר לעניינים
 IP: [ מחובר ]
ilan62
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5702

חתיכת סיפור   חם חם חם

היה יותר מעניין מדווח דייג עים דגים   הגזעי

כתבת יפה מאוד כול הכבוד 
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: 1 [2] למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!