בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  הוואי הפורום, שמירת הים ודיני דיג
| |-+  על החוף (אחראים: rafi, Kobiarava)
| | |-+  ומי בעד תחנת דלק ליד שמורת טבע (ומדוע)? רט"ג כמובן
עמודים: [1] למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: ומי בעד תחנת דלק ליד שמורת טבע (ומדוע)? רט"ג כמובן  (נקרא 1820 פעמים) הדפסה
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

והנה עוד דוגמה לדרכם של ספסרי הטבע -
שמירת הטבע היא עבורם אמצעי התעשרות גם תוך פגיעה בטבע!

ראו בקישור הזה -
https://www.haaretz.co.il/science/1.1230367

לנוחותכם הכתבה המלאה - שימו לב מה הדגשתי באדום:

ומי בעד תחנת דלק ליד שמורת טבע? רשות הטבע והגנים
חצי שנה לאחר שנדחתה תוכנית לבניית שטחי מסחר ליד ים המלח, רשות הטבע והגנים הצביעה בעדה


רשות הטבע והגנים, האחראית על שמורות הטבע הגדולות באזור ים המלח, סייעה לאשר תוכנית בנייה הכוללת תחנת דלק ומתחם מסחרי באזור הדרומי של הים, סמוך לשמורת הטבע עין בוקק. נציגי גופים ירוקים במועצה הארצית לתכנון ובנייה התנגדו לאישור התוכנית, בטענה שהיא תפגע בנוף. לפני חצי שנה דחתה ועדת משנה של המועצה הארצית את התוכנית, בין השאר בטענה שמדובר באזור רגיש מבחינה נופית ואין לאפשר בו פעולות פיתוח.

נציג רשות הטבע הגנים במועצה הארצית לתכנון ובנייה הצביע בדיון שערכה המועצה בשבוע שעבר בעד אישור תוכנית, הכוללת דרך גישה שתגיע עד שמורת הטבע וכן תחנת הדלק ומתחם מסחרי שאותם מקדם יזם פרטי, ובכך סייע להשגת רוב דחוק בעד התוכנית. תחנת הדלק תוקם מול אזור בתי המלון של עין בוקק, בצמוד לכביש 90 העובר לאורך ים המלח. גורמים סביבתיים טוענים שהרשות תמכה בתוכנית מכיוון שהיא תיצור דרך גישה לשמורה ובכך תאפשר להקים בה מבנה כניסה (מבואה), במסגרת הפיכת האתר למקום הגובה תשלום מהקהל.

"שיקול הדעת של הרשות שאפשרה הקמת תחנת דלק ומרכז מסחרי בלבו של אזור מדברי ייחודי הוא תמוה בלשון המעטה", ציין מנכ"ל עמותת "אדם טבע ודין", עו"ד עמית ברכה. "במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את העובדה שמעברו השני של כביש 90 יש מוקד פיתוח גדול ובו תחנת דלק ומרכז מסחרי. צד הכביש שבו מתוכננת התחנה שמר עד היום על טבעו ונראה ששיקולים זרים הנחו את הרשות, שבעצם הצבעתה הכריעה נגד שמירת האזור ובעד מסחורו. בכך היא מעלה בתפקידה".

הגורמים המקצועיים ברשות הטבע והגנים לא התנגדו גם בדיונים קודמים בוועדות התכנון לתוכנית תחנת הדלק . לטענתם מדובר באזור המיועד לפיתוח בתוכנית מתאר ארצית לשימור חופים והרשות הצליחה לצמצם את היקף שטחי המסחר שיהיו בו. הם גם ציינו שהם התנגדו להקמת תחנות דלק במקומות אחרים בארץ בגלל פגיעה בשטחים פתוחים.

על פי גורמים אלו, יש הכרח בהקמת מבואה בשמורה, על מנת להסדיר את כניסת המבקרים ובכך להגן על הטבע. הקמת המבואה תתאפשר רק אם תוקם דרך גישה, הנחוצה גם להקמת תחנת הדלק. ברשות טוענים שהקמת דרך הגישה נחוצה גם כדי למנוע מצב שבו עומדים כיום המטיילים בשמורת נחל בוקק בשולי הכביש ומסכנים את חייהם. אולם בארגונים הסביבתיים מציינים שניתן להיכנס לשמורה באופן בטוח באמצעות מעבר תת קרקעי מאזור בתי המלון.

על פי העמדה שהציגו יזמי התוכנית בדיונים במוסדות התכנון, תוכנית תחנת הדלק ושטחי המסחר יתבססו על בנייה המשתלבת בנוף באמצעות צבעים מדבריים. הם גם ציינו שמצפון הערבה ועד ירושלים אין שום פרויקט משמעותי של מסחר ושירותי דרכים ושהפרויקט שלהם יתן מענה לצורך זה.
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
ilan62
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5702

כמה סירחון   עצבן

שומרי טבע עלק   

השומרי טבע בכאילו אשכרה פוגעים בטבע בישביל הכסף בלי בושה   עצבן
 IP: [ מחובר ]
יפתח
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 805

נראה שהפתרון הוא להפריד שוב את הרשויות. שמורות הטבע בנפרד והגנים הלאומיים בנפרד. יחד עם החלפת הנהלה מושחתת, זה הפתרון היחיד. כל דבר אחר הוא רק פתרון זמני ונקודתי.
בקשר לשמורה הספציפית, אני מכיר טוב את המקום. הדרכתי עשרות טיולים במסלול הזה, קבוצות מבוגרים, חוגי סיירות ובתי ספר. אין שום בעיה לעבור מתחת לכביש כדי להתחיל את המסלול. הרכבים או האוטובוסים מחכים בחניון ממול (איפה שיש כבר תחנת דלק ומרכז מסחרי קטן). זה נטו עוד נסיון לסגור אזור טיולים פופולרי לשם גביית כסף. זאת מגמה ולצערי זה לא המקום היחיד. מרגיז, הופכים לנו את המדינה. הם מקבלים מספיק כסף מהמדינה כדי לתחזק את השמורה גם בלי שערים, גדרות וגביית כסף מהמבקרים.



Sent from my iPhone using Tapatalk
 IP: [ מחובר ]
צחי.א

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 51

הודעות: 1998

הרשות לגניבת הטבע
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

נראה שהפתרון הוא להפריד שוב את הרשויות. שמורות הטבע בנפרד והגנים הלאומיים בנפרד. יחד עם החלפת הנהלה מושחתת, זה הפתרון היחיד. כל דבר אחר הוא רק פתרון זמני ונקודתי.
בקשר לשמורה הספציפית, אני מכיר טוב את המקום. הדרכתי עשרות טיולים במסלול הזה, קבוצות מבוגרים, חוגי סיירות ובתי ספר. אין שום בעיה לעבור מתחת לכביש כדי להתחיל את המסלול. הרכבים או האוטובוסים מחכים בחניון ממול (איפה שיש כבר תחנת דלק ומרכז מסחרי קטן). זה נטו עוד נסיון לסגור אזור טיולים פופולרי לשם גביית כסף. זאת מגמה ולצערי זה לא המקום היחיד. מרגיז, הופכים לנו את המדינה. הם מקבלים מספיק כסף מהמדינה כדי לתחזק את השמורה גם בלי שערים, גדרות וגביית כסף מהמבקרים.

ממש כך!
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
fermon
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 126

מה הסיפור עם רשות הטבע והגנים  ?
יש הרבה כעס עליהם
ולא רק מצד דייגים
לפי מה שיש בכתבה הזו
מריח לא טוב כול העסק הזה
 IP: [ מחובר ]
Kobiarava

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 45

הודעות: 5786

שחיתות ואינטרסים, מסתבר, נמצאים בכל דבר שרט"ג שמה עליו את ידיה. מדהים שזה כאילו עובר מתחת לרדאר למרות שהכל גלוי וידוע!
תודה על השיתוף, רפי
 IP: [ מחובר ]
ErezAkale

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: 40

הודעות: 351

גועל נפש, פשוט לקרוא ולבכות.
רפי, מה אנחנו בתור אזרחים יכולים לעשות???
 IP: [ מחובר ]
יפתח
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 805

גועל נפש, פשוט לקרוא ולבכות.
רפי, מה אנחנו בתור אזרחים יכולים לעשות???
לקרוא להפרדת הרשויות, אי אפשר לתת לחתול לשמור על השמנת.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!