והנה עוד דוגמה לדרכם של ספסרי הטבע -
שמירת הטבע היא עבורם אמצעי התעשרות גם תוך פגיעה בטבע!
ראו בקישור הזה -
https://www.haaretz.co.il/science/1.1230367
לנוחותכם הכתבה המלאה - שימו לב מה הדגשתי באדום:
ומי בעד תחנת דלק ליד שמורת טבע? רשות הטבע והגנים
חצי שנה לאחר שנדחתה תוכנית לבניית שטחי מסחר ליד ים המלח, רשות הטבע והגנים הצביעה בעדה
רשות הטבע והגנים, האחראית על שמורות הטבע הגדולות באזור ים המלח, סייעה לאשר תוכנית בנייה הכוללת תחנת דלק ומתחם מסחרי באזור הדרומי של הים, סמוך לשמורת הטבע עין בוקק. נציגי גופים ירוקים במועצה הארצית לתכנון ובנייה התנגדו לאישור התוכנית, בטענה שהיא תפגע בנוף. לפני חצי שנה דחתה ועדת משנה של המועצה הארצית את התוכנית, בין השאר בטענה שמדובר באזור רגיש מבחינה נופית ואין לאפשר בו פעולות פיתוח.
נציג רשות הטבע הגנים במועצה הארצית לתכנון ובנייה הצביע בדיון שערכה המועצה בשבוע שעבר בעד אישור תוכנית, הכוללת דרך גישה שתגיע עד שמורת הטבע וכן תחנת הדלק ומתחם מסחרי שאותם מקדם יזם פרטי, ובכך סייע להשגת רוב דחוק בעד התוכנית. תחנת הדלק תוקם מול אזור בתי המלון של עין בוקק, בצמוד לכביש 90 העובר לאורך ים המלח. גורמים סביבתיים טוענים שהרשות תמכה בתוכנית מכיוון שהיא תיצור דרך גישה לשמורה ובכך תאפשר להקים בה מבנה כניסה (מבואה), במסגרת הפיכת האתר למקום הגובה תשלום מהקהל.
"שיקול הדעת של הרשות שאפשרה הקמת תחנת דלק ומרכז מסחרי בלבו של אזור מדברי ייחודי הוא תמוה בלשון המעטה", ציין מנכ"ל עמותת "אדם טבע ודין", עו"ד עמית ברכה. "במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את העובדה שמעברו השני של כביש 90 יש מוקד פיתוח גדול ובו תחנת דלק ומרכז מסחרי. צד הכביש שבו מתוכננת התחנה שמר עד היום על טבעו ונראה ששיקולים זרים הנחו את הרשות, שבעצם הצבעתה הכריעה נגד שמירת האזור ובעד מסחורו. בכך היא מעלה בתפקידה".
הגורמים המקצועיים ברשות הטבע והגנים לא התנגדו גם בדיונים קודמים בוועדות התכנון לתוכנית תחנת הדלק . לטענתם מדובר באזור המיועד לפיתוח בתוכנית מתאר ארצית לשימור חופים והרשות הצליחה לצמצם את היקף שטחי המסחר שיהיו בו. הם גם ציינו שהם התנגדו להקמת תחנות דלק במקומות אחרים בארץ בגלל פגיעה בשטחים פתוחים.
על פי גורמים אלו, יש הכרח בהקמת מבואה בשמורה, על מנת להסדיר את כניסת המבקרים ובכך להגן על הטבע. הקמת המבואה תתאפשר רק אם תוקם דרך גישה, הנחוצה גם להקמת תחנת הדלק. ברשות טוענים שהקמת דרך הגישה נחוצה גם כדי למנוע מצב שבו עומדים כיום המטיילים בשמורת נחל בוקק בשולי הכביש ומסכנים את חייהם. אולם בארגונים הסביבתיים מציינים שניתן להיכנס לשמורה באופן בטוח באמצעות מעבר תת קרקעי מאזור בתי המלון.
על פי העמדה שהציגו יזמי התוכנית בדיונים במוסדות התכנון, תוכנית תחנת הדלק ושטחי המסחר יתבססו על בנייה המשתלבת בנוף באמצעות צבעים מדבריים. הם גם ציינו שמצפון הערבה ועד ירושלים אין שום פרויקט משמעותי של מסחר ושירותי דרכים ושהפרויקט שלהם יתן מענה לצורך זה.