אז אחרי כמה פעמים בים מחליטים מה רוצים לעשות עכשיו ומה משאירים לפעם הבאה
מה עכשיו:
1. סגירת חורים וצביעה ראשונית.
2. חשמל – תאורה ליצאה לילית, הוספת מצבר רזרבי.
3. הגבההת ההגה – המקום המקורי נמוך מידי ונתקע ברגליים, ובעמידה פחות נוח לתפעול.
4. החלפת הספסלים לעצים חדשים.
לעבודה:
1. חורים/סדקים – בסירה יש לא מעט חורים וסדקים, מלבד סדק רציני אחד כל השאר די רדודים ולא מזיקים.
• פתיחת החור ע"י דרמל, הגעה לפיבר חדש, הורדת הצבע מסביב כדי שהחומר יתפס כמו שצריך.
• ניקוי מאבק ושמן ע"י אציטון.
• הכנת דייסת פיבר – בעקרון ניתן להשתמש גם בשפכטל פחחים.
• לאחר ייבוש שיוף של החומר והחלקתו עד לגובה הצבע הישן.
• הכנה לצביעה וצביעת האיזור.
** כמה מילים על החומרים:
החומרים הינם מסוכנים מאד ומצריכים התמגנות בהתאם (כפפות, מסיכה, בגדים ארוכים וכו')
הם מצריכים גם מיומנות וטכניקה, לא ניתקלתי בבעיות מיוחדות, מלבד הצבע, הוא שונה מכל מה שהכרתי עד היום, מדובר על 4 חומרים שונים שיש לערבב עם כמויות מדויקות (ג'ל -> זרז -> מגוון -> מקשה).
בצביעה הראשונה לא שמתי מספיק מקשה בגלל טעות חישוב די עלובה... מה שגרם לצבע לא להתייבש, צבע לא יבש זה סיוט על חלל !!!
נסו לצבוע קטע קטן מאד, תלמדו את החומר, איך הוא מגיב ואיך ליישם – תחסכו כסף עצבים וזמן !
בצביעה השניה שלי, ההתקשות כבר הייתה מצויינת אבל היישום עדיין לא טוב, אבל זה לא נורא זה אומר שיהיה לי יותר לשפשף.
2. חשמל – איך לומר, זה כבר זורם בכפות ידי, אני חשמלאי ואפילו חשמלאי ימי, אומנם לא נגעתי מאז הצבע בחשמל ימי אבל לאט לאט חוזר הניגון הישן.
• יש ספסלים חדשים ורצינו תאורת לילה, בקיאק בייתה לי תאורה מעל הראש אבל חזקה מידי ומסנורת, לכן החלטתי לשים מתחת לספסל כלפי מטה תאורה.
• תאורה בתוך הקונסולה כי שם יש הרבה חיבורים וציוד.
• תאורה על הקונסולה.
• תאורה ירוקה בתוך המים – מביאה דגים בלילה.
• הוספת מצבר נוסף – המטרה היא לייעד מצבר אחד למנוע ואחד לכל שאר המערכות (תאורה, פיש וכו').
• הוספת פרוג'קטור קידמי.
3. ההגה – נמצא במיקום לא נוח ונמוך מאד מבחינתי זה הדחוף ביותר ומה שהניע את כל השיפוץ להיות כרגע, כדי להגביה את ההגה חשבתי ליצור דש בורד חדש, בהתחלה היה בומבסטי ולא אהבתי את העיצוב, אז החלטתי ליצור תיבת הגה מעל הדש בורד ולשמור על המקורי, כי שוב מה שנוח לא כדאי לשנות סתם.
ההגה הוא הידראלי ולכן לאחר שחרור הכבלים היה צורך ולבנות לחץ מחדש ולהוסיף שמן הידראלי שנשפך בפירוק וכמובן הוצאת אויר מהמערכת.
• ראשית מחברים חשרה את כל החיבורים.
• מוסיפים שמן למערכת.
• יוצרים לחץ ע"י סיבוב ההגה (בעצם התושבת היא משאבה).
• מסובבים שמאלה ומנקזים שמן מהבוכנה.
• חוזרים על הפעולה בצד ימין.
• כשבקבוק השמן מחובר אל כניסת השמן מסובבים את ההגה עד הסוף שמאלה ומפמפמים כמה פעמים לאחר מיכן מסובבים בחדות את ההגה לצד השני כדי להוציא בועות אוויר.
• חוזרים על הפעולה כמה פעמים עד שאוויר לא יוצא יותר.
4. הספסלים נעשו מעץ אורן ישן לאחר התייעצות עם נגר הוא הציע להחליף בעץ אלון שיחזיר לכל החיים, מה שלא לקחתי בחשבון זה את המשקל שלהם – טעות !!!
כרגע מכיוון שעליתי על הטעות מאוחר מידי הם ישארו – אם תיהיה פגיעה מהותית בתפקוד הסירה – נחליף (על טעויות משלמים)
כל הפעולות עדיין בתהליך ועדיין לא סיימנו וכמובן זה רק השלב הראשון.
המטרה היא לסיים את מה שהתחלנו ולהוריד למים מחדש.



