בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
| | |-+  פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
עמודים: [1] 2 למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה  (נקרא 5673 פעמים) הדפסה
מור אמסלם

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 42

הודעות: 2396

פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« ב- : נובמבר 21, 2018, 13:57:54 PM »
קישור לפרק הקודם

אז אחרי כמה פעמים בים מחליטים מה רוצים לעשות עכשיו ומה משאירים לפעם הבאה
מה עכשיו:
1.   סגירת חורים וצביעה ראשונית.
2.   חשמל – תאורה ליצאה לילית, הוספת מצבר רזרבי.
3.   הגבההת ההגה – המקום המקורי נמוך מידי ונתקע ברגליים, ובעמידה פחות נוח לתפעול.
4.   החלפת הספסלים לעצים חדשים.
לעבודה:
1.   חורים/סדקים – בסירה יש לא מעט חורים וסדקים, מלבד סדק רציני אחד כל השאר די רדודים ולא מזיקים.
•   פתיחת החור ע"י דרמל, הגעה לפיבר חדש, הורדת הצבע מסביב כדי שהחומר יתפס כמו שצריך.
•   ניקוי מאבק ושמן ע"י אציטון.
•   הכנת דייסת פיבר – בעקרון ניתן להשתמש גם בשפכטל פחחים.
•   לאחר ייבוש שיוף של החומר והחלקתו עד לגובה הצבע הישן.
•   הכנה לצביעה וצביעת האיזור.

** כמה מילים על החומרים:
החומרים הינם מסוכנים מאד ומצריכים התמגנות בהתאם (כפפות, מסיכה, בגדים ארוכים וכו')
הם מצריכים גם מיומנות וטכניקה, לא ניתקלתי בבעיות מיוחדות, מלבד הצבע, הוא שונה מכל מה שהכרתי עד היום, מדובר על 4 חומרים שונים שיש לערבב עם כמויות מדויקות (ג'ל -> זרז -> מגוון -> מקשה).
בצביעה הראשונה לא שמתי מספיק מקשה בגלל טעות חישוב די עלובה... מה שגרם לצבע לא להתייבש, צבע לא יבש זה סיוט על חלל !!!
נסו לצבוע קטע קטן מאד, תלמדו את החומר, איך הוא מגיב ואיך ליישם – תחסכו כסף עצבים וזמן !

בצביעה השניה שלי, ההתקשות כבר הייתה מצויינת אבל היישום עדיין לא טוב, אבל זה לא נורא זה אומר שיהיה לי יותר לשפשף.
2.   חשמל – איך לומר, זה כבר זורם בכפות ידי, אני חשמלאי ואפילו חשמלאי ימי, אומנם לא נגעתי מאז הצבע בחשמל ימי אבל לאט לאט חוזר הניגון הישן.
•   יש ספסלים חדשים ורצינו תאורת לילה, בקיאק בייתה לי תאורה מעל הראש אבל חזקה מידי ומסנורת, לכן החלטתי לשים מתחת לספסל כלפי מטה תאורה.
•   תאורה בתוך הקונסולה כי שם יש הרבה חיבורים וציוד.
•   תאורה על הקונסולה.
•   תאורה ירוקה בתוך המים – מביאה דגים בלילה.
•   הוספת מצבר נוסף – המטרה היא לייעד מצבר אחד למנוע ואחד לכל שאר המערכות (תאורה, פיש וכו').
•   הוספת פרוג'קטור קידמי.
3.   ההגה – נמצא במיקום לא נוח ונמוך מאד מבחינתי זה הדחוף ביותר ומה שהניע את כל השיפוץ להיות כרגע, כדי להגביה את ההגה חשבתי ליצור דש בורד חדש, בהתחלה היה בומבסטי ולא אהבתי את העיצוב, אז החלטתי ליצור תיבת הגה מעל הדש בורד ולשמור על המקורי, כי שוב מה שנוח לא כדאי לשנות סתם.
ההגה הוא הידראלי ולכן לאחר שחרור הכבלים היה צורך ולבנות לחץ מחדש ולהוסיף שמן הידראלי שנשפך בפירוק וכמובן הוצאת אויר מהמערכת.
•   ראשית מחברים חשרה את כל החיבורים.
•   מוסיפים שמן למערכת.
•   יוצרים לחץ ע"י סיבוב ההגה (בעצם התושבת היא משאבה).
•   מסובבים שמאלה ומנקזים שמן מהבוכנה.
•   חוזרים על הפעולה בצד ימין.
•   כשבקבוק השמן מחובר אל כניסת השמן מסובבים את ההגה עד הסוף שמאלה ומפמפמים כמה פעמים לאחר מיכן מסובבים בחדות את ההגה לצד השני כדי להוציא בועות אוויר.
•   חוזרים על הפעולה כמה פעמים עד שאוויר לא יוצא יותר.
4.   הספסלים נעשו מעץ אורן ישן לאחר התייעצות עם נגר הוא הציע להחליף בעץ אלון שיחזיר לכל החיים, מה שלא לקחתי בחשבון זה את המשקל שלהם – טעות !!!
כרגע מכיוון שעליתי על הטעות מאוחר מידי הם ישארו – אם תיהיה פגיעה מהותית בתפקוד הסירה – נחליף (על טעויות משלמים)


כל הפעולות עדיין בתהליך ועדיין לא סיימנו וכמובן זה רק השלב הראשון.
המטרה היא לסיים את מה שהתחלנו ולהוריד למים מחדש.








עריכה אחרונה: נובמבר 26, 2018, 21:40:41 PM על ידי צור.
-------------------------------
ערוץ Youtube:

https://www.youtube.com/channel/UCdnGTD0NwE_nfPDAsEFxVjA

הירשמו לערוץ
 IP: [ מחובר ] WWW
מור אמסלם

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 42

הודעות: 2396

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #1 ב- : נובמבר 21, 2018, 13:58:47 PM »
עוד תמונות...





עריכה אחרונה: נובמבר 26, 2018, 21:42:19 PM על ידי צור.
-------------------------------
ערוץ Youtube:

https://www.youtube.com/channel/UCdnGTD0NwE_nfPDAsEFxVjA

הירשמו לערוץ
 IP: [ מחובר ] WWW
TookTook

חבר_ISF
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 50

הודעות: 2897

מי שם? ....זוהר

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #2 ב- : נובמבר 21, 2018, 14:08:04 PM »
איזה כיף לקרוא את העבודות שלך.
כל הכבוד מור.  בראוו
-------------------------------
!Preserving Recreational Fishing, One Fisherman at a Time
 IP: [ מחובר ]
צור.

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 12523

052-3770519

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #3 ב- : נובמבר 21, 2018, 17:46:50 PM »
מור כל הכבוד על ההשקעה והמקצועיות
אין כמו לעשות את הדברים לבד
לפעמים יש טעויות וכמו שאתה אומר על טעויות משלמים
אבל הסיפוק שמגיע אחרי שהכל מוכן ומתפקד הוא עצום
שיהיה המון בהצלחה
 IP: [ מחובר ]
תומר בכר

חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 35

הודעות: 868

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #4 ב- : נובמבר 21, 2018, 20:48:09 PM »
אוהב מאוד את הסדרה הזאת,מחכה לפרק הבא....

-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #5 ב- : נובמבר 22, 2018, 10:20:12 AM »
אם כבר אתה נמצא בתוך השיפוץ אז דחוף לך תקנה מוטות נירוסטה ותגביהה את המעקה
כמו שאתה יודע כדי שלא תצתרך את האפודי ציפה בזמן שייט גובה המעקה צריך להיות מינימום 90 ס"מ מהרצפה

תשמע
השיפוץ נראה פצצה
נראה מקצועי ביותר ויחזיק שנים רבות
בהצלחה בהמשך אתה בסדר
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
מור אמסלם

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 42

הודעות: 2396

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #6 ב- : נובמבר 22, 2018, 10:26:35 AM »
אם כבר אתה נמצא בתוך השיפוץ אז דחוף לך תקנה מוטות נירוסטה ותגביהה את המעקה
כמו שאתה יודע כדי שלא תצתרך את האפודי ציפה בזמן שייט גובה המעקה צריך להיות מינימום 90 ס"מ מהרצפה

תשמע
השיפוץ נראה פצצה
נראה מקצועי ביותר ויחזיק שנים רבות
בהצלחה בהמשך אתה בסדר

תודה רבה,
הכנתי מעקה, הבעיה שכל כך נוח היה לדוג ללא המעקה, שיש לנו התלבטות עכשיו גדולה האם להגביהה או לא, למרות שרק המחשבה על יציאה עם אפוד מרגיזה אותי מאד...
-------------------------------
ערוץ Youtube:

https://www.youtube.com/channel/UCdnGTD0NwE_nfPDAsEFxVjA

הירשמו לערוץ
 IP: [ מחובר ] WWW
shragam

הערוץ שלי
מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 57

הודעות: 14232

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #7 ב- : נובמבר 24, 2018, 13:07:03 PM »
מור, נהנתי לקרוא 
שיפוץ רציני  אתה בסדר

אני השתמשתי בסירה עם פלטות של עץ ליבנה (בירץ'), זה הכי קרוב לדיקט ימי.

מחכה לפרק הבא
-------------------------------

מוזמנים להכנס לערוץ היוטיוב שלי  ולהרשם 

https://www.youtube.com/ShragaMiFishingForTheSoul

 IP: [ מחובר ]
UZIK
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1415

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #8 ב- : נובמבר 24, 2018, 13:13:58 PM »
בנושא גובה המעקה
שמעתי שאפשר להשתמש בכבל שאפשר למתוח אותו
ולשחרר אותו עם  קליפס או שקל כשדגים.
ראיתי בכמה סירות אז כנראה זה חוקי

עוזי
 IP: [ מחובר ]
UZIK
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1415

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #9 ב- : נובמבר 24, 2018, 13:19:57 PM »
2 שאלות
בתיקון הפיבר לא היה צורך כלל להשתמש בסיבי פיבר?

האם משקל  של עץ האלון היה כזה כבד בהפרש כל כך גדול שבגלל זה לא החלפתה?

כי לפעמים ההבדל במשקל ניראה גדול אבל נוסע נוסף בסירה מעלה את המשקל
ב 100 קג לערך לסירה ואז החשיבה משתנה ....

עוזי
 IP: [ מחובר ]
Kobiarava

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 45

הודעות: 5786

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #10 ב- : נובמבר 24, 2018, 13:22:20 PM »
מור, כל הכבוד על היסודיות והלמידה תו"כ תנועה, וגם על התיעוד והשיתוף. זה מחזיר אותי לכמה פרוייקטים של רסטוציה שעשיתי בתחום המכוניות... זוג ידיים טובות וראש פתוח ללמידה יכולים להביא אותך רחוק מאוד, מניסיון. המון בהצלחה, נראה שאתה בדרך הנכונה!
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #11 ב- : נובמבר 24, 2018, 22:07:40 PM »
בנושא גובה המעקה
שמעתי שאפשר להשתמש בכבל שאפשר למתוח אותו
ולשחרר אותו עם  קליפס או שקל כשדגים.
ראיתי בכמה סירות אז כנראה זה חוקי

עוזי

לא חוקי ולא תופס
חייב מעקה קשיח ולא כבל
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
מור אמסלם

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 42

הודעות: 2396

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #12 ב- : נובמבר 25, 2018, 08:56:48 AM »
בנושא גובה המעקה
שמעתי שאפשר להשתמש בכבל שאפשר למתוח אותו
ולשחרר אותו עם  קליפס או שקל כשדגים.
ראיתי בכמה סירות אז כנראה זה חוקי

עוזי

לא חוקי ולא תופס
חייב מעקה קשיח ולא כבל

דיברתי עם מהנדס ימי ונותן אישורים, אפשר להשתמש בכבל רק במרווחים שאין מעקה, אבל מסביב לכל הסירה - אני לא חושב שיתפוס
-------------------------------
ערוץ Youtube:

https://www.youtube.com/channel/UCdnGTD0NwE_nfPDAsEFxVjA

הירשמו לערוץ
 IP: [ מחובר ] WWW
מור אמסלם

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 42

הודעות: 2396

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #13 ב- : נובמבר 25, 2018, 09:00:30 AM »
2 שאלות
בתיקון הפיבר לא היה צורך כלל להשתמש בסיבי פיבר?

האם משקל  של עץ האלון היה כזה כבד בהפרש כל כך גדול שבגלל זה לא החלפתה?

כי לפעמים ההבדל במשקל ניראה גדול אבל נוסע נוסף בסירה מעלה את המשקל
ב 100 קג לערך לסירה ואז החשיבה משתנה ....

עוזי

בתיקון הפיבר השתמשתי בדייסת פיבר - מעיין שפכטל שמכיל בתוכו סיבי זכוכית (פיבר).
כשיש ממש חור גדול שצריך לגשר מצד לצד משתמשים מיריעת פיבר.

לגבי העץ, ההפרש אכן גדול, עץ האורן שהיה על הסירה היה יבש לגמרי ושקל אולי 5 קילו כל קורה.
העץ אלון שוקל בערך 15 קילו כל קורה.
זה נכון שאדם נוסף מעלה ב- 80 קילו את הקיבולת אבל עם התוספות שלי זה כאילו אני סוחב כל הזמן עוד אדם על הסירה.
למרות שבמהירויות שאני מתכוון להפליג (סביב 20 קמ"ש ללא טרולינג ועד 12 קמ"ש עם טרולינג) זה לא ישפיע הרבה
-------------------------------
ערוץ Youtube:

https://www.youtube.com/channel/UCdnGTD0NwE_nfPDAsEFxVjA

הירשמו לערוץ
 IP: [ מחובר ] WWW
doubletuna

חבר_ISF
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 50

הודעות: 542

בעניין: פרק 2 חלק א' - שיפוץ סירה
« הגיב #14 ב- : נובמבר 25, 2018, 14:26:41 PM »

יפה מאוד מור, כיף לשמוע שהפרויקט מתקדם ומחכה לקרוא את הפרקים הבאים, כל הכבוד על היוזמה והחריצות!
-------------------------------
Give a man a fish and he'll eat for a day. Give a fish a man and he'll eat for weeks
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] 2 למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!