המלח הוא האוייב מס. 1 של הציוד שלנו והמאבק בו הוא המאבק באוייב הכי קשה של הרולר שלנו. טיפול מונע קל, מהיר וזול יותר מכל טיפול שיקומי אחר לציוד. כולנו יודעים שבחזרה מהים חייבים לשטוף את הציוד כדי להסיר שאריות מלח. זה מונע מלתת למלח לעבוד שעות נוספות כשהציוד במחסן ממתין לשעת הכושר הבאה כדי לצאת לים. מניסיון, הכי טוב לשטוף כשמארגנים את הציוד בחוף, המלח טרם יבש והכי קל לשטוף אותו עם בקבוק מים. ניגוב ולאוטו.
לא עשיתי זאת בים? בבית אני מעמיד את הרולר בחצר ושוטף עם צינור בזרם חזק ודק (לא גרניק ולא בלחצים חזקים - דיר באלאק) ומקפיד על שטיפת השפולה (אני לא מפרק) כדי להסיר עודפי מלח שעל החוט, ולא מגזים שדי לא להחדיר מים לתוך הגיר (קרה לי בעבר עם רולר של פן)
שימון וגרוז הם שתי פעולות שבאות לחדש את ההגנה על הלאגרים, הצירים והמכלולים הנעים של הרולר. ללא שמירה על מכלולים משומנים אתה מרגיש את גלגלי השיניים מסתובבים ואת השיניים משתלבות, הגלגול לא חלק, התחושה היא לא נעימה ומחוספסת. גם רולר של 500$ ירגיש עלוב כמו רולר של 20$ אם לא יטופל.
חשוב להשתמש בגריז (ייעודי לרולרים) מיועד לגלגלי השיניים ושמן - אף הוא ייעודי - מיועד ללאגרים ולחלקים נעים אחרים. אני משתמש בשמן של QUANTUM וגריז של CALS - שניהם מוצרים מצויינים שמחזיקים לאורך זמן ומשרתים את הרולר מצויין. רולרים רבים מגיעים עם שמנים ייעודיים באריזה, לעיתים הדגמים שמיובאים ארצה מגיעים בלי השמן. אם יש שמן ייעודי ומקורי אני משתמש בו.
למי שיש רולר עם פורט לשימון - כמובן שמומלץ אחת לכמה חודשים (פותחים בורג ומזליפים כמה טיפות, סוגרים ומסובבים לפיזור אחיד)
מידי פעם אני משתמש בשמן סמיך יותר כמו הקוונטום ומטפטף 2-3 טיפות על הציר הראשי ומסובב את הידית. זה גם יותר 'פקק' בבסיס הציר הראשי ומונע כניסת מים.
שימון הלאגר בקשת הוא חשוב ביותר משום שלאגר זה פוגש את החוט הרטוב שמירתו משומן היטב תבטיח פעולה חלקה ואחידה, תקל על הגלגול וכמובן - תקטין הסיכון שמי מלח יחדרו פנימה. מיסב זה עומד בלחצים אדירים ואם הוא תקוע הוא יפגע בחוט, ויקשה על הגלגול - פותחים כמה סיבובים בבורג ומזליפים טיפה - שניים. חשוב לעשות זאת בתדירות יחסית גבוהה משום הרגישות של פריט זה.
מערכת הדראג
זו בסה"כ סדרה של דיסקיות מתכת ובינהן דסקיות מחומר אחר - לרוב קרבון (נראה כמו בד שחור). אצלי כל מע' הדראג מגורזות קלות בגריז של CALS - זה יוצר דראג חלק, אחיד ובעל עקומת התמגדות אחידה יותר ולמרות שזה גריז אין איבוד כח אלא שיפור בביצועים (גראג מגמגם יכול לגרום לקריעה של חוט אם אתה נמצא בגבול העליון של הטסט שלו).
אבל זה על רגל אחת....
בואו נשמע מה ההרגלים שלכם, מה ההמלצות שלכם, איך אתם מטפלים (או לא
