פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג פתיונות מהחוף - מים מלוחים (אחראים: rafi, אבי חכם)
   שימון המכונה |
עמודים: 1 [2] 3
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: שימון המכונה (נקרא 6542 פעמים) |
הדפסה |
|
עדי
|
חבר פורום
מנותקגיל:
51
הודעות: 7592
|
|
דגש על מה שאייל רשם - שמן יעודי בלבד! לא להשתמש בwd40 או כל חומר "שימון" דומה, שכן הוא ממיס שומנים אחרים וימיס את הגריז בתוך הרולר. לפי דעתי - חוץ משטיפה חיצונית קלה להוריד את המלח מגוף הרולר, אין שום סיבה לשמן אותו אחרי יציאות, אלא אם ממש טבל במים (ואז כבר עדיף פירוק מלא ולא סתם כמה טיפות שמן).
בדיוק כך, מי שבכל זאת משמן חיצונית -נסו להימנע ממגע של השמן עם החוט.
|
-------------------------------
איזהו חכם? הלומד מכל אדם, איזהו גיבור? הכובש את יצרו, איזהו עשיר? השמח בחלקו, איזהו מכובד? המכבד את הבריות
|
|
|
momi
|
חבר פורום
מנותקגיל:
54
הודעות: 5445
הים של כולם
|
|
אני שוטף פעם ב... אם נוצרת בעיה כלשהי רק אז אני מטפל עד היום לא היה צריך ב"ה למעט בעיות קטנות שטופלו מיידית היום אחרי הרבה זמן ללא שטיפה בכלל הרולר עובד פצצה ונראה כמו חדש מדובר ברולר PENN SARGUS 3000 עוד דבר ששכחתי טוב לתת שפריץ של ספריי סיליקון על כל הסט (כשהסט יבש) במצב הזה גם אם נרטב הרולר או המקל אז ישנה השכבת הגנה של הספריי שגורמת למים להחליק מהציוד
|
|
עריכה אחרונה: אפריל 03, 2012, 13:00:11 PM על ידי momi
|
|
-------------------------------
"לפעמים אתה מוצא את עצמך באמצע שום מקום ולפעמים באמצע שום מקום אתה מוצא את עצמך."
|
|
|
יריב
|
חבר פורום
מנותקגיל:
46
הודעות: 1452
טוב להיות בצד היבש
|
|
 |
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .
על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן. אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי. בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.
קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר. שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין. תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות. רק מה לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי. קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב. סקווידוויד זה בדיוק מה שעשיתי ומאז תמיד נשרים חלקים רזרבה פריירים היצרים האלו שמים יותר ברגים מיסבים וגלגלי שיניים בתוך המכונות כול פתיחה של הרולר אני תמיד נשאר עם משהוא נוסף אבל למה השפולה לא עולה עולי לא שמתי מספיק שמן  לא הבנתי אתה צוחק או לא גם אני לא הבנתי  בצחוק על תנסו את זה בבית
|
-------------------------------
|
|
|
סקווידוויד
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 7274
|
|
 |
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .
על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן. אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי. בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.
קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר. שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין. תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות. רק מה לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי. קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב. סקווידוויד זה בדיוק מה שעשיתי ומאז תמיד נשרים חלקים רזרבה פריירים היצרים האלו שמים יותר ברגים מיסבים וגלגלי שיניים בתוך המכונות כול פתיחה של הרולר אני תמיד נשאר עם משהוא נוסף אבל למה השפולה לא עולה עולי לא שמתי מספיק שמן  לא הבנתי אתה צוחק או לא גם אני לא הבנתי  בצחוק על תנסו את זה בבית לפי השיטה שלך - אחרי כמה פירוקים יש לך די חלקים לבניית שני רולרים.... ואחרי כמה שנים - ארבע רולרים...
|
|
|
|
avsha
|
חבר פורום 
מנותקגיל:
60
הודעות: 67
יבואן:SHIMANO OWNER STORM MOMOI SENSAS HALCO TORAY
|
|
שלום חברים מנקודת המבט שלי כמה הנחיות לגבי שימון של רולרים מתוצרת שימנו. השמן של שימנו הוא למעשה גם המדלל של הגריז שנמצא ברולרים. הגריז ברולר חייב להיות במרקם של יוגורט כלומר דיי נוזלי אך לא יותר מדיי ולכן בחודשי הקייץ יש להוסיף שתי טיפות שמן כל 3 חודשים ובחורף פעם בעונה. שימו לב שימון תכוף מידי או בכמות גדולה ימיס את הגריז ויגרום לדליפתו מהרולר. נקודות שימון נוספות הן המיסב של מסדר החוט ומיסב הידית.
|
-------------------------------
|
|
|
יריב
|
חבר פורום
מנותקגיל:
46
הודעות: 1452
טוב להיות בצד היבש
|
|
 |
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה,על גלגלי השיניים .
על הציר טיפת שמן, וגם בציר/מייסבי הידית משני הצדדים, על הגלגלת של החוט בקשת ובצירים של הקשת טיפת שמן. אבל לא כל פעם , אני שוטף את המכונה תחת מים אחרי כל יציאה לים מוציא את עודפי המים מנגב מייבש ופעם בכמה זמן או שמרגישים שצריך עושה שימון כללי. בתוך הרולר אני עושה החלפת גריז כללית פעם בשנה, פותח מנקה עם נפט או סולר טוב טוב ומייבש ושם גריז יעודי חדש.
קצת שמן ייעודי על הציר הראשי, פעם ב... אני מוסיף מעט גריז ייעודי לרולרים זה יוצר כמו O-רינג ולא ייתן למים להכנס לגוף הרולר דרך הציר. שימון תקופתי לגלגלי שיניים ובדיקה שהכל תקין. תעשו את זה די פעמים לכמה רולרים וכבר לא תצטרכו סיוע בתיקון אלא תבינו מה קורה שם בפנים ותוכלו לטפל ולתקן לבד את רוב התקלות. רק מה לאט, לא בכח, להסתכל לאן הולך כל דבר כדי שתוכלו להחזיר ומידי פעם תנו כמה תמונות כדי שאם תיהיה בעיה יהיה לכם גיבוי. קחו בחשבון שיש מצב שבהתחלה זה יהיה קשה ומסובך אבל מי שעובד מסודר ומסדר את החלקים על השולחן בסדר שהוציא אותם אז הכל ילך טוב. סקווידוויד זה בדיוק מה שעשיתי ומאז תמיד נשרים חלקים רזרבה פריירים היצרים האלו שמים יותר ברגים מיסבים וגלגלי שיניים בתוך המכונות כול פתיחה של הרולר אני תמיד נשאר עם משהוא נוסף אבל למה השפולה לא עולה עולי לא שמתי מספיק שמן  לא הבנתי אתה צוחק או לא גם אני לא הבנתי  בצחוק על תנסו את זה בבית לפי השיטה שלך - אחרי כמה פירוקים יש לך די חלקים לבניית שני רולרים.... ואחרי כמה שנים - ארבע רולרים... זה היופי בשיטה קונים סטלה אחת ואחרי שנה אני מחזיר את הכסף אני אומר לך פריארים לא כמו הרולרים שלך אין חיר ממך קונים אחד והוא מחזיק מעמד הרבה זמן
|
-------------------------------
|
|
|
סקווידוויד
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 7274
|
|
שלום חברים מנקודת המבט שלי כמה הנחיות לגבי שימון של רולרים מתוצרת שימנו. השמן של שימנו הוא למעשה גם המדלל של הגריז שנמצא ברולרים. הגריז ברולר חייב להיות במרקם של יוגורט כלומר דיי נוזלי אך לא יותר מדיי ולכן בחודשי הקייץ יש להוסיף שתי טיפות שמן כל 3 חודשים ובחורף פעם בעונה. שימו לב שימון תכוף מידי או בכמות גדולה ימיס את הגריז ויגרום לדליפתו מהרולר. נקודות שימון נוספות הן המיסב של מסדר החוט ומיסב הידית. אבשה בהחלט מידע חשוב - עם החורף הקצר שלנו זה יוצא שתי טיפות כל 3 חודשים. אני מניח שברולרים עם הפורט שימון משתמשים בפורט - אבל מה עושים ברולרים הישנים יותר ובפשוטים שאין להם פורט כזה - שתי טיפות שמן על הציר הראשי ולסובב את הידית? חברים - להדפיס ולשמור בחלק האחורי של המוח.
|
|
|
|
dovdov
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5047
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה זה סותר את מה שאתה אומר אולי אני טועה  אבל מה שאני יודע עם אתה שם בתוך המכונה והציר עולה ויורד תמיד יהיה לך גריז על הציר נכון ? לא סותר לדעתי הגריז בתוך הרולר לא ממש חשוף לחות ולכלוך גס,והציר כן בכל אופן זה ההסבר שקיבלתי בזמנו מטכנאי של אחת החנויות הגדולות בתל אביב. הייתה לי בעיה עם המייסב של מסדר החוט הוא ראה את הרולר שלי ואמר שאם כולם היו מטפלים כמוני לא הייתה לו עבודה  גריז על הציר יכול לתפוס חול ולגרום לשחיקה של הציר וליצור חופש בין הציר והשפולה והיא תתנדנד קלות. אבל אם אתם אומרים אני מקבל ,בכל זאת זה מנסיון של שנים שלכם. הציר אומנם עולה ויורד לתוך הרולר, אבל בתוך הרולר לא מציפים בגריז שמים כמות כזאת שתגרז רק את גלגלי השיניים. זה מה שאני הבנתי מההסבר של אותו טכנאי, הוא גם אמר לי משהו שהיה נחמד לברר אם נכון. שרולר שמגיע מהיצרן מגיע עם כמות מינימלית של גריז ושצריך לפתוח ולגרז כמו שצריך. מישהו יודע אם זה נכון?
|
|
עריכה אחרונה: אפריל 04, 2012, 01:18:31 AM על ידי dovdov
|
|
|
|
|
MOTI-M
|
איש השנה 2012-2013-2014 מקום שני תחרות דייג חופי - מקום שלישי תחרות הטלה לרחוק לכל שאלה: surf casting 0549259774 חבר פורום
מנותקגיל:
52
הודעות: 10102
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה זה סותר את מה שאתה אומר אולי אני טועה  אבל מה שאני יודע עם אתה שם בתוך המכונה והציר עולה ויורד תמיד יהיה לך גריז על הציר נכון ? לא סותר לדעתי הגריז בתוך הרולר לא ממש חשוף לחות ולכלוך גס,והציר כן בכל אופן זה ההסבר שקיבלתי בזמנו מטכנאי של אחת החנויות הגדולות בתל אביב. הייתה לי בעיה עם המייסב של מסדר החוט הוא ראה את הרולר שלי ואמר שאם כולם היו מטפלים כמוני לא הייתה לו עבודה  גריז על הציר יכול לתפוס חול ולגרום לשחיקה של הציר וליצור חופש בין הציר והשפולה והיא תתנדנד קלות. אבל אם אתם אומרים אני מקבל ,בכל זאת זה מנסיון של שנים שלכם. מקבל גם את מה שאתה אומר 
|
-------------------------------
|
|
|
dovdov
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5047
|
|
גריז על הציר דווקא לא טוב למייטב ידיעתי , גריז תופס חול ואבק ואותו שמים רק בתוך המכונה זה סותר את מה שאתה אומר אולי אני טועה  אבל מה שאני יודע עם אתה שם בתוך המכונה והציר עולה ויורד תמיד יהיה לך גריז על הציר נכון ? לא סותר לדעתי הגריז בתוך הרולר לא ממש חשוף לחות ולכלוך גס,והציר כן בכל אופן זה ההסבר שקיבלתי בזמנו מטכנאי של אחת החנויות הגדולות בתל אביב. הייתה לי בעיה עם המייסב של מסדר החוט הוא ראה את הרולר שלי ואמר שאם כולם היו מטפלים כמוני לא הייתה לו עבודה  גריז על הציר יכול לתפוס חול ולגרום לשחיקה של הציר וליצור חופש בין הציר והשפולה והיא תתנדנד קלות. אבל אם אתם אומרים אני מקבל ,בכל זאת זה מנסיון של שנים שלכם. מקבל גם את מה שאתה אומר  מוטי הוספתי עוד שאלה לתשובה הקודמת שלי תן התייחסותך בבקשה תודה
|
|
|
|
MOTI-M
|
איש השנה 2012-2013-2014 מקום שני תחרות דייג חופי - מקום שלישי תחרות הטלה לרחוק לכל שאלה: surf casting 0549259774 חבר פורום
מנותקגיל:
52
הודעות: 10102
|
|
שרולר שמגיע מהיצרן מגיע עם כמות מינימלית של גריז ושצריך לפתוח ולגרז כמו שצריך. מישהו יודע אם זה נכון? זה לא נכון הוא מגיע עם כמות מספקת וכמו שצריך  על תשכח שאתה קונה רולר הוא לא היה בים או מישהו השתמש בו אני לכל רולר חדש שאני קונה שנה ראשונה ללא גירוז שעובר השנה רק אז אני עושה טיפול ברולר כללי מקווה שעזרתי 
|
-------------------------------
|
|
|
פורל הים
|
יום יום בים חבר פורום   
מנותקגיל:
85
הודעות: 398
יום יום בים מאכיל את הדגים והציפורים
|
|
היי יש לשמן מפעם לפעם ולא להגזים כאשר מפרקים רולר לטיפול יסודי כדאי להשתמש בתבנית של ביצים להוריד כל חלק ולשים בתא לפי סדר הפירוק כך לא ישאר שום חלק שלא הוחזר למקומו היתי ממליץ לפרק חולר מקולקל כדי ללמוד כיצד הוא בנוי ולקבל מיומנות בהצלחה פורל הים 
|
-------------------------------
הציוד שלי חכת בראוניג רולר גולדן F G 7000
חכת שפיגולה רולר אואזיס 7000
סטנדים בבניה עצמית
חכת אבו גרסיה 7 28
רולר קוונטום (אחרי שיפוץ החלפת מיסב) חכת אבו גארסיה רולר אוקומה V55
ארגז כלים בבניה עצמית
כיסא משודרג לדייג
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
יריב
|
חבר פורום
מנותקגיל:
46
הודעות: 1452
טוב להיות בצד היבש
|
|
שרולר שמגיע מהיצרן מגיע עם כמות מינימלית של גריז ושצריך לפתוח ולגרז כמו שצריך. מישהו יודע אם זה נכון? זה לא נכון הוא מגיע עם כמות מספקת וכמו שצריך  על תשכח שאתה קונה רולר הוא לא היה בים או מישהו השתמש בו אני לכל רולר חדש שאני קונה שנה ראשונה ללא גירוז שעובר השנה רק אז אני עושה טיפול ברולר כללי מקווה שעזרתי  
|
-------------------------------
|
|
|
avsha
|
חבר פורום 
מנותקגיל:
60
הודעות: 67
יבואן:SHIMANO OWNER STORM MOMOI SENSAS HALCO TORAY
|
|
בעלי רולרים של שימנו מוזמנים לקבל הדרכה לפירוק וטיפול אצלי במעגן מיכאל לא כולל STELLA TWINPOWER
|
-------------------------------
|
|
|
אביב.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
28
הודעות: 1814
|
|
לי יש את השימאנו סארוס הוא כלול בהדרכה??
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: 1 [2] 3
|
|
|
|