פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 הוואי הפורום, שמירת הים ודיני דיג
  על החוף (אחראים: rafi, Kobiarava)
   שאלה לדתיים שבינינו על ערב פסח |
עמודים: [1] 2
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: שאלה לדתיים שבינינו על ערב פסח (נקרא 3569 פעמים) |
הדפסה |
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
השנה ערב פסח נופל במוצאי שבת ובכל זאת צריך לברך על השבת ועל החלות ובמקביל לשמור על הבית כשר לפסח ומה עם באור החמץ? איך אפשר לעשות את זה ללא הנר הדולק? (שבת) ובעצם מתי ואיך עושים את זה? ומה עם שריפת החמץ?
קראתי כבר על לפורר פיתה באסלה תוך כדי הברכה רק שאני אוהב להקשות ואני תמיד אומר שלפני 500 שנה לא היו אסלות ומה עשו אז? רק תשובה של מה עשו אז שצריך לעשות גם היום תספק אותי לא מחפש פתרונות מודרניים כי זה כבר שייך לחסידות הרב נוח!!!
|
-------------------------------
|
|
|
momi
|
חבר פורום
מנותקגיל:
54
הודעות: 5445
הים של כולם
|
|
אין דרך לשרוף חמץ בשבת אז... או אסלה או לשפוך על זה כלור או משהו ולפח או לאכול בשבת מצה מבושלת במקום לחם וזה בקיצור נמרץ
אני אוכל פיתות ואת מה שנשאר מפורר לשקית עם חומר ניקוי כלשהו וזורק לפח
פסח כשר לכולם
|
-------------------------------
"לפעמים אתה מוצא את עצמך באמצע שום מקום ולפעמים באמצע שום מקום אתה מוצא את עצמך."
|
|
|
אברהם כהן
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 4796
|
|
בס"ד
השריפת חצץ היא ביום ששי בבוקר, כשאת החיפוש חמץ עושים כבר ביום חמישי בלילה. לגבי ערב שבת מאחר וחמץ הוא טיפה בעייתי - אני מברך ובוצע על מצה "עשירה", ולא על מצה רגילה. אני אישית לא זורק שום לחם לאסלה מאחר ולא מבזים את הלחם, ויש אזהרה, עד כמה שאני יודע, על זריקת לחם.
לשאלתך לגבי האסלה, האסלה הוא המקום שבו משתמשים בשביל לפסול את הלחם, אבל יש הרבה דרכים אחרות לעשות את זה, כמו שפיכת אקונומיקה וכו'... בקיצור, כל דבר שיגרום ללחם להיות לא אכיל עד כדי שאפילו לא יהיה אכיל לבעלי חיים. אני חושב שהאסלה "עוזרת" בזה שמוציאה את הלחם (החמץ) מרשותך כי בפסח נאמר "בל יראה ובל ימצא". אבל, שוב, אני איני נוהג כך.
שיהיה פסח שמח וכשר לכולם.
|
|
עריכה אחרונה: מרץ 23, 2021, 00:15:34 AM על ידי אברהם כהן
|
|
-------------------------------
כל האוכל דג ביום דג ניצול מדג
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
בס"ד
השריפת חצץ היא ביום ששי בבוקר, כשאת החיפוש חמץ עושים כבר ביום חמישי בלילה. לגבי ערב שבת מאחר וחמץ הוא טיפה בעייתי - אני מברך ובוצע על מצה "עשירה", ולא על מצה רגילה. אני אישית לא זורק שום לחם לאסלה מאחר ולא מבזים את הלחם, ויש אזהרה, עד כמה שאני יודע, על זריקת לחם.
אם ככה זה אומר שמרגע באור ושריפת החמץ אין להכניס חמץ הבייתה אבל עדיין מותר לאכול חמץ מחוץ לבית? כלומר אם נניח לצורך העניין שאני פותח שולחן נייד בחניית הבניין אני יכול לאכול שם חמץ עד שבת בבוקר ? ורק אחרי זה להשמיד את החמץ שנותר? ולפני שאתה עונה תקרא גם את מה שהגבתי למומי בתגובה הבאה
|
|
עריכה אחרונה: מרץ 23, 2021, 11:21:43 AM על ידי (אלון)
|
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
אין דרך לשרוף חמץ בשבת אז... או אסלה או לשפוך על זה כלור או משהו ולפח או לאכול בשבת מצה מבושלת במקום לחם וזה בקיצור נמרץ
אני אוכל פיתות ואת מה שנשאר מפורר לשקית עם חומר ניקוי כלשהו וזורק לפח
פסח כשר לכולם
מומי אל תתקמצן במילים זאת סוגיה מאוד בעייתית ואני מאמין שחוץ ממני יש עוד רבים שרוצים לשמוע הפתרון של השמדת החמץ ע"י חומר ניקוי דווקא מצא חן בעיני אבל בעבר הרחוק לא היו חומרי ניקוי לכן הפתרון הזה הוא רק חלקי ומוצא אחרון מבחינתי אני לא מחפש פתרונות שקשורים בקדמה בשום צורה זה כמו שאני אגיד לך שאתה יכול להדליק ולכבות אור בשבת כי אתה רק מזיז חתיכת פלסטיק אני מיחס פתרונות כאלה לחסידות "הרב נוח" כי כשנוח אז משתמשים בקידמה כמו אסלה או חומרי ניקוי שלא היו בעבר וכשלא נוח אז אסור להדליק אור כי זה חילול כשבתחלס אתה רק מזיז חתיכת פלסטיק כדי להדליק אור מלאכותי שגם לא היה בעבר ומה עם קבורה באדמה? זה גם סוג של השמדה ללא יכולת שימוש גם לא לבעלי חיים או שמא עצם החפירה נחשב לעבודה בשבת?
|
-------------------------------
|
|
|
momi
|
חבר פורום
מנותקגיל:
54
הודעות: 5445
הים של כולם
|
|
 |
|
|
אין דרך לשרוף חמץ בשבת אז... או אסלה או לשפוך על זה כלור או משהו ולפח או לאכול בשבת מצה מבושלת במקום לחם וזה בקיצור נמרץ
אני אוכל פיתות ואת מה שנשאר מפורר לשקית עם חומר ניקוי כלשהו וזורק לפח
פסח כשר לכולם
מומי אל תתקמצן במילים זאת סוגיה מאוד בעייתית ואני מאמין שחוץ ממני יש עוד רבים שרוצים לשמוע הפתרון של השמדת החמץ ע"י חומר ניקוי דווקא מצא חן בעיני אבל בעבר הרחוק לא היו חומרי ניקוי לכן הפתרון הזה הוא רק חלקי ומוצא אחרון מבחינתי אני לא מחפש פתרונות שקשורים בקדמה בשום צורה זה כמו שאני אגיד לך שאתה יכול להדליק ולכבות אור בשבת כי אתה רק מזיז חתיכת פלסטיק אני מיחס פתרונות כאלה לחסידות "הרב נוח" כי כשנוח אז משתמשים בקידמה כמו אסלה או חומרי ניקוי שלא היו בעבר וכשלא נוח אז אסור להדליק אור כי זה חילול כשבתחלס אתה רק מזיז חתיכת פלסטיק כדי להדליק אור מלאכותי שגם לא היה בעבר ומה עם קבורה באדמה? זה גם סוג של השמדה ללא יכולת שימוש גם לא לבעלי חיים או שמא עצם החפירה נחשב לעבודה בשבת? חח חח חח אתה יכול לזרוק לים - ברצינות עדיין מותר לאכול חמץ עד שעה (בערך - תבדוק) 10:15 לאחר מכן עושים ביעור וביטול חמץ בזמנם היו שורפים או "מאבדים" בצורה כלשהי שלא יהיה ראוי למאכל כלב ( או חתול ) אולי בזמנם היו שמים סבון (בורית) או משהו כל זה לא עניין של נוח אלא בתנאים שקיימים לך וגם קידמה למשל מיקרו לא היה קיים בזמנם והפוסקים התלבטו קשות לגבי ההכשר שלו כי הוא לא מתחמם אבל בכל זאת פולט אדים( מהמזון המחומם) אם יהיו שאלות חותר קל להסביר בטלפון לכל מי שרוצה 0525634104
|
-------------------------------
"לפעמים אתה מוצא את עצמך באמצע שום מקום ולפעמים באמצע שום מקום אתה מוצא את עצמך."
|
|
|
רותם.ב
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1277
|
|
 |
|
|
אין דרך לשרוף חמץ בשבת אז... או אסלה או לשפוך על זה כלור או משהו ולפח או לאכול בשבת מצה מבושלת במקום לחם וזה בקיצור נמרץ
אני אוכל פיתות ואת מה שנשאר מפורר לשקית עם חומר ניקוי כלשהו וזורק לפח
פסח כשר לכולם
מומי אל תתקמצן במילים זאת סוגיה מאוד בעייתית ואני מאמין שחוץ ממני יש עוד רבים שרוצים לשמוע הפתרון של השמדת החמץ ע"י חומר ניקוי דווקא מצא חן בעיני אבל בעבר הרחוק לא היו חומרי ניקוי לכן הפתרון הזה הוא רק חלקי ומוצא אחרון מבחינתי אני לא מחפש פתרונות שקשורים בקדמה בשום צורה זה כמו שאני אגיד לך שאתה יכול להדליק ולכבות אור בשבת כי אתה רק מזיז חתיכת פלסטיק אני מיחס פתרונות כאלה לחסידות "הרב נוח" כי כשנוח אז משתמשים בקידמה כמו אסלה או חומרי ניקוי שלא היו בעבר וכשלא נוח אז אסור להדליק אור כי זה חילול כשבתחלס אתה רק מזיז חתיכת פלסטיק כדי להדליק אור מלאכותי שגם לא היה בעבר ומה עם קבורה באדמה? זה גם סוג של השמדה ללא יכולת שימוש גם לא לבעלי חיים או שמא עצם החפירה נחשב לעבודה בשבת? על ראשון ראשון מה שנקרא: בהלכה מובא ביחז לקביעות שנה זו לזרוק את בחמץ שנשאר ביום שבת במקום שרבים הולכים בו וככה החמץ יתבטל ויתפורר כמובן פירורים קטנים. בקשר לפתרונות שלא היו קיימים פעם. ישנם דברים שהם אסורים ולא קשור כיצד הם מתבצעים. לדוגמא האיסור של הבערת אש בשבת לא קשור כלל לטרחה זהו עצם האיסור כי כך הק"בה רוצה. לעומת זאת כאשר יש לנו יכולות עם טכנולוגיות חומרים וכו שאולי לא היו קיימים אבל עונים על ההלכה והיא מתבצעת אז אדרבה. לדוגמא הענין של פסילה ממאכל כלב לא כל כך משנה איך זה קורה )למעט חילול שבת בנידון דידן) אם על ידי אקונומיקה או פתרון אחר. בנוגע לחפירה חפירה אסורה בשבת. ובלי שום קשר בקבורה החמץ קיים פשוט מתחת לאדמה ולכן הדבר אינו מועיל.ויש צורך בהשמדה . לכן לשבת הזו לא נשאיר חמץ רק מעט מאד לאכילת סעודת השבת בערב ובבוקר עד סוף זמן אכילת חמץ. אשמח לענות במה שאוכל אם תרצה בהצלחה רבה ופסח כשר ושמח לכולם
|
|
|
|
אברהם כהן
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 4796
|
|
בס"ד
השריפת חצץ היא ביום ששי בבוקר, כשאת החיפוש חמץ עושים כבר ביום חמישי בלילה. לגבי ערב שבת מאחר וחמץ הוא טיפה בעייתי - אני מברך ובוצע על מצה "עשירה", ולא על מצה רגילה. אני אישית לא זורק שום לחם לאסלה מאחר ולא מבזים את הלחם, ויש אזהרה, עד כמה שאני יודע, על זריקת לחם.
אם ככה זה אומר שמרגע באור ושריפת החמץ אין להכניס חמץ הבייתה אבל עדיין מותר לאכול חמץ מחוץ לבית? כלומר אם נניח לצורך העניין שאני פותח שולחן נייד בחניית הבניין אני יכול לאכול שם חמץ עד שבת בבוקר ? ורק אחרי זה להשמיד את החמץ שנותר? ולפני שאתה עונה תקרא גם את מה שהגבתי למומי בתגובה הבאה בס"ד האמת אלון שאני לא יודע מה לענות לך על השאלה שלך. וזאת אכן שאלה מעניינת. בנושא הזה של פסח, אני פשוט למדתי את מה שמספיק לי, ומה אני צריך לנהוג ולא מעבר לכך. לא בגלל שזה לא חשוב אלא בגלל שאני לא הצטרכתי יותר מזה. אבל, בלי נדר, אשתדל מחר לשאול חברים שיודעים ולתת לך תשובה. תבין, לשאלות מהסוג הזה יש אחריות, ואני ממש לא רוצה לענות כשאני לא בטוח ב- 100%.
|
-------------------------------
כל האוכל דג ביום דג ניצול מדג
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
בס"ד
השריפת חצץ היא ביום ששי בבוקר, כשאת החיפוש חמץ עושים כבר ביום חמישי בלילה. לגבי ערב שבת מאחר וחמץ הוא טיפה בעייתי - אני מברך ובוצע על מצה "עשירה", ולא על מצה רגילה. אני אישית לא זורק שום לחם לאסלה מאחר ולא מבזים את הלחם, ויש אזהרה, עד כמה שאני יודע, על זריקת לחם.
אם ככה זה אומר שמרגע באור ושריפת החמץ אין להכניס חמץ הבייתה אבל עדיין מותר לאכול חמץ מחוץ לבית? כלומר אם נניח לצורך העניין שאני פותח שולחן נייד בחניית הבניין אני יכול לאכול שם חמץ עד שבת בבוקר ? ורק אחרי זה להשמיד את החמץ שנותר? ולפני שאתה עונה תקרא גם את מה שהגבתי למומי בתגובה הבאה בס"ד האמת אלון שאני לא יודע מה לענות לך על השאלה שלך. וזאת אכן שאלה מעניינת. בנושא הזה של פסח, אני פשוט למדתי את מה שמספיק לי, ומה אני צריך לנהוג ולא מעבר לכך. לא בגלל שזה לא חשוב אלא בגלל שאני לא הצטרכתי יותר מזה. אבל, בלי נדר, אשתדל מחר לשאול חברים שיודעים ולתת לך תשובה. תבין, לשאלות מהסוג הזה יש אחריות, ואני ממש לא רוצה לענות כשאני לא בטוח ב- 100%. קיבלתי את התשובות של מומי ורותם אני ממתין לשלך 
|
-------------------------------
|
|
|
~@מור@~
|
אם מחפשים אותי - אני בים ;) חבר פורום
מנותקגיל:
40
הודעות: 1008
אם מחפשים אותי - אני בים ;)
|
|
האמת שבקריאת השירשור כבר הייתה לי תשובה מוכנה בראש אבל ראיתי שרותם הזכיר את הפיתרון בתחילת דבריו.
משתדלים מראש להשתמש בשבת זו במינימום חמץ שמעריכים מראש שנוכל לסיימו עד סוף הזמן בשבת בבוקר ודואגים מראש שזה יהיה משהו שאינו מתפורר כל כך (פיתות למשל). ככה שמראש נותרים לך רק פירורים קטנים(אם נותרים) ואם אתה דואג מראש לאכול את ביס הפיתה שלך מעל צלחת ואת ה"בציעה" אתה עושה מראש מעל צלחת כל שנותר הוא להוריד את הפירורים בכיור ולשטוף במים ולא מעבר.
בור טכנית אפשרי בעומק מסויים שכלב אינו מוציא (מטר אם אינני טועה) אך זו מלאכה האסורה בשבת גם היא.
לגבי שאלתך על אכילה בחצר הבניין - זה איזור פרטי שלהבניין ולא רשות הרבים ובעיקרון לכל דיירי הבניין (ואתה בתוכם) יש בעלות על השטח והחמץ הנמצא בו ככה שלא פתרת את עצמך כך אבל אם תצא לחורשה קרובה הפתוחה לציבור זה בהחלט פיתרון.
|
|
|
|
momi
|
חבר פורום
מנותקגיל:
54
הודעות: 5445
הים של כולם
|
|
לגבי שאלתך על אכילה בחצר הבניין - זה איזור פרטי שלהבניין ולא רשות הרבים ובעיקרון לכל דיירי הבניין (ואתה בתוכם) יש בעלות על השטח והחמץ הנמצא בו ככה שלא פתרת את עצמך כך אבל אם תצא לחורשה קרובה הפתוחה לציבור זה בהחלט פיתרון.
לא מדוייק - צריך לעשות עירוב חצרות בבניין משות כל השאר מדוייק לחלוטין ועוד דבר לא לשכוח לצחצח שיניים טוב טוב סעודה שלישית עושים בפירות - להשאיר מקום ל-4 כזיתות מצה בליל הסדר את ה-4 כזיתות אוכלים בהסיבה כמו כן את ה- 4 כוסות יין אחרי אכילת האפיקומן (כזית) לא אוכלים כלום ולא שותים לכן את כל הקינוחים ושאר הדברים שכל אחד רגיל לנשנש אחרי הסעודה שיעשה לפני ברכת המזון.
|
-------------------------------
"לפעמים אתה מוצא את עצמך באמצע שום מקום ולפעמים באמצע שום מקום אתה מוצא את עצמך."
|
|
|
|
לובה אומרת "אין עבודה, אין פרנסה, קשה קשה...".  מארט 
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
תודה לכל העונים והמגיבים עזרתם לי ואני מאמין שגם לאחרים אברהם אתה חייב לי תשובה  חג שמח וכשר לכולם ושבת שלום
|
|
עריכה אחרונה: מרץ 26, 2021, 10:32:28 AM על ידי (אלון)
|
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
אני לא ממש בקי בהלכות ביעור חמץ, אבל ידוע שהרב הראשי מוכר את כל החמץ שבמדינה לגוי, כך שלמעשה אין חמץ השייך ליהודים. אולי זה עונה על השאלה. (ובהזדמנות זו נזכור את סעיד אבולעפיה שהיה קונה את החצץ ונפטר מקורונה בדמי חיו) במקרה גם נתקלתי במאמר הדן בדיוק בשאלה ששאל אלון: https://www.makorrishon.co.il/judaism/326491/
|
|
עריכה אחרונה: מרץ 27, 2021, 11:33:58 AM על ידי ruviva
|
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
אני לא ממש בקי בהלכות ביעור חמץ, אבל ידוע שהרב הראשי מוכר את כל החמץ שבמדינה לגוי, כך שלמעשה אין חמץ השייך ליהודים. אולי זה עונה על השאלה. (ובהזדמנות זו נזכור את סעיד אבולעפיה שהיה קונה את החצץ ונפטר מקורונה בדמי חיו) במקרה גם נתקלתי במאמר הדן בדיוק בשאלה ששאל אלון: https://www.makorrishon.co.il/judaism/326491/למרות שהתגובה שלך באה כבר מאוחר מידי הקישור הזה נתן תשובות להכל ובעצם נתן אישור לכל מה שנכתב לפני את בעור החמץ עשיתי בחמישי ואת שריפתו בשישי וכמובן שהשמדתי את השאריות בשבת ע"י חומר ניקוי תודה לכולם 
|
-------------------------------
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1] 2
|
|
|
|