הבנתי שבכל העולם אין הגבלה או איסור או בקשה מיוחדת לקיאק ממונע בחשמל , רק בישראל !
במקום שהמדינה תעודד שימוש בחשמל שלא מזהם את המים הם מגבילים אותך .
למה אנחנו תמיד חייבים לקבל את רוע גזרת המחוקקים . ?
מדוע להגביל אותך עד ל500 מטר מהחוף ? אם אתה יוצא לבד אני מבין אבל אם אתה יוצא קבוצה ?
האם לא ניתן חוקית לערר על החקיקה הזאת? לנסות לשנות אותה להילחם על התחביבים שלנו שלא ימנעו ויקשו לנו על החיים שגם ככה לא תמיד קלים . (שאלה זאת לכל מי שקשור ליעד ויכול לנסות להלחם על התחביב )
עמית,
1. אתה טועה עובדתית. ברוב העולם יש מחוייבות כזו או אחרת לרישום והסדרת מינוע בכלי שייט, כולל מנוע חשמלי על קאייק. תחפש בגוגל תחת "registration for kayak TROLLING motor" או משהו דומה ותראה לבד.
2. המדינה לא מגבילה אותך, היא מחייבת אותך לעבור את אותו הליך שעובר כל מנוע, ולא משנה לה איזה סוג זה. יש הגיון בדבר, שכן אתה על כלי מנועי ולכן יש מחוייבות לוודא שהכלי תקין, שהמנוע תקין, שיש לך את כל הציוד הנדרש, שיש לך ביטוח ושאתה יודע מה אתה עושה עם זה בידיים שלך... כמו שרכב חשמלי דורש טסט כמו רכב דיזל...
3. ברגע שאדם ממונע, הוא מרשה לעצמו דברים שלא היה מרשה לעצמו עם משוטים, וטווחי הבטחון שהוא לוקח מתקצרים.
4. אתה לא חייב לקבל את רוע הגזירה, אבל לטובת ערעור מנהלי שכזה אתה צריך "קייס", מעבר ל "בא לי".
5. זה לא משנה אם אתה בודד או קבוצה, לא ניתן ולא צריך לשלוט על זה ברמת המחוקק. תראה לי חקיקה דומה על משהו, איפושהו, שפותרת קבוצה מרישוי ביחס ליחיד.
6. כל הפן ה"ירוק" לא רלבנטי. אפילו אם יש רלבנטיות לדבר, זו לכל היותר סיבה להקלה כספית ברישוי, לא להקלה מהותית.
עכשיו אחרי שפירטנו את מה שחייבים ולמה, בוא נדבר שנייה על מה יש וכמה זה מטומטמם.
להבנתי, ממה שליקטתי לאורך השנים, ואשמח אם מישהו יפרט יותר, אבל הייתה חובת תקינה על מנועים של כלי שייט. מכיוון שכל מה שהכירו זה סירות ומנועי סירות, אז אף אחד לא חשב על מנועים קטנים וכלים כמו קאייק... אחר כך הגיעו מנועים קטנים, והפלא ופלא, גם חשמליים. כאן המחוקק התערב בשל בקשת הרשות המבצעת הרלבנטית, שפעלה בנושא מ-2 סיבות:
1. אחריות וחשש - לך תסביר למה לא פעלת לרישוי של מנוע חשמלי אחרי התאונה הראשונה של החשמלי.
2. פחד מאובדן הכנסות ו"חור בתקנות" שיגרום לכולם לעבור למנועים קטנים ובמקרה הזה, למנועים חשמליים (רק לסבר לך את האוזן, או את המקלדת.... יש מנועים חשמליים אדירים לסירות, גם לסירות לא קטנות, שעולים סכום שאתה לא מתאר לעצמך ונותנים עוצמה מטורפת... אתה רוצה לפתור אותם מרישוי כי הם חשמליים?)
ההגבלה היחידה שצריך לדבר עליה פה היא לא עצם הרישוי, אלא אופן הרישוי ומגבלותיו ביחס לכלי שייט מסויים (קאייק) ומנוע מסויים (חשמלי).
לדוגמא: הגבלת המרחק ל-500 מטר, הגבלת היציאה בלילה ללא תלות במשהו אחר יותר רלבנטי (יציאה בלילה היא פונקציה של ידע וציוד ייעודי דוגמת תאורה, שמע ועזרי חילוץ והישרדות, לא של סוג המנוע שלך), האביזרים הנדרשים לצורך כושר שייט (קאייק הוא לא סירה, לא בטוח שכל רשימת הציוד הנדרשת של כושר שייט רלבנטית לקאייק...למשל, מה קשור מיגון מדחף למנוע חשמלי חלש שיושב לך בין הרגליים), המחיר ואופן הוצאת כל הרישוי הזה...
אני יודע לומר שאם זה לא היה סיפור כל כך יקר (שרובו מרגיש לי מיותר) ובסופו מגבלת 500 מטר, אני הייתי רץ לעשות כושר שייט... בעוד שכרגע, אני אעדיף אפילו לוותר על מנוע....
שמעתי בעבר שנעשים מהלכים חיוביים בכיוון מול הרשויות שמבינות שיש פה חוסר-מיתאם, אבל זו שמועה בלבד, אני לא יודע מה באמת קורה עם התחום.