ערב טוב עוזי
הנושא שהעלית חשוב מאין כמוהו
בכל העולם מתחבטים בבעיה או יותר נכון בהקטנת הסיכוי לטביעה
הרבה יצרנים פיתחו שיטות שונות למניעת הטביעה על ידי מספר דרכים שהבולטים והיעילים שבהם הם :
1) תבנית איכותית ורבת שכבות שתהווה את השלד החיצוני של הסירה ותגן ככל שאפשר בעת פגיעת חיצונית
2) מידור הכלי ( כמו בצוללת)שגם אם יש חדירת ופגיעה חיצונית המים שיחדרו יהיו מוגבלים לחלק הממודר בלבד !
3) יצירת כוורת בחלק התחתון הפנימי של הסירה ומילוי שלהם בגריקנים,קלקר,וכ״ו.
4) הקצפת כל החלל הפנימי בהקצפה מדוייקת וחיבור הקליפה החיצונית והפנימית,מה שיוצר גוף חזק ועמיד בצורה בלתי רגילה !
אז כן,קצף שוקל ,אבל בעבודה נכונה שווה את משקלו בזהב ....
לא לשכוח שגם הקצף עשוי מאלפי תאים קטנים מלאי אויר ושכולם מוקפים במעטה קשה שהוא למעשה היחיד שמתקשה,ואם וכאשר הוא נפגע
מים חודרים לקצף ואז למעשה הקצף ״שותה מים״ מה שמעלה את משקל הסירה ומחייב תיקון יסודי .
זאת אומרת שהעבודה חייבת להיות פתיחת סיפון ועבודה מדוייקת .
או לבחור באופציה קלה יותר יחסית ויעילה אף היא,והיא החדרת גריקנים איכותיים מתחת לסיפון או קלקר צפוף מקיבוץ עין כרמל ש לחן יותר לסביבה מימית
כך או כך,משאבות שיפוליים או בילץ הם החברים הכי טובים שלנו בעלי הסירות,כי להבדיל מסירות חסקה,שלא משנה כמה מים ייכנסו לסיפון
הם ייצאו החוצה מפתחים מובנים בצידי הסירה
יש לבדוק את המשאבות לוודא חיבורי חשמל תקינים,ומשאבת חירום(אפילו בימי החורף הסוערים) שדווקא אז הסירה מתמלאת במים
ואם יש כשל כלשהו במשאבות ,הסירה מתמלאת ומשם הדרך לאסון קצרה .
גוף של סירה הוא מבנה הנדסי שחייב להיבנות ולהיעשות על ידי בעל מקצוע כולל העבודה עלי לאחר בנייתו
כל שינוי מבני,או שינוי מנוע והוספת חלק כזה או אחר עלולה ליצור שרשרת של כשלים
לכן הדיון חשוב,לא להתעלם,אבל לעבוד לפי הספר ואך ורק על ידי בעל מקצוע איכותי !!!
ושלא נשתה מי ים
אלי יקירי,הנושא שהעלית חשוב מאין כמוהו
בכל העולם מתחבטים בבעיה או יותר נכון בהקטנת הסיכוי לטביעה
הרבה יצרנים פיתחו שיטות שונות למניעת הטביעה על ידי מספר דרכים שהבולטים והיעילים שבהם הם :
1) תבנית איכותית ורבת שכבות שתהווה את השלד החיצוני של הסירה ותגן ככל שאפשר בעת פגיעת חיצונית
2) מידור הכלי ( כמו בצוללת)שגם אם יש חדירת ופגיעה חיצונית המים שיחדרו יהיו מוגבלים לחלק הממודר בלבד !
3) יצירת כוורת בחלק התחתון הפנימי של הסירה ומילוי שלהם בגריקנים,קלקר,וכ״ו.
4) הקצפת כל החלל הפנימי בהקצפה מדוייקת וחיבור הקליפה החיצונית והפנימית,מה שיוצר גוף חזק ועמיד בצורה בלתי רגילה !
אז כן,קצף שוקל ,אבל בעבודה נכונה שווה את משקלו בזהב ....
לא לשכוח שגם הקצף עשוי מאלפי תאים קטנים מלאי אויר ושכולם מוקפים במעטה קשה שהוא למעשה היחיד שמתקשה,ואם וכאשר הוא נפגע
מים חודרים לקצף ואז למעשה הקצף ״שותה מים״ מה שמעלה את משקל הסירה ומחייב תיקון יסודי .
זאת אומרת שהעבודה חייבת להיות פתיחת סיפון ועבודה מדוייקת .
או לבחור באופציה קלה יותר יחסית ויעילה אף היא,והיא החדרת גריקנים איכותיים מתחת לסיפון או קלקר צפוף מקיבוץ עין כרמל ש לחן יותר לסביבה מימית
כך או כך,משאבות שיפוליים או בילץ הם החברים הכי טובים שלנו בעלי הסירות,כי להבדיל מסירות חסקה,שלא משנה כמה מים ייכנסו לסיפון
הם ייצאו החוצה מפתחים מובנים בצידי הסירה
יש לבדוק את המשאבות לוודא חיבורי חשמל תקינים,ומשאבת חירום(אפילו בימי החורף הסוערים) שדווקא אז הסירה מתמלאת במים
ואם יש כשל כלשהו במשאבות ,הסירה מתמלאת ומשם הדרך לאסון קצרה .
גוף של סירה הוא מבנה הנדסי שחייב להיבנות ולהיעשות על ידי בעל מקצוע כולל העבודה עלי לאחר בנייתו
כל שינוי מבני,או שינוי מנוע והוספת חלק כזה או אחר עלולה ליצור שרשרת של כשלים
לכן הדיון חשוב,לא להתעלם,אבל לעבוד לפי הספר ואך ורק על ידי בעל מקצוע איכותי !!!
ושלא נשתה מי ים

חייב להודות שאני לא יכול שלא להתפעל מהידע וההבנה העמוקים שאתה מפגין,
מההגשה האיכותית והנכונית לסייע תמיד בעיצה טובה...
וכמו שכתבת בסיום: ושלא נשתה מי ים
