בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
| | |-+  טביעת סירה
עמודים: [1] 2 למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: טביעת סירה  (נקרא 5267 פעמים) הדפסה
UZIK
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1415

טביעת סירה
« ב- : אוגוסט 19, 2019, 16:39:20 PM »
השבוע טבעה סירה ברציף במרינה
כנראה הטביעה נבעה מכניסת מים ממשאבת שיפוליים.
לאחר מכן התפתח דיון בסירות ליד
מה ניתן לעשות בסירות שבטן הסירה מלא אויר
ולא קצף או קלקר.
צריך לקחת בחשבון שגם בים יש גזעי עצים ומשטחים שפגיעה בהם בחשכה
יכולה לגרום לחור וכניסת מים מהירה.
מה דעתכם
האם כדאי להשקיע כסף ולמלא קצף בבטן הסירה
האם זה ימנע טביעה באופן חד משמעי
או שגם הקצף סופג מים.

עוזי
עריכה אחרונה: אוגוסט 19, 2019, 17:26:17 PM על ידי UZIK
 IP: [ מחובר ]
צור.

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 12523

052-3770519

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #1 ב- : אוגוסט 19, 2019, 17:09:09 PM »
קצף לא סופד מים ויש חברות כמו בוסטו שמיצרות את הסירות שלהם עם חלל מוקצף ואת זה הם עושים כשהסירה בתוך תבנית היציקה  למניעת עיוות של המבנה וגם אם תחתוך את הסירה לשנים היא תישאר לצוף
אבל ישנם שתי בעיות
1.לקצף יש יכולת  ציפה גדולה הוספת קצף לחלל סירה שלא יוצרה כך מראש יכול לגרום לציפת יתר והוצאת הסירה מאיזון
2. לקצף מוזרק יש יש יכולת התרחבות ודחיפה גבוהים מאוד הזרקה לא מקצועית אלולה לגרום לשתי בעיות הראשונה עודף קצף שיגרום לניפוח הדפנות ועיוות המבנה והשניה חלוקה לא שווה של קצף בחלל מה שיגרום לחוסר איזון בציפת הסירה
 IP: [ מחובר ]
UZIK
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1415

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #2 ב- : אוגוסט 19, 2019, 17:29:00 PM »
צור
כמובן שאם יעשה
ההקצפה תעשה עי בעל מיקצוע
ויתכן שאפשר להקציף רק חלק
ולא את כל החלל

עוזי
עריכה אחרונה: אוגוסט 19, 2019, 17:33:09 PM על ידי UZIK
 IP: [ מחובר ]
צור.

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 12523

052-3770519

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #3 ב- : אוגוסט 19, 2019, 17:31:17 PM »
צור
כמובן שאם יעשה
ההקצפה תעשה עי בעל מיקצוע
ואיתכן שאפשר להקציף רק חלק
ולא את כל החלל

עוזי
יש לי חשד שהוספת קצף לסירה שלא מיועדת לכך גם אם תעשה ע''י בעל מקצוע תגרום לבעייה של ציפת יתר והוצאת הסירה מאיזון
 IP: [ מחובר ]
Kobiarava

מנהל פורום
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 45

הודעות: 5786

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #4 ב- : אוגוסט 19, 2019, 17:42:20 PM »
צור, נראה לי שאתה טועה. קצף לא יהיה קל יותר מאוויר שנמצא באותו חלל בכל מקרה, עצם כושר הציפה של החומרים המוקצפים הוא בגלל שהם מכילים בועות אוויר, שהרי אותו החומר בדיוק במצב מוצק ללא הקצפה יהיה כבד מאוד ואפילו ישקע ולא יצוף. אין סיכוי שמילוי חלל בקצף יהפוך את הסירה לקלה יותר או בעלת כושר ציפה מוגדל לעומת מצבה הקודם.
 IP: [ מחובר ]
ruviva
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1269

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #5 ב- : אוגוסט 19, 2019, 18:10:04 PM »
עוזי, אל תחשוב אפילו להכנס להרפתקאה של קצף מוזרק לסירה, הסירות לא טובעות כל כך מהר, על כמה סירות שמעת שהן טבעו בגלל התנגשות עם עצם זר בים? אל תתחיל למגן היכן שלא צריך, הקצף עצמו שוקל לא מעט והסירה תאבד את יציבותה. אז אל פחד. רק תדאג שמשאבת השיפוליים תהיה תקינה.
 IP: [ מחובר ]
פליפר
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 146

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #6 ב- : אוגוסט 19, 2019, 18:46:03 PM »
ערב טוב עוזי

הנושא שהעלית חשוב מאין כמוהו
בכל העולם מתחבטים בבעיה או יותר נכון בהקטנת הסיכוי לטביעה
הרבה יצרנים פיתחו שיטות שונות למניעת הטביעה על ידי מספר דרכים שהבולטים והיעילים שבהם הם :
1) תבנית איכותית ורבת שכבות שתהווה את השלד החיצוני של הסירה ותגן ככל שאפשר בעת פגיעת חיצונית
2) מידור הכלי ( כמו בצוללת)שגם אם יש חדירת ופגיעה חיצונית המים שיחדרו יהיו מוגבלים לחלק הממודר בלבד !
3) יצירת כוורת בחלק התחתון הפנימי של הסירה ומילוי שלהם בגריקנים,קלקר,וכ״ו.
4) הקצפת כל החלל הפנימי בהקצפה מדוייקת וחיבור הקליפה החיצונית והפנימית,מה שיוצר גוף חזק ועמיד בצורה בלתי רגילה !
אז כן,קצף שוקל ,אבל בעבודה נכונה שווה את משקלו בזהב ....
לא לשכוח שגם הקצף עשוי מאלפי תאים קטנים מלאי אויר ושכולם מוקפים במעטה קשה שהוא למעשה היחיד שמתקשה,ואם וכאשר הוא נפגע
מים חודרים לקצף ואז למעשה הקצף ״שותה מים״ מה שמעלה את משקל הסירה ומחייב תיקון יסודי .
זאת אומרת שהעבודה חייבת להיות פתיחת סיפון ועבודה מדוייקת .
או לבחור באופציה קלה יותר יחסית ויעילה אף היא,והיא החדרת גריקנים איכותיים  מתחת לסיפון או קלקר צפוף מקיבוץ עין כרמל ש לחן יותר לסביבה מימית
כך או כך,משאבות  שיפוליים או בילץ הם החברים הכי טובים שלנו בעלי הסירות,כי להבדיל מסירות חסקה,שלא משנה כמה מים ייכנסו לסיפון
הם ייצאו החוצה מפתחים מובנים בצידי הסירה
יש לבדוק את המשאבות לוודא חיבורי חשמל תקינים,ומשאבת חירום(אפילו בימי החורף הסוערים) שדווקא אז הסירה מתמלאת במים
ואם יש כשל כלשהו במשאבות ,הסירה מתמלאת ומשם הדרך לאסון קצרה .
גוף של סירה הוא מבנה הנדסי שחייב להיבנות  ולהיעשות על ידי בעל מקצוע כולל העבודה עלי לאחר בנייתו
כל שינוי מבני,או שינוי מנוע והוספת חלק כזה או אחר עלולה ליצור שרשרת של כשלים
לכן הדיון חשוב,לא להתעלם,אבל לעבוד לפי הספר ואך ורק על ידי בעל מקצוע איכותי !!!
ושלא נשתה מי ים  
 IP: [ מחובר ]
pejerrey
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 90

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #7 ב- : אוגוסט 19, 2019, 22:09:00 PM »
אני זוחר ש הסירה הראשונה שלי היה חסקה של חמדי מי אקו
ב בבטן של הסירה או מילה הכול מי קלקר ( לא מוזרק ) בלי ש ביקשנו את זה
גם היו גריקנים סגורים רקים
אני מדבר אל תקופה מי ליפני 23 שנים +_
 IP: [ מחובר ]
פליפר
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 146

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #8 ב- : אוגוסט 20, 2019, 11:55:12 AM »
מילוי קלקרים או גריקנים נעשה בכדי לעמוד בתקן של רספ״ן ושל המחלקה לכלי שייט,ובלי זה ואישור מהנדס שרואה פיזית
בנייה של כוורת ומידור התחתית,ומילוי חומר ציפה לא ניתן אישור מהנדס לסירה !
זו הסיבה שסירות החסקה בארץ(שדרך אגב הומצאו כאן בישראל) הינן סירות פשוטות ויעילות שמסוגלות לעמוד בתנאים ומצבים שהרבה סירות מפנקות ונוצצות לא .
בארה״ב לקחו את זה צעד קדימה,ואישור משמר החופים נדרש מכל יצרן סירות !
(ודרך אגב וכל חלק שמשמש כציוד בטיחות ימי  !)
וזה כולל עובי מינימלי של דופן,מספר שכבות,וסוג אריג הפיברגלס
בנוסף,מידור,והתזת קצף בחלק הפנימי.
יש חברות שעוד לפני התקנים המחמירים שמו לעצמם מטרה לייצר סירה שלא יכולה לטבוע ,בשום מצב,קיצוני ככל שיהיה
ומילאו את כל החלל הפנימי בקצף,מה שיצר חוזק בלתי רגיל  של הגוף,והפלגה בסירה שהבטיחות והנדסת האנוש שלה בראשית מעייניה
אבל..... המחיר בהתאם !
דבר נוסף,הסיבה שמוסיפים קלקר,קצף,או גריקנים,הוא לא רק להצפה,אלה למלא את החלל הפנימי כמה שיותר,שגם אם ונכנסו מים
הם יוכלו להצטבר רק במירווחים שבין אמצעי הציפה,ואם אמצעי הציפה (קלקר,קצף,גריקנים) קלים יותר בנפחם ביחס למים,אזי תהיה ציפה
איך אמר ארכימדס הסיציליאני ״אאוריקה״ כשהבין שגוף דוחה כניפחו .
זו הסיבה שאוניות עשויות מברזל צפות .
בשורה התחתונה,אחד הדברים הכי עצובים שימאי לא רוצה לראות,זו סירה טובעת,גם אם היא לא שלו
אבל  לגבי הסירה שהוזכרה בראשית הפוסט,
לפחות הכשל במשאבות וכניסת המים נעשתה כאשר הסירה רתוקה לרציף,ולא 5 מייל מהחוף,שאז הסיפור יכול היה להיגמר אחרת !
 IP: [ מחובר ]
ruviva
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1269

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #9 ב- : אוגוסט 20, 2019, 15:25:18 PM »
מקור החסקה.

למיטב ידיעתי, החסקות לא הומצאו בארץ.

את המקור לסירת החסקה, שמעתי מאחד מותיקי הדייגים, שכבר הלך לעולמו לפני שנים רבות.

לטענתו, המקור הוא בדרום אפריקה, שם היו דוברות גדולות הבנויות בסגנון סירת החסקה, והן היו משמשות

להעברת סחורות מהאוניות לחוף.

בארץ, לקחו את רעיון הדוברות הגדולות האלו והקטינו את הממדים, למדדים של סירה מנועית.

אני לא יכול להיות ערב לגירסה זו, אך זו הגירסה שאני שמעתי בקשר למקור החסקה.
 IP: [ מחובר ]
פליפר
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 146

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #10 ב- : אוגוסט 20, 2019, 15:47:36 PM »
יש אין סוף גרסאות, והכל זה תושב״ע ,ממה שאני יודע
חסרות עזתיות היו קיימות בעזה,וייבנו בכדי לצאת ישירות מהחוף לים הפתוח דרך הגלים
המבנה קצת יותר מוארך,אבל סירה שבנויה כמו טנק קטן
קם הצורך בראשית המדינה לבנות סירות לדייג חופי שיוכלו להתמודד עם גלי החוף
ועם המשקל שהיו צריכות לשאת
לפני שנים רבות היה בשפך הירקון בונה סירות בשם חיימיקו סילבס
שבנה סירה שתוכל להתמודד עם היציאה הבעייתית לים
הוא בנה סירה (בהשראת החסקה של המצילים המיתולוגית)
יותר מוגבהת ועם ירכתיים למנוע,ומכיוון שהחרטום היה גבוה יותר מהירכתיים
כל המים שנכנסו יצאו,הסירה הייתה קטנה ועם הזמן והשנים גדלה
ונוספו לה דפנות,הסירה הייתה עשויה מפלטות סנדוויצ’ים
ומצופה בחוץ בפיברגלס,ועם השנים העץ ספג מים והסירה הייתה הופכת לכבדה
ואז היו פותחים סיפון מחליפים מה שצריך ומחזירים לעוד שנים רבות של פעילות
המבנה של הסירה והצורה המיוחדת עם זוית הכניסה והיציאה הפכו את הסירות של חיימיקו והבן משה סילבס שהצטרף אליו לשם דבר בקרב דייגי הארץ,ברבות השנים,הייצור עבר ליפו וגם שם הפסיקו את הייצור מטעמי חוסר כדאיות
ושני אחים מעכו למשפחת חמאדי,רכשו סירה מקורית של חיימיקו
השתמשו בצורה של הסירה ליצור תבנית,וקמה החסקה הראשונה מפיברגלס
כמעט ללא עץ,מה שהוסיף שנים רבות לתוחלת החיים שלה,נוספו דגמים,ואם פעם המנוע הכי גדול שהיה על חסקה היה 25 כ״ס עכשיו זה מגיע ל-250כ״ס,אז אולי הסערה לא נוחה להפלגה,אין פינוק ונוחות כמו בסירות מודרניות,אבל ללא ספק הרווחה את מקומה בכבוד כאחד הסירות עם משטח העבודה המותאמות ביותר לדייג חופי בארץ שלנו
 IP: [ מחובר ]
ruviva
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1269

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #11 ב- : אוגוסט 20, 2019, 16:59:12 PM »
יש אין סוף גרסאות, והכל זה תושב״ע ,ממה שאני יודע
חסרות עזתיות היו קיימות בעזה,וייבנו בכדי לצאת ישירות מהחוף לים הפתוח דרך הגלים
המבנה קצת יותר מוארך,אבל סירה שבנויה כמו טנק קטן
קם הצורך בראשית המדינה לבנות סירות לדייג חופי שיוכלו להתמודד עם גלי החוף
ועם המשקל שהיו צריכות לשאת
לפני שנים רבות היה בשפך הירקון בונה סירות בשם חיימיקו סילבס
שבנה סירה שתוכל להתמודד עם היציאה הבעייתית לים
הוא בנה סירה (בהשראת החסקה של המצילים המיתולוגית)
יותר מוגבהת ועם ירכתיים למנוע,ומכיוון שהחרטום היה גבוה יותר מהירכתיים
כל המים שנכנסו יצאו,הסירה הייתה קטנה ועם הזמן והשנים גדלה
ונוספו לה דפנות,הסירה הייתה עשויה מפלטות סנדוויצ’ים
ומצופה בחוץ בפיברגלס,ועם השנים העץ ספג מים והסירה הייתה הופכת לכבדה
ואז היו פותחים סיפון מחליפים מה שצריך ומחזירים לעוד שנים רבות של פעילות
המבנה של הסירה והצורה המיוחדת עם זוית הכניסה והיציאה הפכו את הסירות של חיימיקו והבן משה סילבס שהצטרף אליו לשם דבר בקרב דייגי הארץ,ברבות השנים,הייצור עבר ליפו וגם שם הפסיקו את הייצור מטעמי חוסר כדאיות
ושני אחים מעכו למשפחת חמאדי,רכשו סירה מקורית של חיימיקו
השתמשו בצורה של הסירה ליצור תבנית,וקמה החסקה הראשונה מפיברגלס
כמעט ללא עץ,מה שהוסיף שנים רבות לתוחלת החיים שלה,נוספו דגמים,ואם פעם המנוע הכי גדול שהיה על חסקה היה 25 כ״ס עכשיו זה מגיע ל-250כ״ס,אז אולי הסערה לא נוחה להפלגה,אין פינוק ונוחות כמו בסירות מודרניות,אבל ללא ספק הרווחה את מקומה בכבוד כאחד הסירות עם משטח העבודה המותאמות ביותר לדייג חופי בארץ שלנו

אכן אתה מזכיר לי נשכחות, הדיג עליו דברתי, אמר שהוא הביא את הסקיצות הראשונות לחיימיקו שבירקון וביקש ממנו לבנות סירה כזו בקנה מידה קטן יותר,
ולעיניין אחר הסירה הראשונה שלי היתה ירקונית שבנה חיימיקו, סירה זו התאימה לים שקט בלבד. לאחריה בניתי אצל חיימיקו סירת חסקה דיקט ימי מצופה פיברגלס אורך 5.35 מטרים, סירה זו שירתה אותי בנאמנות 16 שנים. כאשר רציתי להחליף את הסירה, חיימיקו כבר הפסיק לבנות סירות. ואני בניתי את הסירה אצל חמאדי מעכו. סירה שכיום היא בת 17 ומתפקדת מצוין.
 IP: [ מחובר ]
UZIK
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1415

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #12 ב- : אוגוסט 21, 2019, 10:21:48 AM »
ריח של היסטוריה באוויר.
בינתיים אסתפק במשאבה שהחדרתי מתחת לרצפה.
עליות הקצפה יכולה להיות מאוד גבוהה.
חשבתי אפילו על הקצפה חלקית
 לדוגמא 3 גושים בחרטום בירכתיים ובמרכז.
אם האתי יכול אז גושי קלקר דחוס יכלו להיות פתרון זול וטוב.
אולי בסירה הבאה.
להגיד שאני ישן טוב ורגוע
יש חששות

עוזי
 IP: [ מחובר ]
פליפר
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 146

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #13 ב- : אוגוסט 21, 2019, 12:39:30 PM »
גם הוספת משאבה משפרת את המצב,רק לא לשכוח שהמשאבה  חייבת להיות מחוברת למצוף ושאמורה לעבוד
בצורה אוטומטית אם וכאשר חודרים מים,וגם בצורה ידנית ויזומה שלך על ידי מפסק
חיבור המשאבה חייב להיות נכון,עם כבלים בקוטר מתאים ופיוז הגנה תואם,ויציאת מים החוצה חד כיוונית
אין שום סיבה שלא תעשה את זה לבד
אבל אם יש לך ספק ולו הקטן ביותר,תיעזר בחשמלאי,כמו כן משאבת בילץ היא צרכנית גדולה של חשמל,מה שאומר שהמצברים(עדיפות לשניים אם אפשר) בסירה חייבים להיות מחוברים לטעינת רציף 27/7 עם מטען איכותי חכם שיודע להכניס את המצברים למצב ״ציפה״ עם מתח זמין כל הזמן .
דרך אגב,עדיין לא הבנתי איך ולמה הסירה שדיברת עליה  טבעה ?
מה זאת אומרת כניסת מים ממשאבת שיפוליים ?
 IP: [ מחובר ]
UZIK
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1415

בעניין: טביעת סירה
« הגיב #14 ב- : אוגוסט 25, 2019, 13:29:15 PM »
פליפר
הסירה שטבעה- זו פעם שניה שלה שהוא טובעת
אמרו לי שזה מיציאת המים של המשאבה
יותר מזה אני לא יודע.
אבל שמעתי גם על טביעה ממשאבה של דגים חיים
בסירה אחרת.
יש לי 3 משאבות בסירה.
2 מעל הרצפה כשיש הבדל גובה קטן בניהן
אחת אוטומטית בלבד.
ועוד אחת ידנית -משאבת לחץ להוציא מים מתחת לרצפה .
כאשר רק הצינור ניכנס-כך שטכנית לא ניתן להכניס משאבה אוטומטית
 בלי לפתוח פתח גדול ברצפה  עם כל הסיכונים הכרוכים בכך.
עוזי


 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] 2 למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!