פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג בז'ירז'ור - מים מלוחים (אחראי: Kobiarava)
   בניית דמויים - made in Japan |
עמודים: [1] 2 3
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: בניית דמויים - made in Japan (נקרא 6046 פעמים) |
הדפסה |
|
|
|
|
עריכה אחרונה: מרץ 08, 2019, 14:10:31 PM על ידי Marat Matzkin
|
|
-------------------------------
|
|
|
|
תהליך הבניה נראה מאוד מושקע. אני מניח שמבחינת איכות היצור, הם מעולים. מעניין עד כמה הם יותר אפקטיביים. תודה על השיתוף
|
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
מעניין מאוד.... תודה על השיתוף, מארט!
|
|
|
|
|
יפה מאוד , אוהב לראות איך מייצרים דברים מאפס. תודה 
|
|
|
|
אסלן
|
חבר פורום
מנותקגיל:
38
הודעות: 2753
|
|
תודה על השיתוף 
|
|
|
|
אברהם כהן
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 4796
|
|
בס"ד
את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה. הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה. האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.
|
-------------------------------
כל האוכל דג ביום דג ניצול מדג
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
בס"ד
את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה. הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה. האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.
לעניות דעתי אלה דמויים "קאסטום", ולא דמויים סידרתיים. אין היגיון לייצר דמויים סידרתיים בעיבוד שבבי (כרסומת דרך אגב, לא מחרטה). בדמויים סידרתיים בונים אב-טיפוס, ואחר כך מכינים תבניות ויוצקים אותם מפלסטיק, עבודה מהירה בהרבה ועם הרבה פחות בזבוז של חומר גלם... שווה לחפש סרטונים, אני אחפור קצת עריכה- נברתי די הרבה בסרטונים ממפעלי דמויים, ומסיבה כלשהי מקפידים לא להראות את שלב התבניות וההזרקה\יציקה. ראיתי סירטון אחד שבו המכונה חולצת את חצאי הדמויים מתוך תבניות ההזרקה, ומשם הם ממשיכים במסלול ההרכבה, ויש לא מעט סירטונים אחרים שבהם גם מראים את החצאים מוכנים וכבר מלוטשים מועברים להדבקה, צביעה וכו'. אולי יש פה עניין של סודות מקצועיים או משהו כזה...
|
|
עריכה אחרונה: מרץ 10, 2019, 16:12:43 PM על ידי Kobiarava
|
|
|
|
|
|
|
מארט ידידי  תודה על השיתוף שני הסרטונים יפים ומעניינים  תמיד כיף לראות את ההכנה המדוקדקת הזו של הדמויים ואומנות הצביעה לגבי הלברקים שהם מוצאים ..........מה נאמר .... רק לקנא ....ככה באמצע העיר יורד מהבית ומזרזר ארוחת ערב 
|
-------------------------------
דייג זה קודם כל בשביל הנשמה 
|
|
|
אברהם כהן
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 4796
|
|
 |
|
|
בס"ד
את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה. הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה. האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.
לעניות דעתי אלה דמויים "קאסטום", ולא דמויים סידרתיים. אין היגיון לייצר דמויים סידרתיים בעיבוד שבבי (כרסומת דרך אגב, לא מחרטה). בדמויים סידרתיים בונים אב-טיפוס, ואחר כך מכינים תבניות ויוצקים אותם מפלסטיק, עבודה מהירה בהרבה ועם הרבה פחות בזבוז של חומר גלם... שווה לחפש סרטונים, אני אחפור קצת עריכה- נברתי די הרבה בסרטונים ממפעלי דמויים, ומסיבה כלשהי מקפידים לא להראות את שלב התבניות וההזרקה\יציקה. ראיתי סירטון אחד שבו המכונה חולצת את חצאי הדמויים מתוך תבניות ההזרקה, ומשם הם ממשיכים במסלול ההרכבה, ויש לא מעט סירטונים אחרים שבהם גם מראים את החצאים מוכנים וכבר מלוטשים מועברים להדבקה, צביעה וכו'. אולי יש פה עניין של סודות מקצועיים או משהו כזה... בס"ד קובי, אתה צודק וזאת טעות שלי! זאת לא מחרטה... התבלבלתי בכתיבה, ותודה רבה על התיקון. (יש לי 2 חברים שעובדים בזה, ואם יראו שכתבתי מחרטה הם יקרעו אותי  ) בגדול לפני שנתיים עשיתי המון עבודות בייצור דמויים של סיליקון ופלסטיק ואת הכל עשיתי עם תבניות. יש הרבה בעיות בייצור של זה שצריך לדעת לפתור כשאחת הראשונות (וגם הקלות ביותר לפתרון) זה נושא הבועות שנוצר בחומר הגלם בזמן הערבוב וההזרקה שלו - דבר שנפתר עם מכשירי ואקום. יש לי כמה וכמה חיקויים מדויקים של FIIISH ועוד כמה דמויים אחרים. זה תחום מאד מעניין לטעמי ובמשך שנה שלמה עשיתי המון ניסויים בזה והגעתי לתוצאות מאד יפות. בגלל זה גם מאד הופתעתי לראות את הדרך שבה הוא עשה את החצאים של הדמויים הללו. בסך הכל תוצאה סופית יפיפיה.
|
-------------------------------
כל האוכל דג ביום דג ניצול מדג
|
|
|
dovdov
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5047
|
|
כמו שכתבו לא מחרטה כי אם כרסומת ממוחשבת. זה לא כזה פשוט ולא זול ציוד כמו שיש לבחור בסרטון. היום עושים אבטיפוס מגוש נחושת, שאחר כך נסרק בסורק תלת מימד ,ומזה מייצרים את חצאי הפלסטיק של הגוף בהזרקת פלסטיק בלחץ. אחרי המילוי במשקולות מגנט והטבעות מתכת , החצאים מודבקים תחת מכשיר שיוצר רטט בתדר גבוה שממיס את הפלסטיק במחברים ומלחים אותו אחד לשני. אז עובר בדיקת אטימות ומשם להדבקת הולוגרמות וצביעות. זה ממש כמו מפעל קטן מלבד זה שהוא מכרסם את הגופים ולא יוצק. הוא אולי לא מפעל גדול אבל הוא גם לא קטן לדעתי.
|
|
|
|
|
מדהים איזה דיוק
תודה על השיתוף
|
|
|
|
|
 |
|
|
בס"ד
את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה. הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה. האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.
לעניות דעתי אלה דמויים "קאסטום", ולא דמויים סידרתיים. אין היגיון לייצר דמויים סידרתיים בעיבוד שבבי (כרסומת דרך אגב, לא מחרטה). בדמויים סידרתיים בונים אב-טיפוס, ואחר כך מכינים תבניות ויוצקים אותם מפלסטיק, עבודה מהירה בהרבה ועם הרבה פחות בזבוז של חומר גלם... שווה לחפש סרטונים, אני אחפור קצת עריכה- נברתי די הרבה בסרטונים ממפעלי דמויים, ומסיבה כלשהי מקפידים לא להראות את שלב התבניות וההזרקה\יציקה. ראיתי סירטון אחד שבו המכונה חולצת את חצאי הדמויים מתוך תבניות ההזרקה, ומשם הם ממשיכים במסלול ההרכבה, ויש לא מעט סירטונים אחרים שבהם גם מראים את החצאים מוכנים וכבר מלוטשים מועברים להדבקה, צביעה וכו'. אולי יש פה עניין של סודות מקצועיים או משהו כזה... בס"ד קובי, אתה צודק וזאת טעות שלי! זאת לא מחרטה... התבלבלתי בכתיבה, ותודה רבה על התיקון. (יש לי 2 חברים שעובדים בזה, ואם יראו שכתבתי מחרטה הם יקרעו אותי  ) בגדול לפני שנתיים עשיתי המון עבודות בייצור דמויים של סיליקון ופלסטיק ואת הכל עשיתי עם תבניות. יש הרבה בעיות בייצור של זה שצריך לדעת לפתור כשאחת הראשונות (וגם הקלות ביותר לפתרון) זה נושא הבועות שנוצר בחומר הגלם בזמן הערבוב וההזרקה שלו - דבר שנפתר עם מכשירי ואקום. יש לי כמה וכמה חיקויים מדויקים של FIIISH ועוד כמה דמויים אחרים. זה תחום מאד מעניין לטעמי ובמשך שנה שלמה עשיתי המון ניסויים בזה והגעתי לתוצאות מאד יפות. בגלל זה גם מאד הופתעתי לראות את הדרך שבה הוא עשה את החצאים של הדמויים הללו. בסך הכל תוצאה סופית יפיפיה. לגבי הבועות, ביציקות קטנות יש פתרון ממש פשוט ויעיל. לשפוך את החומר הנוזלי מגובה מטר בערך ישירות לתבנית. לשפוך באופן אחיד ואיטי כך שיהיה זרם דק של חומר. כמה שהזרם יותר דק, התוצאה יותר יעילה. לא יודע אם אני מצליח להסביר את זה כמו שצריך. התהליך הזה לבדו מספיק כדי להוציא את כל הבועות שנוצרו בערבוב. אם יהיו בועות אלו בועות חדשות שנוצרו כאשר החומר נשפך לתבנית. לגבי כרסומת, היום יש המון כרסומות זולות יחסית לחובבנים לשימוש ביתי. חלקן מגיעות בחלקים להרכבה עצמית. יש כמה תוכנות של קוד פתוח שיכולות ״לדבר״ עם הכרסומת ולהעביר את השרטוט הדיגיטלי למוצר מוגמר. אפשר להשיג מכונה איכותית שיכולה להגיע לרמה בסרטון בפחות מאלף שקל. Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
|
אברהם כהן
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 4796
|
|
 |
|
|
בס"ד
את כל העבודה העיקרית עושה המחרטה, ואחר כך נשארת מלאכת הצביעה שהיא מאד יפה. הייתי מאד רוצה לראות איך עושים דמויים כאלה ןמחומר כזה בלי מחרטה. האמת שהחכמתי, כי אני חשבתי שעושים את זה עם תבניות.
לעניות דעתי אלה דמויים "קאסטום", ולא דמויים סידרתיים. אין היגיון לייצר דמויים סידרתיים בעיבוד שבבי (כרסומת דרך אגב, לא מחרטה). בדמויים סידרתיים בונים אב-טיפוס, ואחר כך מכינים תבניות ויוצקים אותם מפלסטיק, עבודה מהירה בהרבה ועם הרבה פחות בזבוז של חומר גלם... שווה לחפש סרטונים, אני אחפור קצת עריכה- נברתי די הרבה בסרטונים ממפעלי דמויים, ומסיבה כלשהי מקפידים לא להראות את שלב התבניות וההזרקה\יציקה. ראיתי סירטון אחד שבו המכונה חולצת את חצאי הדמויים מתוך תבניות ההזרקה, ומשם הם ממשיכים במסלול ההרכבה, ויש לא מעט סירטונים אחרים שבהם גם מראים את החצאים מוכנים וכבר מלוטשים מועברים להדבקה, צביעה וכו'. אולי יש פה עניין של סודות מקצועיים או משהו כזה... בס"ד קובי, אתה צודק וזאת טעות שלי! זאת לא מחרטה... התבלבלתי בכתיבה, ותודה רבה על התיקון. (יש לי 2 חברים שעובדים בזה, ואם יראו שכתבתי מחרטה הם יקרעו אותי  ) בגדול לפני שנתיים עשיתי המון עבודות בייצור דמויים של סיליקון ופלסטיק ואת הכל עשיתי עם תבניות. יש הרבה בעיות בייצור של זה שצריך לדעת לפתור כשאחת הראשונות (וגם הקלות ביותר לפתרון) זה נושא הבועות שנוצר בחומר הגלם בזמן הערבוב וההזרקה שלו - דבר שנפתר עם מכשירי ואקום. יש לי כמה וכמה חיקויים מדויקים של FIIISH ועוד כמה דמויים אחרים. זה תחום מאד מעניין לטעמי ובמשך שנה שלמה עשיתי המון ניסויים בזה והגעתי לתוצאות מאד יפות. בגלל זה גם מאד הופתעתי לראות את הדרך שבה הוא עשה את החצאים של הדמויים הללו. בסך הכל תוצאה סופית יפיפיה. לגבי הבועות, ביציקות קטנות יש פתרון ממש פשוט ויעיל. לשפוך את החומר הנוזלי מגובה מטר בערך ישירות לתבנית. לשפוך באופן אחיד ואיטי כך שיהיה זרם דק של חומר. כמה שהזרם יותר דק, התוצאה יותר יעילה. לא יודע אם אני מצליח להסביר את זה כמו שצריך. התהליך הזה לבדו מספיק כדי להוציא את כל הבועות שנוצרו בערבוב. אם יהיו בועות אלו בועות חדשות שנוצרו כאשר החומר נשפך לתבנית. לגבי כרסומת, היום יש המון כרסומות זולות יחסית לחובבנים לשימוש ביתי. חלקן מגיעות בחלקים להרכבה עצמית. יש כמה תוכנות של קוד פתוח שיכולות ״לדבר״ עם הכרסומת ולהעביר את השרטוט הדיגיטלי למוצר מוגמר. אפשר להשיג מכונה איכותית שיכולה להגיע לרמה בסרטון בפחות מאלף שקל. Sent from my iPhone using Tapatalk בס"ד יפתח קראתי את מה שכתבת, אך מספר הערות קטנות לי אליך. החומרים שיוצקים כדי ליצור את התבניות וגם כדי ליצור את הדמויים (חומרים שונים בעקרון) מתיבשים די מהר - זה חומרים של A -ו- B שצריך לעברבב יחד כדי ליצור את הראקציה הנדרשת להתגבשות החומר. בגדול מהרגע שהחומרים נפגשים אז תוך פחות מ-5 דקות יש התגבשות מלאה של החומר (לא התיבשות - התיבשות מלאה לוקחת כמה שעות - תלוי בסוג החומר). ושוב, זה אחרי שצריך לערבב את שני החומרים יחד. הערבוב לכשעצמו יוצר המון המון המון בועות. ואם החומר לא מעורבב טוב, אז אזורים שלמים בתבנית נשארים רטובים ולא יתיבשו יותר (כי לא הגיע אליהם מספיק החלק השני). הבועות לא מצליחות לעלות ולצאת בתוך 4 דקות (אחרי ש"בזבזת" לפחות דקה אחת שלמה על הערבוב). בנוסף, ישנן מקומות בתבנית ששבעצם כולאות בועות - אזורים שליליים בתבנית - ומשם הם לא מצליחות לצאת. כמובן שגם לזה יש פתרון, אבל הוא לא כל כך יפה בתוצאה הסופית. לא אסביר איך פותרים את זה כי זה קצת מסובך בכתיבה וספק אם יבינו אותי. לכן הפתרון האידיאלי הוא ואקום פעם ראשונה אחרי הערבוב - לפני היציקה. פעם שנייה אחרי היציקה - בשביל למנוע בועות קטנטנות שנוצרות עקב היציקה לתבנית. האמן לי שיצקתי המון פעמים - ברור שהיציקה היא איטית מאד - ולא רק בגלל הבועות. כל התהליך הזה חייב להתבצע במהירות די גדולה כי ערבוב, ואקום, יציקה ושוב ואקום חייב להתבצע בתוך 3 דקות לערך. דרך אגב, בפתיחת מכשיר הואקום, כשהחומר בפנים, הפתיחה חייבת גם להתבצע לאט מאד, אחרת זה גורם לערבוב החומר שוב מרוב לחץ הפתיחה של המיכל ואקום. אני אישית בניתי עשרות מודלים של דמויים בתלת מימד בכל מיני גדלים שונים וגם הדפסתי אותם. התעסקתי עם זה שנה שלמה - יום יום הייתי עושה ניסויים - אישית נהנתי מאד מהלמידה של זה. דרך אגב, אשמח מאד לראות קישורים למכרסמות טובות בפחות מאלף שקל. במידה ויהיה מכשיר טוב, אולי אחזור עוד לתחביב הזה איכשהו.
|
|
עריכה אחרונה: מרץ 17, 2019, 21:43:32 PM על ידי אברהם כהן
|
|
-------------------------------
כל האוכל דג ביום דג ניצול מדג
|
|
|
|
גם אני התעסקתי עם זה לא מעט. יותר בנייה של דגמים שונים, לאו דוקא דמויים. ועדיין אני אומר, אם אין לך מכשיר וואקום, הטכניקה שדיברתי עליה עובדת יפה. דרך אגב, ישנם סוגים רבים של אפוקסי, יחסי ערבוב שונים וזמן ייבוש שונה. אני עובד עם חומר שלוקח לו עשרים דקות להתייבש עם יחס ערבוב של אחד לשלוש. כמובן שמכשיר וואקום זה הכי טוב אבל אפשר להסתדר בלי. לגבי כרסומת, חפש באינטרנט x-carve. זה מגיע עם מתאם לדרמל או ראוטר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1] 2 3
|
|
|
|