בעקרון, ידוע שככלל בסירה יכולים לצאת לים שניים או יותר...
לי ידוע מזמן כי במקרים חריגים - ניתנו היתרים של "שייט בודד",
מה שמאפשר לצאת סולו על הסירה..
מכיר לפחות שניים כאלו שיש להם רשיון כזה כבר שנים..
בכל אופן, החודש התעדכן הנוהל ונראה שיש דווקא יותר גמישות.
נוהל מתן היתר שייט בודד של רספ"ן עם העדכון הטרי, פורסם בקישור הזה-
http://asp.mot.gov.il/he/shipping/opercraft/vessel/1899-nohal-5-520
הקדמה מתוך הקישור -
-------------------------------------------------
עידכון אחרון ב-02 אוקטובר 2018
נוהל 5-520
בהתאם לתקנות בטיחות השיט כל כלי שייט מחויב במספר אנשי צוות בטיחות בעת השטתו וזאת בהתאם לסוגו וייעודו, זאת במטרה לשמור על בטיחות חיי הצוות והחיים בים, בטיחות השיט ולצמצם במידה ניכרת את הסיכונים הכרוכים בפעולת ההשטה.
בעת השטת כלי שיט לבד (שהוא סירה או ספינה), סיכונים אלה גדולים יותר ועל כן יש לנקוט באמצעי זהירות, תוך התאמת כלי השיט להשטה כזו ובדיקת מאפייני המשיט לביצוע השטה זו. מאפיינים אלו קשורים למצבו הבריאותי והפיזי של המשיט וליכולתו לבצע את כל הפעולות הנדרשות להשטת כלי השיט בבטחה, כמו גם יכולותיו לשרוד בעת מצוקה, כמו גם ציוד פרטני הנדרש לרגעי מצוקה כאמור.
מטרת הנוהל
מטרת הנוהל הינה לקבוע מסגרת אחידה וברורה להפעלת שיקול הדעת של המנהל (הממונה הארצי על כלי שיט קטנים ומעגנות ברשות הספנות והנמלים), לפי תקנה 9 לתקנות הנמלים (בטיחות השיט), התשמ"ג – 1982, לקבוע לכלי שיט תקן בטיחותי של אנשי צוות במספר ובדרגה השונה מהתקן שנקבע לכך בתוספת השנייה, כאשר מתבקש אישור לצוות בטיחות של אדם אחד (שיט בודד).
כמו כן, מטרת הנוהל הינה לפרט את שלבי התהליך, מרגע פניית המשיט ועד למתן / אי מתן ההיתר.
=======================================================
בקישור יש נוהל מפורט וברור לקבלת היתר שייט בודד.... בקישור הישיר הזה -
http://media.mot.gov.il/PDF/SPA_HE/nohal_5-520.pdf
מי שמבחינתו מרגיש בנוח ולא חושש לצאת מעת לעת סולו - שווה צפיה