פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   ערפל! מה עושים בים כאשר נופל עליכם ערפל |
עמודים: [1] 2
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: ערפל! מה עושים בים כאשר נופל עליכם ערפל (נקרא 4711 פעמים) |
הדפסה |
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
לא מבין איך זה שהנושא לא עלה עד היום.... מה עושים כאשר נופל עליכם בים ערפל כבד - מהסוג שבקושי רואים 2-5 מטר מהחרטום?
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
בערפל כבד נוהג כלהלן:
1. אם אני בדרך למקום הדייג, מדליק אורות נווט, דואג שבהשג יד יהיו משרוקית או צופר אויר (להתריע במקרה ואני שומע רעש מנוע של כלי אחר באיזור) וממשיך לשוט על פי ה ג'י פי אס.
2. אם אני באיזור הדייג, מדליק אורות, מוריד עוגן ומחכה להתפזרות הערפל.
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
בערפל כבד נוהג כלהלן:
1. אם אני בדרך למקום הדייג, מדליק אורות נווט, דואג שבהשג יד יהיו משרוקית או צופר אויר (להתריע במקרה ואני שומע רעש מנוע של כלי אחר באיזור) וממשיך לשוט על פי ה ג'י פי אס.
2. אם אני באיזור הדייג, מדליק אורות, מוריד עוגן ומחכה להתפזרות הערפל.
3. שט לאט ומחפש אורות 4. אם צריך להכנס למרינה משתדל להמתין להתפזרות הערפל או שיהיה ניתן לראות לפחות 10 מטרים קדימה
|
-------------------------------
|
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
יש את החוקים שצויינו. בנוסף, חשוב לוודא מישהו בחרטום שיסתכל/מאזין. נסיעה איטית, הדלקת אורות.
|
-------------------------------
|
|
|
|
אותות קוליים בראות לקויה/ערפל הם אחרים ממש כמו שפה אחרת אתה לא תעזור לאף אחד עם בשעת ערפל תצפור משנה אורחי לימין כי אין נקודת יחוס האותות בערפל הם מי אני ( מנוע, מפרשית) ומה הגודל שלי (קטן מ50 גדול מ50 ) והאם אני בתנועה או עוגן
|
|
|
|
|
בשעת ערפל הסכנה היא היתנגשות אם אנחנו בתנועה המהירות צריכה להיות בהתאם לתנאים איטת אבל כזו שיש שליטה בכלי טיפ ממש חשוב זה להוסיף מחזיר מכ"ם פסיבי ממליץ בעיקר לכלי שייט קטנים ובנוים מפיבר גלאס כי ההחזר של הכלים הללו לא חזק במכ"ם להיתנגש עם סירה זה לא נעים קצת שיפשופים בג'ל קואט אבל אוניה זה סיפור אחר בשעת ערפל לכלי שייט מסחריים ולציים סוחרים יש ציוד אלקטרוני כמו מכ"ם ואנשי צוות מקצועיים בשעת ערפל יושב איש צוות ומסתכל במכ"ם כשיש מחזיר מכ"ם פסיבי הוא יראה מצויין את הכלי הקטן וישיט את העוניה/כלי שיט גדול בבטחה מבלי שנדע אפילו
|
|
|
|
GilH99
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1371
|
|
ותוספת קטנה...למי שעובד עם ג.פ.ס. פשוט ללא מפה. לשמור בג.פ.ס. גם את הנ.צ. של הפתח של המרינה (הראש של השובר) וגם את הפינה הנגדית (הברך של השובר). וגם של עוד כמה נקודות קרובות לחוף. ייתן לכם מושג על המבנה של השובר והגישה הרצויה למרינה כשמתקרבים בראות לקויה.
גיל
|
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
ותוספת קטנה...למי שעובד עם ג.פ.ס. פשוט ללא מפה. לשמור בג.פ.ס. גם את הנ.צ. של הפתח של המרינה (הראש של השובר) וגם את הפינה הנגדית (הברך של השובר). וגם של עוד כמה נקודות קרובות לחוף. ייתן לכם מושג על המבנה של השובר והגישה הרצויה למרינה כשמתקרבים בראות לקויה.
גיל
צודק בהחלט, שחתי לרשום גם את זה. תמיד שיהיה לאן לחזור ומרינות שכנות.
|
-------------------------------
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
ותוספת קטנה...למי שעובד עם ג.פ.ס. פשוט ללא מפה. לשמור בג.פ.ס. גם את הנ.צ. של הפתח של המרינה (הראש של השובר) וגם את הפינה הנגדית (הברך של השובר). וגם של עוד כמה נקודות קרובות לחוף. ייתן לכם מושג על המבנה של השובר והגישה הרצויה למרינה כשמתקרבים בראות לקויה.
גיל
אחת ההערות המאוד חשובות 
|
-------------------------------
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
אשמח אם אלי ("פליפר") ודקל, עם נסיונם הרב, ישתפו כאן מהידע שלהם...  בערפל כבד נוהג כלהלן:
1. אם אני בדרך למקום הדייג, מדליק אורות נווט, דואג שבהשג יד יהיו משרוקית או צופר אויר (להתריע במקרה ואני שומע רעש מנוע של כלי אחר באיזור) וממשיך לשוט על פי ה ג'י פי אס.
2. אם אני באיזור הדייג, מדליק אורות, מוריד עוגן ומחכה להתפזרות הערפל.
שאלת השאלות, מה קורה אם אין GPS או שאיננו פועל באותו רגע? 
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
אשמח אם אלי ("פליפר") ודקל, עם נסיונם הרב, ישתפו כאן מהידע שלהם...  בערפל כבד נוהג כלהלן:
1. אם אני בדרך למקום הדייג, מדליק אורות נווט, דואג שבהשג יד יהיו משרוקית או צופר אויר (להתריע במקרה ואני שומע רעש מנוע של כלי אחר באיזור) וממשיך לשוט על פי ה ג'י פי אס.
2. אם אני באיזור הדייג, מדליק אורות, מוריד עוגן ומחכה להתפזרות הערפל.
שאלת השאלות, מה קורה אם אין GPS או שאיננו פועל באותו רגע?  רפי אני מתפלא עלייך בכושר שייט אתה צריך שיהיה מצפן בסירה וכשאין גי פי אס יש מצפן 
|
-------------------------------
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
אשמח אם אלי ("פליפר") ודקל, עם נסיונם הרב, ישתפו כאן מהידע שלהם...  בערפל כבד נוהג כלהלן:
1. אם אני בדרך למקום הדייג, מדליק אורות נווט, דואג שבהשג יד יהיו משרוקית או צופר אויר (להתריע במקרה ואני שומע רעש מנוע של כלי אחר באיזור) וממשיך לשוט על פי ה ג'י פי אס.
2. אם אני באיזור הדייג, מדליק אורות, מוריד עוגן ומחכה להתפזרות הערפל.
שאלת השאלות, מה קורה אם אין GPS או שאיננו פועל באותו רגע?  רפי אני מתפלא עלייך בכושר שייט אתה צריך שיהיה מצפן בסירה וכשאין גי פי אס יש מצפן  מודה ומתוודה, מעולם לא ניסיתי להסתכל על מצפן.. ולא נראה לי שמצפן יכול לכוון אותי לתוך המרינה - תקן אותי אם אני טועה.... אמצא קצת זמן ואעלה כאן סיפור שהיה לי בזמנו עם ערפל..
|
-------------------------------
|
|
|
מור אמסלם
|
חבר פורום
מנותקגיל:
42
הודעות: 2396
|
|
למדתי, תודה
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
אשמח אם אלי ("פליפר") ודקל, עם נסיונם הרב, ישתפו כאן מהידע שלהם...  בערפל כבד נוהג כלהלן:
1. אם אני בדרך למקום הדייג, מדליק אורות נווט, דואג שבהשג יד יהיו משרוקית או צופר אויר (להתריע במקרה ואני שומע רעש מנוע של כלי אחר באיזור) וממשיך לשוט על פי ה ג'י פי אס.
2. אם אני באיזור הדייג, מדליק אורות, מוריד עוגן ומחכה להתפזרות הערפל.
שאלת השאלות, מה קורה אם אין GPS או שאיננו פועל באותו רגע?  רפי אני מתפלא עלייך בכושר שייט אתה צריך שיהיה מצפן בסירה וכשאין גי פי אס יש מצפן  מודה ומתוודה, מעולם לא ניסיתי להסתכל על מצפן.. ולא נראה לי שמצפן יכול לכוון אותי לתוך המרינה - תקן אותי אם אני טועה.... אמצא קצת זמן ואעלה כאן סיפור שהיה לי בזמנו עם ערפל.. מצפן לא יכוון אותך לתוך מרינה אבל ייתן לך כיוון כללי ועם קצת חוש התמצאות מרחבית אתה תמצא די בקלות את הפתח של המרינה ביום שעברתי ממרינה אשקלון למרינה אשדוד היה ערפל מטורף המיקום הכללי של המרינה כבר ידוע יצאנו לכיוון צפון עם המצפן ופלוס מינוס לפי המהירות האיטית חתכתי 90 מעלות למזרח נפלתי בול על השובר של המרינה באשדוד יש לציין שהייתה ראות של כ-30 מטר אחרת לא הייתי מעז לנסות להתקרב לשובר במקרים של בטיחות כשיש ספק אז אין ספק והולכים לכיוון המחמיר
|
-------------------------------
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1] 2
|
|
|
|