הרצון היה להוסיף מנוע לקיאק, העיסוק בדייג מקיאק מהנה, אבל דורש הגעה לנקודות רחוקות ולעיתים נקודות שונות, וכמובן החזרה לחוף, חתירה מתישה (בלשון המעטה)...
הבעיות:
1. מנוע יקר.
2. יש לי שותף (אסף נגר – שלכל רעיון מטורף שלי תמיד אבל תמיד אומר כן !) אם רק לי יהיה מנוע, ייגרע חלק חשוב מאד מהדייג (הביחד).
הפתרון:
חיבור 2 הקיאקים יחד ושימוש במנוע אחד.
יתרונות:
1. מנוע אחד ולא שני מנועים (לפחות כרגע).
2. הרבה ציוד כפול ניתן לאחד (וציוד עתידי טוב יותר).
3. חווית השותפות גדלה...
4. יציבות – מהתחלה הרצון היה אפשרות לדוג גם בעמידה.
החלטות:
1. איזה מנוע – חשמלי או בנזין.
2. ההחלטה החשובה מבחינתי הייתה – סוג החיבור (קידוח בקיאק או לא).
3. מאיזה חומר לייצר את החיבור – מתכת (נירוסטה/אלומיניום/ברזל מגולוון / עץ).
החלטה 1 – מנוע.
בהתחלה הייתי נעול על מנוע חשמלי, לאחר בירורים רבים הבנתי שהעניין בעייתי מכמה בחינות:
1. משקל – המנוע שוקל בין 10-15 קילו + מצבר (70-90) בערך 30 קילו.
2. זמן מוגבל – ברגע שנגמר המצבר אין דרך למלא (כמובן שניתן להחזיק כמה מצברים אבל מייקר ומכביד).
3. כח.
4. מהירות.
אז החל הבירור על מנוע בנזין
1. סוג המנוע – 2 פעימות או 4.
2. גודל – כאן היה קריטי שלא יהיה גדול מידי כדי שיוכל להיות גם על קיאק בודד.
חיפשנו ומצאנו מנוע סוזוקי 4 פעימות 2.5 כח סוס, נראה כי יענה על הדרישות...
החלטה 2 – סוג החיבור.
זו ההחלטה שלקחה ממני הכי הרבה משאבים מבחינת חשיבה, לא הייתי שקט לקדוח בקיאק משתי סיבות:
1. קידוח בקיאק בעייתי מאד במכירה שלו.
2. הכח המופעל בתנודות הקיאקים יכול לקרוע את החיבור.
אחרי חיפוש ודיבור עם כמה חברים (תודה רבה לכם !) החלטתי ללכת על חיבור בעזרת חגורות סביב הקיאק כך קיבלתי שלושה אפקטים חשובים מאד:
1. חיבור חזק – חגורה עוטפת את הקיאק וכך הרפסודה מחוברת לגוף ולא למעטפת.
2. מאפשר תנודות – הקיאקים יכולים לנוע בתוך המסגרת מה שמקל מבחינת לחצים.
3. חיבור ופירוק מהיר מאד.
החלטה 3 – סוג חומר גלם.
מכיוון שאני עובד הרבה עם עץ זו הייתה בחירה די פשוטה, אבל היא מוצדקת מכמה סיבות:
1. מדובר באב טיפוס – עד שלא אנסה כמה פעמים לא אדע, מידות, צורה וכו'
2. זול מאוד – השגתי חומרים בשווי 100 שקל (הולכים לנגרייה נחמדה ומחפשים שאריות)
3. נירוסטה ואלומניום – יקר – חבל להשקיע עד שלא אדע בדיוק מה אני רוצה.
4. ברזל מגולוון – אולי כשלב ביניים...
מבחינת משקל, ההבדל בין החומרים לא מהוות גורם החלטה.
כנראה בעתיד יהיה זה שילוב של כל החומרים יחד.
אחרי כל זה, בוא נראה מה עשינו...
שלב 1 – רעיון.

שלב 2 – איסוף חומרים.
- 2 קורות מחברות – 5*10 באורך 2.5 מטר כל אחת.
- 3 קורות 5*5 באורך 1.9 מטר כל אחת.
- שאריות של 5*5 לחיבורי רוחב.
- שאריות של עץ אלון (לחיבור המנוע וחיבור קצה לקורות למנוע החלקה של החגורות)
- לאחר היציאה הראשונה גילינו שהתושבת של המנוע אינה חזקה מספיק ולכן הוספתי זוויות נירוסטה.

שלב 3 – חיבור עקרוני.

שלב 4 – חיבור סופי וניסוי ראשון בים

שלב 6 – צבע
צביעה בצבע פוליאור על בסיס שמן לשמירה על העץ (לפחות לנסות)

חיבור וניסוי שייט עם המנוע:

חיבור בים עם מנוע

וידאו בהמשך...
נתונים:
קיאקים: קילשון 15.
משקל כולל: כ-250 ק"ג
מהירות מרבית: 10-12 קמ"ש
זמן חיבור והתארגנות: 40 דקות – לפחות לפעם הראשונה, מקווה שנוכל להוריד את הזמן הזה משמעותית כשנתרגל...
הנאה: מלבד הכיף בלהצליח ליצור משהו, השיט, מעבר בין נקודות, חזרה נוחה, יציבות שמאפשרת דייג בישיבה גבוהה או עמידה הצדיקו את הרעיון.
שותף – הכי חשוב בכל המבנה זה בן הזוג, לי יש אחד כזה שזורם עם כל רעיון מטורף ומספיק סבלני כדי לשרוד לידי...
First attempt at sea
הוספתי סרטון