תודה רוברט על הקישור המאוד חשוב, עם כל הכבוד לדיג - בטיחות קודמת... למדנו גם למדנו למי שלא ידע - הרעיון של לתת גז ולהכנס במהירות ובכוח לתוך גל גבוה נשבר הוא רעיון גרוע!!!
משני הסרטונים שבשרשור יש הרבה מה ללמוד, ללמוד מהטעויות ולהפיק לקחים... לאחר צפיה בסרטונים - יש לכם תובנות לגבי מה עושים שזה לא יקרה לכם כשאתם נוהגים בסירה או נמצאים עליה?!
רבותי, פה אנחנו חיים בגן עדן של ים יחסית רגוע...זה לא המצב בהרבה מקומות בעולם. במיוחד העניין שתרבות הורדת סירות מעגלה בארץ לא ממש מפותחת ורוב הכלים הכבדים יוצאים ממרינות מוגנות. כמוכן, הדיג עצמו בהרבה מקומות מתבצע בים גלי-דבר שפה אף אחד לא מעיז לעשות...למרות שיש כאלו שיש להם כלים לעזשות זאת!
הבעיה העיקרית בחו"ל זה שיציאה לים, ובמיוחד לא ממרינות ומקומות מוגנים, מלווית בים גבוה בכלל או במעברים "בעייתיים" בהם יש מערבולות גלים ותנאים קשים ליציאה. דבר שקוראים לו BARS, למשל מפגש בין מי נחל שנכנסים אל הים או משהו דומה או בכלל יציאה מחוף פתוח אל הים. בשביל הרבה אנשים זה המצב היומיומי ובשל כך פיתחו גם מיומנות וגם כלים יציבים למשל סירות קטמרן וגם כלים רציניים שיצליחו לעבור את זה...אין זה אומר שאין תאונות בכל אופן אבל אם היו הולכים לפי השיקולים שלנו פה אז הם לא היו יוצאים לים בכלל... הסרטון שהעלה רוב לא מעיד על אנשים לא מקצועיים אלא על מקרים בודדים בהם כן יש תאונות שקוראות באחוזים מסוימים בסיטואציות כאלו. הסרטון הראשון שאעלה מסביר קצת על דרך חציית מקומות כאלו.
אגב, הסרטון של הסירה בארץ ביפו זה מפרשית, ובכלל עם מפרשית יש יותר קושי לשלוט ולתמרן, לא מובן לי מה היה שם אבל טעות אחת מובילה לשניה ומהר מאוד מוצאים סירה בלי תורן, בלי היגוי, נדחפת לסלעים ועוד צרות...זה אף פעם לא יגמר עם נזק אחד אלא שרשרת של אירועים אחד בא בעקבות השני...וזה הכי מפחיד.
הנה סרטון של סירה שקוראים לה BAR CRUSHER שנבנתה בצורה מדהימה בעיניי והיא מותאמת לחציית מקטעים בעייתיים. אגב, הסירה מאלומניום-דבר שכמעט ולא תמצאו בארץ ותשמעו פלצניים חסרי ידע שיגידו "אלומניום זה לא סירות לים שלנו", בדומה למה שיגידו אותם פלצנים על חצאי קשיחות מדהימות...כך זה בארץ אבל... https://www.youtube.com/embed/4FUu71PlWIw
משני הסרטונים שבשרשור יש הרבה מה ללמוד, ללמוד מהטעויות ולהפיק לקחים... לאחר צפיה בסרטונים - יש לכם תובנות לגבי מה עושים שזה לא יקרה לכם כשאתם נוהגים בסירה או נמצאים עליה?!
הי רפי,
1.בנוגע לסרטון הראשון, 'חותחים גל' בזווית של 50-60 מעלות לגל לא"נכנסים בגל" ישירות ובטח ובטח שלא במהירות גבוהה, זה תקף לסירות קטנות וגם לסוחרות, כמו כן שהים גבה-גלי דווקא צריך להיזהר מגלי חוף, היות והם אנרגיה מרוכזת יותר מאשר בעומק הים, לכן להם יותר "אגרסיביים".
2.בנוגע לסרטון השני, כשבאים להיכנס למרינה צריך "לספור גלים" ולהיכנס בהפגות בין שני מחזורי גל, ולמנוע מצב שהגל בירכתיים "מעלה אותך עליו" ולמעשה מונע ממך היגוי.
3.זה לא בושה, אם הים סוער מדי לא לוקחים סיכון ולא יוצאים להפליג, יש באינרטנט המון מוקדי מידע(WINDFINDER\WINNDGURO\), ניתן להתקשר למספר של השירות המטראולוגי ולקבל מידע או למספר של שיא-גל יש שם תחזית מז"א מעודכנת לכל יום 09-956-1455
4.לא כ"כ מיושם בארץ אבל כדאי ללבוש חגורת הצלה אישית כזאת בים סוער, לא של הכושר שייט אלא הסוג הבריטי שלא מפריע לתנועה ומסרבל.
5.בים סוער יש להיות מאובטחים לסירה בחבל הצלה שמחובר לרתמה שלובשים על הגוף, החבל הצלה מחובר לריילינג או לחבל ייעודי שמחובר לקליטים.
6. גם לא בושה-מרינה יפו מרינה מאוד קשה ומוגבלת בתמרון, ים סוער מדי?? חוזרים למרינה ת"א\הרצליה ברציף אורחים וחוזרים בתום הסערה..
עריכה אחרונה: פברואר 25, 2015, 21:21:06 PM על ידי mozesy2k