לדעתי ארני על טרפון זה הכי מהיר... 

ארני גם על גיגית הוא הכי מהיר...

והבטחתי תשובה...

בשנת 2009 אחד מטובי הקיאקיסטים ביצע את הניסוי - הלא הוא איתי בכר...
את הסיכום שלו הוא העלה על הכתב, קבלו -
===========================================================
מיהו הקיאק המהיר ביותר
טרפון קילשון או סקאפר פרו??
האמת שמבול השאלות והוויכוחים של מי יותר מהיר הביאו אותי להחלטה לערוך ניסוי קליני מנוטרל
השפעות זרות ולנסות לענות בצורה נקייה על השאלות: האם באמת הטרפון 160 2008 הוא הכלי
המהיר בחבורה? והאם הסקאפר מהיר כמוהו או אפילו קצת יותר? לא פחות חשוב האם הקילשון באמת
"עגלה" כמו שלפעמים הוא מרגיש?
יצאנו צוות מצומצם של חברים וותיקים לעבר מתקן הניסויים הסטרילי שלנו "אי שם פה בסביבה"
הבאנו את שלושת הכלים הטוענים לכתר ויצאנו לבחון את סוגיה הכל כך מציקה הזו.
מיד עם ההתפרסות בנקודה וההערכות לקראת המדידות הבנו שכבר יש לנו כאן עוד משהו מעניין -
כל אחד מאיתנו חותר על משוט אחר לגמרי. קנדל עם הקוריברקן פיבר מוט מעוקל, עבדכם הנאמן
בכלל עם משוט ווינג קרבון שהגיע מאוסטרליה (ואין עליו שם או יצרן) ומר הלפרין החליט משום מה
שהוא מתכוון לקבוע שיא עולמי חדש עם אחד מהמשוטים הכי פחות מתאימים למשימה: המשוט הישן של
Heritage עם הכפות המדמות מסטיק בזוקה באורך 2.30. אני מודה שבהתחלה קצת התעצבנתי

למה הוא לא הגיע עם הקינטיק טורינג המצוין?! אבל אח"כ הבנתי שכנראה שזה רק יוסף עוד פלפל למדורה
או לסחוג אם תרצו.

סקאפר פרו – ניוזילנדי
לכולנו הרי היה ברור שהסקאפר פרו כלי מהיר וכל שנשאר זה להכניס את התיאוריה לתוך הפרקטיקה.
ראשון יוצא לדרך בעליו המאושר של הכלי שהביא לו את התפיסה הגדולה בחייו טונה במשקל 8+ ק"ג.
הלפרין יוצא בספרינט מעמדת ההזנקה עד שנגמר לו החמצן במוח וחומצת החלב משביתה לו את השרירים.
נח לו דקה או שתיים ושוב מרביץ, ה- GPS מראה 9.8 קמ"ש שעל פניו מרשימים בהחלט.
אחריו יוצא רונן, גם הוא מיד פותח בפול גז פראי והתנועה של הקיאק נראית יותר נקייה במים בלי הרבה רעש
וצלצולים חוזר האתלט (והפז"מניק) שבחבורה עם שיא מהירות חדש עבור הכלי הזה: 10.1 קמ"ש.
זהו נשארתי אני ומשוט הווינג האוסטרלי לבחון מה הסקאפר יודע לתת. בניגוד לחברי לי לא כל כך נוחה
הישיבה הנמוכה בכלי ואני יוצא בחתירה נינוחה מעמדת ההזנקה, מרים את הכלי למהירות שיוט ואז לוחץ חזק
על "דוושת" ההאצה. מגיע לקצה המסלול כשעל ה-GPS הצג מראה 10.6 חוזר בחזרה ונותן את כל מה שאין
לי והפעם ה- Top speed מראה 10.8 קמ"ש. יש שיא מהירות לכי החביב הזה.

טרפון 160 – 2008
על הכלי הזה כבר יש קונצנזוס: זהו כלי מהיר ביותר!! אז נראה אם הוא מהיר כמו הסקאפר או קצת יותר...
קנדל עולה ראשון הוא בקושי מכיר גם את הכלי הזה (מבחינת שעות חתירה עליו) אבל אם הכלי מהיר הוא
יוציא לנו תוצאה יפה

על הסקאפר. הלפרין עם משוט הבזוקה עולה אחריו ומצליח דווקא לשפר את זמנו בהשוואה לסקאפר ב-1%
עם 9.9 קמ"ש.
עכשיו תורי ואני עולה על הקיאק שלי ויוצא לדרך. מרים ת'קצב לאט לאט ושוב פול גז עד שאני נשרף והתחושה
לא כל כך טובה

לשפר רק ל- 10.6 קמ"ש. מיד כשאני חוזר אייל מסביר שאנחנו מתעייפים ומעכשיו המהירויות ירדו.. זה ממש לא
הוגן אני חושב לעצמי, אולי היינו צריכים לבוא טריים וראשונים לקילשון שאמור להיות הכלי האיטי בחבורה.

נו טוב אין מה לעשות, עכשיו חייבים לעבור לטריידנט.
אושן Trident 15
בעל הכלי עולה עליו ראשון וכמו שעון שוויצרי בלי הרבה סטיות תקן הוא חוזר כשבידיו תוצאה עגולה של
10 קמ"ש בדיוק. כמו שהוא עשה על הטרפון ורק 0.1 קמ"ש זניחים פחות מהסקאפר. אייל עולה מיד אחריו
וגם הוא מצליח להשוות את התוצאה שהוציא על הסקאפר 9.8 קמ"ש. אני מאוד מופתע ציפיתי שהכלי הזה
יהיה באופן מובהק איטי מהשניים האחרים בלי יותר מדי זמן להתמהמהות אני עולה על הקילשון.
התחושה טובה, הכלי מתאים למידותיי ואיך שאני מתחיל להרים מהירות אני שומע שהכלי הזה זז במים בלי
יותר מדי רעש, התחתית המעוגלת עובדת שקט יותר מאשר תעלות הזרימה בטרפון. מרים אותו למהירות
מקסימלית, בודק ב- GPS ומצד אחד מופתע אך מנגד גם לא - 10.8 קמ"ש מהירים ביותר.
למרות שאני בריצה האחרונה שלי אני מרגיש שהכלי מסוגל ליותר כמו בשני הכלים האחרים שתמיד הצלחתי
לשפר בין הריצה הראשונה לשניה. נותן את כל מה שיש לי ומצליח להוציא 10.9 קמ"ש שערורייתיים

"יש כותרת" אני אומר לעצמי.
חשבתי שהקילשון איטי אבל בפועל הוא ממש לא, הוא ניצח את המבחן ההשוואתי הזה.
סיכומים
אז מה היה לנו שם? באנו למבדק הזה עם תובנות חזקות ועמוקות אבל גם עם ראש פתוח. רצינו לבדוק
בתנאים סטריליים מי הכלי האיטי ומי המהיר בחבורת החוד של קיאקי הדייג הארוכים.
חשבנו שהטרפון 160 2008 יצא ראשון ובצמוד לו הסקאפר פרו וקצת מאחור יגיח הקילשון. למדנו שלא
בדיוק כך הם פני הדברים אך ההבדלים במהירות הגוף של הכלים לא כאלה גדולים: בין אחוז לשלושה אחוז במקסימום. ההבדל האמיתי הראשון היה טמון כנראה בהתאמת המשוטים למשימה וכנראה מי שרוצה להיות
מהיר שישקיע במשוט איכותי, ומי מחפש להיות הכי מהיר שישקיע בווינג - כי לא סתם שמאז הומצאו לפני 20
שנה בערך כל החותרים האולימפיים משתמשים רק בהם ומדי שנה גם יותר ויותר חותרי טורינג ודייגים (בדרום
אפריקה בעיקר). בסופו של יום גם קיבלנו שיעור בטכניקה נכונה כשלקחתי לסיבוב את האקספלורר טורינג
של NDK ואחרי שכבר הייתי עייף למדי הצלחתי לעשות עליו 11.6 קמ"ש יפיפיים.
מה שבאמת חשוב זה שהצלחתי לפתות את שגיא נחושתן – הבעלים של מועדון טרה סנטה להראות לנו מה
באמת הכלי הזה יודע לתת והוא כמו שרק ד"ר לחתירה נכונה יודע לעשות פתח לקיאק מבער שכנראה שלא
קמ"ש חולניים.

אני השתכנעתי, יש עוד הרבה מה ללמוד והכי חשוב יש ממי. תודה רבה לחבריי אייל ורונן שנענו לגחמה שלי
(תתכוננו יש עוד כמה בדרך) וכבוד גדול לטריידנט 15 של אושן קיאק, שלא רק שהוכיח לנו שהוא בכלל לא
איטי אלא שיצא אלוף מבחן המהירות המקסימלית לקיאקי דייג הראשון שנערך בישראל.
============================================================