סוף סוף אחרי זמן רב ועבודה מרובה הגעתי לקיאק הזוגי המושלם והמשודרג.
הקיאק מדגם Hobie miraz oasis.
הקיאק עם מנוע חשמלי minn kota 45 lb המותקן מאחור.
ההתקנה בוצעה לאחר שהפרדנו בין מערכת (הידית) השליטה במהירות, לבין המנוע עצמו.
לאחר מכן הסרנו את סנפיר ההיגוי המקורי מהקיאק ובמקומו בנינו והתקנו תושבת למנוע.
את החלק השני (מערכת השליטה במהירות והחשמל), התקנו לצד השייט היושב מאחור.
העברנו כבלי פלדה מנירוסטה, שחוברו היכן שהיה בעבר, מנגנון ההיגוי המקורי של הקיאק.
את ידית ה-T להיגוי למנוע יצרנו בעבודת מסגרות,
ידית ההיגוי יוצרה גדולה יותר מהמקור, כדי לקבל רדיוס היגוי קטן יותר.
בנינו מושב מוגבה לשייט היושב מאחור, בדומה למושב המותקן בדגם מיראז פרו.
וזאת בגלל הכרס הלא קטנה של השייט האחורי (המהנדס המתכנן)
בנינו ארגז אטום למצבר100 אמפר בעל פריקה עמוקה,
עם חיבורים למנוע חיצוניים, וכמובן פיוז 30 אמפר היושב על כבל הפלוס המקשר בין המצבר למנוע, להבטחת ושמירת המנוע, ומביש גדא.
מיקמנו את המצבר במרכז הקיאק,זאת כדי לשמור על מרכז כובד נמוך,ועל חשבון מערכת הדיווש האחורית, כך נותרה מערכת דיווש קדמית אחת.
על מכסה ארגז המצבר קבענו תושבת נירוסטה עבור הפייש פיינדר,
תושבת עבור הטלפון הנייד עם תוכנת נ.צ ימי, וכן התקנו מצפן פריזומטרי
ייצרנו סולם חבלים ושלבי אלומיניום, להקלת החזרה לקיאק לאחר טבילה בים.
יצרנו זוג משוטים קצרים במקום המשוטים הארוכים.
ולבסוף תכננו ובנינו זוג בידונים יצוקים, מקלקר דחוס F-30.
ושלדת אלומיניום הניתנים להרכבה מהירה,
ובזכות זאת העלינו בכ-30% את כושר הנשיאה של הקיאק, והקטנת סיכויי ההתהפכות.
כבר עברנו טבילת אש ודייג מוצלח.
ושרק יהיה לנו כוח לפרוק ולהעמיס כל פעם מחדש.
והפעם מתכננים להגיע לתחרות השדרוגים.
ליעד וסבא קיסי
והנה קישור לסרטון שבו מצולמים השידרוגים:
https://docs.google.com/file/d/0Bwki8hNZITvQb180cHVDc0dPVHM/edit