בכל מקרה צריך לקחת בחשבון חור בסירה, קרס או דג או לא משנה מה...
עם כל הכבוד לנקיטת זהירות למניעת חור -
יותר חשוב לדעת שיש יציאה בטוחה בשלום גם לאחר שיש חור בסירה...
לא מכיר סוגי סירות, לדעתי צריך לשאול את המוכר -
ואם המוכר יגיד שהסירה עמידה לקרסים לבקש ממנו לנסות לנפח ולדקור בקרס עוד לפני הרכישה...
תגובתו תלמד אם הוא מאמין להצהרותיו...

מה שכן - יש לזכור כי במצבים מסוימים רוח חזקה מעיפה את הסירה לעומק וגם להרים גלים בעומק,
כבר אירע כי בכנרת נסחפו והתהפכו סירות, ולכן כללי זהירות מתחייבים:
1. לוודא שהמשוטים מאובטחים לסירה - זה הכלי שנותן אפשרות לחזור, אם כי לא תמיד
2. רצוי לוודא כיווני רוחות- בעונה הזו לרוב הן מערביות ולכן עדיף לשייט במזרח הכנרת,
לעיתים זה יכול להיות צפונית או דרומית אם כי בד"כ לעונת הקיץ גם יהיה כיוון מערבי.
בעונות המעבר וגם בחורף יש את המזרחיות החזקות - זהירות!!!
לתכנן את בחירת החוף כך שאם תכנס הרוח החזקה היא תיקח אתכם לחוף ולא לעומק.
3. לא צריך להתרחק מידי - עד 100מ' מהחוף לרוב זה מספיק לביניות הגדולות.
4. בבוקר היציאה להציץ בתחזיות ולוודא שאין בדרך רוח חזקה במיוחד, על כיוונים דיברנו.
5. לדאוג לסלולארי אטום למים בהישג יד- להזעקת עזרה במידת הצורך...
6. לדאוג לחגורות הצלה - לא לזלזל!!!! הריאקיסטים לא יוצאים לים ללא חגורות הצלה, גם בקיץ.
לזכור כלל בסיסי:
מוטב לטרוח אלף פעמים בשמירת כללי הזהירות מבלי שקרה דבר -
מאשר לזלזל פעם אחת וליפול על חוק מרפי, פעם אחת יותר מידי - ולא תמיד ניתן לתקן...
בכל שנה אנו עדים לצערנו לכמה מקרים של תאונות ימיות שהסתיימו בטרגדיה -
צוללנים, שייטים, קיאקיסטים, שחיינים, גולשים, גם דייגי סירות...
אף אחד מבין אלו שטבעו למוות לא חשבו לרגע שזה באמת יכול לקרות להם,גם לא אחרי שזה קרה לאחרים...
"לי זה לא יקרה"?! על הכיפאק... -
אך אתם יקרים לא רק לעצמכם אלא לעוד כמה שאוהבים אתכם, אז תשמרו על עצמכם למענם...