בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומים כלליים ושרותים לחברים
| |-+  הסדנא (תחזוקת ציוד + "עשה זאת בעצמך") (אחראי: צור.)
| | |-+  תחזוקת רולר ספינינג
עמודים: [1] למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: תחזוקת רולר ספינינג  (נקרא 2896 פעמים) הדפסה
סקווידוויד

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 7274

תחזוקת רולר ספינינג
« ב- : ספטמבר 17, 2012, 10:49:01 AM »
תחזוקת רולרים...

המלח הוא האוייב מס. 1 של הציוד שלנו והמאבק בו הוא המאבק באוייב הכי קשה של הרולר שלנו. טיפול מונע קל, מהיר וזול יותר מכל טיפול שיקומי אחר לציוד. כולנו יודעים שבחזרה מהים חייבים לשטוף את הציוד כדי להסיר שאריות מלח. זה מונע מלתת למלח לעבוד שעות נוספות כשהציוד במחסן ממתין לשעת הכושר הבאה כדי לצאת לים. מניסיון, הכי טוב לשטוף כשמארגנים את הציוד בחוף, המלח טרם יבש והכי קל לשטוף אותו עם בקבוק מים. ניגוב ולאוטו.
לא עשיתי זאת בים? בבית אני מעמיד את הרולר בחצר ושוטף עם צינור בזרם חזק ודק (לא גרניק ולא בלחצים חזקים - דיר באלאק) ומקפיד על שטיפת השפולה (אני לא מפרק) כדי להסיר עודפי מלח שעל החוט, ולא מגזים שדי לא להחדיר מים לתוך הגיר (קרה לי בעבר עם רולר של פן)

שימון וגרוז הם שתי פעולות שבאות לחדש את ההגנה על הלאגרים, הצירים והמכלולים הנעים של הרולר. ללא שמירה על מכלולים משומנים אתה מרגיש את גלגלי השיניים מסתובבים ואת השיניים משתלבות, הגלגול לא חלק, התחושה היא לא נעימה ומחוספסת. גם רולר של 500$ ירגיש עלוב כמו רולר של 20$ אם לא יטופל.

חשוב להשתמש בגריז (ייעודי לרולרים) מיועד לגלגלי השיניים ושמן - אף הוא ייעודי - מיועד ללאגרים ולחלקים נעים אחרים. אני משתמש בשמן של QUANTUM וגריז של CALS - שניהם מוצרים מצויינים שמחזיקים לאורך זמן ומשרתים את הרולר מצויין. רולרים רבים מגיעים עם שמנים ייעודיים באריזה, לעיתים הדגמים שמיובאים ארצה מגיעים בלי השמן. אם יש שמן ייעודי ומקורי אני משתמש בו.

למי שיש רולר עם פורט לשימון - כמובן שמומלץ אחת לכמה חודשים (פותחים בורג ומזליפים כמה טיפות, סוגרים ומסובבים לפיזור אחיד)
מידי פעם אני משתמש בשמן סמיך יותר כמו הקוונטום ומטפטף 2-3 טיפות על הציר הראשי ומסובב את הידית. זה גם יותר 'פקק' בבסיס הציר הראשי ומונע כניסת מים.

שימון הלאגר בקשת הוא חשוב ביותר משום שלאגר זה פוגש את החוט הרטוב שמירתו משומן היטב תבטיח פעולה חלקה ואחידה, תקל על הגלגול וכמובן - תקטין הסיכון שמי מלח יחדרו פנימה. מיסב זה עומד בלחצים אדירים ואם הוא תקוע הוא יפגע בחוט, ויקשה על הגלגול - פותחים כמה סיבובים בבורג ומזליפים טיפה - שניים. חשוב לעשות זאת בתדירות יחסית גבוהה משום הרגישות של פריט זה.

מערכת הדראג
זו בסה"כ סדרה של דיסקיות מתכת ובינהן דסקיות מחומר אחר - לרוב קרבון (נראה כמו בד שחור). אצלי כל מע' הדראג מגורזות קלות בגריז של CALS - זה יוצר דראג חלק, אחיד ובעל עקומת התמגדות אחידה יותר ולמרות שזה גריז אין איבוד כח אלא שיפור בביצועים (גראג מגמגם יכול לגרום לקריעה של חוט אם אתה נמצא בגבול העליון של הטסט שלו).

אבל זה על רגל אחת....

בואו נשמע מה ההרגלים שלכם, מה ההמלצות שלכם, איך אתם מטפלים (או לא  paddle) - מן הסתם יעלו כל מיני שאלות - אז זה בדיוק הזמן לפזר את הערפל סביב הנושא
עריכה אחרונה: ספטמבר 17, 2012, 12:24:58 PM על ידי סקווידוויד
 IP: [ מחובר ]
איציק.ש

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 278

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #1 ב- : ספטמבר 17, 2012, 11:09:10 AM »
סיכום נהדרשל הדברים.

לא מזמן ״אכלתי אותה״ עם המיסב של הקשת - בגלל הכניסה למים בדיג טרכונים.
מאז אני מקפיד על שימון המיסב בכל יציאה, וטפו טפו טפו הכל טוב.

כפי שכתבת - גם אני מקפיד לתת ״טיפול ראשוני״ בחוף עם בקבוק מים קטן (חצי ליטר)
ולאחר מכן בבית שטיפה של החוט (אני כן מפריד את השפולה)

אני משתמש בשמן רולרים של שימנו (בקבוקון שקוף עם כיסוי כחול) שעלותו 25 שקלים בחנויות
וגריז של eagle claw טיובה של 14 גרם.

בבית יש לי ערכה לטיפול ברולרים, הכוללת:
1. ספריי סיליקון
2. שמן וגריז
3. מטלית ניגוב
4. מברגים לשעת צורך
5. חתיכת גומי (אני מעביר אותו במיסב הגלגלת כדי לבדוק שאין רעשים, כלומר לא נכנס מלח וחול)
6. קיסמים לאוזניים (חבילה פשוטה שעולה 1 שקל). הם סופגים מים וכך ניתן לנקות טיפות במקומות ״קשים״

חג שמח!
 IP: [ מחובר ]
סקווידוויד

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 7274

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #2 ב- : ספטמבר 17, 2012, 11:58:27 AM »
סיכום נהדרשל הדברים.

לא מזמן ״אכלתי אותה״ עם המיסב של הקשת - בגלל הכניסה למים בדיג טרכונים.
מאז אני מקפיד על שימון המיסב בכל יציאה, וטפו טפו טפו הכל טוב.

כפי שכתבת - גם אני מקפיד לתת ״טיפול ראשוני״ בחוף עם בקבוק מים קטן (חצי ליטר)
ולאחר מכן בבית שטיפה של החוט (אני כן מפריד את השפולה)

אני משתמש בשמן רולרים של שימנו (בקבוקון שקוף עם כיסוי כחול) שעלותו 25 שקלים בחנויות
וגריז של eagle claw טיובה של 14 גרם.

בבית יש לי ערכה לטיפול ברולרים, הכוללת:
1. ספריי סיליקון
2. שמן וגריז
3. מטלית ניגוב
4. מברגים לשעת צורך
5. חתיכת גומי (אני מעביר אותו במיסב הגלגלת כדי לבדוק שאין רעשים, כלומר לא נכנס מלח וחול)
6. קיסמים לאוזניים (חבילה פשוטה שעולה 1 שקל). הם סופגים מים וכך ניתן לנקות טיפות במקומות ״קשים״

חג שמח!

איציק
ברוב הרולרים מערכת הדיסקיות של הדראג נמצאת בתוך השפולה וכשאתה מרטיב את השפולה גם הדראג יספג במיים וזה לא בריא. לסיכום - אני אישית לא מסיר.

אגב, יש מי שמייבש עם בקבוק אוויר דחוס.

לגבי הבקבוק של שימאנו - זה שמן מצויין והוא גם המדלל של הגריז שלהם כך שאתה מרוויח פעמיים כי גריז יבש חוזר לעבודה.
 IP: [ מחובר ]
שני יצחקי
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 27

הודעות: 1161

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #3 ב- : ספטמבר 17, 2012, 12:11:26 PM »
אחלה סיכום
למרות שאני לא משתמש   מתפקע מתפקע מתפקע
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
איציק.ש

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 278

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #4 ב- : ספטמבר 17, 2012, 12:13:53 PM »
סקוויד אני מרטיב רק את החוט שבשפולה
לא את פנים השפולה

תודה רבה וחג שמח
 IP: [ מחובר ]
אביב.

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 28

הודעות: 1814

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #5 ב- : ספטמבר 17, 2012, 12:19:53 PM »
אני שוטף את הרולר במקלחת עם מים פושרים , אחר כך מוריד את השפולה ושוטף את החוט טוב ( מידי פעם מוריד את החוט ומשרה אותו במים)

ופעם בכמה יציאות אני שם כמה טיפות שמן על הציר הראשי והידית.

לפרק את הרולר ולגרז אני קצת מפחד, כי ניסיתי את זה פעם אחד והרולר לא חזר לצורה המקורית שלו. דופק את הראש

את המיסב של הקשת אנני יתחיל לשמן

אם מישהו מוכן להעלות מדריך לפירוק וגירוז רולר אני ישמח.
 IP: [ מחובר ]
סקווידוויד

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 7274

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #6 ב- : ספטמבר 17, 2012, 12:24:16 PM »
אביב

נקודה חשובה ששכחתי לציין

למי שיש רולר עם פורט לשימון - כמובן שמומלץ אחת לכמה חודשים (פותחים בורג ומזליפים כמה טיפות, סוגרים ומסובבים לפיזור אחיד)
מידי פעם אני משתמש בשמן סמיך יותר כמו הקוונטום ומטפטף 2-3 טיפות על הציר הראשי ומסובב את הידית. זה גם יותר 'פקק' בבסיס הציר הראשי ומונע כניסת מים.
 IP: [ מחובר ]
yarin44555
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 26

הודעות: 2910

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #7 ב- : ספטמבר 17, 2012, 12:45:03 PM »
תודה סקוויד

יש כמה דברים שלא ידעתי למשל שאני שוטף רולרים אני מרק גם את השפולה

ומנקה טוב עכשיו אני לא יעשה את זה

תודה !
 IP: [ מחובר ]
kobishani

המז'רז'רים (כבר לא בע"מ)
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 61

הודעות: 1060

מה שתשחרר הים יחזיר ובגדול

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #8 ב- : ספטמבר 17, 2012, 13:44:19 PM »
שלום חברים.

הטיפול ברולר הוא דבר חשוב מאין כמותו ותורם לאריכות ימים ופעולה חלקה.
אני משתמש בשמן שנקנה באיביי - liquid bearings עולה כ10 $ לבקבוק של 50 מיליליטר.
אני משתמש בשמן הזה כבר שלוש שנים והוא שמן סינטטי מאד עדין.
אני משמן אחרי שטיפה מתחת לברז כדקה (זה מספיק) את מיסב הקשת ואת מיסב הידית.
ופעם בחצי שנה אני פותח את פתח הגירוז(שימאנו) ושם שתי טיפות של שמן שימאנו.
בנוסף לאחר יבוד אני שם ספריי סיליקון על החוט(לא הרבה מדי שני שפריצים זה מספיק).
מדי פעם אני מוריד את השפולה ומנקה בעזרת מקלון אזניים את הרווחים בין הגוף לשפולה.
הרולר של נראה ועובד כמו חדש.

שנה טובה
-------------------------------
הציוד שלי:
מקל: BLACK קפטצ'ר 4-28
מכונה :Shimano STRADIC 3000FA advance
מקל: מיג'ורקראפט קרוסטייג' 7-15
מכונה: שימנו נקסייב 3000
 IP: [ מחובר ] WWW
IZHAK

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 4812

לא מתיחסים אליך משמע אתה לא קיים

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #9 ב- : ספטמבר 29, 2012, 07:46:15 AM »
לא מבין את הרעיון של שטיפת הרולר

כאילו למה  רק כדי להחדיר מים לתוך הרולר

את הרולר מנקים עם סמרטוט לח וליבש לאחר מכן

לעולם לא להכניס רולר מתחת לברז ולפתוח מים {אלה רק לרולרים מיוחדים ואטומים

לאחר כל יציאה  לים יש להקפיד להוציא את השפולה מהרולר ולשטוף את החוט היטב היטב

אני נוהג להכניס את השפולה למיכל קטן עם מים נקיים.

לגבי הגריז והשמנים  {יש לזכור שהחברות אשר מיצרות את הרולרים אינן מיצרות גריז ושמן}

השימון והגרוז אמורים לתת עמידות לכל הסובב כגון מיסבים והמערכת לא יותר .

כך שעודף גרוז יעשה עבודה הפוכה  ולא נכונה  

אני למשל לא מגרז את הרולר אני משמן עם ספרי יעודי לשימון שרשראות של אופנועים
יקר אבל כדאי .

השמן עומד בתקן המקפיד ביותר חי נושם ועושה את העבודה לאורך זמן ,יש בו חומר אשר דוחה

חולרות כגון חול אבק ועוד .

מקפיד אחת לתקופה  לפרק את הרולר  לנקות את בית הרולר כולל החלקים הפנמיים ולשמן

מי שכתב מקלון אזניים אכן עושה את העבודה נפלא לא רק לגבי מים אלה גם בעודפי גריז וכו.

יש לבדוק  לאחר שימוש באם לא נשארו שאריות של צמר גפן .

לגבי הדראג  ניקוי יבוש  יספיק  כאמור שמן או גריז ידבק אליהם חול אבק וחולירה

וכתוצאה של עבודה יחדור לתוך הדיסקיות .

והכל כמובן על רגל אחת  . בהצלחה
-------------------------------
אתה ואנחנו ====זה כולם=====נכון?
 IP: [ מחובר ]
סקווידוויד

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 7274

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #10 ב- : ספטמבר 29, 2012, 10:24:57 AM »
לא מבין את הרעיון של שטיפת הרולר

כאילו למה  רק כדי להחדיר מים לתוך הרולר

את הרולר מנקים עם סמרטוט לח וליבש לאחר מכן

לעולם לא להכניס רולר מתחת לברז ולפתוח מים {אלה רק לרולרים מיוחדים ואטומים

לאחר כל יציאה  לים יש להקפיד להוציא את השפולה מהרולר ולשטוף את החוט היטב היטב

אני נוהג להכניס את השפולה למיכל קטן עם מים נקיים. - יצחק, במקרה זה אתה מרטיב את כל דיסקיות הדראג וברולרים פשוטים הדיסקיות עשויות מחומרים פשוטים והן מתנפחות ונדבקות...

לגבי הגריז והשמנים  {יש לזכור שהחברות אשר מיצרות את הרולרים אינן מיצרות גריז ושמן}

השימון והגרוז אמורים לתת עמידות לכל הסובב כגון מיסבים והמערכת לא יותר .

כך שעודף גרוז יעשה עבודה הפוכה  ולא נכונה  

אני למשל לא מגרז את הרולר אני משמן עם ספרי יעודי לשימון שרשראות של אופנועים
יקר אבל כדאי .

השמן עומד בתקן המקפיד ביותר חי נושם ועושה את העבודה לאורך זמן ,יש בו חומר אשר דוחה

חולרות כגון חול אבק ועוד .

מקפיד אחת לתקופה  לפרק את הרולר  לנקות את בית הרולר כולל החלקים הפנמיים ולשמן

מי שכתב מקלון אזניים אכן עושה את העבודה נפלא לא רק לגבי מים אלה גם בעודפי גריז וכו.

יש לבדוק  לאחר שימוש באם לא נשארו שאריות של צמר גפן .  אתה בסדר


לגבי הדראג  ניקוי יבוש  יספיק  כאמור שמן או גריז ידבק אליהם חול אבק וחולירה

וכתוצאה של עבודה יחדור לתוך הדיסקיות .

אם אתה לא מטביל את הרולר בחול - למה שיכנס. בשלוש שנים אחרונות לא מצאתי מעולם חול בדראג  וואלה לא יודע

והכל כמובן על רגל אחת  . בהצלחה
 IP: [ מחובר ]
IZHAK

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 4812

לא מתיחסים אליך משמע אתה לא קיים

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #11 ב- : ספטמבר 29, 2012, 14:44:43 PM »
 יצחק, במקרה זה אתה מרטיב את כל דיסקיות הדראג וברולרים פשוטים הדיסקיות עשויות מחומרים פשוטים והן מתנפחות ונדבקות...

על אחת כמה וכמה ברולרים פשוטים אל תשטוף את הרולר אפשר להוציא את השפולה ולשטוף כך שהמים לא יכנסו לד
ראג



אם אתה לא מטביל את הרולר בחול - למה שיכנס. בשלוש שנים אחרונות לא מצאתי מעולם חול בדראג  וואלה לא יודע

יש מקרים בהם הסטנד נופל ביחד עם החכה יש מקרים שבהם רוצים לתפוס פעמון אחרי הזריקה  והוף הרולר בחול

יש רוחות חזקות {במיוחד צפוניות בצפון}אשר ממלאות אותך ואת נשמתך {שלא לדבר על הציוד}בחול
-------------------------------
אתה ואנחנו ====זה כולם=====נכון?
 IP: [ מחובר ]
יריב

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 46

הודעות: 1452

טוב להיות בצד היבש

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #12 ב- : אוקטובר 11, 2012, 00:08:15 AM »

איציק
ברוב הרולרים מערכת הדיסקיות של הדראג נמצאת בתוך השפולה וכשאתה מרטיב את השפולה גם הדראג יספג במיים וזה לא בריא. לסיכום - אני אישית לא מסיר.

אגב, יש מי שמייבש עם בקבוק אוויר דחוס.

לגבי הבקבוק של שימאנו - זה שמן מצויין והוא גם המדלל של הגריז שלהם כך שאתה מרוויח פעמיים כי גריז יבש חוזר לעבודה.


סקווידי אני לא יודע למה אתה מתכוון מדלל גריז לא מכיר דבר כזה
גריז מדולל הוא גריז הרוס וגריז שהתייבש יש להסירו ולגרז בגריז רענן

אני מגרז פעם ב חצי שנה עם צריך בגריז מכונות אדום
גירוז עדין על האזורים הפנימיים שעובדים זאת אומרת על הממסרה ולא על המיסבים
לגבי השמנים כמו שכתב יצחק ספרי שמן לשרשראות של אופניים יעבוד נהדר




אני למשל לא מגרז את הרולר אני משמן עם ספרי יעודי לשימון שרשראות של אופנועים
יקר אבל כדאי .

השמן עומד בתקן המקפיד ביותר חי נושם ועושה את העבודה לאורך זמן ,יש בו חומר אשר דוחה

חולרות כגון חול אבק ועוד .



יצחק אני לא מכיר שמן שדוחה אבק וחול אולי תחדש לי

אני יודע ששמנים הם סופחים אליהם חול ואבק בגלל הצמיגות ( דבקות) ודוחים מים וחמצן
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
IZHAK

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 4812

לא מתיחסים אליך משמע אתה לא קיים

בעניין: תחזוקת רולר ספינינג
« הגיב #13 ב- : אוקטובר 11, 2012, 17:52:34 PM »
שלום יקיר

לגבי שאלתך יצחק אני לא מכיר שמן שדוחה אבק וחול אולי תחדש לי

אני יודע ששמנים הם סופחים אליהם חול ואבק בגלל הצמיגות ( דבקות) ודוחים מים וחמצן

אשאל גם אני שאלה  . הגריז מכונות שאתה משתמש בו זה האדום , מאם קראתה אי פעם  על הקופסא  מה כתוב שם , והאם הבנת?

יש ספרי גרוז לאופניים  ויש ספרי גרוז  מיועד לאופנועים משמע שרשראות אשר  עובדות במהירות גבוהה. ובשטח פתוח, 

יש תוספות המוכנסות למיכל חלקן סיליקוניות ועוד אשר דוחות חול ואבק.

הבט היטב בשרשראות של אופנועים ,{הבט קודם באופנוע ראה אם הןא מטופל היטב מדמע הרוכב אכן משקיע בו,

וראה ההבדל בין שרשרת זו לאחרת

באם תהיה בסביבה הקריתית אוכל להראות לך
-------------------------------
אתה ואנחנו ====זה כולם=====נכון?
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!