פורום הדיג הספורטיבי בישראל

דוחות דיג => יומן דו"חות הדיג => נושא נשלח על ידי: Eldad79 על אוגוסט 27, 2018, 00:37:21 AM



כותרת: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Eldad79 על אוגוסט 27, 2018, 00:37:21 AM
זה דו"ח חשוב ברמת הלקח. אני למדתי על בשרי, תרתי משמע, אני מקווה שאחרים ילמדו מהניסיון ויימנעו מהטעויות.

יצאנו מישהו שמוכר כאן ואני, על האיילנד הזוגי שלו. קאייק זוגי, מנוע טורקידו, פדל, מפרש. הכל.

בעיה ראשונה: יציאה ראשונה שלי על איילנד ובכלל תפעול מפרש ראשון...


בעיה שנייה: הים... גלי מדי...  לא על סף אין כניסה, אבל על סף לחשוב "אולי הביתה?".בדיעבד, שנינו קיבלנו בחילה כל אימת שהיינו סטטיים, ושנינו ממש ממש לא סובלים מקשיים בים, היה חריג.

בעיה שלישית(הכל קשור האחד לשני, כמובן): מיקום: בת גלים, החוף (במיוחד מדרום לשוברון, נגיע לזה) מתאפיין בירידה מאוד חריפה למדרגה של מטר עומק מיד בקו שבירת המים, ואז התרוממות נוספת של החוף (שמורכב כמעט אך ורק משברי צדפים קטנים...זיפזיפ, לא חול... גם לזה נגיע). הגלים כמובן הגיעו מדרום מערב לצפון מזרח.

בעיה רביעית: מה שיפה בבעיות, זה שבאותו הרגע, אף אחת מהן לא נראית לך כמו בעיה....

האזור בכלליותו די רדוד. גם במרחק רב מהחוף, עדיין יש עומק חד ספרתי ואם ממש מתרחקים מגיעים עד 20.... זה תורם לשבירה גבוהה של הגל ובעברית: בעוד לכל שאר החברה שלנו ברחבי הארץ באותו יום היה ים סביר,  לנו שם הייתה מכונת כביסה עובדת היטב עם סחיטה ב-1,200 סל"ד....

הפיש לא הראה יותר מדי, ניסינו טיפה גרירה לנקודה, קצת גרירה מסביב לבויה לדוראדו, ובאין מענה קפיצות בין נקודות וג'יג/מאדאי.

ניסיתי בלק-מינו לראשונה. לאחר הירידה הראשונה חזר חצי ממנו.... הצד האופטימי בקאייק אמר "אולי פלמוד", הצד הפסימי אמר "אבו נפחה". כמו שכולם יודעים, פסימי זה פשוט אופטימי עם עודף נסיון. אחרי שנייה גם הפסימי וגם האופטימי העלו אבו נפחות גדולות (על ג'יג ועל מאדאי, במקביל).

הבנו את הקטע והחלטנו לעבור לנקודה השנייה... לא שמנו לב שתוך שנייה הדריפט העיף אותנו על ריף שעולה, העומק טיפס בשנייה ורבע מ-14 ל9.... איך שמים לב? שומעים "סנאאאאאאאאאאפ" וחכה בסטנד מתפוצצת לשתיים.... אובדן ראשון ולא אחרון ליום זה.

די זריז מחליטים לחזור, הסוללה של הטורקידו גמורה בגלל המלחמה כל הזמן נגד הרוח, הדריפט והגל (יש עוד אחת ספייר מקדימה... בשלב הזה עוד מרחמים עליה ומחליטים שלא להסתבך בהחלפה.... בדיעבד זה משפיע על קבלת ההחלטות, הלחץ מסיום הסוללה).

מגיעים לאזור החוף וישנה התלבטות: לעלות מהצד הצפוני (מדרגה קשה, אבל קרוב), או מהדרומי (רחוק יותר, מוגן יותר). הרעיון הוא לעלות עם החרטום על החול במהירות, בעזרת כח מפרש, סטייל רחפת...
טעות. בדיעבד, הלחץ מסיום הסוללה היווה פקטור מלחיץ בלקיחת ההחלטה.

וכאן מתחיל הבלאגן.

אני מתקרב עם פדלים לחוף, מנוע נשלף, פדל נשלף ברגע האחרון לפני החוף וקדימה.
אבל... אין מספיק רוח כנראה לטריק שלנו, אבל יש מספיק רוח לסבך לנו את החיים.
מגיעים לקו החוף... בום - לא עלינו מספיק גבוה, החרטום נתקע בחול המזופזפ, הקאייק מסתובב ימינה (כנראה קצת מתוך מחשבה מושכלת לצמצם צדודית וקצת מכח הגלים), הבידון הימני נתקע בחול (ויש מדרגה), אבל השמאלי במים.
ואני לא הבנתי שאני צריך לקפל את המפרש בשנייה שהגענו, והאיחור הזה מסבך אותנו כי קודם כל השותף שלי חוטף את המפרש בראש ועף למים, ואחר כך הרוח דוחפת בכח עצום ולא מאפשרת להעלות את הקאייק... במקביל, הים מתחיל למלא את הקאייק במים, ולגרור אותו חזרה למים. כל הציוד מתחיל ליפול למים, הלחץ בצוות עולה וכשהלחץ עולה חוסר הנסיון עושה הופעת אורח....

אני קופץ למים... איפה? בין הקאייק והבידון.. או בצורה שתסביר את הטמטום: בין קאייק מלא מים שנגרר אחורה לים...שיורד מהר עם מדרגה לגובה הפופיק..... הקאייק נדחף עלי כשאני מנסה לדחוף אותו לחוף ומרגיש משהו שהרגשתי רק פעם אחת בצבא לפני 20 שנה ועד היום אני לא שוכח אותו: חוסר אונים מוחלט מול מסה, שאני שם את כל כובד משקלי הלא קטן, את כל הכח, ורק נגרר ונמעך אחורה במקום לדחוף.... אני מרגיש משהו לוחץ לי על הירך בצורה שלחץ הדם עוד שנייה יוצא לי מהראש.... במקביל חכת הג'יג שלי (טרבוקו סנאצ') מתקפלת לי על הברך עד שהיא נשברת (הברך עד עכשיו נפוחה עם סימן של טבעת פוגי' מקדימה ורגישות שמגע נוצה מקפיץ אותי... כמובן שעם 2 ילדות קטנות שחושבות שאתה המתקן של נינג'ה ישראל מדובר בבדיקה מחודשת של גבולות הסבלנות האבהית....)...

המזל שלנו הוא שהיה שם איש ים ותיק שהכיר את השותף שלי, ובלי שום קשר לזה פשוט קפץ לעזור, אסף ציוד שנפל, עזר למשוך ולדחוף, הרגיע... וקצת שיתף אותי בהרהורי לבו (בתקציר: כשראיתי אתכם באים לעלות פה אמרתי לעצמי "וואי, אלו מקצוענים....."... כן טוב....).

בסוף הצלחנו לגרור את הקאייק קצת לאדמה, ומשם לא הצלחתי למשוך אותו למעלה (בשלב הזה עוד לא הבנתי שכל הקאייק מלא מים...). אני מושך, ומתחפר בצדפים... פשוט סיוט.

קראתי לאיזה חייל מחבורה שהייתה שם שייתן יד ומשכנו את הקאייק, הפכנו אותו, שמנו עגלה והוצאנו אותו... ואז פתחנו פקקי ניקוז ובמשך המון המון המון זמן יצאו מים מהקאייק..... המון המון המון זמן של זרימה מלאה.... מסביר הרבה.


מתחילים לארגן ציוד ולעשות הערכת נזקים. השותף שלי בטוח שיש נזק כבד, חור לקאייק, בעיה בבידונים. לוקח לנו זמן לאתר את הציוד ולסדר ולראות מה יש ומה אין.

הנזק הנראה לעין אחרי כמה דקות: זרוע של הבידון התעקמה ונסדקה, אני חשבתי שזה מה שהתקפל לי על הירך, אבל עכשיו אני כבר לא יודע, משהו בזוויות לא מסתדר לי בכל המחשבות המבולבלות של הבדיעבד... מה שזה לא היה, זו חוויה שאשמח להימנע ממנה שוב....

מצלמת גארמין חדשה ברצועת ראש שיצאה לצלם עולם בים....

חכה שבורה

עוד חכה שבורה מהדייג.

כל הציוד ובמיוחד הרולרים מלאים בזיפזיפ (כל הרולר, בפנים עד גלגל השיניים הכי קטן, מלאים. פירוק מלא, שימון, גירוז, ניקוי לאגרים.... האמת? ברמה כזו של הצלת ציוד נתתי את הרולרים מייד למוניר מפנינת הים, אני מכיר את המגבלות הטכניות שלי וכאן נדרשת ממש החייאה של המכונות...)

וכמובן,
אגו פגוע, עצבים בין חברים, גוף חבול...

האמת? יצאנו בזיל הזול. גם בציוד, גם בנפש ובעיקר בגוף.

לקחים: אל תצאו בים חרא, אם יצאתם, תפעילו מקדמי בטיחות ותחזרו מהמקום הכי בטוח גם אם הוא רחוק, לעשות תרגולות בין בני זוג חדשים ואנשים שחדשים לאלמנטים בכלי.

ואל אל אל אל תשימו את עצמכם בין משהו לים, במיוחד כשהים גורר את המשהו הזה אחורה עליכם....

עדיף חידוש ציוד על קדיש.

לקח טוב: בתנאים כאלו אתם מגלים מי באמת האדם שלצדכם. תוך כדי ואחרי.

לקח נוסף: אבו קקות אוהבות גם בלק מינו יקר אינעל אמא שלהם....




כוסאומו, עברו יומיים, ועדיין יוצא לי זיפזיפ מהשערות של הביצים....

לא יוצא יותר מבת גלים. תודה.



יאללה, שיהיה רק בשמחות ובבריאות, עכשיו אני מחכה ליציאה מפצה.


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: TookTook על אוגוסט 27, 2018, 05:11:21 AM
הרבה תובנות אלדד
החשש הכי גדול שלי ביציאה על קיאק לא מוכר זה איך אתפקד, ואז רוב היציאה הראשונה אני עסוק במחשבות על איך, כמה ולמה והייתי במקום שלך עם אותו חבר וגום עם מור.

כי באמת היציאה שלך הייתה באותו יום שמור ואני יצאנו, וזו הייתה פעם שנייה שבקבוצה שלנו אומרים לנו ( אלו מנהריה ) שאנחנו גיבורים שיוצאים בים גבוה ורוחות חזקות ואנחנו לא מבינים על מה מדובר.

אני שמח שיצאתם בריאים ושלמים ( חוץ מהאגו ) ורק ציוד שאותו ניתן להליף או לתקן נפגע.

אבל הסיפור שלך משפשפ לי דווקא במקום אחר, מקום שבו אתה מבין שאנחנו חיים במדינה שאין תשתית לדייג פנאי בכלל.


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: ruviva על אוגוסט 27, 2018, 05:34:18 AM
תודה לאל שיצאתם בשלום.

בים כזה צריכים להיות זהירים שבעתיים, ולפעמים שווה להחליט שלא לצאת ולא לקחת סיכון.


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: מור אמסלם על אוגוסט 27, 2018, 06:01:20 AM
טוב שיצאתם מזה ככה,
את כל התובנות רשמת לבד ולכן אין צורך לחזור.
זו הסיבה שאני מוותר קצת על אקשן ויוצא מחוף מוגן.


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: צחי.א על אוגוסט 27, 2018, 08:27:53 AM
אלדד, אין ספק שאף אחד לא רוצה להיות בסיטואציה כזו, באמת מזל שלא יצאתם בנזקים לגוף, נזקים לקיאק עוד אפשר לתקן, אל תספיד עדיין את המקום, רק תמצאו מזג אויר וים יותר נוחים לפעם הבאה


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Kobiarava על אוגוסט 27, 2018, 08:37:56 AM
חוויה מלחיצה משהו. הרבה תובנות ולקחים לעתיד, טוב שיצאת מזה בנזק יחסית מינורי...
שווה להוסיף גם קישור לדו"ח עם דיון בפורום קייאק!
בתקווה לדוחות טובים יותר... תודה על השיתוף!


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Eldad79 על אוגוסט 27, 2018, 08:39:18 AM
אל תספיד עדיין את המקום, רק תמצאו מזג אויר וים יותר נוחים לפעם הבאה

אין סיכוי, אני שונא את הזיפזיף הזה בחוף, הוא לא יוצא מהקאייק ולא ממני....
אני נראה עדיין כמו האלו מהסרט Pirates of the Caribbean...


(https://i.pinimg.com/564x/30/dd/db/30dddbe00ca1bc822960d395f27e809f.jpg)


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: yosi asuline על אוגוסט 27, 2018, 09:45:31 AM
לא נעים ביציאה של עם חבר הוא הסתבך עם הגלים ואיבד את כל הציוד כולל משקפיים ומפתח אלקטרוני לרכב
הנזקים גרמו לו למכור את הקיאק ולפרוש
לדעתי אחרי מקרה כזה והנסיון שצברתם צריך לחזור לים עם הפקת הלקחים
ולהמשיך להתקדם לכיוון דגים יפים שליטה במצב
התאוששות מהירה לכם והצלחה מוחצת ביציאות הבאות
 t39


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: shragam על אוגוסט 27, 2018, 11:46:00 AM
אלדד, חתיכת חוויה מפחידה עברתם  dnr:
נהנתי לקרוא את הדוח הזה, אפילו צחקתי קצת  sml45;
המסקנות חשובות מאוד ואין חכם כבעל הנסיון.
העיקר שאתם שלמים (קצת פחות בריאים;))



כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: ronenmoa על אוגוסט 27, 2018, 12:00:57 PM
דוח מבאס הרבה ציוד שניזוק
ופגיעות לא נעימות בגוף
אסור להתפשר בקיאק ואני אומר את זה גם לעצמי
ים לא טוב ספק לא יוצאים ...............
הרבה פעמים החשק מפתה וגל של מטר נראה חצי מטר
תודה על דוח מלמד ומאחל לך שהיציאה הבאה תהיה מפצה ומהנה..


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: UZIK על אוגוסט 27, 2018, 12:47:23 PM
יציאה קשה
קראתי בעיון
אתה מוציא את המסקנות הנכונות מהאירוע
סכנת חיים לא הייתה כאן.
לדעתי חופים רדודים לפעמים מטעים בתחושת הביטחון שהם מקנים
בחוף רדוד בתוספת גל מהיר סכנת ההתהפכות ושבירת ציוד היא גדולה.
2 מסקנות שלא צינתה ואני מוסיף:
1 מקל בתושבת רצוי שהחוט יוכל לצאת בעומס אבל לצאת
כך גם תהיה תפיסה בריף בעל גובה משתנה לא ישבר המקל
2 מתקרבים להחפה רצוי להשכיב את כל המקלות מאובטחים לאורך הקיאק
גם ימנע שבירת ציוד יקר.וגם לאבטח את כל מה שיש על הטרמפולינות .
לומדים מניסיון

עוזי


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Shahar Cohen על אוגוסט 28, 2018, 10:20:39 AM
אלדד
מכיר את הסיפור שלכם מכל הזויות וגם מהשותף שלך
ראשית - חוויה מלמדת זה תמיד טוב והתובנות שלך נכונות ויסייעו לך בהמשך הדרך בדייג מקיאק 049s;

שמח שרק ציוד ניזוק - זה בר החלפה גם אם העלות שורפת בכיס >:(

בכל מקרה כמו טייסים שמיורטים , מהר על הקיאק   למיים (כמובן בים טוב) ותחזיר לעצמך את חווית הדייג מקיאק
 sml45;
נתראה בקרוב , העונה הטובה מתחילה thumbUp;


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: itamar26 על אוגוסט 28, 2018, 10:50:43 AM
תשמע חתיכת יום היה לכם מזל שאתם בסדר ועם מינימום נזק, ים זה לא משחק אין ספק.
נשמע מבאס לשבור שתי מקלות ובידון אבל העיקר שאתם בסדר ולמדתם את הלקח  give_rose;


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: rafi על אוגוסט 28, 2018, 14:17:27 PM
מאיפה מתחילים...  sml17;

את הדו"ח הזה קראתי פעמיים...
היה מעניין, היה מרתק והיה גם משעשע..
חייב להודות כי כמו שרגא - חייכתי לא פעם... sml45;
לא לאיד - אלא למשל מהחצץ שנצמד לשערות אי שם...
או על -
"2 ילדות שחושבות שאתה המתקן של נינג'ה ישראל מדובר בבדיקה מחודשת של גבולות הסבלנות האבהית"
עם כל הבלגן והכאבים אלדד - אתה לא מאבד את זה ;)

נתת לא מעט אך אוסיף כמה הערות/תובנות לגבי הפקת לקחים לעתיד -

א. אכן באזור ראש כרמל יש קטע של רוחות בגלל הטופוגרפיה בחוף
    ויש קטע של גלים שעולים ונשברים בגלל הטופוגרפיה של הריפים בקרקעית.
    לכן, באזור הזה לא ממהרים לצאת בים פוטנציאלי להיות גלי - להביא בחשבון גם את הרוח שצפויה להכנס

ב. מסקנה מסעיף א': לפני שיוצאים בודקים תוואי קרקעית, אפשר בבית במחשב עם מפות.
   תוך כדי ההפלגה וגם במהלך הדריפט - מסתכלים כמה שיותר על העומק במסך הפישפיינדר

ג. מה שעוזי אמר: בדריפט עם ג'יג/מדאי/עופרת במים, קלאץ' מספיק פתוח כדי לאפשר לחוט לצאת.
    בכלל, שני הטיפים של עוזי שווים זהב - פשוט לזכור וליישם

ד. חשוב מאוד לתת מראש כללי התנהלות בתרחישים מסוימים.

   מי שהוא לא הסקיפר - רצוי מאוד לשאול מראש מה עושים בתרחישים מסוימים ובכלל
   במקרה הזה יכלת לשאול את חברך מראש - מה עושים כשמגיעים לחוף ובכל המובנים

ה. במקום בו יש הרבה אבונפחות לא שמים סלק-מינו יקר ושאר סיליקונים,
    כרוניקה של בזבוז ידוע מראש..

שילמת מחיר אך לא גדול מידי...
*עצבים - קרה קורה ויקרה, בדיג ובחיים בכלל...
*כאבים - קרה קורה ויקרה, בדיג ובחיים בכלל...
*אבדן ונזק חומרי/כספי - קרה קורה ויקרה, בדיג ובחיים בכלל...

יכול לומר לך כי ביציאת דיג אחת עם הרבה חוסר ריכוז,
שברתי מקל + סט עף לו למים, ממש מתוך טמטום - הכי לא מחויב שיש...

אם מפיקים לקחים ומיישמים - זה מונע לעתיד נזקים ואבדנים כבדים יותר ובכל המישורים

בהצלחה ביציאות הבאות אלדד  shake2;



כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Barbos על אוגוסט 28, 2018, 15:10:14 PM
אלדד, ראשית תודה על השיתוף  - הרבה לקחים ומסקנות!

נקודה שלדעתי חשובה מאוד בכל הסיפור היא נושא המפרשנות. אסביר:

איילנד זוגי מצוייד במפרש ענק ! (כ-8 מ"ר אם אני לא טועה, בערך כמו מפרש של מפרשית אולימפית מדגם 470)

עבודה עם מפרש ברוח חזקה דורשת מיומנות גם בכלי סלחני כמו הובי- עבודה עם המפרש, תאום בין אנשי הצוות, עבודה יחד עם ההגה, תפעול המפרש בתמרונים ועוד. "הטריק" (כפי שכתבת) של לצאת לחוף עם המפרש בלבד דורש אימון ותזמון מושלם של כל הפעולות .

בקיצור , כבעלים של אווטבק  עם מפרש , ועם נסיון בכלי שייט מפרשיים קטנים אחרים (יש צלקת יפה על המצח שמעידה על הנסיון הזה) , אני ממליץ בחום לכל בעלי המפרש לסוגיו להקדיש לזה את תשומת הלב הראויה (=לימוד תאוריה ותרגול, רצוי עם מישהו מנוסה), לזכור שקיאק עם מפרש הוא למעשה מפרשית ולהתאמן ולתרגל בהתאם.

עונת דייג מוצלחת ובטוחה לכולנו!


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Matan mizrahi על אוגוסט 28, 2018, 18:06:42 PM
וואווו........ שמע, אחד הדוחות שיותר ממחישים מה הלך שם. כתיבה מעולה.... כל אחד מתישהו חווה בעבר או יחווה בעתיד משהו מלחיץ בסגנון. אצלי לצורך העניין קרו מספר פעמים דברים מלחיצים כמו התהפכות סירת מנוע בחזרה לחוף, חצי קיאק התמלא במיים 4 ק"מ מהחוף ויצאתי לבד, עוד מקרה של יציאה עם תומר, הקיאקים שלנו התמלאו במים באיזור הבויות.. עוד מספר מקרים של התהפכות קיאק ממש בחזרה לחוף כאשר התנאים קשים ואתה לא מספיק לרדת מהקיאק אז הגלים מסובבים את הקיאק. דווקא במקרים האלו, לא קלישאה לומר" אין חכם כבעל ניסיון". אני שמח שיצאתם בריאים ושלמים כי אני אוהב את שניכם. שהנזקים יהיו רק בציוד אמן.
נב. שהסיטואציה רק תרים אותך ולא תפיל לך את הביטחון. (בימים הקרובים ממליץ לך לצאת בים עובד ולא לחכות יותר מידי זמן).


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: ארז.ד. על אוגוסט 28, 2018, 20:45:12 PM
הפעם גם ההומור המושחז שלך לא הצליח להוציא ממני את תחושת האווץ' הכואבת ...שומע באוזניי סנאפים של חכות נשברות, מרגיש את הגוף נלחם בקיאק מלא מים... אין לי ניסיון על קיאק אבל מברך על כך שעודך איתנו כאן, תודה על דוח מלמד ,החלמה מהירה ותודה לאל שזה הסתיים "רק" בציוד ומכאובים "קלים"


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: rafi על אוגוסט 28, 2018, 21:16:44 PM
אלדד, ראשית תודה על השיתוף  - הרבה לקחים ומסקנות!

נקודה שלדעתי חשובה מאוד בכל הסיפור היא נושא המפרשנות. אסביר:

איילנד זוגי מצוייד במפרש ענק ! (כ-8 מ"ר אם אני לא טועה, בערך כמו מפרש של מפרשית אולימפית מדגם 470)

עבודה עם מפרש ברוח חזקה דורשת מיומנות גם בכלי סלחני כמו הובי- עבודה עם המפרש, תאום בין אנשי הצוות, עבודה יחד עם ההגה, תפעול המפרש בתמרונים ועוד. "הטריק" (כפי שכתבת) של לצאת לחוף עם המפרש בלבד דורש אימון ותזמון מושלם של כל הפעולות .

בקיצור , כבעלים של אווטבק  עם מפרש , ועם נסיון בכלי שייט מפרשיים קטנים אחרים (יש צלקת יפה על המצח שמעידה על הנסיון הזה) , אני ממליץ בחום לכל בעלי המפרש לסוגיו להקדיש לזה את תשומת הלב הראויה (=לימוד תאוריה ותרגול, רצוי עם מישהו מנוסה), לזכור שקיאק עם מפרש הוא למעשה מפרשית ולהתאמן ולתרגל בהתאם.

עונת דייג מוצלחת ובטוחה לכולנו!

ועל זה נאמר - כל מילה בסלע shake2;


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Eldad79 על אוגוסט 28, 2018, 21:22:33 PM
2 מסקנות שלא ציינת ואני מוסיף:
1.  מקל בתושבת רצוי שהחוט יוכל לצאת בעומס אבל לצאת כך גם תהיה תפיסה בריף בעל גובה משתנה לא ישבר המקל
2 מתקרבים להחפה רצוי להשכיב את כל המקלות מאובטחים לאורך הקיאק גם ימנע שבירת ציוד יקר.וגם לאבטח את כל מה שיש על הטרמפולינות .

עוזי אתה צודק ב-100%.
המקל בתושבת בדריפט חייב קלאץ' פתוח, מקסימום לוקוס יאכיל אותנו מרור.... שווה את החכה...

לגבי אבטוח והשכבה: הכל כמובן שכב, ובכל הקשור לאבטוח אני פריק עוד מטראומות הטירונות בסיירת, אצלי הכל מאובטח עד רמת הביצה השמאלית (הימנית היא ביצת החופש....השמאלית היא הספייר  ;D)....


הסיפור שלך משפשפ לי דווקא במקום אחר, מקום שבו אתה מבין שאנחנו חיים במדינה שאין תשתית לדייג פנאי בכלל.

זוהר... לי עדיין משפשף בכל מיני מקומות, יקולל הזיפזיפ הזה...
אבל אתה צודק צודק צודק... ואני רואה שהמצב רק נעשה גרוע יותר: פקחים לא נתנו לחברים לדוג בלילה בגעש מהחוף בחכה בתואנות שונות ומשונות, סגרו כל מיני מקומות ברחבי הארץ עם תשתיות כבדות +- (גדר, ביטון, שערים... ולא בשמורות אלא סתם נקודות פופולריות), הצקות מיותרות וחקיקה שאתה מגרד את הראש לפעמים ולא מבין איך סעיף מסוים עובר את מבחן ההגיון הבריא של המחוקק/מתקין התקנה....  
המצב נראה כל כך שחור שאני כבר לא מתרגש מאבו נפחות, זהרונים ושאר הפחדות, כי גם ככה הם לא יפריעו לי בדייג שלא יהיה....

נקודה שלדעתי חשובה מאוד בכל הסיפור היא נושא המפרשנות.

עבודה עם מפרש ברוח חזקה דורשת מיומנות גם בכלי סלחני כמו הובי- עבודה עם המפרש, תאום בין אנשי הצוות, עבודה יחד עם ההגה, תפעול המפרש בתמרונים ועוד.

בקיצור , כבעלים של אווטבק  עם מפרש אני ממליץ בחום לכל בעלי המפרש לסוגיו להקדיש לזה את תשומת הלב הראויה

הצדק עמך כמובן, ואין לי ספק שחוסר הנסיון הוא קריטי.... אבל ממנו לומדים...
אני חייב לציין שהשותף תירגל/טירטר אותי במהלך ההפלגה בתפעול המפרש, אבל אין ספק שתפעול רגוע בשוטף לא דומה לתפעול מיידי בעת מצוקה/תמרון מורכב

אשמח מאוד מאוד לשמוע (וכמובן גם לראות בים...) את אלמנט המפרש באאוטבק, מאוד מעניין. יש לך כח לכתוב לנו משהו על זה (ולקבוע בים....) ???


נב. שהסיטואציה רק תרים אותך ולא תפיל לך את הביטחון. (בימים הקרובים ממליץ לך לצאת בים עובד ולא לחכות יותר מידי זמן).

אתה הולך על וידוא הריגה?  ;hamsa1


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Eldad79 על אוגוסט 28, 2018, 21:26:15 PM
אצלי לצורך העניין קרו מספר פעמים דברים מלחיצים כמו:
1. התהפכות סירת מנוע בחזרה לחוף
2. חצי קיאק התמלא במיים 4 ק"מ מהחוף ויצאתי לבד
3. עוד מקרה של יציאה עם תומר, הקיאקים שלנו התמלאו במים באיזור הבויות
4-?. עוד מספר מקרים של התהפכות קיאק ממש בחזרה לחוף

חתולי, אתה מתקרב ל-9 נשמות... תיזהר.....   kap;
אבל אל תדאג, סופר-זבוב תמיד שם לעזור !


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: דוראדו על החוף על אוגוסט 28, 2018, 21:48:19 PM
חביבי יצאתם בזול יחסית
תודה על השיתוף במסקנות
לטובת שאר הקאיקסטים שעדיין
לא הבינו שהים זה לא צחוק בכלל
ואם יש ספק אז אין ספק
יהיו עוד ימים והים תמיד יחכה לנו
רק צריך לבוא אליו שהוא במצב רוח
ככה הוא מכניס אורחים ולא מכסח.

החלמה מהירה מכל המקרה
גם נפשית וגם גופנית
ובהחלט מגיע לך יציאה מפצה
על הקטע הרע הזה.


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: אבי חכם על אוגוסט 28, 2018, 22:16:00 PM
אין הרבה מה להוסיף..

מה שלא הורג אותך מחשל אותך !

לפעמים לומדים דברים בחיים בדרך הקשה..

בטוח שאת המסקנות שלך מהאירוע לקחת ושמת בכספת.

ותדע להבא את הגבולות הנכונים לך.

רק בריאות.


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: תומר בכר על אוגוסט 28, 2018, 23:43:52 PM
אלדד מר זבובנו היקר  ;D

נאמר פה באמת הכל,....\

אני קיבלתי טלפון מהשותף שלך עוד ברגע שיצאתם מהמים...והייתי המום,אבל חשבתי שתצאו בנזק הרבה יותר יקר
הכי חשוב שאתתם בריאים ושלמים

יכול להגיד לך מניסיוני האישי שבהתחלה שלי עם כל נושא הקיאקים הייתי שאנן ועקב כך התהפכתי כמה וכמה פעמים ואיבדתי ציוד (ולא מעט) ....הכוונה בשאנן זה לצאת מחוף פתוח...ים 90 סמ שנראה הרבה יותר בתכלס ....זה שאנן
למדתי המון מהיציאות האלה...כמובן שאר היציאות אחר כך רעדו לי הביצים אבל לאט לאט התגברתי

גם היום עם האוטבק אני לא יוצא מחוף פתוח גם אם הים פלטו...לא שווה את הציוד היקר שיש לי על הקיאק
קח את התובנות מפה בדיעבד כאילו יצאת עם הקיאק שלך.....
בזזז t39


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: EREZ FISHING & TRAVEL על אוגוסט 29, 2018, 09:45:48 AM
הים מפחיד ומסוכן, מניסיון עגום. טוב שנגמר ככה...

תודה על הדוח


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Barbos על אוגוסט 29, 2018, 19:21:44 PM
בנושא מפרשנות בהחלט אשמח לחלוק מנסיון שלי .
ועוד יותר אשמח לעשות זאת ביציאת דייג משותפת עם הקיאק שלי או על גבי קיאק זוגי של מישהו אחר (חוף הבית זה נתניה אבל בהחלט נייד).

ברמת התאוריה של המפרשנות - מבחינתי יש 3 עקרונות שחייבים להבין היטב (אלא אם אתם משיטים מגיל 5 ואז זה טבע שני):

1. עקרון פעולת המפרש - לא פשוט כמו שזה נשמע. כך אפשר להבין את הכוחות שמייצר המפרש ומפעיל על הכלי שייט.
2 תפעול המפרש במצבי רוח שונים (רוח גב, רוח צד, רוח קדמית) - מעבר לזה שזה יעזור להוציא את המקסימום מהמפרש , זה יאפשר תפעול נכון ובטיחותי של המפרש!
3. מצבים ותגובות ברוח חזקה וים גלי - פעולות די אלמנטריות יכולות למנוע הסתבכות קשה. חלק מהפעולות לא הכי אינטויטיביות ודורשות הבנה ואימון. לדוגמה איך להגיב במצב שבו הכלי מתחיל לקבל הטיה כתוצאה של משב רוח חזק או של גל צד.

ממליץ מאוד להשקיע זמן, לקרוא ולהתעניין בנושא, האינטרנט מוצף בחומרים איכותיים. אם יש עניין אולי שווה לפתוח קישור נפרד לנושא ושם נוכל לדון בצורה יותר ממוקדת.



כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: Eldad79 על אוגוסט 30, 2018, 07:48:10 AM
בנושא מפרשנות בהחלט אשמח לחלוק מנסיון שלי .
ועוד יותר אשמח לעשות זאת ביציאת דייג משותפת עם הקיאק שלי או על גבי קיאק זוגי של מישהו אחר (חוף הבית זה נתניה אבל בהחלט נייד).

ברמת התאוריה של המפרשנות - מבחינתי יש 3 עקרונות שחייבים להבין היטב (אלא אם אתם משיטים מגיל 5 ואז זה טבע שני):

1. עקרון פעולת המפרש - לא פשוט כמו שזה נשמע. כך אפשר להבין את הכוחות שמייצר המפרש ומפעיל על הכלי שייט.
2 תפעול המפרש במצבי רוח שונים (רוח גב, רוח צד, רוח קדמית) - מעבר לזה שזה יעזור להוציא את המקסימום מהמפרש , זה יאפשר תפעול נכון ובטיחותי של המפרש!
3. מצבים ותגובות ברוח חזקה וים גלי - פעולות די אלמנטריות יכולות למנוע הסתבכות קשה. חלק מהפעולות לא הכי אינטויטיביות ודורשות הבנה ואימון. לדוגמה איך להגיב במצב שבו הכלי מתחיל לקבל הטיה כתוצאה של משב רוח חזק או של גל צד.

ממליץ מאוד להשקיע זמן, לקרוא ולהתעניין בנושא, האינטרנט מוצף בחומרים איכותיים. אם יש עניין אולי שווה לפתוח קישור נפרד לנושא ושם נוכל לדון בצורה יותר ממוקדת.




מדליק, אתחיל ללמוד את הנושא.... ואתה תודיע כשאתה פנוי ליציאות  ;D


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: רותם.ב על אוגוסט 30, 2018, 12:13:58 PM
ב"ה שיצאתם בשלום


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: צור. על אוגוסט 31, 2018, 21:17:57 PM
קיבלתי את העידכונים איך שיצאתם מהמים
עברתם חוויה לא נעימה
במזל זה נגמר רק בנזק לרכוש וללא פגיעה בגוף
מקווה שתחזרו מהר לעניינים


כותרת: בעניין: יציאת קאייק קשה עם נזקים וכמעט ונפגע.... לקחים
תגובה על ידי: ilan62 על ספטמבר 01, 2018, 18:33:02 PM
חתיכת סיפור   ht: ht: ht:

היה יותר מעניין מדווח דייג עים דגים   049s;

כתבת יפה מאוד כול הכבוד  icon_pray;