פורום הדיג הספורטיבי בישראל

פורומי דיג מקצועיים => דיג מסירה => נושא נשלח על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 25, 2014, 11:52:49 AM



כותרת: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 25, 2014, 11:52:49 AM
זה שטרולינג הוא אומנות כבר ראינו בדוחות ובדיונים בפורום ובכלל.

ראיתי דיונים שמתיחסים לעומק שדמוי שוקע אליו (בעיקר לפי מה שרושמת החברה שמייצרת), מה שלא ממש ראיתי זה דיון לגבי מה קובע עומק שדמוי צולל אליו ומה הגורמים שיכולים להשפיע על זה. אם נסתכל נראה שעל הדמויים לטרולינג מצוין טווח גדול של עומקים (אחד למשל 30-50 פיט-הבדל של 20 פיט\כ6 מטר בין מינימום למקסימום) וזה משנה המון בין זה שדמוי יתפוס לבין לא יתפוס, בין זה שיתפס בקרקעית וילך לאיבוד לבין לא ללכת לאיבוד.

לא מעט אנשים נתקע להם דמוי בקרקעית ואיבדו אותו. לא מעט אנשים עבדו בתנאים לא אידאליים ולא קיבלו תקיפה.

אחרי מעט גישוש מסתבר שיש מאחורי זה לא מעט מדע, נסיון ותורה ששווה ללמוד אותה, לבדוק אותה עם הדמויים שלנו וליישם במידת האפשר. בחו"ל נכתבו על זה ספרים וכבר משנות ה90 התחילה מהפכה בנושא הזה.

שני מאמרים שנחשפתי אליהם באנגלית ששווה לעיין בהם:
http://www.walleyecentral.com/articles/?a=173 (http://www.walleyecentral.com/articles/?a=173)

http://fishinggearguru.com/depthcharge.html (http://fishinggearguru.com/depthcharge.html)

מה שמסתבר שלא קובע עומק זה מהירות גרירה!!!
מה שקובע עומק זה עובי חוט, מרחק מסירה, תגובת הדמוי עצמו לפרמטרים שהזכרתי,
מה שקובע אפקטיביות של שחיה של דמוי תלוי בדמוי עצמו וזה יכול להיות שונה מדמוי לאחר, יש כאלו שעובדים במהירות איטית בצורה יפה ויש כאלו שחייבים יותר מהירות על מנת לשחות בצורה אפקטיבית ומושכת דגים.
מומלץ לבדוק מהירות שחיה של כל דמוי מאחורי הסירה במהירויות שונות ולראות התנהגות דמוי בכל מהירות, ומזה לדעת באיזה מהירות הדמוי ישחה טוב ואם הוא יתאים לצרכים שלנו (למשל, אם דמוי ישחה טוב במהירות גבוהה בלבד אז סביר להניח שללוקוסים הוא לא טוב אבל לפלמודים הוא טוב)...
גם מוצר חדש מהחנות יכול להיות שדורש איזון מסוים בצורת הקשירה כדי שישחה בצורה מיטבית.

אלו רק מספר סיכום של מספר נקודות שתפסו את תשומת ליבי. התחום הרבה יותר עמוק.

אשמח להתייחסותכם והערותיכם


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: rafi על דצמבר 28, 2014, 04:13:59 AM
סאמח, אחד הדיונים הכי חשובים שעלו בתחום הטרולינג...
שאפו גדול על העלאת הדיון ועל אופן הצגת הדברים... shake2;

כרגע עייף מידי וטרם קראתי את המאמרים, תגובה תגיע, אשמח עד אז לראות תגובות נוספות...


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: shragam על דצמבר 28, 2014, 12:08:01 PM
תודה על השיתוף.
קראתי את הראשון, אבל  התעייפתי באמצע :(
אנסה למצוא יותר זמן פנוי.


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: artemi על דצמבר 28, 2014, 12:51:23 PM
אני לא אשף טרולינג ובקושי גם עושה טרולינג עם הקיאק ככה שהמהירות שאני גורר היא כ7 קמ"ש לא מאמץ את המנוע יותר מזה אני יודע שהמהירות הזאת היא קצת גבוהה אבל אני גורר רק בחזור ומעדיף להגיע לחוף יותר מהר sml98;

אכשיו שאלה ???

האם יש אריזות או חברות שמצויין עליהן מהירות גרירה מומלצת של הדמוי ?


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 28, 2014, 17:28:10 PM
אני לא אשף טרולינג ובקושי גם עושה טרולינג עם הקיאק ככה שהמהירות שאני גורר היא כ7 קמ"ש לא מאמץ את המנוע יותר מזה אני יודע שהמהירות הזאת היא קצת גבוהה אבל אני גורר רק בחזור ומעדיף להגיע לחוף יותר מהר sml98;

אכשיו שאלה ???

האם יש אריזות או חברות שמצויין עליהן מהירות גרירה מומלצת של הדמוי ?

בהקשר לשאלה שלך, שהיא מאוד חשובה, רק אתמול יצא לי לשמוע מחבר שדמויי רפאלה כתוב עליהם fast שזה מיועד למהירות גבוהה. נדהמתי כי פעם ראשונה אני שומע דבר כזה וגם לא ראיתי דיונים שהתיחסו לזה. גם לא ראיתי דמויים שעל הקופסה כתוב משהו לגבי מהירות למרות שהנושא מוכר לי ברמה שטחית. אשמח להתיחסויות עוד חברים...


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: ronenaz על דצמבר 28, 2014, 17:32:23 PM
יש לא מעט דמויים שע"ג הקופסא רשום מהי המהירות המומלצת לשחיה מייטבית של הדמוי.
כך גם ברכישה מאי ביי וכיוצב', מפרטים שם את הפרמטרים שבהם עובד הדמוי.


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 28, 2014, 17:35:45 PM
סאמח, אחד הדיונים הכי חשובים שעלו בתחום הטרולינג...
שאפו גדול על העלאת הדיון ועל אופן הצגת הדברים... shake2;

כרגע עייף מידי וטרם קראתי את המאמרים, תגובה תגיע, אשמח עד אז לראות תגובות נוספות...

רפי, קשת זו נבנתה היום במיוחד עבור הטרולינג, מקווה שיצא לי למצות את העניין העונה...


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 28, 2014, 17:37:52 PM
יש לא מעט דמויים שע"ג הקופסא רשום מהי המהירות המומלצת לשחיה מייטבית של הדמוי.
כך גם ברכישה מאי ביי וכיוצב', מפרטים שם את הפרמטרים שבהם עובד הדמוי.

באיביי כן ראיתי פירוט. על הקופסא לא הכל.
יש לך דוגמא לחברות שכתוב על הקופסא שלהם ומה המהירות שמציינים שם?


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: shragam על דצמבר 28, 2014, 19:57:36 PM
סאמח, אחד הדיונים הכי חשובים שעלו בתחום הטרולינג...
שאפו גדול על העלאת הדיון ועל אופן הצגת הדברים... shake2;

כרגע עייף מידי וטרם קראתי את המאמרים, תגובה תגיע, אשמח עד אז לראות תגובות נוספות...

רפי, קשת זו נבנתה היום במיוחד עבור הטרולינג, מקווה שיצא לי למצות את העניין העונה...
סאמח, זה כבר נראה כמעט כמו קשת התפכות ;)
תוודא נוחות הגעה ושליפה של החכות מהסטנדים שיהיו עליה


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 29, 2014, 00:15:05 AM
סאמח, אחד הדיונים הכי חשובים שעלו בתחום הטרולינג...
שאפו גדול על העלאת הדיון ועל אופן הצגת הדברים... shake2;

כרגע עייף מידי וטרם קראתי את המאמרים, תגובה תגיע, אשמח עד אז לראות תגובות נוספות...

רפי, קשת זו נבנתה היום במיוחד עבור הטרולינג, מקווה שיצא לי למצות את העניין העונה...
סאמח, זה כבר נראה כמעט כמו קשת התפכות ;)
תוודא נוחות הגעה ושליפה של החכות מהסטנדים שיהיו עליה
שרגא אתה מתכון לרוחב הקשת שמגיע כמעט לקצה? הסטנדים יהיו בקצה אמנם אבל מהחלק הפנימי שפונה אל הסירה. לא יהיה קשה להגיע לחכה ויהיה ניצול כמעט מקסימלי לרוחב שזה חשוב בעיניי. בכל אופן זה יהיה מתקנים מפלסטיק שמחוברים עם אזיקונים. אפשר להזיז את זה אם יימצא מקומם כלא נוח.
אשמח אם תבהיר ותמליץ.
 


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: shragam על דצמבר 29, 2014, 19:34:09 PM
סאמח, אחד הדיונים הכי חשובים שעלו בתחום הטרולינג...
שאפו גדול על העלאת הדיון ועל אופן הצגת הדברים... shake2;

כרגע עייף מידי וטרם קראתי את המאמרים, תגובה תגיע, אשמח עד אז לראות תגובות נוספות...

רפי, קשת זו נבנתה היום במיוחד עבור הטרולינג, מקווה שיצא לי למצות את העניין העונה...
סאמח, זה כבר נראה כמעט כמו קשת התפכות ;)
תוודא נוחות הגעה ושליפה של החכות מהסטנדים שיהיו עליה
שרגא אתה מתכון לרוחב הקשת שמגיע כמעט לקצה? הסטנדים יהיו בקצה אמנם אבל מהחלק הפנימי שפונה אל הסירה. לא יהיה קשה להגיע לחכה ויהיה ניצול כמעט מקסימלי לרוחב שזה חשוב בעיניי. בכל אופן זה יהיה מתקנים מפלסטיק שמחוברים עם אזיקונים. אפשר להזיז את זה אם יימצא מקומם כלא נוח.
אשמח אם תבהיר ותמליץ.
 
1. במידה ויתפס דג גדול, תיהיה חייב לעבוד איתו רק מהצד ולא מכיוון הירכתיים.
2. תוודא שיש מקום בין כל סטנד לרולר והלידית שלא יגע בחכה שליד.
3. תוודא גישה נוחה לסטנד לשליפת חכה, כך שלא תאבד שיווי משקל בזמן שליפה של חכה שתקועה בלחץ והדג מושך.
בהצלחה
בהצלחה


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 29, 2014, 19:41:43 PM
סאמח, אחד הדיונים הכי חשובים שעלו בתחום הטרולינג...
שאפו גדול על העלאת הדיון ועל אופן הצגת הדברים... shake2;

כרגע עייף מידי וטרם קראתי את המאמרים, תגובה תגיע, אשמח עד אז לראות תגובות נוספות...

רפי, קשת זו נבנתה היום במיוחד עבור הטרולינג, מקווה שיצא לי למצות את העניין העונה...
סאמח, זה כבר נראה כמעט כמו קשת התפכות ;)
תוודא נוחות הגעה ושליפה של החכות מהסטנדים שיהיו עליה
שרגא אתה מתכון לרוחב הקשת שמגיע כמעט לקצה? הסטנדים יהיו בקצה אמנם אבל מהחלק הפנימי שפונה אל הסירה. לא יהיה קשה להגיע לחכה ויהיה ניצול כמעט מקסימלי לרוחב שזה חשוב בעיניי. בכל אופן זה יהיה מתקנים מפלסטיק שמחוברים עם אזיקונים. אפשר להזיז את זה אם יימצא מקומם כלא נוח.
אשמח אם תבהיר ותמליץ.
 
1. במידה ויתפס דג גדול, תיהיה חייב לעבוד איתו רק מהצד ולא מכיוון הירכתיים.
2. תוודא שיש מקום בין כל סטנד לרולר והלידית שלא יגע בחכה שליד.
3. תוודא גישה נוחה לסטנד לשליפת חכה, כך שלא תאבד שיווי משקל בזמן שליפה של חכה שתקועה בלחץ והדג מושך.
בהצלחה
בהצלחה

תודה רבה שרגא. ייושם.
לגבי נקדה 1. זה שיש קשת בטוח יגביל יותר מאשר בלי קשת אבל האמת, חשבתי על העניין ובגלל זה נבנתה בצורה כזו שהקשת לא תהיה גבוהה מדי ותהיה מתחת לגובה מותניים, יאפשר לי גם לעשות ג'יגינג בעמידה בלי מפריע. לגבי מלחמה עם הדג גם תתאפשר בעמידה לכיוון הירכתיים בלי בעיה  אבל כמו שאתה כתבת הדג לא יוכל לעשות את צעדיו האחרונים אל תוך הסירה מהירכתיים אלא מהצדדים. עם סירת גומי כמובן שיש לא מעט מגבלות ואין אופציה למתקני חכות אלא על הצד הקשיח היחידי וזה הירכתיים.
תודה על ההמלצות :)


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: fishza על דצמבר 29, 2014, 23:13:39 PM
קראתי, מאוד מעניין ומלמד!
מניח שצריך לקרוא שוב כדי שישקע יותר טוב ובעיקר איך לחשב הכל יחד כשאני בים בצורה קלה.

זיו


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: הלל-ירושלים על דצמבר 30, 2014, 00:04:34 AM
זה באמת אומנות.

http://www.pescare.net/pesca-canna/tecniche/barca/pesca-alla-traina-costiera

יכול לעזור מאוד לסוגי הדגים מהירות


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: סאמח הצפר על דצמבר 30, 2014, 00:12:13 AM
זה באמת אומנות.

http://www.pescare.net/pesca-canna/tecniche/barca/pesca-alla-traina-costiera

יכול לעזור מאוד לסוגי הדגים מהירות
no habla italiano.
חבל שזה לא באנגלית. זה דברים שלא מצאתי באנגלית.


כותרת: בעניין: טרולינג זה לא רק לגרור אלא זה אומנות. עומק זה הפרמטר הכי חשוב
תגובה על ידי: הלל-ירושלים על דצמבר 30, 2014, 23:10:23 PM
זה פשוט יש לך טבלה לכל סוג דג לפי, אורך חוט ,משקל של המשקולת ,NVHRU, DRHRV

זה טבלה שעוזרת מאוד למי שרוצה לגרור בעומק בלי DOWNRIGER יש את התמונות של הריג לפני