תאריך הדו"ח | מיקום | סוג | מצב הים | עומק משוער | סגנון הדייג: |
12/9/2012 | צפון: חוף כרמל- עתלית | מים מלוחים | שקט עד גלי | מעל 50 מטר | דיג מסירה- ג'יגינג |
תפיסות דגים | ||||
---|---|---|---|---|
שעת תפיסה | פיתיון | סוג הדג | כמות | משקל כולל בק"ג |
צהרים | גיג גדול - פשוט וזול מאיביי- כתום- 300 גרם | אינטיאס /שולה / אריצולה (סריול אטלנטי) | 1 | 10 |
צהרים | גיג גדול - שימנו משהו | אינטיאס /שולה / אריצולה (סריול אטלנטי) | 1 | 8 |
לפנות צהרי | קלמארי - קטן | נצרן ים-תיכוני (חזיר ים) | 1 | 2 |
לפנות צהרי | גיג גדול - מאיפה לי | אינטיאס /שולה / אריצולה (סריול אטלנטי) | 1 | 15 |
בבוקר | דג מת - בורי | אינטיאס /שולה / אריצולה (סריול אטלנטי) | 1 | 16 |
בבוקר | דג מת - אספירנה | שינן הניבים (ארוס) | 1 | 4.5 |
בבוקר | דג מת - אספירנה | אינטיאס /שולה / אריצולה (סריול אטלנטי) | 2 | 16 |
הדו"ח:
בונה ימלחיצים..
עכשיו בגלל הטיזר כולי





אז קבלו את הדוח לפחות מהצד שלי, דוח שכולו אנשים טובים באמצע הדרך (כל השאר אתם מוזמנים לכתוב השלמות):
מתקשר לחיים ביום שני. הטירדה שיושבת לי על הסינוסים- אוטוטו חגים אחד אחרי השני ומבחינתי זה אומר כמעט ללא דייג בחודש הקרוב (יש דברים חשובים יותר.. סתם סתם לא התכוונתי!!!

חיים מכריז על יציאת דייג ביום רביעי, שוב צפונה לעכו ודוך לראש כרמל, אלא מה

מעולה. נשארו כרגיל רק 2 תיקים פתוחים.
חופש מעבודה וחופש מהאישה



אבל מי כמוכם יודעים מה אנחנו מסוגלים לחולל כשאנחנו רוצים משהו

במיוחד משהו מסויים

אז אני מקבל גימלים מכל מי שצריך.
מתקשר לחבר שלי מראש העין, והוא הצדיק לא רק שמסכים לתת לי מיטה לשים את הראש עד אמצע הלילה, אלא נותן לי את הדירה הפרטית שלו והולך לישון אצל ההורים!!
ובעצם זוכה למעמד- איש טוב מספר 1.
ישן שעתיים בקושי וב1 וחצי מתייצב בחוץ, שם ממתין אדון חיים (שגר בראש העין כמובן).
עכשיו שתבינו, המסלול שלו מתחיל בלאסוף אותי, ועל הדרך לעצור בלא פחות מ 2 תחנות נוספות ולאסוף עוד שני אנשים, את אלי השיפוצניק מהרצליה ואת ואדים מנתניה, ככה ללא כל תמורה, בשמחה ממש ומכל הלב.
איש טוב מספר 2, נעים מאוד!
עוד בדרך התבשרתי שאנו עומדים לפגוש על הסירה את האנשים שכבר חיכיתי להזדמנות לג'גג איתם, את מאמון וחבריו הלא הם סאמר ואחמד! (מצטער שי... אם רק הייתי יודע

מה אגיד לכם.. יש את התפוח, שז הג'יג עצמו. אבל יש גם את הדבש.. שזה ג'יג עם מאמון וחבורתו.
והשילוב של שניהם נעים לחיך


בקיצור מגיעים לסירה מתארגנים, מאמון וחבריו מגיעים קצת באיחור בגלל ניידת החליטה להעליל עליהם עלילות שווא, נייקת אולי ליתר דיוק, אבל יוצאים לים אז לתת לאיזה שוטר להפיל לנו תמצב רוח?

על הסירה כאמור חיים, מאמון, ואדים, אלי, אחמד, סאמר ואנוכי.
ואיך אפשר לשכוח את הסקיפר האגדי אבו אשרף..
שליש דרך מתכוננים לקרבות ומשחיזים את הקרסים, עוד שליש של הכרות וקשקושים, ושליש אחרון של צבירת כוחות

מתחילים עם דריפטים בעומק של 100 מטר, כמובן אחרי חיפוש מדוקדק ניתוח נתונים והסקת מסקנות של צוות המאסטרים, מאמון ואבו אשרף. הלהקות נצפות, מתחילים לעבוד בכל המרץ.
אני מצוייד במברג'יג אם אתם זוכרים (מברגה לג'יג), אבל זונח אותה לטובת הידית ועובד קשה פשוט כי בא לי להרגיש את העבודה.. רק מתי שצריך למשוך את כל החוט עשרות מטרים חזרה למעלה אני משתמש בה. אגב שידרגתי מאוד את המברגה ועכשיו יש לה ראש שמתאים בדיוק לצורת הפין של הרולר, את הראש הזה הכין לי במיוחד בעל מקצוע ידוע בירושלים שמתמחה במכניקה עדינה. אבל מה לעשות לפעמים משמים שולחים לך סימנים שלא משנה כמה תשתדל, אתה כנראה לא אמור לעשות את זה.. עבדתי עם הידית כשאין אחריה בורג (כי כל הזמן החלפתי בינה לבין המברגה), כמה שניות של חוסר תשומת לב ואני נפרד ממנה לשלום בעודה שוקעת לעומק הים...מרוב דברים שנופלים לי לים בזמן האחרון מזל שאני עוד על הסירה

אז מצאתי את עצמי עובד רק עם המברג'יג. בהתחלה לפי מה שתכננתי, לחיצות קטנות רצופות ככה שהחכה קופצת ומקפיצה את הג'יג במים (כמו ג'יג אוטומטי), בשלב מסויים רציתי קצת להרגיש את העבודה אז לחצתי רצוף והקפצתי את הכל יחד (כמו עבודה רגילה עם רולר חשמלי). הפין לא עמד בעומס ונשבר אחרי עשר דקות

האמת ההוא מהמכניקה עדינה הזהיר אותי שזה עשוי מחומר חלש, אמנם אל-חלד אבל חלש. נראה אולי אבקש ממנו להכין אחד כזה שלם מפלדה (ראש בקיר הא

בכל מקרה עכשיו אני בלי כלום. נחלץ לעזרתי איש טוב מספר 3, שאני לא צריך לספר לכם כמה הוא טוב, ופשוט מביא לי לעבוד עם אחד החשמליים שלו. אחלה רולר של דאייווה. תודה מאמון

בינתיים אדון מאמון הספיק כבר לטרגט אינטיאס מכובד של 8 קילו על אחד האספרינות שהוא דאג להם מראש למקרה שהג'יג יהיה חלש, החלטה שהתבררה כנכונה לפחות בתחילת היום, ולא הרבה לאחר מכן שיחק אותה עם ארוס יפיוף של 4 קילו, גם הוא על דג מת.. שהביא לסירה חיים ולחיים

כמו שתיקן אותי מאמון בהמשך אז אחמד אכן נתקף גם הוא פעמיים, על אינטיאס בגודל זהה, אבל ידע להתגונן יפה


התקלה לא מניבה עוד תוצאות בינתיים, מחליטים כולם לרדת לרדודים יותר, 50-60 מטר עומק. ממש רדוד

אני לא זוכר בדיוק אם זה שמה או בעמוקים אבל מאמון ננעל על האינטיאסוסון הראשון ליום זה, שוב על אחד הבורים שהוא תפר והטביע. טרנזיט של 16 קילו

ארבעה דגים בינתיים על הסירה, אבל אף פעם אין סיפוק במקצוע הזה... ממשיכים לעבוד במרץ, הרוב עם ג'יגים, מאמון וסאמר גם ג'יג וגם פיתיון (בורי שלמים), ומדי פעם חיים אלי וואדים משחקים גם עם פתיונות. חלק מהמשחקים שלהם גוררים כמובן אבו נפחות ובאחד הפעמים אלי מקבל פייט חביב עם דג שכולם היו בטוחים שהוא אינטיאסון, אבל התברר כחזרזיר של 2 קילו:
הגי'ג נרדם.. יש להקות מדי פעם אבל לא שמות עלינו קצוץ. עד שבשלב מסויים נשמעת ההכרזה המרגשת: דוראדו!!
או בלשונו של ואדים- טורנדו

אנו נרגשים לראות חבורה של כ3 פרטים בצבעיהם המקסימים קרובה לסירה, שוחים להם בחוסר זהירות משווע ליד חבורת אנשים שחמה על דגים כאן ועכשיו, ושכבר הביאה הרבה דוראדו בעבר

הפיוז קופץ לכולם ומחליפים במרץ את קצות המקלות לריגים ללא משקולות ופתיונות, כי כידוע העסק צריך לצוף כדי להביא טורנדו. מאמון עושה איזה קומבינה עם סביקי גדול ומשקולת- מאמון ידידי תחכים אותנו.
בכל מקרה שום טורנדו לא בקטע של לאכול והם פשוט נעלמים כלאומת שבאו...

היחיד שלא מתייאש מהם הוא ואדים, שמגדיל לעשות וממשיך עם פיתיון צף ואפילו מוסיף שקית מליאה אוויר שתשמש לו כמצוף. כך עוד כשעה עד שנמאס לו. אז ממשיך הלאה בג'יג, כמו כולם

מחליטים לחזור ל100 מטר. שם חוזר האקשן אחרי הרבה עבודה קשה ומייגעת והמון סבלנות ואמונה, והבא בתור להינעל הלא הוא אחמד! נעילה מצויינת על הג'יג שמביאה אותו להתמודד על טנדר נוסף של 15 קילו, והוא עושה זאת ללא בעיה.. אתם תשפטו:
המורל עולה עם כל גרם שממלא את מקרר הדגים של אבו אשרף, אז ממשיכים לעבוד קשה למרות כמות הזיעה שגם עולה במקביל


הרולר שאצלי בשלב מסויים (החשמלי של מאמון זוכרים?

אין ספק שהמסקנה שלי היא שכדי להביא דגים, חוץ מלחפש להקות לכתחילה צריך פשוט לעבוד כל הזמן גם אם לא רואים כלום על המכשיר! רוב הנעילות שלנו אתמול היו על כלום בפישפיינדר, או על סימנים קלים שבדר"כ לא מעידים על דגים גדולים.. וכדי לעבוד נון-סטופ בחום הזה אחרי כמה שעות צריך להיות נגמ"ש. זהו הייתי כבר גמור בשלב מסויים, התחלתי כבר להשלים עם הנאה כמעט שלימה של לצאת לג'יג עם חבר'ה מעולים


סמוך כבר לשעה 14:00 וכבר הרבה זמן אין נעילות, שמתי שוב על אוטומטי בסוג של חצי ייאוש, והלכתי להחיות את נפשי עם איזה שלוק צונן מהמים במקפיא... אך פתחתי את דלת הפריזר - והמקל כנראה בדיוק מגיע ל"מודים" בתפילת שמונה עשרה... כולם צועקים לי המקל שלך!! חיים שהיה בעיצומו של ג'יגוג עצבני (כהרגלו


חיים כמובן מוצא את עצמו מתעסק עם הדג שנפל עליו, ואני רץ אליו וממהר לשלוף את המקל שלי מהסטנד ולתת את ההוק, אך נתקל בבעיה חדשה..
הרולר לא מגיב!


לא יודע מה לעשות שום דבר אין לי שיעצור את האינטיאס שמושך חזק ולא נתקל בשום התנגדות..
מיד נחלץ לעזרתי איש טוב מספר 3 הלא הוא בעל הרולר כאמור- מאסטר מאמון!
בגבורה הוא תופס את המקל ומתחיל למסור את עצמו על הדג, גם אם זה עולה לו כמעט בבוהן היד שכמעט נשרפת כשהוא מנסה לעצור את החוט שהלך ואזל על השפולה... מאמון דוחף לי את המקל ליד ואומר לי לגלגל לאט את החוט, בעדו מתחיל למשוך אותו מהים ככה, גלוי ידיים, תוך שהוא צועק לי שאשאיר לו "חושה" או איזה שהיא מילה אחרת שלא הבנתי (אח"כ התברר לי שהוא התכוון שאשאיר לו חוט רפוי..). כמובן שבנאדם לא יכול למשוך ככה חוט לבד בלי כפפות, פה נכנס לתמונה איש טוב נאמבר 4- אבו אשרף! מצוייד בכפפות ובהרבה דודא מחליף את מאמון שלוקח חזרה שליטה על המקל ומגלגל לאט, אבו אשרף עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב- להעלות את השאראק


וככה הם עובדים מלאים באנרגיות, זה מושך את החוט ומקפיד להשאיר כמה מטרים כמו שמאמון אמר (הסיבה מסתבר היא שאם הדג יתן ריצה אז שיהיה לו קצת חוט לקחת בלי לחתוך למישהו אצבע), וזה מגלגל בזהירות ומדריך, לי לא נותר אלא להתרוצץ ולצלם ולקבל גערות מהחבר'ה.. חבל על כל מילה נוספת:
בינינו חבר'ה, עם כל הצער על הרולר (שאני מקווה שזה לא רציני.. בכל מקרה אני שותף לתיקון מאמון דירבעלק


אז זהו להיום.. או יותר נכון לאתמול. היציאה הסתכמה עם הדריפט הזה שבו חווינו נעילה כפולה והכבדנו על הסירה עם עוד 2 דגים של 18 קילו יחדיו, שמים פול גז ותוך שעה מגיעים לחוף מבטחים..
מקווה שלא שכחתי כלום. סאמר + ואדים, בסבב הבא אתם תביאו וכולנו נתייבש

אני אישית חוויתי חוויה נפלאה שהטעינה לי מצברים, הכרות עמוקה יותר עם אנשים טובים חדשים וישנים, המון מצב רוח טוב (תרתי משמע, גם הדריפטים היו טובים), התמקצעות והסקת מסקנות לגבי עבודת הג'יג, אקשן של נעילות על הסירה וכמובן חיתום ההנאה עם דג אחד משלי.. פעם הבאה מקווה רק להלחם בו ולא רק לצלם

לי עוד לא עבר השיגעון של המברג'יג ואנסה לתקן את המעוות, אבל אין ספק שאין תחליף פשוט לרולר חשמלי.. נראה לי בקרוב אברך "שהחיינו" ודי.
תודה לך ריבונו של עולם, על ים ועולם כאלה נפלאים ועל אנשים טובים שכיף לצאת איתם לציד

אחת הסימנים בראש השנה זה כמובן, ראש של דג. אחת הכוונות והברכות על זה היא "שנפרה ונרבה כדגים, ותשגיח עלינו בעינא פקיחא". אז דייגי ישראל, קבלו ברכה אישית בהקשר הזה:
שיפרו וירבו הדגים בים שלנו, ואולי יותר שיפרו וירבו יציאות כאלה כמו של אתמול

וכמובן שישגיח ריבונו של עולם על יציאות הדייג שלנו בעין פקוחה, כמו של הדגים, שיהיו תמיד כאלה ואף יותר

רק נתפלל כולנו שלכבוד השנה החדשה תתן שכל לשלטונות המדינה הזו להחזיר את הים למה שהוא היה בעבר, ע"י כמה פעולות לא כאלה מסובכות

ואמרו אמן!!
שנה טובה ומתוקה, כתיבה וחתימה טובה לכולכם!

