בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מקיאק IKF - Israel Kayak Fishing (אחראי: Eldad79)
| | |-+  רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!)
עמודים: [1] 2 3 4 למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!)  (נקרא 11455 פעמים) הדפסה
amirsource
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 105

י

אהלן חבר'ה,
אז ככה, הזמנתי רולר כלשהו ובגלל שהיו באותו רולר ספציפי הרבה בעיות ותקלות זיכו אותי בקניית רולר אחר.
לאחר כמה בירורים החלטתי ללכת על ה Okuma AQUIOS.

מה אומרים?, קנייה חכמה?.

נ.ב הרולר הספציפי הזה עלה לי 250 שקל.

הערה (התנצלות אמיר על התוספת- רפי):
בהמשך השרשור התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונות רולר ועל שגיאות שיש להימנע מהן. לידיעתכם!
עריכה אחרונה: אוגוסט 22, 2011, 03:04:45 AM על ידי rafi
-------------------------------
י
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

בעניין: רולר חדש
« הגיב #1 ב- : אוגוסט 15, 2011, 16:44:58 PM »
אהלן אמיר וברוך הבא בירה

כידוע, האוקומה ככלל מכונות מוצלחות-
ביחס למחירן הן לדעתי מהטובות בשוק.
את הדגם הספציפי אינני מכיר...

בכל אופן-
גלישה מהנה
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
טרולוס

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 404

בעניין: רולר חדש
« הגיב #2 ב- : אוגוסט 15, 2011, 20:25:11 PM »
מכונה חביבה ובסיסית של אוקומה ,4+1 מסבים ,שפולה מאלומינים ,גיר חרוט ועוד כמה פרמטרים לא רעים יוצרים חבילה נחמדה.

ביחס למחיר שלה נותנת אחלה תמורה לדייג המתחיל ואפילו ליותר מתקדם.



שמור אליה טוב והיא תשרת אותך יופי ,איזה גודל לקחת ולאיזו מטרה?
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
amirsource
חבר פורום
***

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 105

י

בעניין: רולר חדש
« הגיב #3 ב- : אוגוסט 15, 2011, 21:03:55 PM »
מידה 7000 לדיג חופי, ותודה רבה!.
ואיך אפשר לשמור עליו ולטפל בו כדי שיחזיק לי לאורך זמן?.
-------------------------------
י
 IP: [ מחובר ]
puredive

עדיף דג גדול בסל מ-10 קטנים בבית.
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 58

מי שמשחרר קטנים יזכה לגדולים ;-)

בעניין: רולר חדש
« הגיב #4 ב- : אוגוסט 15, 2011, 21:18:38 PM »
כבר אמרתי לך אמיר לקחת של חברה מוכרת כמו אוקומה ועובדה,שלא התאכזבת.....

אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן),
אני אישית מגרז את השפולה בפנים והפין שהיא יושבת עליו אחרי כל יציאה עם גריז ככה זה שומר על הרולר כמו חדש  בירה
-------------------------------
סט אולטרה לייט:
מקל: Tica LightAce 2-8
רולר:Tica Spinfocus 2000
חוט:Sufix performance braid ירוק מבד.
 IP: [ מחובר ]
Dragon79

רק דגים מתים שוחים עם הזרם
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 46

הודעות: 792

בעניין: רולר חדש
« הגיב #5 ב- : אוגוסט 15, 2011, 21:30:38 PM »
אלחה מכונה בשביל המחיר שלה , תתחדש שתסריח מדגים .
כדאי שהרולר יהיה מגורז כבר מהשימוש הראשון ולא לתת לשמנים להתיייבש ( כמו בכל רולר ) .
תהנה ובהצלחה .
-------------------------------
"אם אין לך שום דבר נחמד להגיד עדיף שלא תגיד את זה במילים אחרות"
 IP: [ מחובר ]
gaichuk

יעד מצומצם
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 49

הודעות: 15290

יש אכילות ???

בעניין: רולר חדש
« הגיב #6 ב- : אוגוסט 16, 2011, 11:10:37 AM »

אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן),


אוי ואבוי...
השריית רולרים במים באופן כללי לא עושה להם טוב.
הרושם הוא שהשרייה במים מורידה את המלח שהצטבר כשבפועל מים זורמים עדיפים בהרבה.
השרייה במים (וגם שטיפה אינטנסיבית של רולרים כמו במקלחת למשל) מזיקה לדסקיות הקלאץ' .
הניקוי המומלץ הוא עם מטלית לחה או רטובה במקומות חיצוניים וגירוז או שימוש בהתאם לצורך בחלקים פנימיים או משטחים וצירים חיצוניים.
הערה נוספת בהקשר לשימון וגירוז,חשוב להקפיד שלא לערבב שמנים וגריזים שאינם מאותו הסוג ולכן אם אין אפשרות לדעת איזה גריז נמצא כבר על הגלגל שיניים למשל,רצוי לנקות לגמרי ולמרוח גריז חדש.
בגירוז של הציר המרכזי באזורים שמתחת לשפולה באזור התחלת התבריג כדאי להימנע מגירוז או שימון יתר שעלולים לזלוג לבין שכבות הדסקיות של הקלאץ'. שמן בקלאץ' גרוע ביותר...
-------------------------------
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."
 IP: [ מחובר ]
סקווידוויד

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 7274

בעניין: רולר חדש
« הגיב #7 ב- : אוגוסט 16, 2011, 17:07:38 PM »

אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן),


אוי ואבוי...
השריית רולרים במים באופן כללי לא עושה להם טוב.
הרושם הוא שהשרייה במים מורידה את המלח שהצטבר כשבפועל מים זורמים עדיפים בהרבה.
השרייה במים (וגם שטיפה אינטנסיבית של רולרים כמו במקלחת למשל) מזיקה לדסקיות הקלאץ' .
הניקוי המומלץ הוא עם מטלית לחה או רטובה במקומות חיצוניים וגירוז או שימוש בהתאם לצורך בחלקים פנימיים או משטחים וצירים חיצוניים.
הערה נוספת בהקשר לשימון וגירוז,חשוב להקפיד שלא לערבב שמנים וגריזים שאינם מאותו הסוג ולכן אם אין אפשרות לדעת איזה גריז נמצא כבר על הגלגל שיניים למשל,רצוי לנקות לגמרי ולמרוח גריז חדש.
בגירוז של הציר המרכזי באזורים שמתחת לשפולה באזור התחלת התבריג כדאי להימנע מגירוז או שימון יתר שעלולים לזלוג לבין שכבות הדסקיות של הקלאץ'. שמן בקלאץ' גרוע ביותר...

מה שהוא אמר חוץ מהמשפט האחרון.

אני משמן את דסקיות הקלאץ וללא פחיתה בדראג מקבל קלאצ' סופר חלקלק ונעים (כל הרולרים שלי ככה)
 IP: [ מחובר ]
Dragon79

רק דגים מתים שוחים עם הזרם
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 46

הודעות: 792

בעניין: רולר חדש
« הגיב #8 ב- : אוגוסט 16, 2011, 18:40:16 PM »
מנסיוני שימון הדיסקיות עשוי ליצור החלקה או קפיצה בדראג בזמן הפייט עם הדג , כמה שתסגור יותר את הקלאץ' ככה יגדלו הסיכויים לקפיצה בזמן העבודה . אני מייבש את הדיסקיות ואת הרפידות כשמביאים לי רולר לטיפול .
-------------------------------
"אם אין לך שום דבר נחמד להגיד עדיף שלא תגיד את זה במילים אחרות"
 IP: [ מחובר ]
טרולוס

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 404

בעניין: רולר חדש
« הגיב #9 ב- : אוגוסט 16, 2011, 19:55:17 PM »
ככה אני מתחזק את הרולרים שלי-

דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד.....


בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.

לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים).

לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות.

לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול.

פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים.

כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות.

כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית.


מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק .

כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר)  לא בריא בכלל שהם מתערבבים.
עריכה אחרונה: אוגוסט 16, 2011, 20:00:06 PM על ידי טרולוס
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
אביחי

ויקום הגזר ויתן מכות רצח לגנן..והגנן מבסוט רצח!
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 54

הודעות: 6434

ויקום הגזר ויתן מכות רצח לגנן..והגנן מבסוט רצח!

בעניין: רולר חדש
« הגיב #10 ב- : אוגוסט 16, 2011, 20:06:20 PM »
ככה אני מתחזק את הרולרים שלי-

דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד.....


בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.

לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים).

לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות.

לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול.

פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים.

כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות.

כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית.


מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק .

כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר)  לא בריא בכלל שהם מתערבבים.

שלום טרולוס 

עוד משהוא קטן ברשותך

כשאני שוטף את הרולר יותר נכון מרטיב

במים זורמים אז זה רק את הספולה

ודואג תמיד שהספולה תהיה במצב הכי נמוך שלה

(נ.מ.ת. נקודה מתה תחתונה)
 IP: [ מחובר ]
טרולוס

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 404

בעניין: רולר חדש
« הגיב #11 ב- : אוגוסט 16, 2011, 20:13:37 PM »
ככה אני מתחזק את הרולרים שלי-

דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד.....


בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.

לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים).

לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות.

לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול.

פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים.

כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות.

כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית.


מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק .

כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר)  לא בריא בכלל שהם מתערבבים.

שלום טרולוס 

עוד משהוא קטן ברשותך

כשאני שוטף את הרולר יותר נכון מרטיב

במים זורמים אז זה רק את הספולה

ודואג תמיד שהספולה תהיה במצב הכי נמוך שלה

(נ.מ.ת. נקודה מתה תחתונה)

צודק זה מה שהתכוונתי שרשמתי :"להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.

-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
אביחי

ויקום הגזר ויתן מכות רצח לגנן..והגנן מבסוט רצח!
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 54

הודעות: 6434

ויקום הגזר ויתן מכות רצח לגנן..והגנן מבסוט רצח!

בעניין: רולר חדש
« הגיב #12 ב- : אוגוסט 16, 2011, 20:26:07 PM »
ככה אני מתחזק את הרולרים שלי-

דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד.....


בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.

לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים).

לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות.

לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול.

פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים.

כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות.

כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית.


מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק .

כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר)  לא בריא בכלל שהם מתערבבים.

שלום טרולוס 

עוד משהוא קטן ברשותך

כשאני שוטף את הרולר יותר נכון מרטיב

במים זורמים אז זה רק את הספולה

ודואג תמיד שהספולה תהיה במצב הכי נמוך שלה

(נ.מ.ת. נקודה מתה תחתונה)

צודק זה מה שהתכוונתי שרשמתי :"להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.



ואני חשבתי שאתה מכוון לתת זווית (45 מעלות בערך)

סליחה טעות שלי

היום קבלתי אפס בהבנת הנקרא 

ד.א האם שמעתה על כריש גומי? קריצה
 IP: [ מחובר ]
טרולוס

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 404

בעניין: רולר חדש
« הגיב #13 ב- : אוגוסט 17, 2011, 05:00:20 AM »
הבעיה הכי גדולה שאני שומע מכריש גומי כל יום ולכל הפחות 10 פעמים מתפקע מתפקע
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
momi

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 54

הודעות: 5445

הים של כולם

בעניין: רולר חדש
« הגיב #14 ב- : אוגוסט 17, 2011, 05:57:30 AM »
כבר אמרתי לך אמיר לקחת של חברה מוכרת כמו אוקומה ועובדה,שלא התאכזבת.....

אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן),
אני אישית מגרז את השפולה בפנים והפין שהיא יושבת עליו אחרי כל יציאה עם גריז ככה זה שומר על הרולר כמו חדש  בירה
לא לא לא לא לא לא
אל תשרה את המכונה אפילו במים מתוקים
כי אתה נותן למים הזדמנות לחלחל פנימה במשך הזמן גם מים מתוקים עושים נזק
פשוט תשתוף את הרולר תחת זרם מים אפשר גם פושרים ותייבש
אם אתה הולך הרבה לים אז פעם בשבוע או שבועיים אחרי הייבוש תשפריץ עליה קצת ספריי סיליקון לא יותר מידי
ופעם ב... תעשה לה טיפול אצל מישהו שיוע ולא רק שטוען שהוא יודע עדיף בחנות שקנית
(אם הוא מספק שרות כזה)
תפעיל את ההגיון, יש מאמרים שלמים בנושא תחזוקה תקרא קצת
שיהיה אחלה דיג
-------------------------------
"לפעמים אתה מוצא את עצמך באמצע שום מקום ולפעמים באמצע שום מקום אתה מוצא את עצמך."
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] 2 3 4 למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!