פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מקיאק IKF - Israel Kayak Fishing (אחראי: Eldad79)
   רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) |
עמודים: [1] 2 3 4
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) (נקרא 11455 פעמים) |
הדפסה |
|
amirsource
|
חבר פורום  
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 105
י
|
|
אהלן חבר'ה, אז ככה, הזמנתי רולר כלשהו ובגלל שהיו באותו רולר ספציפי הרבה בעיות ותקלות זיכו אותי בקניית רולר אחר. לאחר כמה בירורים החלטתי ללכת על ה Okuma AQUIOS.
מה אומרים?, קנייה חכמה?.
נ.ב הרולר הספציפי הזה עלה לי 250 שקל.
הערה (התנצלות אמיר על התוספת- רפי): בהמשך השרשור התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונות רולר ועל שגיאות שיש להימנע מהן. לידיעתכם!
|
|
עריכה אחרונה: אוגוסט 22, 2011, 03:04:45 AM על ידי rafi
|
|
-------------------------------
י
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
אהלן אמיר וברוך הבא  כידוע, האוקומה ככלל מכונות מוצלחות- ביחס למחירן הן לדעתי מהטובות בשוק. את הדגם הספציפי אינני מכיר... בכל אופן- גלישה מהנה 
|
-------------------------------
|
|
|
|
מכונה חביבה ובסיסית של אוקומה ,4+1 מסבים ,שפולה מאלומינים ,גיר חרוט ועוד כמה פרמטרים לא רעים יוצרים חבילה נחמדה. ביחס למחיר שלה נותנת אחלה תמורה לדייג המתחיל ואפילו ליותר מתקדם.  שמור אליה טוב והיא תשרת אותך יופי ,איזה גודל לקחת ולאיזו מטרה?
|
-------------------------------
|
|
|
amirsource
|
חבר פורום  
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 105
י
|
|
מידה 7000 לדיג חופי, ותודה רבה!. ואיך אפשר לשמור עליו ולטפל בו כדי שיחזיק לי לאורך זמן?.
|
-------------------------------
י
|
|
|
puredive
|
עדיף דג גדול בסל מ-10 קטנים בבית. חבר פורום 
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 58
מי שמשחרר קטנים יזכה לגדולים ;-)
|
|
כבר אמרתי לך אמיר לקחת של חברה מוכרת כמו אוקומה ועובדה,שלא התאכזבת..... אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן), אני אישית מגרז את השפולה בפנים והפין שהיא יושבת עליו אחרי כל יציאה עם גריז ככה זה שומר על הרולר כמו חדש 
|
-------------------------------
סט אולטרה לייט: מקל: Tica LightAce 2-8 רולר:Tica Spinfocus 2000 חוט:Sufix performance braid ירוק מבד.
|
|
|
Dragon79
|
רק דגים מתים שוחים עם הזרם חבר פורום    
מנותקגיל:
46
הודעות: 792
|
|
אלחה מכונה בשביל המחיר שלה , תתחדש שתסריח מדגים . כדאי שהרולר יהיה מגורז כבר מהשימוש הראשון ולא לתת לשמנים להתיייבש ( כמו בכל רולר ) . תהנה ובהצלחה .
|
-------------------------------
"אם אין לך שום דבר נחמד להגיד עדיף שלא תגיד את זה במילים אחרות"
|
|
|
gaichuk
|
יעד מצומצם חבר פורום
מנותקגיל:
49
הודעות: 15290
יש אכילות ???
|
|
אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן),
אוי ואבוי... השריית רולרים במים באופן כללי לא עושה להם טוב. הרושם הוא שהשרייה במים מורידה את המלח שהצטבר כשבפועל מים זורמים עדיפים בהרבה. השרייה במים (וגם שטיפה אינטנסיבית של רולרים כמו במקלחת למשל) מזיקה לדסקיות הקלאץ' . הניקוי המומלץ הוא עם מטלית לחה או רטובה במקומות חיצוניים וגירוז או שימוש בהתאם לצורך בחלקים פנימיים או משטחים וצירים חיצוניים. הערה נוספת בהקשר לשימון וגירוז,חשוב להקפיד שלא לערבב שמנים וגריזים שאינם מאותו הסוג ולכן אם אין אפשרות לדעת איזה גריז נמצא כבר על הגלגל שיניים למשל,רצוי לנקות לגמרי ולמרוח גריז חדש. בגירוז של הציר המרכזי באזורים שמתחת לשפולה באזור התחלת התבריג כדאי להימנע מגירוז או שימון יתר שעלולים לזלוג לבין שכבות הדסקיות של הקלאץ'. שמן בקלאץ' גרוע ביותר...
|
-------------------------------
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."
|
|
|
סקווידוויד
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 7274
|
|
אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן),
אוי ואבוי... השריית רולרים במים באופן כללי לא עושה להם טוב. הרושם הוא שהשרייה במים מורידה את המלח שהצטבר כשבפועל מים זורמים עדיפים בהרבה. השרייה במים (וגם שטיפה אינטנסיבית של רולרים כמו במקלחת למשל) מזיקה לדסקיות הקלאץ' . הניקוי המומלץ הוא עם מטלית לחה או רטובה במקומות חיצוניים וגירוז או שימוש בהתאם לצורך בחלקים פנימיים או משטחים וצירים חיצוניים. הערה נוספת בהקשר לשימון וגירוז,חשוב להקפיד שלא לערבב שמנים וגריזים שאינם מאותו הסוג ולכן אם אין אפשרות לדעת איזה גריז נמצא כבר על הגלגל שיניים למשל,רצוי לנקות לגמרי ולמרוח גריז חדש. בגירוז של הציר המרכזי באזורים שמתחת לשפולה באזור התחלת התבריג כדאי להימנע מגירוז או שימון יתר שעלולים לזלוג לבין שכבות הדסקיות של הקלאץ'. שמן בקלאץ' גרוע ביותר... מה שהוא אמר חוץ מהמשפט האחרון. אני משמן את דסקיות הקלאץ וללא פחיתה בדראג מקבל קלאצ' סופר חלקלק ונעים (כל הרולרים שלי ככה)
|
|
|
|
Dragon79
|
רק דגים מתים שוחים עם הזרם חבר פורום    
מנותקגיל:
46
הודעות: 792
|
|
מנסיוני שימון הדיסקיות עשוי ליצור החלקה או קפיצה בדראג בזמן הפייט עם הדג , כמה שתסגור יותר את הקלאץ' ככה יגדלו הסיכויים לקפיצה בזמן העבודה . אני מייבש את הדיסקיות ואת הרפידות כשמביאים לי רולר לטיפול .
|
-------------------------------
"אם אין לך שום דבר נחמד להגיד עדיף שלא תגיד את זה במילים אחרות"
|
|
|
|
 |
|
|
ככה אני מתחזק את הרולרים שלי-
דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד.....
בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.
לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים).
לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות.
לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול.
פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים.
כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות.
כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית.
מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק .
כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר) לא בריא בכלל שהם מתערבבים.
|
|
עריכה אחרונה: אוגוסט 16, 2011, 20:00:06 PM על ידי טרולוס
|
|
-------------------------------
|
|
|
אביחי
|
ויקום הגזר ויתן מכות רצח לגנן..והגנן מבסוט רצח! חבר פורום
מנותקגיל:
54
הודעות: 6434
ויקום הגזר ויתן מכות רצח לגנן..והגנן מבסוט רצח!
|
|
 |
|
|
ככה אני מתחזק את הרולרים שלי-
דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד.....
בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.
לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים).
לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות.
לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול.
פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים.
כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות.
כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית.
מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק .
כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר) לא בריא בכלל שהם מתערבבים.
שלום טרולוס  עוד משהוא קטן ברשותך כשאני שוטף את הרולר יותר נכון מרטיב במים זורמים אז זה רק את הספולה ודואג תמיד שהספולה תהיה במצב הכי נמוך שלה (נ.מ.ת. נקודה מתה תחתונה)
|
|
|
|
|
 |
|
|
ככה אני מתחזק את הרולרים שלי-
דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד.....
בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.
לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים).
לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות.
לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול.
פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים.
כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות.
כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית.
מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק .
כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר) לא בריא בכלל שהם מתערבבים.
שלום טרולוס  עוד משהוא קטן ברשותך כשאני שוטף את הרולר יותר נכון מרטיב במים זורמים אז זה רק את הספולה ודואג תמיד שהספולה תהיה במצב הכי נמוך שלה (נ.מ.ת. נקודה מתה תחתונה) צודק זה מה שהתכוונתי שרשמתי :"להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.
|
-------------------------------
|
|
|
אביחי
|
ויקום הגזר ויתן מכות רצח לגנן..והגנן מבסוט רצח! חבר פורום
מנותקגיל:
54
הודעות: 6434
ויקום הגזר ויתן מכות רצח לגנן..והגנן מבסוט רצח!
|
|
 |
|
|
ככה אני מתחזק את הרולרים שלי-
דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד.....
בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה.
לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים).
לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות.
לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול.
פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים.
כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות.
כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית.
מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק .
כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר) לא בריא בכלל שהם מתערבבים.
שלום טרולוס  עוד משהוא קטן ברשותך כשאני שוטף את הרולר יותר נכון מרטיב במים זורמים אז זה רק את הספולה ודואג תמיד שהספולה תהיה במצב הכי נמוך שלה (נ.מ.ת. נקודה מתה תחתונה) צודק זה מה שהתכוונתי שרשמתי :"להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה. ואני חשבתי שאתה מכוון לתת זווית (45 מעלות בערך) סליחה טעות שלי  היום קבלתי אפס בהבנת הנקרא ד.א האם שמעתה על כריש גומי? 
|
|
|
|
|
הבעיה הכי גדולה שאני שומע מכריש גומי כל יום ולכל הפחות 10 פעמים 
|
-------------------------------
|
|
|
momi
|
חבר פורום
מנותקגיל:
54
הודעות: 5445
הים של כולם
|
|
כבר אמרתי לך אמיר לקחת של חברה מוכרת כמו אוקומה ועובדה,שלא התאכזבת..... אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן), אני אישית מגרז את השפולה בפנים והפין שהיא יושבת עליו אחרי כל יציאה עם גריז ככה זה שומר על הרולר כמו חדש  לא לא לא לא לא לא אל תשרה את המכונה אפילו במים מתוקים כי אתה נותן למים הזדמנות לחלחל פנימה במשך הזמן גם מים מתוקים עושים נזק פשוט תשתוף את הרולר תחת זרם מים אפשר גם פושרים ותייבש אם אתה הולך הרבה לים אז פעם בשבוע או שבועיים אחרי הייבוש תשפריץ עליה קצת ספריי סיליקון לא יותר מידי ופעם ב... תעשה לה טיפול אצל מישהו שיוע ולא רק שטוען שהוא יודע עדיף בחנות שקנית (אם הוא מספק שרות כזה) תפעיל את ההגיון, יש מאמרים שלמים בנושא תחזוקה תקרא קצת שיהיה אחלה דיג
|
-------------------------------
"לפעמים אתה מוצא את עצמך באמצע שום מקום ולפעמים באמצע שום מקום אתה מוצא את עצמך."
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1] 2 3 4
|
|
|
|