סאמח, אחד הדברים שאני אוהב בך זו הכנות והפירוט בדוחות שלך לא רק כמה הצליח לך וכמה דגים יצאו אלא גם כמה,איך ולמה לא הצליח לך ואיך ברח הדג ותאמין לי שאני אומר שאני נהנה לקרוא את הדוחות האלו שלך אפילו שאין בהם דגים צוברים ניסיון ולומדים את החולשות והחוזקות של אביזרים שונים ורק ככה אפשר לבחור בצורה מושכלת מה טוב יותר ומה פחות... בעיית הידוק הקלאץ' בלי שליטה בזמן יציאת החוט מוכרת גם ברולרים מדגם ספינינג ונובעת בדר"כ מחיכוך גבוה בין הדסקית מתכת העליונה ותחתית האום, במיוחד ברולרים עם קפיץ קשיח שהתמלא בחלודה עם הזמן...
לגבי הטריגלה, חמותי ממוצא טוניסאי ובת למשפחת דייגים ומספרת שאחד הדגים הכי טעימים ומבוקשים בקרב הדייגים המקומיים היה ה"טריג'לה" (משהו בסגנון ה"נתח קצבים" של הדייגים...). כול מקום והאמונות שלו. סביר להניח שהאמונה הרווחת לגבי שחרור הדג נובעת מהרצון למנוע מצב של זיהוי שגוי ונגיעה ב,או אכילה של דג אחר שעלול להיות מסוכן כמו עקרבנונים ואבנונים למיניהם...
-------------------------------
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve."
הזדמנות טובה ללמוד את שיטת העבודה והתפעול הנכון של רולר כזה.
אשמח להסבר .
חוץ מזה , כהרגלך סאמח , כתיבה יפה עשירה והכי חשוב תמיד מלמדת
תודה עודד
לגבי הרולר השוכב, יהיה לי קשה להסביר את צורת העבודה שלו, גם אינני האיש שמבין בזה הרבה, יכול להיות גם שלא הסברתי את עצמי טוב בדוח לגבי הרולר השוכב...מקווה שמישהו יסביר בצורה יותר טובה ממני או שאם תראה אחד מולך תלמד אותו מול עיניך...
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
סאמח אחלה דוח. גם שלא תפסת הצלחת להזכיר וללמד שחשוב לבדוק את הקלאץ. באופן אישי אני לא מחליף את הרולר השוכב גם לא בעד סטלה. דוח הבא אתה מצטלם עם האנטיאס!!!
אהלן איציק
אנטיאסים היו, ועוד יהיו אינשאללה...ומקווה בקרוב...
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
הדייגים הוותיקים באמת ( הדייגים במקצוע ) מאמינים בזה שאם לא מחזירים דג זה למים חוטפים נאחס
לכל העונה...נכון שזה נשמע טפשי אבל בדג זה אין הרבה מה לחפש מבחינת בשר כך שעדיף שיחזור
( בסירה אצל אבו אשרף דג זה לא נשאר בסירה חצי דקה !! )
ולגבי זה שברח לדעתי לא נתפס כמו שצריך או שנתפס מהבשר בצד הגוף
לקרוע פה של דג לא נראה לי ישים ולא משנה כמה מפעילים כוח עם הציוד שיש ..ובכלל עם הציוד שהיה
גם המקל וגם החוט היו נשברים לפני שהפה של הדג ייקרע !!
ניסית לסגור קלאץ" שוב וניסית להוציא חוט ביד? אם הצלחת ואפילו לכמות בודדת אז הבעיה לא
הייתה שם .אני עובד עם קלאץ מהודק וראית בעיניים אין אינטיאס של 11 קילו היה בסירה בכמעט דקה אחת !!
אם נכנסים ללחץ אחת התוצאות היא חוסר אונים
ולעודד סחתין ומברוק על הלוקוסים
בהצלחה בבאות
אהלן מאמון
הדג עם הכנפיים חזר למים (בהתאם להחלטת מי שדג אותו), בלי קשר לאמונות תפלות שאינני מאמין בהן כלל, אבל נחמד לשמוע סיפורי דייגים ועמדתם כלפי דגים מסוימים...
לגבי האנטיאס, הוא נתפס על ג'יג קטן עם קרסים קטנות יחסית..סיכוי שזה נכנס לו בקצה השפה ועם הלחץ נקרע.. אולי גם כפי שאמרת...
בכל אופן, הטעות העיקרית היתה שלי וזה אני אומר בלי בושה כמובן לקח לי ולאחרים
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
הדייגים הוותיקים באמת ( הדייגים במקצוע ) מאמינים בזה שאם לא מחזירים דג זה למים חוטפים נאחס
לכל העונה...נכון שזה נשמע טפשי אבל בדג זה אין הרבה מה לחפש מבחינת בשר כך שעדיף שיחזור
( בסירה אצל אבו אשרף דג זה לא נשאר בסירה חצי דקה !! )
ולגבי זה שברח לדעתי לא נתפס כמו שצריך או שנתפס מהבשר בצד הגוף
לקרוע פה של דג לא נראה לי ישים ולא משנה כמה מפעילים כוח עם הציוד שיש ..ובכלל עם הציוד שהיה
גם המקל וגם החוט היו נשברים לפני שהפה של הדג ייקרע !!
ניסית לסגור קלאץ" שוב וניסית להוציא חוט ביד? אם הצלחת ואפילו לכמות בודדת אז הבעיה לא
הייתה שם .אני עובד עם קלאץ מהודק וראית בעיניים אין אינטיאס של 11 קילו היה בסירה בכמעט דקה אחת !!
אם נכנסים ללחץ אחת התוצאות היא חוסר אונים
ולעודד סחתין ומברוק על הלוקוסים
בהצלחה בבאות
אהלן מאמון
הדג עם הכנפיים חזר למים (בהתאם להחלטת מי שדג אותו), בלי קשר לאמונות תפלות שאינני מאמין בהן כלל, אבל נחמד לשמוע סיפורי דייגים ועמדתם כלפי דגים מסוימים...
לגבי האנטיאס, הוא נתפס על ג'יג קטן עם קרסים קטנות יחסית..סיכוי שזה נכנס לו בקצה השפה ועם הלחץ נקרע.. אולי גם כפי שאמרת...
בכל אופן, הטעות העיקרית היתה שלי וזה אני אומר בלי בושה כמובן לקח לי ולאחרים
אהלן מאמון
הדג עם הכנפיים חזר למים (בהתאם להחלטת מי שדג אותו), בלי קשר לאמונות תפלות שאינני מאמין בהן כלל, אבל נחמד לשמוע סיפורי דייגים ועמדתם כלפי דגים מסוימים...
לגבי האנטיאס, הוא נתפס על ג'יג קטן עם קרסים קטנות יחסית..סיכוי שזה נכנס לו בקצה השפה ועם הלחץ נקרע.. אולי גם כפי שאמרת...
בכל אופן, הטעות העיקרית היתה שלי וזה אני אומר בלי בושה כמובן לקח לי ולאחרים
היום המקל הזה קוצר למקל רגיל .....סוף כבד ללייט
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
אני יכול להעיד על עצמי כאשר הקלאצ היה פתוח והייתי נכנס ללחץ בזמן אכילה של דג גדול , הייתי מבצע הוקסט עם קלאצ פתוח ואז מיד מאבד את הדג ( אינטיאס). חוסר ריכוז ועייפות מכל הלילה....
ללא ספק בדוח הזה (סאמר) רואים כמה חשובה העבודה עם קלאצ ( דראג) וכמה חשוב לכוון אותו לפני תחילת דיג .
דרך אגב בדרך כלל טעויות כאלה קורות בגלל שלא יוצאים הרבה לדיג בסגנון מסוים (סירה לדוגמא) ואז לא רגילים...
על כל פנים חוויה טובה ואחלה של כתיבה ...!
אהלן ינון
בסירה אני יוצא קבוע ואין בעיות עם תפיסות אנטיאסים אבל שוכב+לייט זה חדש לי..ופה היתה נקדת החלשה...
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
גם שמעתי מאמון שהוא עושה נאחס חחח ולכן יש לזרוק אותו חזרה
סאמח אכן ראינו אתכם בסירה של אהרון באזור ראש כרמל למעלה וגם מול בתי מלון למעלה..
הסתקרנו מה היה לכם והנה אתה מדווח..
אני באופן אישי מכוון את הקלאץ של המכונה ובודק לפני כל יציאה
אהה, אולי אתם הייתם מערבית אלינו מתישהו בבוקר? האמת חוץ מהסירה שראיתי מערבית לנו לא שמתי לב לשום סירה...למרות שבד"כ אני כן מחפש סירות, רתיחות, קפיצות ועוד... פעם הבאה לפחות אזהה אתכם ואנופף לשלום
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
סאמח, אחד הדברים שאני אוהב בך זו הכנות והפירוט בדוחות שלך לא רק כמה הצליח לך וכמה דגים יצאו אלא גם כמה,איך ולמה לא הצליח לך ואיך ברח הדג ותאמין לי שאני אומר שאני נהנה לקרוא את הדוחות האלו שלך אפילו שאין בהם דגים צוברים ניסיון ולומדים את החולשות והחוזקות של אביזרים שונים ורק ככה אפשר לבחור בצורה מושכלת מה טוב יותר ומה פחות... בעיית הידוק הקלאץ' בלי שליטה בזמן יציאת החוט מוכרת גם ברולרים מדגם ספינינג ונובעת בדר"כ מחיכוך גבוה בין הדסקית מתכת העליונה ותחתית האום, במיוחד ברולרים עם קפיץ קשיח שהתמלא בחלודה עם הזמן...
לגבי הטריגלה, חמותי ממוצא טוניסאי ובת למשפחת דייגים ומספרת שאחד הדגים הכי טעימים ומבוקשים בקרב הדייגים המקומיים היה ה"טריג'לה" (משהו בסגנון ה"נתח קצבים" של הדייגים...). כול מקום והאמונות שלו. סביר להניח שהאמונה הרווחת לגבי שחרור הדג נובעת מהרצון למנוע מצב של זיהוי שגוי ונגיעה ב,או אכילה של דג אחר שעלול להיות מסוכן כמו עקרבנונים ואבנונים למיניהם...
תודה ראה גיא על המילים מחממות-לב אכן, חשוב לא לשחק אותה מושלם ודייג סופר על מושלם יחיד במינו, אלא להיות צנוע ולשתף בכל מה שיכול לעזור לעצמי אבל בעיקר לאחרים..
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
הדייגים הוותיקים באמת ( הדייגים במקצוע ) מאמינים בזה שאם לא מחזירים דג זה למים חוטפים נאחס
לכל העונה...נכון שזה נשמע טפשי אבל בדג זה אין הרבה מה לחפש מבחינת בשר כך שעדיף שיחזור
( בסירה אצל אבו אשרף דג זה לא נשאר בסירה חצי דקה !! )
ולגבי זה שברח לדעתי לא נתפס כמו שצריך או שנתפס מהבשר בצד הגוף
לקרוע פה של דג לא נראה לי ישים ולא משנה כמה מפעילים כוח עם הציוד שיש ..ובכלל עם הציוד שהיה
גם המקל וגם החוט היו נשברים לפני שהפה של הדג ייקרע !!
ניסית לסגור קלאץ" שוב וניסית להוציא חוט ביד? אם הצלחת ואפילו לכמות בודדת אז הבעיה לא
הייתה שם .אני עובד עם קלאץ מהודק וראית בעיניים אין אינטיאס של 11 קילו היה בסירה בכמעט דקה אחת !!
אם נכנסים ללחץ אחת התוצאות היא חוסר אונים
ולעודד סחתין ומברוק על הלוקוסים
בהצלחה בבאות
בלי קשר לאמונה התפלה- דג לא אכיל מחזירים למים, במיוחד דג כזה...
לגבי הסגנון סאמח, לפעמים מתחברים ולפעמים לא מתחברים לסגנון חדש ולציוד חדש ושונה- אז או שתתרגל או שתזנח את סגנון הג'יגלייט. אגב, אני בשעתו שנאתי את הרעיון של טרולינג- בעבר זה נראה לי משעמם, כיום אני אוהב את זה יותר מכל סגנון דיג אחר...
קלאץ' סגור זה לא רעיון טוב ככלל, יתכן גם שכמו שכתב עוזי- קצת התקלקל ונשחק: היתה לי בעיה דומה בעבר עם המכונה- הייתי מותיר קלאץ קצת פתוח ותוך כדי עבודה היה ננעל, זה גרם לי לאבד בג'יגלייט כמה אינטיאסים... *גיאצוק הגדיר זאת מצוין- ולידיעתך סאמח לי זה קרה במכונת ספינינג, ככלל לדעתי מכונות הספינינג לרוב בעלות קלאץ' פחות עמיד ביחס למכונות השוכבות...
ולסיום: הדוח שלך עשיר כתמיד, כנו גיאצוק גם אני אוהב מאוד את הדוחות שלך
סאמח איזה יופי של דוח . גם אם הדג לא יצא החוצה עדיין כיף לחוות איתך את מה שעברת. אני גם כמו מאמון בטוח שהדג נתפס באזר אחר או ממש על קצה השפה לכן נתלש. בכל אופן אני מאמין ברגע שתתרגל לציוד זה יבוא לך לבד הכיוון קלאטש וצורת העבודה על הלייט .
לגבי הטריגלה שתפסו האם עלה איתו בן זוג למעלה? הבנתי שלדג הזה יש בן זוג קבוע ובתפיסה שלי שהבאתי אותו עלה בן זוג שלא עזב את הסירה עד שלא שיחררתי את הדג ושניהם צללו. הדג באמת נראה כמו אבו נפחה עם כנפיים. הנה הסרטון שהעלתי בזמנו להבין איזה דג זה שימו לב לבן זוג שעוקב ולא משחרר.