פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג בז'ירז'ור - מים מלוחים (אחראי: Kobiarava)
   The all new Daiwa BG MQ |
עמודים: [1]
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: The all new Daiwa BG MQ (נקרא 5660 פעמים) |
הדפסה |
|
|
TookTook
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
50
הודעות: 2897
מי שם? ....זוהר
|
|
תודה על השיתוף אני מוצא שקשה לי מאוד להוציא 300$ על רולר.
|
-------------------------------
!Preserving Recreational Fishing, One Fisherman at a Time
|
|
|
|
300 דולר אוסטרלי = 210 דולר אמריקאי כ720 שקל לפי המחיר הרולר הזה הולך להתחרות במידות הקטנות בסטרדיקים למינהם ובמידת הגדולות לספרוס.
|
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
 |
|
|
 ה-BG MQ הולך להיות רולר קטלני לדעתי. הנתונים היבשים שלו מעולים, רולר עם גוף אלומיניום קשיח, דראג גבוה (עד 44 ליברה!), משקל עצמי נמוך ושפע טכנולוגיות שירדו הישר מסדרות העילית. הסדרה תכסה את כל טווחי המשקלים, מ-2500 לז'ירז'ור לייט ועד 20,000 לדיג על חי, טווח שבדרך כלל מכוסה ע"י 2 או 3 דגמים שונים... במידות הגדולות הוא נועד להתחרות בסרגוסה swa של שימנו (מוציאים גם דגם חדש לשוק), בסדרות הקטנות בסטראדיק, ובמידות הביניים בספירוס sw. הרולר כבר מוצע למכירה מוקדמת בארה"ב במספר חנויות אבל יגיע לשוק רק בתחילת ינואר, המחיר שלו אטרקטיבי- 199-270$ בהתאם למידה. לדעתי מדובר בשדרוג משמעותי שמביא לשוק רולר חדש לגמרי ושונה מהותית מה-bg המקורי, בעיצוב מרשים לצד איכויות גבוהות. לי אישית חסרים גיר אלומיניום ו-airbail כדי שהוא יהיה הרולר המושלם מבחינתי, ועדיין אני בטוח שהוא ייתן תמורה מצויינת לעלות שלו, וזה בעצם הקו שמחבר אותו לדגם הקודם והמוצלח משנת 2016. עניין גוף המונוקוק מביא יתרונות גדולים בדמות קשיחות חסרת תקדים ואטימות גבוהה למים, וכן מאפשר הרכבת גיר גדול מאוד על גוף קטן יחסית, מה שיוצר רולר עמיד וחזק מבלי לשלם מחיר של משקל עצמי גבוה, בהתחלה השוק יתקשה עם השרות והטיפול למכונות עם גוף מונוקוק בגלל המבנה המיוחד והצורך בכלים ייעודיים, אבל בסוף הסיפור לא כזה רציני, אני כבר עברתי הלאה עם זה ומטפל גם ברולרים עם גוף מונוקוק בעצמי, את הכלי הייעודי לפירוק המכסים בניתי בעצמי ואני לא חושב שתהיה בעיה בעתיד להשיג כלי מקורי ככל שהטכנולוגיה תיטמע בשוק. בקיצור, מי ששואל לדעתי- שווה לחכות, רוצו לקנות וכל הבולשיט הזה..... אחלה רולר באחלה מחיר!
|
|
עריכה אחרונה: יולי 15, 2020, 21:22:47 PM על ידי Kobiarava
|
|
|
|
|
itamar26
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
37
הודעות: 4375
|
|
 |
|
|
 ה-BG MQ הולך להיות רולר קטלני לדעתי. הנתונים היבשים שלו מעולים, רולר עם גוף אלומיניום קשיח, דראג גבוה (עד 44 ליברה!), משקל עצמי נמוך ושפע טכנולוגיות שירדו הישר מסדרות העילית. הסדרה תכסה את כל טווחי המשקלים, מ-2500 לז'ירז'ור לייט ועד 20,000 לדיג על חי, טווח שבדרך כלל מכוסה ע"י 2 או 3 דגמים שונים... במידות הגדולות הוא נועד להתחרות בסרגוסה swa של שימנו (מוציאים גם דגם חדש לשוק), בסדרות הקטנות בסטראדיק, ובמידות הביניים בספירוס sw. הרולר כבר מוצע למכירה מוקדמת בארה"ב במספר חנויות אבל יגיע לשוק רק בתחילת ינואר, המחיר שלו אורקטיבי- 199-270$ בהתאם למידה. לדעתי מדובר בשדרוג משמעותי שמביא לשוק רולר חדש לגמרי ושונה מהותית מה-bg המקורי, בעיצוב מרשים לצד איכויות גבוהות. לי אישית חסרים גיר אלומיניום ו-airbail כדי שהוא יהיה הרולר המושלם מבחינתי, ועדיין אני בטוח שהוא ייתן תמורה מצויינת לעלות שלו, וזה בעצם הקו שמחבר אותו לדגם הקודם והמוצלח משנת 2016. עניין גוף המונוקוק מביא יתרונות גדולים בדמות קשיחות חסרת תקדים ואטימות גבוהה למים, וכן מאפשר הרכבת גיר גדול מאוד על גוף קטן יחסית, מה שיוצר רולר עמיד וחזק מבלי לשלם מחיר של משקל עצמי גבוה, בהתחלה השוק יתקשה עם השרות והטיפול למכונות עם גוף מונוקוק בגלל המבנה המיוחד והצורך בכלים ייעודיים, אבל בסוף הסיפור לא כזה רציני, אני כבר עברתי הלאה עם זה ומטפל גם ברולרים עם גוף מונוקוק בעצמי, את הכלי הייעודי לפירוק המכסים בניתי בעצמי ואני לא חושב שתהיה בעיה בעתיד להשיג כלי מקורי ככל שהטכנולוגיה תיטמע בשוק. בקיצור, מי ששואל לדעתי- שווה לחכות, רוצו לקנות וכל הבולשיט הזה..... אחלה רולר באחלה מחיר! ידידי אחלה של סיקור אכן נשמע כמו רולר מצויין בהחלט! תודה!
|
|
|
|
|
סוף סוף יצאו עם הדבר האמיתי ולא עם ה-LT!!! מארט 
|
-------------------------------
|
|
|
|
סוף סוף יצאו עם הדבר האמיתי ולא עם ה-LT!!! מארט  גם אני חיכית כבר לרולרים עם גוף עמיד בסדרות הזולות של דאיווה ולא צעצועים LT. טוב שנזכרו.
|
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
עוד חיסרון קטן ברולר החדש, שעידכן אותי לגביו עידן, זה שהציר של ידית הרולר (knob) ממוסמר ולא מוברג, כלומר- לא ניתן לפרק אותו כדי להחליף ידית/תפוח או כדי לבטל חופשים. החיסרון הזה לא דרמטי מכיוון שהוא ניתן לפיתרון, החלפת ציר לציר מוברג, אבל עדיין זה משהו שצריך לקחת בחשבון, גם אם מישהו מתכנן להחליף מראש את ידית ה-T לתפוח אז צריך להזמין אותו כולל ציר
|
|
|
|
|
עוד חיסרון קטן ברולר החדש, שעידכן אותי לגביו עידן, זה שהציר של ידית הרולר (knob) ממוסמר ולא מוברג, כלומר- לא ניתן לפרק אותו כדי להחליף ידית/תפוח או כדי לבטל חופשים. החיסרון הזה לא דרמטי מכיוון שהוא ניתן לפיתרון, החלפת ציר לציר מוברג, אבל עדיין זה משהו שצריך לקחת בחשבון, גם אם מישהו מתכנן להחליף מראש את ידית ה-T לתפוח אז צריך להזמין אותו כולל ציר
זה ככה גם בBG הקיים. פתיר ע"י קדיחה יש המון מדריכים ביוטיוב. יש לזה אני מניח יתרון של ידית יותר עמידה וחזקה. הסינים כרגיל אני מניח שיוציאו חלק חלופי שיתאים גם לזה.
|
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
עוד חיסרון קטן ברולר החדש, שעידכן אותי לגביו עידן, זה שהציר של ידית הרולר (knob) ממוסמר ולא מוברג, כלומר- לא ניתן לפרק אותו כדי להחליף ידית/תפוח או כדי לבטל חופשים. החיסרון הזה לא דרמטי מכיוון שהוא ניתן לפיתרון, החלפת ציר לציר מוברג, אבל עדיין זה משהו שצריך לקחת בחשבון, גם אם מישהו מתכנן להחליף מראש את ידית ה-T לתפוח אז צריך להזמין אותו כולל ציר
זה ככה גם בBG הקיים. פתיר ע"י קדיחה יש המון מדריכים ביוטיוב. יש לזה אני מניח יתרון של ידית יותר עמידה וחזקה. הסינים כרגיל אני מניח שיוציאו חלק חלופי שיתאים גם לזה. כמו שאמרתי, הפיתרון פשוט, אבל זה משהו שצריך לקחת בחשבון, כי זה לא פשוט כמו בידיות שמוברגות למקום. בכל זאת, סיפור של כמה דקות שאתה קודח את המסמר ומרכיב ציר מתברג, ואז המצב זהה לרולרים האחרים
|
|
|
|
רותם.ב
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1277
|
|
סוף סוף יצאו עם הדבר האמיתי ולא עם ה-LT!!! מארט  גם אני חיכית כבר לרולרים עם גוף עמיד בסדרות הזולות של דאיווה ולא צעצועים LT. טוב שנזכרו. אשמח להסבר מה זה הlt הזה
|
|
|
|
~@מור@~
|
אם מחפשים אותי - אני בים ;) חבר פורום
מנותקגיל:
40
הודעות: 1008
אם מחפשים אותי - אני בים ;)
|
|
אשמח להסבר מה זה הlt הזה
Light&Tough רולרים קלים יותר שעשויים מחומרים מרוכבים. פטנט לשמיאה על חוזק ועם זאת קלילות. אמנם קלים יותר אך בעומס הם מקבלים לעיתים גמישות מסויימת.
|
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
LT זה לא שימוש בחומר מסויים, אלא קונספט, תפיסה מנחה בעיצוב הרולרים של דאיווה בכמה שנים האחרונות, light and tough, קל וקשוח, כלומר- הורדת משקל עצמי של הרולרים, לצד חיזוק הרולר ושעפור היכולות. הורדת המשקל התבססה על תכנון גופים קטנים וקלים יותר, ובחלק מהדגמים נעשה שימוש בחומרים מרוכבים (zion), ליצירת רולרים קלים במיוחד, בדומה ל-Ci4 של שימאנו, אולם מכונות אחרות בקונספט LT בנויות אלומיניום (כמו למשל ה-saltist back bay של מור), ואפילו מגנזיום בדגם העילית Exist. בכל מקרה, אין משהו רע בדגמי lt, כמובן שיש עניין של העדפה אישית ולא כל אחד מסתדר עם רולר עם גוף מחומרים מרוכבים, ועדיף לקחת את זה בחשבון במכלול השיקולים
|
|
|
|
רותם.ב
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1277
|
|
תודה רבה על ההסבר. מעניין מאד
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1]
|
|
|
|