הבטחתי, הגיע הזמן לקיים....
אתחיל בכך שמבין אותך לגבי הטרבוקו -
ככל שנוגע לצבע הכחול הוא חזק בטירוף אך מסתלסל קשות...
אתחיל בכך שהחוט המומלץ שלי בהא-הידיעה, והשאלה היחידה אם עדיין יש ממנו בחנויות,
הוא
המוסטד צבע תכלת-שקוף...
לפני כ:8-9 שנים ואחרי התנסות מוצלחת, רכשתי ממנו כמה גלילים בעוביים 0.40-060,
במחיר 100 ש"ח לגליל של אלפי מטרים! רק מצטער שלא רכשתי אז עוד...
אם אין אותו בנמצא - לטרולינג הייתי לוקח בכייפ סופיקס 0.40...
ועוד אציץ במחסן לתת עוד 1-2 מומלצים (צריך לנבור בזכרון, כרגע הכל אצלי מוסטד)...
ואגב, ממש לא הייתי פוסל שילוב של חוט בד ועליו 20 מטר חוט מתאים מנילון -
חוט ממש מצוין ומתאים הוא
ווניש, תמונה בהמשך...
ולפני המלצות ספציפיות (אין הרבה) - אולי הכי נכון זה איך לבחור חוט מתאים לטרולינג,
מה שמתחבר לקטע של איך הגעתי למוסטד...
בזמנו לא הייתי מוכן לשמוע על "חוט זול שמגיע בעלות מצחיקה לגליל של אלפי מטרים...
ניסו לעניין אותי בזה כשהייתי נכנס לחנויות - פסלתי מראש...
ואז מגיע לחנות שכבר לא קיימת, מציע לי - יש מוסטד ירוק ותכלת-שקוף..
ומאחר והיה זמן ביקשתי ממנו להביא כדי לבדוק עם הידיים...
בדקתי את הירוק - זוועה: יבש ונקרה חיש מהר, צחקתי ואמרתי לו שגם בחינם לא אשים על הרולרים שלי...
ואז בדקתי את התכלת-שקוף "לצורך הקטע", ו.... הופסססס!!!!
חזק מאוד, אלסטי כמו שצריך ועל פניו לא מסתלסל...
לקחתי גליל 0.40, בבית שמתי על רולרים בהם היה חסר לי חוט ובהמשך יצאתי לים...
התנהגות החוט היתה מעולה והכי נחמד - אם הסתבכו חוטים (5-5 חוטים במים, זה קורה) אז חתכתי בחיוך..
אסתפק בכך שבחלוף שנים, 0.40 כזה הוציא עבורי פלמוד של 18 ק"ג...
אז מכאן, איך בודקים חוט?

משחק עם החוט בידיים, מנסה לקרוע, מנסה למתוח, ובודק מה קורה...
שלא יבש מידי, שלא נקרע בקלות, שלא מסתלסל....
*ולפני הכל ומתוך נסיוני, משחרר 1.5-2 מטר ומסתכל על החוט כשהגליל ביד:
אם הוא יורד למטה כמעט ישר - זה החוט שלי מבחינת צליחת המבחן הראשון...
אם הוא יוצר באוויר עיגולים למחצה ולא "נופל" די ישר - מבחינתי חוט שמיועד להסתלסל...
*מבחן הקריעה בשתי ידיים גם הוא חשוב כמובן לגבי החוזק...
*תופס ומותח חזק את החוט, לפעמים עם חולצה ואפשר גם עם פלייר...
כמה מתיחות ואפשר לראות אם יש לו זכרון ואם מסתלסל, או אם נותר במצבו המקורי או קרוב לזה...
בהזדמנות אכנס למחסן ואתן מומלצים,
אוסיף גם תמונות של החוטים ושל מצבי חוטים אחרי בדיקת גמישות...