הסלטיגה החדשה היא לא דגם משופר או מחודש של הסלטיגה הקודמת (2015), לא תוספת של פיצ'רים קטנים פלוס צבע חדש, מדובר בסדרה חדשה לחלוטין, המבוססת על טכנולוגיה שנמצאת בהרצה כבר 4 שנים (צמחה מלמטה, והוכחה כמאוד מוצלחת), ועוד מספר מכלולים שהונדסו ונבנו מחדש, וכרגע מוגדרים "החזקים ביותר אי פעם"!
מה שונה?
1. דאיווה בנו את הדגם החדש על בסיס גוף מונוקוק- גוף אלומיניום מסיבי, בנוי בחלק אחד שלם, ללא ברגים בכלל, כשהפלטה הסוגרת את הגוף מוברגת בעצמה אל הגוף- מערכת קשיחה וחזקה מאוד, שהושקה בהתחלה בדגמי סרטט 2016, ולאחר מכן גם באקזיסט 2017, וקיבלה שדרוג בסדרות המקבילות של דגמי LT.
הגוף המחוזק מאפשר חלל פנימי גדול יותר ביחס לגודל גוף, ובעקבות כך בסלטיגה החדשה הורכבו גירים גדולים יותר ב-12% ביחס לאותה המידה בדגם הקודם, וגם עבים יותר, מה שמבטיח עמידות גדולה יותר.
2. בשונה מכל הדגמים בעשור האחרון, דאיווה בחרו לעבור לרוטור אלומיניום מחוזק במקום רוטור קרבון/גרפיט (תרכובת zion של דאיווה), מה שנותן רוטור חזק וקשיח בהרבה מכל המקבילים בשוק, ומהדגם הקודם. המחיר הוא עלייה קטנה במשקל, אבל בתמורה לעליה משמעותית בחוזק.
3. שפולה חדשה לגמרי, עם עיצוב חדש לשפת השפולה לשיפור מרחק הזריקה והקטנת החיכוך, וגם מערכת דראג מוגדלת ומחוזקת, וקנוב חדש מאלומיניום לדראג, מה שהעלה את כושר הדראג של הסלטיגה ל-25/30 קילו!
4. בהמשך לשינויי המידות שהתחיל בסדרות ה-LT, גם בסלטיגה החדשה ממשיכים ישור קו, מה שאומר שהסדרה תתחיל במידה 8000 (מה שהיה 4500 בקודמת) ועד 20,000 (מה שהיה 8000 בקודמת).
בנוסף לזה, ממשיכים לצייד את הסלטיגה במיסבים מוגני מים magsealed מבוססי שמן מגנטי, במיסבי הגיר הראשיים, מיסב הפיניון ומיסבי איסוף החוט, בדומה לדגמים המובילים האחרים של דאיווה וכמובן- לסלטיגה הקודמת.
כמו שאמרתי, מדובר בדגם חדש לגמרי, שמכיל בתוכו תובנות מדגמים קודמים של סלטיגה, כמו גם מדגמים אחרים, כדי להניח על השולחן "דגם דגל" הטוב ביותר שאי פעם יצא ממפעלי דאיווה יפן!
החל מתחילת ינואר, הדגם זמין לקניה במכירה מוקדמת בחלק מהחנויות המובילות בעולם, במחירים של 900-1100$ בהתאם למידה.