פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 הוואי הפורום, שמירת הים ודיני דיג
  על החוף (אחראים: rafi, Kobiarava)
   דואר ישראל במתכון חברות שילוח - תתכוננו לבדיקות! |
עמודים: [1]
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: דואר ישראל במתכון חברות שילוח - תתכוננו לבדיקות! (נקרא 1601 פעמים) |
הדפסה |
|
yoelsh
|
חבר פורום
מנותקגיל:
53
הודעות: 3195
החיים הם כמו גלידה, עם לא מנצלים אותם הם נמסים
|
|
 |
|
|
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5655808,00.html?utm_source=Taboola_internal&utm_medium=organic
לנוחותכם הכתבה המלאה - שווה לקראו ולהתעדכן ======================================
דואר ישראל: החבילות שלכם ייבדקו במכס החל מפברואר דואר ישראל ומינהל המכס יחלו לגבות מיסים על חבילות באותו אופן שנעשה לגבי חבילות של חברות שילוח פרטיות. ההשלכות לצרכנים: יותר חבילות ייעצרו במכס ויותר צרכנים ישלמו אגרות שחרור ואחסון למיניהן. בענף צופים שהדואר לא יעמוד במשימה: "הם ינסו, אבל הם לא מתמחים בזה וקשה לראות כיצד יצליחו"
החבילות למכס: בג"ץ קבע כי מ-15 בפברואר רשויות המכס יחלו בהליכי בדיקה של החבילות שנשלחות דרך דואר ישראל, כפי שהן בודקות חבילות שמגיעות דרך חברות שילוח פרטיות.
עד כה - חבילות רבות שנשלחות דרך הדואר לא נבדקות וצרכנים מצליחים לחמוק כך מתשלום מיסים, ללא ידיעתם ושלא ביוזמתם. דואר ישראל אחראי על רוב תעבורת החבילות לישראל ונטען בעתירה שהמדינה מאפשרת עקב כך "נתיב הברחה".
אם החבילות ייבדקו, צרכנים בישראל ישלמו מיסים על יותר חבילות וכן יידרשו לשלם אגרות שונות כמו אגרת רישום ושחרור ממכס (כמו אגרת, מחשב בכ-18 שקל ואגרות שונות ששוויין יכול להגיע לעשרות שקלים) וכן תשלומים של עשרות שקלים על אחסון לחברות השילוח.
הטענה: אפליה בין דואר ישראל למתחרות הפרטיות מדובר בעתירה של ארגוני סוכני המכס ולשכות המסחר נגד מינהל המכס ודואר ישראל, בטענה לאפליה לכאורה בין חברת דואר ישראל למתחרותיה בשוק הפרטי.
העתירה הוגשה משום שחברות הבלדרות מחויבות על פי חוק להצהיר על שווי חבילה ב-100% מהחבילות ומחזיקות אנשי מקצוע לטובת עמילות מכס, ולעומת זאת, חברת דואר ישראל מחויבת מדגמית ולא מחזיקה עמילי מכס, אלא המכס בודק את החבילות עבורה.
כלומר, הדואר לא משלם אגרות לרשות המיסים גם אם חבילות מעוכבות במכס, ולעיתים קרובות גם לא נגבים מיסים. חלק מהחבילות שעוברות בדואר כן נבדקות, כך למשל חלק מהחבילות שמגיעות מאתרים מוכרים שהמידע על גבי אריזתן מוצהר בגלוי, או חבילות מאתרים כמו אמזון שגובה מראש מיסים מהישראלים המזמינים דרכה, אך כאמור: הבדיקה לא כוללת תשלום אגרות.
העותרים טענו כי רשות המיסים פוטרת את דואר ישראל מבדיקת החבילות שמגיעות לישראל ויוצרת עבורה "מסלול ירוק", אך מחייבת את חברות השילוח הפרטיות בהגשת הצהרות וסיווג לגבי כל המוצרים המיובאים, כלומר גם על יבוא פרטי בדומה לייבוא מסחרי. בסופו של דבר העותרים משכו את העתירה בשל ההבטחה להחיל את תקנות הפיקוח על היבוא גם על דואר ישראל.
בדואר ישראל וברשות המיסים מסרו כי מדובר בתהליכים שכבר החלו עוד טרם העתירה. ברשות המיסים סירבו לומר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet מהם ההליכים שכבר נעשו ומתי הם יסתיימו.
לפי עו"ד שמואל גרוסמן, חברת הדואר טענה כי לא תוכל להתחייב למועד וכך גם טען המכס, אך בסופו של דיון סוכם כי עד 15 בפברואר יחלו באכיפה. בעקבות הסיכום, נמשכה העתירה.
יעמדו בהתחייבות? בענף צופים שדואר ישראל לא יעמוד בזה. גורם בענף השילוח אמר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet: "הם ינסו, אבל קשה לראות כיצד
הדואר יצליח. אין להם עמילי מכס והם לא מתמחים בזה. בנוסף, הדואר הוא מונופול, החברה אחראית ל-99% מהחבילות שמגיעות לארץ לפי נתוני רשות התחרות. מספר החבילות של הדואר לא יאפשר להם לעמוד בעלויות הגדולות. "אנחנו משלמים מיליוני שקלים והיקף החבילות שלנו לא מתקרב לזה של הדואר. התוצאה תהיה או שכל החברות יהיו פטורות מאגרות או שהדואר יצטרך להעביר חלק מהחבילות לגופי שילוח פרטיים. אם המכס יעצור את משלוח נקסט ואסוס - החברות הבינלאומיות ישקלו לעבור חברת שילוח. כרגע המכס מתכונן לעצירת החבילות של הדואר. יהיה מאוד מעניין ב-15 בפברואר".
גורם ברשות המיסים אמר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet: "אנחנו לא בודקים אחד לאחד את החבילות של הגופים הפרטיים, אלא שהם עובדים כמו הייבוא המסחרי. הם מגישים רשימות שמפרטות את פרטי המשלוחים. לגופים הפרטיים יש תיעוד חכם של הפרטים שיובאו ואנחנו מעכבים לבדיקה אחוז מסוים ומשחררים. גם בחברות הפרטיות אנחנו חד משמעית לא בודקים את כל החבילות המגיעות לישראל אחרת היה נוצר פקק אדיר.
"אנחנו עורכים פרופיילינג לחבילות ובודקים אותן מדגמית לפי שיקולים כאלה ואחרים. אנחנו עורכים הצלבה ממוחשבת של סימנים מחשידים כאלה ואחרים. התהליך בחברות הפרטיות מקצועי יותר מאשר בדואר ישראל וזה משתנה בהדרגה. אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך, שבסופו נדע לחייב כל חבילה שחייבת במס לפי התכולה שלה והערך שלה. זה כבר קורה בימים אלה. בחודשים הקרובים תהיה התפתחות נוספת".
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "העתירה על טענותיה, נדחתה ע״י בית המשפט. חברת דואר ישראל פועלת בתיאום ובשיתוף פעולה ארוך טווח מול גורמי המכס ברשות המיסים ובמסגרת זו קיימים תהליכי עבודה מוסדרים".
מרשות המסים נמסר בתגובה: "טענות העותרים שגויות ופורטו התהליכים שמינהל המכס נוקט על מנת למקסם את האכיפה בכל הקשור לטובין המיובאים בדואר. בין היתר הבהיר מינהל המכס כי גם טובין המיובאים באמצעות הדואר נתונים לפיקוח המכס.
"התהליכים שפורטו בעמדת המדינה החלו כבר לפעול, עוד טרם למועד הדיון, למעט הליך אחד שעניינו הגשת הצהרות יבוא ביחס לטובין המיובאים באמצעות הדואר בשטר מטען אווירי. יודגש כי גם לגבי טובין אלו, קיימת אכיפה מלאה לאור קבלת מלוא הנתונים בנוגע אליהם באופן אלקטרוני אולם, מינהל המכס דרש הגשת הצהרות יבוא על ידי הדואר חלף העברת מידע מקדים.
"לגבי פעילות זו התבקשה חברת הדואר להצהיר על מועד בו תתחיל לשדר הצהרות יבוא ולאחר בדיקה שערכה הצהירה כי תסיים את התהליך ב-15/2/2020. בהתאם, בית המשפט ציין בפסק דינו כי במועד זה יושלמו ההליכים שהוצהרו במסגרת עמדת המדינה. בית המשפט דחה את העתירה ודבר זה מדבר בעד עצמו.
"יש להבהיר כי מינהל המכס ראה ורואה חשיבות עליונה בפיקוח על כלל הטובין המיובאים למדינת ישראל ופועל כל העת על מנת להבטיח אכיפה כאמור. הדבר נכון גם לגבי טובין המיובאים באמצעות הדואר כאשר במהלך השנים האחרונות המכס יזם מהפכה של ממש בתהליכי פיקוח על טובין אלו גם ביחס למצב הקיים בעולם".
|
|
עריכה אחרונה: ינואר 18, 2020, 03:19:23 AM על ידי rafi
|
|
|
|
|
מור אמסלם
|
חבר פורום
מנותקגיל:
42
הודעות: 2396
|
|
תודה על העדכון, נקווה שכל ה- 25 חבילות שהזמנתי יגיעו לפני 
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
|
זוועה של שירות ללקוח. חברה ביזיונית. הזמנתי 6 חבילות באוקטובר ועוד 4 בנובמבר. קיבלתי עד עכשיו רק 2 מהחבילות של נובמבר. כל 8 האחרות נעלמו. התחלתי לפתוח תביעות על חלק מהדברים מקווה שאקבל כסף חזרה.
|
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
העיוות העקום הזה, שהחברות הפרטיות עותרות לבג"צ בטענה שלרשות הדואר יש יתרון לא הוגן, ובג"צ בתגובה פוסק שגם לקוחות דואר ישראל "צריכים להידפק כמו כל היתר"... מזכיר לי משהו מתחום אחר- הג'יפים. עד אמצע-סוף שנות התשעים, בישראל לא היו נפוצים הג'יפים המשפחתיים\suv, ומי שרצה לנסוע ברכב שטח קנה בעיקר תוצרת מקומית- סופות- שבגלל היותן מיצור מקומי היו פטורות ממס ייבוא, ולכן יכולת לרכוש סופה חדשה מהמפעל ב-90,000 שקלים בלבד. כשהיבואנים התחילו לייבא את ה-suv הראשונים, הם הבינו שהסופות נוגסות חלק ניכר מהשוק בגלל פער המחירים (פג'ארו חדשה עלתה כפול, 180,000 שקל), ועתרו לבג"צ על אותה הטענה, "יתרון לא הוגן" של התוצרת המקומית על פני הרכבים המיובאים. בג"צ פסק באופן מגוכח לטובת היבואנים, ובין לילה מחיר הסופות הוכפל (בתוספת מס רכישה לקופת המדינה), ומכירות הסופות התרסקו, עד שלבסוף הופסק הייצור שלהן ולאחרונה גם נסגר המפעל "תעשיות רכב נצרת" שהיה מרכיב אותן....
|
|
עריכה אחרונה: ינואר 08, 2020, 16:48:47 PM על ידי Kobiarava
|
|
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
קראתי, פשוט הזוי במקום שחברות השילוח יורידו מחירים ועלויות, הם רוצים לדפוק את כולם 
|
-------------------------------
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
 |
|
|
הכנסתי להודעה הפותחת וגם כאן את הכתבה המלאה - שווה לקראו ולהתעדכן ======================================
דואר ישראל: החבילות שלכם ייבדקו במכס החל מפברואר דואר ישראל ומינהל המכס יחלו לגבות מיסים על חבילות באותו אופן שנעשה לגבי חבילות של חברות שילוח פרטיות. ההשלכות לצרכנים: יותר חבילות ייעצרו במכס ויותר צרכנים ישלמו אגרות שחרור ואחסון למיניהן. בענף צופים שהדואר לא יעמוד במשימה: "הם ינסו, אבל הם לא מתמחים בזה וקשה לראות כיצד יצליחו"
החבילות למכס: בג"ץ קבע כי מ-15 בפברואר רשויות המכס יחלו בהליכי בדיקה של החבילות שנשלחות דרך דואר ישראל, כפי שהן בודקות חבילות שמגיעות דרך חברות שילוח פרטיות.
עד כה - חבילות רבות שנשלחות דרך הדואר לא נבדקות וצרכנים מצליחים לחמוק כך מתשלום מיסים, ללא ידיעתם ושלא ביוזמתם. דואר ישראל אחראי על רוב תעבורת החבילות לישראל ונטען בעתירה שהמדינה מאפשרת עקב כך "נתיב הברחה".
אם החבילות ייבדקו, צרכנים בישראל ישלמו מיסים על יותר חבילות וכן יידרשו לשלם אגרות שונות כמו אגרת רישום ושחרור ממכס (כמו אגרת, מחשב בכ-18 שקל ואגרות שונות ששוויין יכול להגיע לעשרות שקלים) וכן תשלומים של עשרות שקלים על אחסון לחברות השילוח.
הטענה: אפליה בין דואר ישראל למתחרות הפרטיות מדובר בעתירה של ארגוני סוכני המכס ולשכות המסחר נגד מינהל המכס ודואר ישראל, בטענה לאפליה לכאורה בין חברת דואר ישראל למתחרותיה בשוק הפרטי.
העתירה הוגשה משום שחברות הבלדרות מחויבות על פי חוק להצהיר על שווי חבילה ב-100% מהחבילות ומחזיקות אנשי מקצוע לטובת עמילות מכס, ולעומת זאת, חברת דואר ישראל מחויבת מדגמית ולא מחזיקה עמילי מכס, אלא המכס בודק את החבילות עבורה.
כלומר, הדואר לא משלם אגרות לרשות המיסים גם אם חבילות מעוכבות במכס, ולעיתים קרובות גם לא נגבים מיסים. חלק מהחבילות שעוברות בדואר כן נבדקות, כך למשל חלק מהחבילות שמגיעות מאתרים מוכרים שהמידע על גבי אריזתן מוצהר בגלוי, או חבילות מאתרים כמו אמזון שגובה מראש מיסים מהישראלים המזמינים דרכה, אך כאמור: הבדיקה לא כוללת תשלום אגרות.
העותרים טענו כי רשות המיסים פוטרת את דואר ישראל מבדיקת החבילות שמגיעות לישראל ויוצרת עבורה "מסלול ירוק", אך מחייבת את חברות השילוח הפרטיות בהגשת הצהרות וסיווג לגבי כל המוצרים המיובאים, כלומר גם על יבוא פרטי בדומה לייבוא מסחרי. בסופו של דבר העותרים משכו את העתירה בשל ההבטחה להחיל את תקנות הפיקוח על היבוא גם על דואר ישראל.
בדואר ישראל וברשות המיסים מסרו כי מדובר בתהליכים שכבר החלו עוד טרם העתירה. ברשות המיסים סירבו לומר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet מהם ההליכים שכבר נעשו ומתי הם יסתיימו.
לפי עו"ד שמואל גרוסמן, חברת הדואר טענה כי לא תוכל להתחייב למועד וכך גם טען המכס, אך בסופו של דיון סוכם כי עד 15 בפברואר יחלו באכיפה. בעקבות הסיכום, נמשכה העתירה.
יעמדו בהתחייבות? בענף צופים שדואר ישראל לא יעמוד בזה. גורם בענף השילוח אמר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet: "הם ינסו, אבל קשה לראות כיצד
הדואר יצליח. אין להם עמילי מכס והם לא מתמחים בזה. בנוסף, הדואר הוא מונופול, החברה אחראית ל-99% מהחבילות שמגיעות לארץ לפי נתוני רשות התחרות. מספר החבילות של הדואר לא יאפשר להם לעמוד בעלויות הגדולות. "אנחנו משלמים מיליוני שקלים והיקף החבילות שלנו לא מתקרב לזה של הדואר. התוצאה תהיה או שכל החברות יהיו פטורות מאגרות או שהדואר יצטרך להעביר חלק מהחבילות לגופי שילוח פרטיים. אם המכס יעצור את משלוח נקסט ואסוס - החברות הבינלאומיות ישקלו לעבור חברת שילוח. כרגע המכס מתכונן לעצירת החבילות של הדואר. יהיה מאוד מעניין ב-15 בפברואר".
גורם ברשות המיסים אמר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet: "אנחנו לא בודקים אחד לאחד את החבילות של הגופים הפרטיים, אלא שהם עובדים כמו הייבוא המסחרי. הם מגישים רשימות שמפרטות את פרטי המשלוחים. לגופים הפרטיים יש תיעוד חכם של הפרטים שיובאו ואנחנו מעכבים לבדיקה אחוז מסוים ומשחררים. גם בחברות הפרטיות אנחנו חד משמעית לא בודקים את כל החבילות המגיעות לישראל אחרת היה נוצר פקק אדיר.
"אנחנו עורכים פרופיילינג לחבילות ובודקים אותן מדגמית לפי שיקולים כאלה ואחרים. אנחנו עורכים הצלבה ממוחשבת של סימנים מחשידים כאלה ואחרים. התהליך בחברות הפרטיות מקצועי יותר מאשר בדואר ישראל וזה משתנה בהדרגה. אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך, שבסופו נדע לחייב כל חבילה שחייבת במס לפי התכולה שלה והערך שלה. זה כבר קורה בימים אלה. בחודשים הקרובים תהיה התפתחות נוספת".
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "העתירה על טענותיה, נדחתה ע״י בית המשפט. חברת דואר ישראל פועלת בתיאום ובשיתוף פעולה ארוך טווח מול גורמי המכס ברשות המיסים ובמסגרת זו קיימים תהליכי עבודה מוסדרים".
מרשות המסים נמסר בתגובה: "טענות העותרים שגויות ופורטו התהליכים שמינהל המכס נוקט על מנת למקסם את האכיפה בכל הקשור לטובין המיובאים בדואר. בין היתר הבהיר מינהל המכס כי גם טובין המיובאים באמצעות הדואר נתונים לפיקוח המכס.
"התהליכים שפורטו בעמדת המדינה החלו כבר לפעול, עוד טרם למועד הדיון, למעט הליך אחד שעניינו הגשת הצהרות יבוא ביחס לטובין המיובאים באמצעות הדואר בשטר מטען אווירי. יודגש כי גם לגבי טובין אלו, קיימת אכיפה מלאה לאור קבלת מלוא הנתונים בנוגע אליהם באופן אלקטרוני אולם, מינהל המכס דרש הגשת הצהרות יבוא על ידי הדואר חלף העברת מידע מקדים.
"לגבי פעילות זו התבקשה חברת הדואר להצהיר על מועד בו תתחיל לשדר הצהרות יבוא ולאחר בדיקה שערכה הצהירה כי תסיים את התהליך ב-15/2/2020. בהתאם, בית המשפט ציין בפסק דינו כי במועד זה יושלמו ההליכים שהוצהרו במסגרת עמדת המדינה. בית המשפט דחה את העתירה ודבר זה מדבר בעד עצמו.
"יש להבהיר כי מינהל המכס ראה ורואה חשיבות עליונה בפיקוח על כלל הטובין המיובאים למדינת ישראל ופועל כל העת על מנת להבטיח אכיפה כאמור. הדבר נכון גם לגבי טובין המיובאים באמצעות הדואר כאשר במהלך השנים האחרונות המכס יזם מהפכה של ממש בתהליכי פיקוח על טובין אלו גם ביחס למצב הקיים בעולם".
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
בגלל זה אני לא מזמין מוצרים מעבר ל-75$
|
-------------------------------
|
|
|
אברהם כהן
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
48
הודעות: 4796
|
|
בס"ד
שימו לב שבכתבה כתוב: "העתירה הוגשה משום שחברות הבלדרות מחויבות על פי חוק להצהיר על שווי חבילה ב-100% מהחבילות ומחזיקות אנשי מקצוע לטובת עמילות מכס, ולעומת זאת, חברת דואר ישראל מחויבת מדגמית ולא מחזיקה עמילי מכס, אלא המכס בודק את החבילות עבורה."
עכשיו, שווי החבילה זה לא כמה שילמתם בעבורה, זה כמה היא עולה בשוק בלי שום קשר לכמה שילמתם בעבורה. אנשים רגילים לבקש שיכתבו להם "GIFT" על החבילה בשביל שלא ישלמו מכס ו/או מע"מ. עכשיו זה לא יעזור כי למרות שקיבלתם מתנה, למתנה יש שווי. ואם השווי של ה"מתנה" יהיה מעל 75$ אז צריך שוב לשלם מע"מ, מכס ועוד מיסים נוספים. להרבה מוכרים באינטרנט, אם הם שולחים לכם חבילה יקרה אז הם יפחדו לכתוב שווי נמוך כי יש להם ביטוח על החבילה אצל חברת השילוח. כך אם הם החבילה הולכת לאיבוד הם יקבלו את כספם חזרה מחברת השילוח. אז אל תחשבו שהמוכר כ"כ במהרה ישמח לעשות זאת עבורכם. וחלקם גם יכולים להגיד לכם שהם יעשו את זה, אבל בפועל לא יעשו העיקר רק שתקנו מהם.
|
-------------------------------
כל האוכל דג ביום דג ניצול מדג
|
|
|
ilan62
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5702
|
|
עכשיו גם יעלה לאנשים יותר וגם המישלוחים יתעכבו עוד יותר 
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1]
|
|
|
|