באיזו קלות מגיעים לסכנת חיים... סירה בגודל של קליפה של פיסטוק, יוצאת לים עובד, עם גלים כאלה ממש ביציאה מהמרינה, והמשיט חסר הניסיון או המודעות, לא יודע איך להתמודד עם התנאים (היה צריך לדעתי במצב כזה להסתובב הביתה אם כך...). משם, הדרך להסתבכות קצרה... רגע קצר שבו הפנו צד לגל, ולא היה חסר הרבה כדי שהסירה תתהפך על יושביה! שימו לב, חברים, זה סירטון בגדר "למען יראו וייראו" מבחינתי...
עריכה אחרונה: ינואר 04, 2020, 10:06:59 AM על ידי Kobiarava
לפני ששופטים,קצת סדר ברשותכם ... הסירה היא לא בדיוק ״קליפת פיסטוק״ אלא סירה חמודה באורך 5 מטר מינוס פלוס כמו הרבה סירות אחרות טובות ... והוכחה לכך,שאפילו לאחר כל התלאות לא התהפכה ,או שקעה למרות שנתנה דופן לגלים הבעיה לדעתי לא בסירה אלא בהתנהלות של המשיט והצוות בהרבה מקומות בעולם מתמודדים עם היציאה לים דרך מעבר ב:״בר״ ,משברי חוף שנמצאים בפתחי נהר ומפרצים,התנאים בחצייה של המשברים האלו משתנים מיום ליום,תלויים בגיאות ובשפל שקע ברומטרי,עונות שנה וכ״ו ומחייבים ידע מקומי ונסיון בכדי לחצות בשלום,ולא פחות חשוב לחזור דרכו בשלום,באוסטרליה למשל חייב משיט להודיע לפני חציית הבר ולאחר שחוזר דרכו למשמר החופים ..... המשיט מראה בסרטון יכול סבירה לחלוטין של יציאה מול הגלים,חרטום קדימה,ולא נראה לי שהוא חסר נסיון כפי שנרמז פה חלק מהדברים שרצוי לתת את הדעת בסרטון הזה לדעתי הם : מספר גדול של אנשים לסירה בגודל הזה לקיחת ילד קטן (שמסתתר בפורט-סייד של הסירה) וסיכון מיותר לחלוטין ! 2 אנשי צוות ללא אפודי הצלה מנוע חיצוני מונע ידנית מאחור,והיגוי קדמי רחוק מהמנוע,זאת אומרת שמניעים ידנית מאחור ומנווטים מקדימה וזו גם הסיבה שמדומם מנוע לא מחובר למשיט,ולאחר שהוא נופל,המנוע לא מדומם ובנס לא דורס את המשיט שהצליח לתפוס בחרטום הסירה בגלל עליית החרטום הקיצונית בחציית בר,לפעמים מנועים מציפים נכבים,ואפילו חלק עושים זאת בצורה מכוונת על ידי יצרן המנוע מסיבה בטיחותית,אלא שכאן מנוע שמדומם,אוטומטי הופך את הסירה לפסיבי מול הגלים ונתון לחסדיהם תמיד צריך להכיר את הכלי,במיוחד בסירה בלי מנוע עזר,או אפילו משוטים,שאולי היו יכולים לפחות להפנות חרטום לגל עד שמניעים את המנוע שנכבה . בקיצור צריך לכבד את הים,להכיר את הכלי,ולהיות קשוב לתנאים טוב טוב,בין דברים רעים קורים מהר ובאלימות ! בין אם אנו משיטים קיאק ואחראים על עצמנו,ובעיקר אם אנחנו משיטים סירה ואנו אחראים על חייהם של אחרים . וכמו שאני תמיד אומר אם יש ספק,אז אין ספק !!!!
קטונתי מלשפוט אבל שים לב, בזמן שהקפטן נפל למים וגם קצת אחרי, המנוע עדיין פעל. מה שאותי עניין הוא אפוד הציפה של הקפטן. הוא השתמש באפוד שמתנפח במגע עם מים. ובמקרה הזה המנגנון פעל יופי. אבל האפוד לא יושב עליו טוב, לא מאפשר לו לשחות, ומאוד מגביל לו את התנועה. עד סוף הסרטון הוא לא הצליח לעלות לסירה ויש לי תחושה שזה בעיקר בגלל אפוד הציפה. כמובן שמתווספת לכל הקושי בעליה, התשישות. זה לא נראה הרבה זמן אבל מניסיון אישי אני יכול להעיד שגם דקות בודדות במים גועשים, מביאות את האדם לתשישות כזאת שהוא לא יוכל להעלות את עצמו לבד לסירה. אפוד גדול מידי שעיקר הציפה שלו נמצאת מקדימה, יקשה מאוד על האנשים בסירה להעלות את האדם. זה קרה לי כשהייתי בן עשרים ומשהו בשיא הכושר שלי. התהפכתי עם ראפט בנהר איגואסו וחולצתי על ידי סירה. עברתי כמה סדרות של מפלים וכשהגעתי לסירה היה לי בקושי כח לתפוס את חבל ההצלה, שלא לדבר על להעלות עצמי לסירה.
לפני ששופטים,קצת סדר ברשותכם ... הסירה היא לא בדיוק ״קליפת פיסטוק״ אלא סירה חמודה באורך 5 מטר מינוס פלוס כמו הרבה סירות אחרות טובות ... והוכחה לכך,שאפילו לאחר כל התלאות לא התהפכה ,או שקעה למרות שנתנה דופן לגלים הבעיה לדעתי לא בסירה אלא בהתנהלות של המשיט והצוות בהרבה מקומות בעולם מתמודדים עם היציאה לים דרך מעבר ב:״בר״ ,משברי חוף שנמצאים בפתחי נהר ומפרצים,התנאים בחצייה של המשברים האלו משתנים מיום ליום,תלויים בגיאות ובשפל שקע ברומטרי,עונות שנה וכ״ו ומחייבים ידע מקומי ונסיון בכדי לחצות בשלום,ולא פחות חשוב לחזור דרכו בשלום,באוסטרליה למשל חייב משיט להודיע לפני חציית הבר ולאחר שחוזר דרכו למשמר החופים ..... המשיט מראה בסרטון יכול סבירה לחלוטין של יציאה מול הגלים,חרטום קדימה,ולא נראה לי שהוא חסר נסיון כפי שנרמז פה חלק מהדברים שרצוי לתת את הדעת בסרטון הזה לדעתי הם : מספר גדול של אנשים לסירה בגודל הזה לקיחת ילד קטן (שמסתתר בפורט-סייד של הסירה) וסיכון מיותר לחלוטין ! 2 אנשי צוות ללא אפודי הצלה מנוע חיצוני מונע ידנית מאחור,והיגוי קדמי רחוק מהמנוע,זאת אומרת שמניעים ידנית מאחור ומנווטים מקדימה וזו גם הסיבה שמדומם מנוע לא מחובר למשיט,ולאחר שהוא נופל,המנוע לא מדומם ובנס לא דורס את המשיט שהצליח לתפוס בחרטום הסירה בגלל עליית החרטום הקיצונית בחציית בר,לפעמים מנועים מציפים נכבים,ואפילו חלק עושים זאת בצורה מכוונת על ידי יצרן המנוע מסיבה בטיחותית,אלא שכאן מנוע שמדומם,אוטומטי הופך את הסירה לפסיבי מול הגלים ונתון לחסדיהם תמיד צריך להכיר את הכלי,במיוחד בסירה בלי מנוע עזר,או אפילו משוטים,שאולי היו יכולים לפחות להפנות חרטום לגל עד שמניעים את המנוע שנכבה . בקיצור צריך לכבד את הים,להכיר את הכלי,ולהיות קשוב לתנאים טוב טוב,בין דברים רעים קורים מהר ובאלימות ! בין אם אנו משיטים קיאק ואחראים על עצמנו,ובעיקר אם אנחנו משיטים סירה ואנו אחראים על חייהם של אחרים . וכמו שאני תמיד אומר אם יש ספק,אז אין ספק !!!!
מסכים עם כל מילה ושכחת עוד עובדה שהמנוע הזה קצת קטן על הסירה הזאת וקשה לו להתמודד עם המשקל ועם הגלים ביחד רואים שלסירה קשה לתמרן מה שמוכיח שהמנוע קצת חלש בשביל הסירה הזאת
לפני ששופטים,קצת סדר ברשותכם ... הסירה היא לא בדיוק ״קליפת פיסטוק״ אלא סירה חמודה באורך 5 מטר מינוס פלוס כמו הרבה סירות אחרות טובות ... והוכחה לכך,שאפילו לאחר כל התלאות לא התהפכה ,או שקעה למרות שנתנה דופן לגלים הבעיה לדעתי לא בסירה אלא בהתנהלות של המשיט והצוות בהרבה מקומות בעולם מתמודדים עם היציאה לים דרך מעבר ב:״בר״ ,משברי חוף שנמצאים בפתחי נהר ומפרצים,התנאים בחצייה של המשברים האלו משתנים מיום ליום,תלויים בגיאות ובשפל שקע ברומטרי,עונות שנה וכ״ו ומחייבים ידע מקומי ונסיון בכדי לחצות בשלום,ולא פחות חשוב לחזור דרכו בשלום,באוסטרליה למשל חייב משיט להודיע לפני חציית הבר ולאחר שחוזר דרכו למשמר החופים ..... המשיט מראה בסרטון יכול סבירה לחלוטין של יציאה מול הגלים,חרטום קדימה,ולא נראה לי שהוא חסר נסיון כפי שנרמז פה חלק מהדברים שרצוי לתת את הדעת בסרטון הזה לדעתי הם : מספר גדול של אנשים לסירה בגודל הזה לקיחת ילד קטן (שמסתתר בפורט-סייד של הסירה) וסיכון מיותר לחלוטין ! 2 אנשי צוות ללא אפודי הצלה מנוע חיצוני מונע ידנית מאחור,והיגוי קדמי רחוק מהמנוע,זאת אומרת שמניעים ידנית מאחור ומנווטים מקדימה וזו גם הסיבה שמדומם מנוע לא מחובר למשיט,ולאחר שהוא נופל,המנוע לא מדומם ובנס לא דורס את המשיט שהצליח לתפוס בחרטום הסירה בגלל עליית החרטום הקיצונית בחציית בר,לפעמים מנועים מציפים נכבים,ואפילו חלק עושים זאת בצורה מכוונת על ידי יצרן המנוע מסיבה בטיחותית,אלא שכאן מנוע שמדומם,אוטומטי הופך את הסירה לפסיבי מול הגלים ונתון לחסדיהם תמיד צריך להכיר את הכלי,במיוחד בסירה בלי מנוע עזר,או אפילו משוטים,שאולי היו יכולים לפחות להפנות חרטום לגל עד שמניעים את המנוע שנכבה . בקיצור צריך לכבד את הים,להכיר את הכלי,ולהיות קשוב לתנאים טוב טוב,בין דברים רעים קורים מהר ובאלימות ! בין אם אנו משיטים קיאק ואחראים על עצמנו,ובעיקר אם אנחנו משיטים סירה ואנו אחראים על חייהם של אחרים . וכמו שאני תמיד אומר אם יש ספק,אז אין ספק !!!!
ניתוח מקיף ומקצועי ממי שיש לו עשרות אלפי שעות ים - מבחינתי שווה זהב... ובלי קשר לניסיונך העצום אלי - למרות שהדברים הגיעו משם, היה מעניין ותורם
בהחלט מסכים עם המשפט הזה - "הבעיה לדעתי לא בסירה אלא בהתנהלות של המשיט והצוות"
מבחינתי ולדעתי, בים כזה ועם סירה לא הכי גדולה - יוצאים כשיודעים היטב ומבינים מצוין מה עושים ואיך מתמודדים עם הגלים... אני ראיתי הרבה הססנות וחוסר הבנה בהתנהגות הנהג מול הגלים.... היו מקרים שלדעתי יכל לתת גז ולחצות - הוא היסס ונעצר... לא צריך כמובן עודף "גז" היכן שלא צריך - אך מתחייב היכן שצריך... בים גלי חייבים לדעת איך לכוון סירה ולהשתמש נכון בכוח המנוע! לטעמי, נהג חסר ניסיון שלא מבין ים ולא יודע איך נוהגים סירה בים גלי- ולכן לא צריך לצאת בים גלי במיוחד עם מה שתיארת...
השאלה הגדולה צריכה להיות האם ללבוש משבת כאשר יש עוד אנשים על הסירה או לא ? אם הוא היה לובש את המשבת - יכול להיות שלא היו יוצאים מזה כלל אם לא לובשים את המשבת יש סכנה שהסירה תדרוס או תמשיך לבד.
השאלה הגדולה צריכה להיות האם ללבוש משבת כאשר יש עוד אנשים על הסירה או לא ? אם הוא היה לובש את המשבת - יכול להיות שלא היו יוצאים מזה כלל אם לא לובשים את המשבת יש סכנה שהסירה תדרוס או תמשיך לבד.
גם אני מתלבט בנושא מדומם המנוע, אם יש עוד שייטים בסירה ואני נופל והמנוע נכבה, מה אז? הם בסירה עם מנוע משותק, נסחפים בזרם ברוח או בגלים, ואני בים, אם הם רוצים לבוא ולאסוף אותי הם לא יכולים כי המנוע משותק. נראה לי שהנכון הוא לשים מדומם מנוע רק אם אתה לבד בסירה. אך כאן בא החוק ואומר שתמיד המדומם צריך להיות קשור לגוף. באמת שאלה רצינית.
ראובן הוא לא דביל בכלל הוא עשה החפה בגלל חדירת מים לסירה שים לב לקו החרטום האדום לאורך כל הסרטון בהתחלת הסרטון עוד רואים את הקו כשהוא עבר לצד השני של המזח הקו כבר נעלם והחרטום כבר היה קרוב למים ובסוף הסרטון כבר רואים שהחרטום שקוע ומחיאות כפיים שכולם הצליחו לרדת בנוסף הם גם פתחו את סירת ההצלה שהייתה רוב הזמן קשורה לצד
אלון, הרשה לי לחלוק על דעתך, אכן נכנסו מים למעבורת, אבל זו אשמה ישירה של הקברניט שדפק את דופן שמאל בנסיון ההתחברות למזח, גם ההחפה לא היתה מתאימה, אם אתה חושש לחיי הנוסעים ואתה סבור שהמצב מחייב החפה, אתה פשוט מפליג היישר קדימה ועולה עם החרטום על החוף ואז לא צריך את כל מבצע החילוץ המסובך.