סיימתי לצפות את כל התאים בסירה בפיבר, וסוף סוף שניה לפני הסגר השגתי את הקצף הנותר !!!
מה השלבים הבאים: 1. לסיים לשפץ ולהתאים את העגלה הנגררת. 2. להעביר את הסירה לעגלה - יכול להיות בעייתי כשאני לא יכול לקרוא לכמה חברים (סגר) 3. להדביק ליסטים על כל הצלעות כדי להגדיל שטח הדבקה עבור הריצפה. 4. צנרת. 5. יישום הקצף (חלק ממנו נישם כבר אחרי הלייסטים בתאים שאין בהם כלום והם צריכים להיות אטומים.
סיימתי לצפות את כל התאים בסירה בפיבר, וסוף סוף שניה לפני הסגר השגתי את הקצף הנותר !!!
מה השלבים הבאים: 1. לסיים לשפץ ולהתאים את העגלה הנגררת. 2. להעביר את הסירה לעגלה - יכול להיות בעייתי כשאני לא יכול לקרוא לכמה חברים (סגר) 3. להדביק ליסטים על כל הצלעות כדי להגדיל שטח הדבקה עבור הריצפה. 4. צנרת. 5. יישום הקצף (חלק ממנו נישם כבר אחרי הלייסטים בתאים שאין בהם כלום והם צריכים להיות אטומים.
אחרי זה נראה לאן נמשיך...
מור בשלב הזה תעשה את כל העבודות שניתן על הסירה ללא צורך בהעברה לעגלה. אין הרבה ברירות
תאסוף את כל מי שגר ברדיוס 100 מטר מהבית, שיזיזו השכנים את התחת ויבואו לתת יד! כיף לראות את ההתקדמות, מור, עוד צעד ועוד צעד, ואוטוטו יש מפגש השקה, עם ניפוץ בקבוק סינגל מאלט מיושן היטב פלוס צליית נתחים מובחרים
סיימנו את תומכי הריצפה, אטמנו אותם ועשינו חורים עבור הצנרת וגם אותם אטמנו. העברנו את הסירה לעגלה - היה פשוט מאד, 4 אנשים הרמנו אותה ללא כל בעיה ואפילו בדקנו שניתן להוציא את הסירה ללא כל בעיה (בתיאוריה בדקנו אבל אין כמו ניסוי אמיתי) השלב הבא זה לצקת את הקצף לתאים. יאללה עוד קצת
אחרי תקופה ארוכה שנעדרתי חוזר לפורום... אסף ואני החלטנו לבנות סירה חדשה מאפס כדי להשיג את סירת החלומות מלבד זה, בוער בי הצורך ליצור כל הזמן ולכן ללכת לכיוון הזה היה מעניין מאד ובעיקר מאתגר. המון לימוד על שלב ושלב. אחרי שמצאנו את הדגם המתאים פניתי לאדריכל ימי אוסטרלי שמייצר המון דגמים לבניית עצמית, הדרישות מטורפות והחומרים איכותיים. לצערי בארץ התרגלו לצרוך זבל זול שלא מתאים לסטדרט בין לאומי. למשל עבודה עם פוליאסטר שכלל לא מתאים לעבודה עם עץ אלא לבנייה בתבנית. בזמן שבאוסטרליה ארה"ב אנגליה ושאר המקומות שבהם בונים את הסירה החומרים נגישים מעבר לפינה עסקנו רבות בבחירת החומרים וכמובן התשלום בהתאם. אחרי קבלת השרטוטים שרכשנו יצרנו קשר עם מהנדס ימי ישראלי שילווה אותנו בתהליך וישיג לנו מספר עבור הסירה. כשכל הבירוקרטיה מאחורינו – יצאנו לדרך.... אנסה לפרט כמה שיותר שתוכלו להנות מהתהליך, וכמובן להעזר בכם כמו תמיד. (אם אוכל לעזור למישהו – זה רק בונוס...)
קצת על הבחירה בבניית סירה כזו: 1. גודל - חיפשנו סירה שתיהיה מספיק קטנה כדי להישאר עם האפשרות להוריד ולהעלות אותה עם עגלה מהמים, אבל שיהיה לה שטח סיפון גדול יותר ממה שיש לנו היום וגם לשדרג לסנטר קונסולה. 2. להישאר עם המנוע שקנינו - קנינו מנוע 60 ימאהה חדש, למכור אותו יגרום לנו להפסד כספי מיותר. 3. חיפשנו סירה שתתאים כמעט לכל ים - מי יותר טוב מהאוסטרלים בים משוגע ? 4. אתגר הבנייה ! (שזה המרכיב הכי חשוב). 5. כסף ! לקנו גוף חדש או משומש בדרישות שלנו פשוט היה מאד יקר או סירות במצב לא ידוע (שזה גם יקר מאד).
קצת פרטים על הסירה: אורך 4.9 מטר רוחב 2.2 מנוע ימאה 60 כח 4 פעימות שקנינו לא מזמן עבור הסירה הנוחכית (אלא אם מישהו יקנה את הסירה הנוכחית קומפלט ואז נקנה 80-90)
מקווה שתהנו ואל תשכחו להירשם לערוץ כדי לקבל עדכונים על ההתקדמות.
עריכה 31.12.19 פסי הייצוב שנקראים Strakes הם אולי החלק עם הכי הרבה משמעות בסירה, בנייה נכונה שלהם תבטיח שמירה על נתיב שייט ישר, עליה מהירה יותר לפלנינג (המצב בו אתה רוצה לשוט - מעט חיכוך והרבה מהירת) והחלק הקידמי שלהם מעיף את המים לצדדים ומונע "שפריצים" לתוך הסירה הם בנויים מפסי סנדוויץ וממולאים בתערובת של אפוקסי אירוסיל (מסמיך) ומיקרובלון (נפח), צריך להגיע למצב של 90 מעלות עם אפשרות של סטייה עד 5 מעלות בלבד מעבר לזה הם מתחילים לעשות עבודה הפוכה ולהזיק לשייט. נשאר כרגע פינישים קטנים וזה יהיה מושלם
עדכון 03.01.2020 לא יכול יותר מידי להתקדם ולכן ממשיך לעבוד על הקונסולה. סגירת הפינות העגולות...
יש כמה אפשרויות לכופף עץ וזו אומנות בפני עצמה. אדים - מחממים את העץ בעזרת אדי מים ואחרי כמה זמן העץ נעשה רך, מבאים אותו לצורה הרצויה ונותנים לו להתקרר. חיתוך - חותכים חלק מעובי העץ ואז ממלאים בדבק מכופפים ומדביקים (ניתן לראות בדף 3 תמונה) מילוי ע"י עצים קטנים יותר - כמו שניתן לראות בתמונות (זה לא כיפוף - אבל נותן פינה מעוגלת. כמובן שיש עוד דרכים - אני מפרט את מה שאני משתמש כאן.
סיימנו את תומכי הריצפה, אטמנו אותם ועשינו חורים עבור הצנרת וגם אותם אטמנו. העברנו את הסירה לעגלה - היה פשוט מאד, 4 אנשים הרמנו אותה ללא כל בעיה ואפילו בדקנו שניתן להוציא את הסירה ללא כל בעיה (בתיאוריה בדקנו אבל אין כמו ניסוי אמיתי) השלב הבא זה לצקת את הקצף לתאים. יאללה עוד קצת
אז את הקצף סיימנו וזה היה שלב קל אבל מאד חשוב ! וגם שמנו אותה על העגלה. השלב הבא זה צנרת, לצבוע את השדרה הראשית של הקופסאות ב- TOPCOAT לסדר את איזור טנק הדלק ואז לחתוך את הרצפה.
מה שכן אחת הבדיקות הראשונות שאני יעשה זה בנמל להציף את הסירה במים ולראות מה קורה...