פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   בניית סירת דייג - לבד ! (עודכן ב 24.8.2020) - קבלת כושר שייט !!! |
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: בניית סירת דייג - לבד ! (עודכן ב 24.8.2020) - קבלת כושר שייט !!! (נקרא 67676 פעמים) |
הדפסה |
|
מור אמסלם
|
חבר פורום
מנותקגיל:
42
הודעות: 2396
|
|
בסירה יש תאי איחסון, תא דגים חיים, תאים שומרי קור לדגים ואוכל, תאי שירות כל אילו דורשים מכסים.
השאלה האם לעשות אותם מ: 1. קנויים - פלסטיק שהםלא מחזיקים הרבה זמן מעמד יקרים אבל מהירים ליישום, ביום אחד אני יכול לסיים את כולם. 2. תבנית - אין לי נסיון, טיפה יותר מסובך - אבל תוצאה לכל החיים. 3. עץ משולב פיבר - עלות כמו אפשרות 2 שזה חצי מקנוי אבל יש סיכוי שיקבל עם הזמן בטן או לא ישב יפה וגם לא יהיה אטום.
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
itamar26
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
37
הודעות: 4375
|
|
בסירה יש תאי איחסון, תא דגים חיים, תאים שומרי קור לדגים ואוכל, תאי שירות כל אילו דורשים מכסים.
השאלה האם לעשות אותם מ: 1. קנויים - פלסטיק שהםלא מחזיקים הרבה זמן מעמד יקרים אבל מהירים ליישום, ביום אחד אני יכול לסיים את כולם. 2. תבנית - אין לי נסיון, טיפה יותר מסובך - אבל תוצאה לכל החיים. 3. עץ משולב פיבר - עלות כמו אפשרות 2 שזה חצי מקנוי אבל יש סיכוי שיקבל עם הזמן בטן או לא ישב יפה וגם לא יהיה אטום.
לדעתי אם כבר אתה משקיע לך על הכי טוב ועמיד כי בסופו של דבר יש משפט "מי שקונה בזול משלם ביוקר" יחזיק לך שנה ומה אז תחליף שוב? יצא לך מחיר של אופציה 2. לדעתי לך על 2 ותהיה בטוח. אגב מה הצפי לסיום ?
|
|
עריכה אחרונה: מרץ 05, 2020, 15:45:17 PM על ידי itamar26
|
|
|
|
|
מור אמסלם
|
חבר פורום
מנותקגיל:
42
הודעות: 2396
|
|
בסירה יש תאי איחסון, תא דגים חיים, תאים שומרי קור לדגים ואוכל, תאי שירות כל אילו דורשים מכסים.
השאלה האם לעשות אותם מ: 1. קנויים - פלסטיק שהםלא מחזיקים הרבה זמן מעמד יקרים אבל מהירים ליישום, ביום אחד אני יכול לסיים את כולם. 2. תבנית - אין לי נסיון, טיפה יותר מסובך - אבל תוצאה לכל החיים. 3. עץ משולב פיבר - עלות כמו אפשרות 2 שזה חצי מקנוי אבל יש סיכוי שיקבל עם הזמן בטן או לא ישב יפה וגם לא יהיה אטום.
שמעתי בעצתך... אבנה את הפתחים לבד. תודה על ההתייחסות לדעתי אם כבר אתה משקיע לך על הכי טוב ועמיד כי בסופו של דבר יש משפט "מי שקונה בזול משלם ביוקר" יחזיק לך שנה ומה אז תחליף שוב? יצא לך מחיר של אופציה 2. לדעתי לך על 2 ותהיה בטוח. אגב מה הצפי לסיום ?
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
בסירה יש תאי איחסון, תא דגים חיים, תאים שומרי קור לדגים ואוכל, תאי שירות כל אילו דורשים מכסים.
השאלה האם לעשות אותם מ: 1. קנויים - פלסטיק שהםלא מחזיקים הרבה זמן מעמד יקרים אבל מהירים ליישום, ביום אחד אני יכול לסיים את כולם. 2. תבנית - אין לי נסיון, טיפה יותר מסובך - אבל תוצאה לכל החיים. 3. עץ משולב פיבר - עלות כמו אפשרות 2 שזה חצי מקנוי אבל יש סיכוי שיקבל עם הזמן בטן או לא ישב יפה וגם לא יהיה אטום.
הבנתי אופציה 2 הכי טובה, אבל תאתגר אותך קצת. לדעתי ביחס לכל הפרוייקט הזה , זה קטן עליך 
|
-------------------------------
|
|
|
פליפר
|
חבר פורום  
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 146
|
|
 |
|
|
מור עם נסיון קטן בתיקון ועבודה על סירות,בלית ברירה עברתי ויה דולורוזה בתהליך לבנות סירה צריך הרבה אומץ,הרבה משאבים(שתמיד לא מספיקים)והדבר היחידי שאנו יודעים לגבי עלות תיקון,בניה של סירה,זה מה העלות ההתחלתית,לגבי העלות הסופית אפילו אורי גלר לא יידע  אבל אני עוקב אחרי התהליך והפרויקט שנכנסת אליו,ואני חייב לציין שמרגישים את האהבה שלך לתהליך,ועל זה שאפו  אין ספק שצריך גם לדעת לעבוד עם הידיים,וגם לקרוא הרבה ולדלות מידע(ויש הרבה במקומות הנכונים) לבי התאים,יש חומר בארצות הברית שנקרא ״honeycomb” שהוא חומר פולימרי עם פיברגלס ברוחב ועובי של פלטה עץ אבל שמכיל הרבה הרבה תאים כמו בכוורת,מה שיוצר פלטה חזקה בטירוף עם משקל אפסי,ועם אפשרות ״פיסול״ ע״י סכין יפנית בלבד,מה שאמר שתוכל לייצר צורות שמתאימות לסירה שלך ולנצל בצורה מקסימלית כל סנטימטר,מה עוד שהמוצר בעצמו מכיוון שמכיל אלפי תאים מלאים אויר,משמש כחומר ציפה איכותי,שאינו סופג מים,את החומר אפשר להביא מחול(אישית שמעתי על מישהו שבנה את כל הביפנוכו של הסירה וזה נראה מדהים,לגבי תבנית,אני יודע שיש אפשרות לעבוד עם טופקוט ופיברגלס ולהגיע לרמה מאוד גבוהה,ושוב לעשות תבניות לתאים שמתאימים לך בול לפי מידה וצבע לסירה,ולא מוצר קנוי שמגביל אותך בהתאמה לסירה פלטות של עץ,וציפוי בפיברגלס זה טוב,אבל לדעתי מוצר שסופג מים,זה רק עניין של זמן עד שישתה מים,יתנפח וייירקב,מה עוד שישקול הרבה יותר,ולא מבחינת מוצר לכל החיים,ושוב חוזר להתחלה,עם נסיון קטן אתה מגלה שהסירה קצת קטנה,או לא מתאימה בדיוק לשיטות הדייג שלך,ומה שמתאים עכשיו,יכול להיות שלא יתאים בעתיד,ואז תעבור לסירה הבאה,ככה שלכל החיים לא קיים בתחום שלנו  בהצלחה ....
|
|
|
|
מור אמסלם
|
חבר פורום
מנותקגיל:
42
הודעות: 2396
|
|
 |
|
|
מור עם נסיון קטן בתיקון ועבודה על סירות,בלית ברירה עברתי ויה דולורוזה בתהליך לבנות סירה צריך הרבה אומץ,הרבה משאבים(שתמיד לא מספיקים)והדבר היחידי שאנו יודעים לגבי עלות תיקון,בניה של סירה,זה מה העלות ההתחלתית,לגבי העלות הסופית אפילו אורי גלר לא יידע  אבל אני עוקב אחרי התהליך והפרויקט שנכנסת אליו,ואני חייב לציין שמרגישים את האהבה שלך לתהליך,ועל זה שאפו  אין ספק שצריך גם לדעת לעבוד עם הידיים,וגם לקרוא הרבה ולדלות מידע(ויש הרבה במקומות הנכונים) לבי התאים,יש חומר בארצות הברית שנקרא ״honeycomb” שהוא חומר פולימרי עם פיברגלס ברוחב ועובי של פלטה עץ אבל שמכיל הרבה הרבה תאים כמו בכוורת,מה שיוצר פלטה חזקה בטירוף עם משקל אפסי,ועם אפשרות ״פיסול״ ע״י סכין יפנית בלבד,מה שאמר שתוכל לייצר צורות שמתאימות לסירה שלך ולנצל בצורה מקסימלית כל סנטימטר,מה עוד שהמוצר בעצמו מכיוון שמכיל אלפי תאים מלאים אויר,משמש כחומר ציפה איכותי,שאינו סופג מים,את החומר אפשר להביא מחול(אישית שמעתי על מישהו שבנה את כל הביפנוכו של הסירה וזה נראה מדהים,לגבי תבנית,אני יודע שיש אפשרות לעבוד עם טופקוט ופיברגלס ולהגיע לרמה מאוד גבוהה,ושוב לעשות תבניות לתאים שמתאימים לך בול לפי מידה וצבע לסירה,ולא מוצר קנוי שמגביל אותך בהתאמה לסירה פלטות של עץ,וציפוי בפיברגלס זה טוב,אבל לדעתי מוצר שסופג מים,זה רק עניין של זמן עד שישתה מים,יתנפח וייירקב,מה עוד שישקול הרבה יותר,ולא מבחינת מוצר לכל החיים,ושוב חוזר להתחלה,עם נסיון קטן אתה מגלה שהסירה קצת קטנה,או לא מתאימה בדיוק לשיטות הדייג שלך,ומה שמתאים עכשיו,יכול להיות שלא יתאים בעתיד,ואז תעבור לסירה הבאה,ככה שלכל החיים לא קיים בתחום שלנו  בהצלחה .... אני רואה את החומר הזה הרבה בחול וגם חבר שלחי מאנגליה בונה עכשיו סירה כמו שלי ואת כל התבנית שלה (הוא בונה מתבנית ולא מעץ) בנה מהחומר הזה, ראיתי מישהו בארץ שמוכר אנסה להתקשר איתו תודה על הרעיון, אשתמש גם בו !
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
מור אמסלם
|
חבר פורום
מנותקגיל:
42
הודעות: 2396
|
|
עובדים עובדים עובדים..... ולא רואים התקדמות פיסית למרות - שבפועל יש התקדמות. כרגע השלב הוא לסיים כמה שיותר מהר את ה"קוספאות" שיש מתחת לדק. התאים או הקופסאות שמסומנות ב- X עוד לא קיבלו פיבר כל השאר עם פיבר. יש בערך 25 תאים, נשארו 2 בינוניים ו-2 גדולים, אם לא הייתה סערה בסופ"ש כנראה הייתי מסיים, אבל השנה.....אין דייג ואין סופ"ש ללא גשם 
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
TookTook
|
חבר_ISF חבר פורום
מנותקגיל:
50
הודעות: 2897
מי שם? ....זוהר
|
|
נראה כמו עבודת נמלים , וידוע שנמלים עובדות הכי טוב בסופ"ש 
|
-------------------------------
!Preserving Recreational Fishing, One Fisherman at a Time
|
|
|
מור אמסלם
|
חבר פורום
מנותקגיל:
42
הודעות: 2396
|
|
בניית התמיכה לטנק דלק פנימי, 75 ליטר, יספיק לקפריסין ?  מיקום הטנק הוא קריטי - הוא משמש כנקודת משקל נמוכה שמייצבת את הסירה מצד אחד אבל בגלל מיקומו גם כשהוא ריק, אין הבדל בשייט.
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
מתקדם יפה מור 
|
-------------------------------
|
|
|
מור אמסלם
|
חבר פורום
מנותקגיל:
42
הודעות: 2396
|
|
תודה רבה שרגא !
אתמול בערב סיימנו את כל התאים מתחת לסיפון. נשארו 2 מתחת ל- cast deck ולתא של העוגן. נקווה לסיים בקרוב, ואז הכיף מתחיל לעלות שלב !!!
מה שרואים בתמונה אילו התמיכות לריצפה של מיכל הדלק הפנימי, יהיו עוד 2 כאלו בתא האמצעי. אחרי זה נבנה את התא לדגים החיים - תענוג !
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
~@מור@~
|
אם מחפשים אותי - אני בים ;) חבר פורום
מנותקגיל:
40
הודעות: 1008
אם מחפשים אותי - אני בים ;)
|
|
תענוג לראות את ההתקדמות 
|
|
|
|
פליפר
|
חבר פורום  
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 146
|
|
כל הכבוד על הלהט והתשוקה לאט לאט ערימה של חומרים רוקמת עור וגידים תמשיכו ככה  דבר נוסף,ראיתי שהתחלת לעשות ״כוורת״ בתחתית הסירה שעליה יישבו הסיפון והתאים השונים מה שלא ראיתי(אולי בגלל הגיל) זה מעברים תחתונים בין התאים,ושמתנקזים לתא הביל׳ג האחורי יש אפשרות למדר את התאים כמו בצוללת,אבל לדעתי,פתחים בין המדורים,ומילוי החללים בחומר ציפה כלשהו,ייתנו לך גם ציפה יעלה במקרה של כשל בתחתית הסירה,וגם ריקון המים של אחד המדורים שכשל לביל׳ג ומשם החוצה עם משאבת מים ולתיקון בהמשך במידה ואין פתחים בין המדורים,עלול להיווצר מצב של כניסת מים,והישארותו בתא אחח בלבד,מה שיכול לגרום לנזק עתידי בגוף,ולחוסר איזון של הסירה בהפלגה ,,כך או כך הייתי חייב להעלות את הנושא,ועכשיו תבחר מה לעשות 
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
כל הכבוד על הלהט והתשוקה לאט לאט ערימה של חומרים רוקמת עור וגידים תמשיכו ככה  דבר נוסף,ראיתי שהתחלת לעשות ״כוורת״ בתחתית הסירה שעליה יישבו הסיפון והתאים השונים מה שלא ראיתי(אולי בגלל הגיל) זה מעברים תחתונים בין התאים,ושמתנקזים לתא הביל׳ג האחורי יש אפשרות למדר את התאים כמו בצוללת,אבל לדעתי,פתחים בין המדורים,ומילוי החללים בחומר ציפה כלשהו,ייתנו לך גם ציפה יעלה במקרה של כשל בתחתית הסירה,וגם ריקון המים של אחד המדורים שכשל לביל׳ג ומשם החוצה עם משאבת מים ולתיקון בהמשך במידה ואין פתחים בין המדורים,עלול להיווצר מצב של כניסת מים,והישארותו בתא אחח בלבד,מה שיכול לגרום לנזק עתידי בגוף,ולחוסר איזון של הסירה בהפלגה ,,כך או כך הייתי חייב להעלות את הנושא,ועכשיו תבחר מה לעשות  צודק בהחלט!!! בנוסף ולשלב עתידי רצוי גם שיהיה פתח ביקורת ותיקונים מעל משאבת הבילג'
|
-------------------------------
|
|
|
מור אמסלם
|
חבר פורום
מנותקגיל:
42
הודעות: 2396
|
|
 |
|
|
כל הכבוד על הלהט והתשוקה לאט לאט ערימה של חומרים רוקמת עור וגידים תמשיכו ככה  דבר נוסף,ראיתי שהתחלת לעשות ״כוורת״ בתחתית הסירה שעליה יישבו הסיפון והתאים השונים מה שלא ראיתי(אולי בגלל הגיל) זה מעברים תחתונים בין התאים,ושמתנקזים לתא הביל׳ג האחורי יש אפשרות למדר את התאים כמו בצוללת,אבל לדעתי,פתחים בין המדורים,ומילוי החללים בחומר ציפה כלשהו,ייתנו לך גם ציפה יעלה במקרה של כשל בתחתית הסירה,וגם ריקון המים של אחד המדורים שכשל לביל׳ג ומשם החוצה עם משאבת מים ולתיקון בהמשך במידה ואין פתחים בין המדורים,עלול להיווצר מצב של כניסת מים,והישארותו בתא אחח בלבד,מה שיכול לגרום לנזק עתידי בגוף,ולחוסר איזון של הסירה בהפלגה ,,כך או כך הייתי חייב להעלות את הנושא,ועכשיו תבחר מה לעשות  אז ככה.... שדאת התאים הראשית בהחלט תקבל חיתוך של קשתות למעבר של מים, טתה לא רואה את זה כי אני מבצע את זה אחרי שיש לי את הגובה הסופי של השידרית (היא מקבלת רדיוס עם חומר אטימה והדבקה ומעל זה מספר שכבות של פיבר) כל זה אכן מתנקז לבילדג', שם צחכות למים 2 משאבות, האחת בגובה הכי נמוך שאפשר, השניה קצת מעל לגיבוי ועזרה. כמובן שלאורך כל מדף הירכתיים כולל הבילג' יש פתחי ביקורת. לגבי שאר התאים: חלקם יהיו עם פתחים ולכן מחוייב לנקז אותם אל השדרית או הבילג וחלקם יהיו אטומים עם פוליאוראיתן מוקצף. עכשיו כמה מילים על הפוליאוראיתן.... יש לו כמה מטרות, אטימה, חיזוק השקטה של הסירה טעוד משקל בתחתית לייצוב. אבל !! מכיוון שבארץ אין שום תקן שמחייב קשה מאד למצוא חומר איכותי, אנשים שמים את החומר שיש במיכלים וזו סכנת חיים. חייב להיות חומר בעל תאים סגורים, עם מעקב ביערה וצפיפות מסויימת. כל חומר אחר עם הזמן יספוג מים ויהפוך למשקולת. אכן כל תא הוא נפרד לחלוטין, הבדיקה שהסירה הזו עברה באנגליה כולל הצפת כל הסירה במים כולל החלק הפנימי, והעמסת הסירה עם משקל המדמה 5 אנשים (על ידי חביות מים) את כל החביות שמו בצד אחד. הסירה הצליחה לצוף ואפילו הייתה עם נטייה של פחות מ 11 מעלות. אפילו הבוחן נדהם והזמין את החברים שלו לצפות במבחן. מקווה ששלי תעמוד באותו הסטנדרט. אגב הבחור שנה את הסירה ההיא, הוא חבר קרוב מאנגליה שמלווה אותי יום יום. יש עוד המון תיאוריה (דאת רובה אני אפילו לא מדגדג) אבל לא יכול לשפוך הכל כאן. בגלל זה אני מאד שמח ששואלים... תודה על ההתייחסות שלכם.
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
|