פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   פצועים בהתפוצצות בסירה במרינה הרצליה - קצת מדאיג |
עמודים: [1]
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: פצועים בהתפוצצות בסירה במרינה הרצליה - קצת מדאיג (נקרא 2337 פעמים) |
הדפסה |
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
הכתבה קצרה ובעצם זה מבזק - https://www.0404.co.il/?p=336347זו כל הכתבה: " שני בני אדם כבני 40 נכוו באורח בינוני כתוצאה מתקלה במיכל דלק בתוך סירה במרינה בהרצליה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני במקום והם פונו לבית החולים." ומשום מה גם לפני חמש שנים אירע מקרה דומה ב.. מרינה הרצליה זה הקישור - https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4424246,00.htmlוזו הכתבה הקצרה - " 5 פצועים בפיצוץ בסירה במרינה בהרצליהצוותי מד"א הוזעקו לטפל בפצועים, שהיו על הסירה שעלתה באש במרינה בהרצליה. מצבם קל. מחקירה ראשונית עולה שהדליקה פרצה עקב פיצוץ שמקורו בתקלה במנוע חמישה בני-אדם נפצעו באורח קל בשריפה שפרצה בצהריים (יום ו') ביאכטה העוגנת במרינה הרצליה. למקום הוזעקו ארבעה צוותי כיבוי שהשתלטו על האש. מחקירה ראשונית עולה כי הדליקה נגרמה מפיצוץ שמקורו בתקלה במנוע." מה שמטריד, שהרי הרבה מאתנו יוצאים לדוג על סירות או עשויים לבקר חבר בסירה, איך דבר כזה קורה והאם יש דרך לצמצם או למנוע דבר כזה.. ממה זה נגרם או יכול להגרם?!
|
-------------------------------
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
לדעתי, תקלה כזו תקרה רק בגלל רשלנות באחזקה ובביצוע של עבודות בסירה ללא הקפדה על בטיחות בסיסית. צריך לזכור שבנזין הוא חומר סופר דליק ונפיץ, ותמיד צריך להשתמש בציוד תקני באיחסון והולכה שלו. מנגד, רוב המכוניות בארץ מונעות בבנזין, ואתה לא רואה פה מכוניות מתפוצצות סתם ככה ברחוב...
|
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
זה מה21/12 , אבל עדיין חשוב להזהר בעבודות וטיפול בסירה 
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
לסירות מנועיות עם מנוע בנזין פנימי, צריך להיות מאוורר שיאוורר את מקום טנק הדלק למנוע הצטברות אדים נפיצים. אולי זה מה שקרה שם.
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
אני יכול רק לשער מה שקרה קודם כל מדובר על מנוע פנימי מטבעו מנוע פנימי נמצא בתוך תא בסירה והוא יחסית צפוף סגור ולא מאוורר אדים של דלק אמנם נפיצים אבל זה לא כמו גז בישול והם לא יתפוצצו אם יש אדים וניצוץ אבל כאשר פורצת שריפה ויש אדים מסביב אז כן יתרחש פיצוץ להערכתי הייתה דליפה קלה שמלאה את החלל באדים בשלב מסויים הדליפה התגברה ואולי הייתה גם התזה לכיוון מערכת ההצתה מכאן ועד לדליקה ואחריה הפיצוץ זה עניין של שניה וחצי בסירות עם מנוע פנימי יש לשים דגש מיוחד על החלפת צנרת הדלק הגמישה באופן יזום (רצוי גם במנוע חיצוני) כל פעם שפותחים את תא המנוע כדי לבדוק שמן רצוי לזרוק מבט על שאר המכלולים וביניהם גם צנרת הדלק לעוד הבהרות או שאלות תנצלו את המנועיה בפורום סירות 
|
-------------------------------
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
במחשבה נוספת, הדיון מקומו בפורום דיג מסירה - ומועבר לשם
|
-------------------------------
|
|
|
ilan62
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5702
|
|
הכתבה קצרה ובעצם זה מבזק - https://www.0404.co.il/?p=336347זו כל הכתבה: " שני בני אדם כבני 40 נכוו באורח בינוני כתוצאה מתקלה במיכל דלק בתוך סירה במרינה בהרצליה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני במקום והם פונו לבית החולים." ומשום מה גם לפני חמש שנים אירע מקרה דומה ב.. מרינה הרצליה זה הקישור - https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4424246,00.htmlוזו הכתבה הקצרה - " 5 פצועים בפיצוץ בסירה במרינה בהרצליהצוותי מד"א הוזעקו לטפל בפצועים, שהיו על הסירה שעלתה באש במרינה בהרצליה. מצבם קל. מחקירה ראשונית עולה שהדליקה פרצה עקב פיצוץ שמקורו בתקלה במנוע חמישה בני-אדם נפצעו באורח קל בשריפה שפרצה בצהריים (יום ו') ביאכטה העוגנת במרינה הרצליה. למקום הוזעקו ארבעה צוותי כיבוי שהשתלטו על האש. מחקירה ראשונית עולה כי הדליקה נגרמה מפיצוץ שמקורו בתקלה במנוע." מה שמטריד, שהרי הרבה מאתנו יוצאים לדוג על סירות או עשויים לבקר חבר בסירה, איך דבר כזה קורה והאם יש דרך לצמצם או למנוע דבר כזה.. ממה זה נגרם או יכול להגרם?!  מפחיד
|
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
לדעתי, תקלה כזו תקרה רק בגלל רשלנות באחזקה ובביצוע של עבודות בסירה ללא הקפדה על בטיחות בסיסית. צריך לזכור שבנזין הוא חומר סופר דליק ונפיץ, ותמיד צריך להשתמש בציוד תקני באיחסון והולכה שלו. מנגד, רוב המכוניות בארץ מונעות בבנזין, ואתה לא רואה פה מכוניות מתפוצצות סתם ככה ברחוב...
קשה לקרוא לזה רשלנות קובי... קח אחד כמוני שלא מבין דבר במנועים וחסר חוש טכני.. שנים היתה לי סירה - לא העליתי על דעתי שאפשרות כזו של פיצוץ בסירה בכלל קיימת  לסירות מנועיות עם מנוע בנזין פנימי, צריך להיות מאוורר שיאוורר את מקום טנק הדלק למנוע הצטברות אדים נפיצים. אולי זה מה שקרה שם.
רק בפנימי? בחיצוני אין חשש התפוצצות?
|
-------------------------------
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
אני יכול רק לשער מה שקרה קודם כל מדובר על מנוע פנימי מטבעו מנוע פנימי נמצא בתוך תא בסירה והוא יחסית צפוף סגור ולא מאוורר אדים של דלק אמנם נפיצים אבל זה לא כמו גז בישול והם לא יתפוצצו אם יש אדים וניצוץ אבל כאשר פורצת שריפה ויש אדים מסביב אז כן יתרחש פיצוץ להערכתי הייתה דליפה קלה שמלאה את החלל באדים בשלב מסויים הדליפה התגברה ואולי הייתה גם התזה לכיוון מערכת ההצתה מכאן ועד לדליקה ואחריה הפיצוץ זה עניין של שניה וחצי בסירות עם מנוע פנימי יש לשים דגש מיוחד על החלפת צנרת הדלק הגמישה באופן יזום (רצוי גם במנוע חיצוני) כל פעם שפותחים את תא המנוע כדי לבדוק שמן רצוי לזרוק מבט על שאר המכלולים וביניהם גם צנרת הדלק לעוד הבהרות או שאלות תנצלו את המנועיה בפורום סירות  וזה היה דבר הדוקטור למנועים  תודה אלון על ההסבר המפורט ועל ההנחיות ששוות זהב (מניעת התפוצצות ושרפת הסירה כשנמצאים בה = זהב) מה ששאלתי את ראובן - האם זה רק בפנימי ובמנוע בחיצוני אין חשש התפוצצות? או יכול לקרות גם בחיצוני?
|
-------------------------------
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
רפי, פיצוץ בבנזין נגרם כשאדים של בנזין בכמות גדולה יחסית מתלקחים התלקחות מהירה. ריכוז גבוה של אדים יקרה רק בחלל סגור, מכיוון שבמקום פתוח האדים מתנדפים ומתפנים באויר הפתוח. לגבי אי הידיעה- היא לא הופכת אותך לפחות רשלן... מי שלא מבין בחשמל, חושב שאולי יהיה בסדר לחבר חוטים של מתח ביתי 220 וולט בליפוף אחד בשני, אולי אזולירבנד או סלוטייפ על זה... אז אם הוא לא יודע שזה לא תקין ומסוכן, הוא רשלן בעצם העובדה שהוא ביצע חיבור בחשמל מבלי שתהיה לו הבנה בסיסית. כנ"ל, כשמדובר בבנזין, הדבר הבסיסי הוא למנוע דליפות ונזילות של הדלק, קודם כל בגלל היותו דליק ונפיץ, וגם בגלל שהוא חומר ממיס ומאכל, פוגע במשטחים צבועים, בפלסטיק, גומי וכו'. לכן, כדי למנוע דליפות, מעבירים בנזין רק בצנרת שמיועדת לבנזין, מחברים בחיבורים תקניים ומשתמשים באביזרים שמתאימים לבנזין, משאבות, מחברים, מעברים וכו'. מי שחיפף באלה, גם אם מתוך אי ידיעה- הוא רשלן בעיני, ולדעתי ייחשב רשלן גם במבחן המשפטי בשעת הצורך
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
אני יכול רק לשער מה שקרה קודם כל מדובר על מנוע פנימי מטבעו מנוע פנימי נמצא בתוך תא בסירה והוא יחסית צפוף סגור ולא מאוורר אדים של דלק אמנם נפיצים אבל זה לא כמו גז בישול והם לא יתפוצצו אם יש אדים וניצוץ אבל כאשר פורצת שריפה ויש אדים מסביב אז כן יתרחש פיצוץ להערכתי הייתה דליפה קלה שמלאה את החלל באדים בשלב מסויים הדליפה התגברה ואולי הייתה גם התזה לכיוון מערכת ההצתה מכאן ועד לדליקה ואחריה הפיצוץ זה עניין של שניה וחצי בסירות עם מנוע פנימי יש לשים דגש מיוחד על החלפת צנרת הדלק הגמישה באופן יזום (רצוי גם במנוע חיצוני) כל פעם שפותחים את תא המנוע כדי לבדוק שמן רצוי לזרוק מבט על שאר המכלולים וביניהם גם צנרת הדלק לעוד הבהרות או שאלות תנצלו את המנועיה בפורום סירות  וזה היה דבר הדוקטור למנועים  תודה אלון על ההסבר המפורט ועל ההנחיות ששוות זהב (מניעת התפוצצות ושרפת הסירה כשנמצאים בה = זהב) מה ששאלתי את ראובן - האם זה רק בפנימי ובמנוע בחיצוני אין חשש התפוצצות? או יכול לקרות גם בחיצוני? קודם כל יש צורך להבין בכלל מה זה פיצוץ ומה ההגדרה שלו, ובויקיפדיה מצאתי את ההסבר הכי ממצה ומתומצת וזה ההסבר: פיצוץ (דטונציה) הוא גדילת נפח מהירה של חומר ולרוב שינוי מצב צבירתו לגז. ככל שהשינוי מהיר יותר, כך החומר שנוצר נמצא בלחץ גבוה יותר.
הלחץ שנוצר גורם לגל הדף אטמוספירי חזק כשהוא מתאזן עם הלחץ האטמוספירי של הסביבה. אם החומר המתפוצץ כלוא במעטפת חומר אחר הוא יגרום לעיתים לריסוק המעטפת. אז עכשיו כשהבנו שזה גדילת נפח מהירה ולרוב בתוך מעטפת, גם מנוע חיצוני עלול להתפוצץ כי יש לו מעטפת אם כי הסבירות היא יותר נמוכה כי הדלק ידלוף החוצה ויתאדה ולצורך העיניין למעשה כל המנועים עובדים על עיקרון הפיצוץ הדלק נכנס אל תוך הצילינדר ומתפוצץ שם כתוצאה מהפיצוץ והתפשטות הגאזים הבוכנה נדחפת כלפי מטה וככה נוצרת תנועה במנוע לזה קוראים הפיכת אנרגיה כימית לאנרגיה מכאנית מכונאי טוב צריך לדעת גם הרבה חוקים פיזקאלים ולא רק לפרק ברגים 
|
|
עריכה אחרונה: ינואר 10, 2019, 19:49:20 PM על ידי בנצי (אלון )
|
|
-------------------------------
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1]
|
|
|
|