פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   המנועיה |
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: המנועיה (נקרא 88076 פעמים) |
הדפסה |
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
 |
|
|
לא יכול להתאפק וחייב לשתף אותכם על נוכלים שקוראים לעצמם מכונאים בקבוצת הווצאפ של המרינה באשדוד מישהו שאל אם יש מכונאי בקהל וכמו שכבר הכרתם עניתי לו ונתתי לו את הטלפון שלי הוא התקשר ותיאר לי את הבעיה כשהוא מכניס להילוך קדימה הכל בסדר כשהוא מכניס הילוך אחורה גם בסדר אבל כשהוא מעלה ממש טיפה את הטורים המנוע מתחיל להרעיש והגיר כאילו נכנס לניוטרל הוא גם אמר לי שזה קרה אחרי שהמכונאי החליף לו כבלים של הטרוטל כשהוא קרא למכונאי המכונאי בדק ואמר לו שיש בעיה בגיר וצריך להחליף את הגיר לא הבנתי בדיוק את מה שהוא הסביר לי אבל היה שם איזה משהו ביניהם ואת הגיר המכונאי היה אמור להחליף בחינם ו"במקרה" יש לו כזה גיר (לא סתם הדגשתי את המילה במקרה) המכונאי הזה שאת שמו אני לא אגיד כדי לא לפגוע בשמו ובפרנסתו הוא כבר בנה לעצמו שם של מכונאי לא אמין והוא מוכר בתחום הסירות אבל בגלל שאין מישהו אחר זאת ברירת המחדל שיש לבעלי הסירות  בכל אופן אמרתי לבחור שאני מוכן לבוא למרינה ולתת חוות דעת מקצועית שניה ולא דיברתי איתו בכלל על תמורה קבענו לשישי בבוקר שהוא יבוא לאסוף אותי מהבית הגענו למרינה והתחלתי בסדרת בדיקות כלליות לפני התנעה ולא מצאתי כלום כשאמרתי לו להתניע ולשלב רוורס עדיין כלום אבל איך שהוא רק נגע בגז המנוע נכנס לניוטרל עם רעש של חריקת גלגלי שיניים מה שמעיד על שילוב לא טוב בין השיניים בגיר כיבינו את המנוע והשלב הבא היה לפרק את כבל הטרוטל מהגיר ולשלב ידנית את ההילוך היה לי חשד די סביר שהכבל שהמכונאי הרכיב לו לא הורכב נכון הפירוק לקח לי 10 שניות התנענו את המנוע שילוב ידני לרוורס אמרתי לו תן גז ותראו איזה פלא הגיר תקין לחלוטין ההילוך לא קופץ והכל בסדר  אז למה כל האייקונים העצבניים? כי המכונאי רצה להחליף לו את הגיר בגלל שהוא כבר התקין לו כבל לא נכון או לא תקין ההרגשה שלי שהמכונאי רצה להשתיל לו עוד תקלה בגיר שהוא יתקין לו, ואת הגיר שהוא מפרק להכניס למנוע אחר שכנראה באמת יש לו תקלה בגיר וככה הוא מרוויח על הגיר פעמיים כנראה שהגיר הזה "הוזמן" ע"י לקוח אחר בסיכומו של יום הבחור יצא עצבני רצח אבל עם חיוך כששאל אותי מה מגיע לי אמרתי לו שייתן מה שבא לו כי לא דיברתי איתו בכלל על כסף בכל זאת הצלתי אותו מהחלפת גיר סתם וכנראה מעוד נזקים שהמכונאי הזה היה עושה לו כשהוא ראה את הגישה את דרך הבדיקה ואת התוצאות והכל מול העיניים הוא גם ביקש שאני אבוא לעשות את התיקון ולתקן עוד משהוא בהגה שגם שם המכונאי תקע לו מחיר בשמיים הוא היה כל כך מבסוט שיש עדיין אנשים שלא מחפשים לדפוק אנשים אחרים שהוא רוצה שמעכשיו רק אני יטפל לו בסירה וזה כנראה יקרה כי יש מצב שסוף סוף אולי מצאתי את השותף ואת הסירה הבאים שלי  סוף דבר היום הייתי במרינה וכיוונתי את הכבל מה אגיד לכם התקנה רשלנית שבגללה לא נכנס הרוורס כמו שצריך פירקתי את הבית טרוטל וכיוונתי משם את הכבל אחרי הכיוון השתוללנו קצת בתוך המרינה והגיר תקין לחלוטין קדימה רוורס ושוב קדימה ועצירת חירום עם הרוורס בקיצור הכל עובד כמו שצריך ולא להחליף גיר ולא נעליים וכשסיפרתי להם שאני מחפש לקנות סירה הם אמרו לי שאני לא צריך ומתי שאני רוצה אני יוצא איתם טוב גם זאת אפשרות מה שנקרא ששני הצדדים מרוויחים אז זהו עכשיו גם אפשר לומר שיש לי סירה אלון, טוב לשמוע שכולם מרוצים  והצלחת לפתור להם את הבעיה.
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
שלום אלון,
היום הגעתי לסירה לדיג עם תחזית טובה של שרגא.
לסירה יש מנוע חיצוני 50 כ"ס 4 פעימות של טוהטסו עם ידית דייגים.
והנה מסתבר שהמצבר מרוקן לגמרי, למרות שהוא בן שנה וחצי.
החלפתי מצבר, התאורה עובדת, המנוע מגיב, אולם לחצן הטרים שמוריד את המנוע למים לא מגיב כלל.
למנוע שני לחצני טרים אחד בגוף המנוע ואחד בידית הדייגים.
אני חושד שאחד מהם מקצר וזה מה שגמר את המצבר.
מה ניתן לעשות? איך ניתן לבדוק?
תודה.
ליתר ביטחון ניתקתי את המצבר כדי שהתקלה לא תחזור על עצמה עד שאמצא פיתרון.
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
שלום אלון,
היום הגעתי לסירה לדיג עם תחזית טובה של שרגא.
לסירה יש מנוע חיצוני 50 כ"ס 4 פעימות של טוהטסו עם ידית דייגים.
והנה מסתבר שהמצבר מרוקן לגמרי, למרות שהוא בן שנה וחצי.
החלפתי מצבר, התאורה עובדת, המנוע מגיב, אולם לחצן הטרים שמוריד את המנוע למים לא מגיב כלל.
למנוע שני לחצני טרים אחד בגוף המנוע ואחד בידית הדייגים.
אני חושד שאחד מהם מקצר וזה מה שגמר את המצבר.
מה ניתן לעשות? איך ניתן לבדוק?
תודה.
ליתר ביטחון ניתקתי את המצבר כדי שהתקלה לא תחזור על עצמה עד שאמצא פיתרון.
ראובן בוא נתחיל מזה שקצר זה הדבר האחרון שיכול להיות כי קצר זה התכה של חוטים ומתכון לשריפה הבעיה של הטרים גם לא קשורה לעניין וזה לדעתי צירוף מיקרים ועכשיו לפתרון הבעיה ואיך להתמקד באזור הבעייתי: 1 שלב ראשון לכבות את כל המתגים וכל הצרכני חשמל בסירה 2 לנתק את כל הפיוזים הקיימים בכל הסירה 3 להתחיל ולחבר פיוז פיוז ולראות באיזה פיוז נוצר ניצוץ חזק בזמן החיבור 4 לזהות לאיזו מערכת שייך הפיוז 5 לנתק שוב את הפיוז ולחבר את שאר הפיוזים ולהניח לסירה למשך שבוע 6 אם המצבר לא התרוקן אז הבעיה נמצאת באותו קו חשמל של הפיוז וצריך לראות מה ולמה הבעיה בקו עד כאן הבדיקה הפשוטה בלי שום כלי מיוחד שאפשר איתה לעלות על הבעיה אם יש לך רב מודד הבדיקה כמעט אותו דבר רק שעם הרב מודד תהיה לך תשובה מידית פשוט תמדוד בכל קו אם יש צריכת מתח חריגה תחושת בטן שלי שכנראה אחת המשאבות שיפוליים נתקעה ויכול מאוד להיות גם שכבר השתחררה בכל מקרה רצוי לשים מנתק מצבר שאתה תנתק בכל פעם שאתה עוזב את הסירה ואם יש משאבות שיפולים שרק הם יהיו מחוברים למצבר ישירות וכמובן אחרי פיוז הגנה מה שגם די מחזק את הניחוש שלי בעיקר אם יש לך מנתק למצבר בהצלחה  דרך אגב איזה לחצן טרים נדפק? במנוע או בידית? כי למרות שרשמתי שזה לא קשור במחשבה שניה אולי הלחצן נתפס והטרים עבד עד שנגמר המצבר דבר שקשה לי להאמין שיקרה כי אחרי שהרמת את המנוע לא היה מי שילחץ ויוריד את המנוע כדי שהלחצן יתפס וגם אם היה נתפס קשה לי להאמין שהיית מפספס את הרעש של הטרים אבל עדיין משאיר את זה כאופציה
|
|
עריכה אחרונה: ינואר 07, 2022, 21:43:22 PM על ידי (אלון)
|
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
תודה אלון על התשובה הארוכה והמפורטת.
1. אין לי משאבת שיפוליים, שכן זו חסקה עם חורי ניקוז המפנים את המים החוצה.
2. לכל הצרכנים (חוץ מהמנוע) יש שאלטר כיבוי והדלקה וכל השאלטרים היו מנותקים.
3. כשחיברתי את המצבר החדש כל הצרכנים עבדו טוב למעט הלחצנים של הטרים, גם המנוע הניע אולם לחיצה על לחצני הטרים לא גרמה לשום דבר אפילו לא קול.
אני חושד שבלחצן הגוף יש קורוזיה, האם יש דרך לעקוף את לחצן הגוף?
תודה.
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
תודה אלון על התשובה הארוכה והמפורטת.
1. אין לי משאבת שיפוליים, שכן זו חסקה עם חורי ניקוז המפנים את המים החוצה.
2. לכל הצרכנים (חוץ מהמנוע) יש שאלטר כיבוי והדלקה וכל השאלטרים היו מנותקים.
3. כשחיברתי את המצבר החדש כל הצרכנים עבדו טוב למעט הלחצנים של הטרים, גם המנוע הניע אולם לחיצה על לחצני הטרים לא גרמה לשום דבר אפילו לא קול.
אני חושד שבלחצן הגוף יש קורוזיה, האם יש דרך לעקוף את לחצן הגוף?
תודה.
ברור שניתן לעקוף אבל לא מומלץ למי שלא מבין בחשמל כי אם עושים טעות זה עלול להיות טעות מאוד יקרה יש מצב שגם אם רק תנתק את החוטים ותבודד אותם זה יספיק ואם אתה כל כך נעול על זה אז הכי פשוט יהיה להזמין חדש באינטרנט ולהחליף
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
מבדיקה שעשה מכונאי, הוא מסיק כי המנוע של הטרים מקולקל, מחיר כל הטרים כ 8000 ש"ח מחיר המנוע של הטרים כ 5000 ש"ח, צריך לחשוב מה עושים, מחירים אלו יקרים לי מידי.
|
|
|
|
פליפר
|
חבר פורום  
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 146
|
|
 |
|
|
שלום “revival” מבלי להתערב בנסיון ובידע של אלון, give_rose;קטונתי  קודם כל,כל הצרכנים היו אמורים להיות מנותקים ,ועם בורר ראשי,חסקה אמרת)….ומכיוון שלחסקה אין משאבת ביל”ג,המצבר לא היה פורק,אבל זה עצתי להבא…. מנסיון של לא מעט סירות (כולל חסקות) עכשיו לגבי הטרים,המחירים שלהם באמת הזויים בארץ,. תנסה להגיע לסירה באור יום,להפריד את הבוכנה מהמנוע החשמלי,ותראה אם מגיע זרם,והמנוע לא מגיב,אז כנראה שזה המנוע החשמלי,לפעמים יש גם בעיות בבוכנה עצמה מכיוון שאתה לא שומע שום רעש מכיוון הטרים,יכול להיות שיש אולי נתק חשמלי,חוט מנותק,שגרם לזליגה,פיוז בדרך למנוע מהמחבר וכדומה… אם אתה בטוח לגבי המנוע, החשמלי ,תנסה להוציא דגם של המנוע,ולהזמין מחו’ל,תתפלא איזה הבדל במחיר יהיה לך,אבל חשוב מאוד לוודא את הדגם הנכון,אתה לא חייב מקורי של טוהטסו בטרים יש הרבה מנועים חשמליים אפטר -מרקט זהים… ולבסוף,אמרת מנוע 50 כ”ס,לא אמורה לך להיות בעיה להרים ולהוריד ידני,פחות נוח,אבל אפשרי( רק ברוורס תהיה לך בעיה קלה) וגם אז במהירות נמוכה אין בעיה בצד של הבוכנה ההידראולית אמור להיות בורג עוקף ביי-פס ,שנותן לך את האופציה להרים/להוריד מנוע ללא טרין חשמלי,כשיש תקלת חשמל וכ”ו ואולי תעדיף להשאיר את זה ככה,או לפחות עד שתמצא מנוע חשמלי במחיר טוב בהצלחה
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
טרים טוהטסו 25 כ"ס תבדוק ויש מצב שזה מתאים גם ל-50 כ"ס רק שים לב שזה משומש ולא חדש https://www.ebay.com/itm/265490760241?hash=item3dd07b8231:g:P-sAAOSwY49hZ1wzמנוע חשמלי לטרים טוהטסו תבדוק לפי פארט נמבר ותראה אם זה מתאים https://www.ebay.com/itm/121464890196?hash=item1c47df2354:g:36kAAOSwIiNhNg6Iוהמחירים ממש רחוקים ממה שאמרת ותשמע למה שפליפר כתב  עוד אפשרות שיכולה להיות שהמנוע החשמלי כנראה נתפס מכל סיבה שהיא פעם הבאה כשתגיע לסירה תעשה ניסוי פשוט אחרי שתבדוק מה שפליפר הציע תנסה לתת כמה דפיקות עם פטיש ישירות על המנוע של הטרים תוך כדי לחיצה על המתג פעם תעשה כשהמתג לחוץ למטה ופעם למעלה תן מכות די חזקות אבל לא ברמה של לישבור את המנוע יכול מאוד להיות שהזעזוע ישחרר את המנוע במידה ועשית הכל ולא עזר אז תחליף במידה והמנוע כן התחיל לעבוד אז יש מה לעשות ותדבר איתי
|
|
עריכה אחרונה: ינואר 13, 2022, 07:14:19 AM על ידי (אלון)
|
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
ולבסוף,אמרת מנוע 50 כ”ס,לא אמורה לך להיות בעיה להרים ולהוריד ידני,פחות נוח,אבל אפשרי( רק ברוורס תהיה לך בעיה קלה) וגם אז במהירות נמוכה אין בעיה
אלי בסירה שהייתה לי היה לי מנוע מרינר 55 כ"ס ללא טרים חשמלי באמת לא נורא להרים את המנוע בידיים וראובן הוא אפילו קצת יותר חסון ממני אז לא צריכה להיות לו בעיה להרים את המנוע ידנית וכמו שאמרת רק ברוורס המנוע היה מזנק החוצה מהמים אבל במהירות נמוכה לא הייתה בעיה ברוורס
|
-------------------------------
|
|
|
ruviva
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 1269
|
|
המנוע כרגע במים, כך שאין אפשרות להגיע למנוע החשמלי ולפרק אותו.
סובבתי את הבורג של הביי פאס, וניסיתי להרים ידנית את המנוע, המנוע עלה לרבע דרך ומשהו עוצר אותו.
שמתי רברס, המנוע שוב התרומם לרבע דרך ולא רוצה לעלות יותר.
יש למישהו רעיון מה הסיבה שהביי פאס לא מנתק לגמרי את ההידראולי?
תודה
|
|
|
|
פליפר
|
חבר פורום  
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 146
|
|
היי ראובן הרבה אפשרויות אין 1) או שלא סובבת את הבורג מספיק,והבוכנה תפוסה הידראולית 2) או שהבוכנה תפוסה מכנית 3) או שהמנוע עצמו תפוס בציר לברקט בגלל חוסר גירוז לדעתי תהיה חייב להוציא סירה ולשלול דבר דבר
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
היי ראובן הרבה אפשרויות אין 1) או שלא סובבת את הבורג מספיק,והבוכנה תפוסה הידראולית 2) או שהבוכנה תפוסה מכנית 3) או שהמנוע עצמו תפוס בציר לברקט בגלל חוסר גירוז לדעתי תהיה חייב להוציא סירה ולשלול דבר דבר
ועל זה אומרים אין חכם כבעל נסיון 
|
-------------------------------
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
תעלומה מסקרנת.... ממתין לעדכונים!
|
|
|
|
shragam
|
הערוץ שלי מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
57
הודעות: 14232
|
|
טוב שיש את השרשור הזה כדי ללמוד ממנו דברים חדשים ופתרונות 
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
ראובן האם יש פתרון? נפתרה הבעיה או לא? ואם כן אז איך?
|
-------------------------------
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
|