פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   המנועיה |
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: המנועיה (נקרא 88283 פעמים) |
הדפסה |
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
בס"ד יש לי שאלה לא מזמן עשיתי טיפול ברכב, החלפת כל הפילטרים והחלפת שמן. אני לא כל כך סומך פה על מוסכים אבל אין לי ממש ברירה. בדקתי וראיתי שבאמת החליפו פילטר אוויר ופילטר שמן. אבל אין לי מושג איפה נמצא פילטר הדלק. הרכב יונדאי hb20, לא יודע אם הדגם קיים בארץ אבל מאמין שפילטר דלק יהיה ברוב הרכבים באותו מקום. עוד לא נסעתי ברכב מאז ההחלפה, רק מהמוסך הביתה. כשהגעתי הביתה, כשהמנוע עדיין חם, בדקתי שמן וגובה השמן היה הרבה מעל המקסימום המותר. השאלה, כמה זה רע למנוע לנסוע ככה? האם המנוע בסופו של דבר ישרוף את השמן העודף והאם התהליך הזה ילווה בהרס של האטמים או חלילה משהו יותר גרוע? אשמח לתשובה, ותודה מראש אלון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני אתחיל דווקא מהסוף גובה שמן הרבה מעל הקו ממש לא בריא למנוע וכמו שכבר ציינת זה עלול לפגוע באטמים השמן הזה לא ישרף כמו שלא נשרף גם כשיש פחות מזה ובכלל שמן לא צריך להשרף בכל מקרה בגלל זיהום אויר לגבי בדיקת מפלס גובה שמן את הבדיקה עושים במנוע דומם לפחות 5 דקות וכשהרכב עומד על משטח ישר ככל שניתן לגבי הפילטר דלק ברוב הרכבים היום הפילטר דלק נמצא ליד המיכל דלק מתחת לרכב או מתחת למושב האחורי אני לא מאמין שמוסך יצא עד כדי כך לר אמין ולא יחליף פילטר ואם אתה לא בוטח בו עד לרמה כזאת אז פשוט תחליף מוסך אני רק שאלה... במצב שכזה - שיש הרבה יותר שמן ממה שצריך. איך מוציאים את העודף שלא נצרך? חייבים להעלות אותו על ליפט ולפתוח את הפקק או שיש שיטה קלה יותר בשביל אנשים חסרי ניסיון כמוני  ברמה הביתית, כן, צריך לפתוח את בורג הניקוז. לא מחייב שצריך להרים את הרכב על ליפט למרות שאם יש מגן קרטר, וברוב הרכבים החדשים יש, אז צריך לפרק אותו לפני. לפרק מגן קרטר בלי להרים את הרכב כבר יותר מסובך. בגלל זה אני אעשה מה שקובע אמר ואחזור למוסך. ברמת המוסך, יש להם משאבה שיכולה לשאוב את השמן בלי לפתוח שום בורג. אלון, תודה על התשובה. אני אחפש את הפילטר כשהרכב יהיה על הליפט. Sent from my iPhone using Tapatalk לא בטוח שתמצא אותו כבר אמרתי שיכול להיות שהוא מתחת לכסא האחורי וגם אם הוא למטה לא תמיד הוא נראה לעין ולרוב יש עליו מגן פח לגבי המשאבה שהזכרת נכון שקיימת משאבה ששואבת שמן אבל הצינורית שלה יחסית עבה ואין מאיפה להחדיר אותה למנוע כדי לשאוב וכמו שאמר קובי זאת הבעיה של המוסך איך להוריד את גובה השמן יש מצב שהוא ינסה לשכנע אותך שזה בסדר אל תתפשר ותדרוש שהשמן יהיה בדיוק על הקו העליון שבמדיד השמן של המנוע לא פחות ובטח שגם לא יותר
|
-------------------------------
|
|
|
צור.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 12523
052-3770519
|
|
 |
|
|
יש לי שאלה לא מזמן עשיתי טיפול ברכב, החלפת כל הפילטרים והחלפת שמן. אני לא כל כך סומך פה על מוסכים אבל אין לי ממש ברירה. בדקתי וראיתי שבאמת החליפו פילטר אוויר ופילטר שמן. אבל אין לי מושג איפה נמצא פילטר הדלק. הרכב יונדאי hb20, לא יודע אם הדגם קיים בארץ אבל מאמין שפילטר דלק יהיה ברוב הרכבים באותו מקום. עוד לא נסעתי ברכב מאז ההחלפה, רק מהמוסך הביתה. כשהגעתי הביתה, כשהמנוע עדיין חם, בדקתי שמן וגובה השמן היה הרבה מעל המקסימום המותר. השאלה, כמה זה רע למנוע לנסוע ככה? האם המנוע בסופו של דבר ישרוף את השמן העודף והאם התהליך הזה ילווה בהרס של האטמים או חלילה משהו יותר גרוע? אשמח לתשובה, ותודה מראש אלון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני אתחיל דווקא מהסוף גובה שמן הרבה מעל הקו ממש לא בריא למנוע וכמו שכבר ציינת זה עלול לפגוע באטמים השמן הזה לא ישרף כמו שלא נשרף גם כשיש פחות מזה ובכלל שמן לא צריך להשרף בכל מקרה בגלל זיהום אויר לגבי בדיקת מפלס גובה שמן את הבדיקה עושים במנוע דומם לפחות 5 דקות וכשהרכב עומד על משטח ישר ככל שניתן לגבי הפילטר דלק ברוב הרכבים היום הפילטר דלק נמצא ליד המיכל דלק מתחת לרכב או מתחת למושב האחורי אני לא מאמין שמוסך יצא עד כדי כך לר אמין ולא יחליף פילטר ואם אתה לא בוטח בו עד לרמה כזאת אז פשוט תחליף מוסך דבר נוסף לגבי פילטר דלק יש היום הרבע רכבים שפלטר דלק מחליפים כל שלושה או ארבע טיפולים כנ''ל לגבי פלגים יש היום חבאות שמשתמשות בפלגים שהצורך בהחלפה שלהם הוא כל טיפול שלישי לכן צריך לבדוק מה היצרן אומר לגבי החלפת פלטר דלק ופלגים
|
|
|
|
צור.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 12523
052-3770519
|
|
מבדיקה שעשיתי ברשת כמעת אין פרטים על יונדאי hb29 מסתבר שזה דגם שמיוצר לברזיל בכל מקרה לפי מה שראיתי בחלק גדול מדגמי היונדאי פילטר הדלק נמצא בתוך מיכל הדלק יחד עם המצוף מתחת לכסא האחורי
|
|
|
|
|
תודה צור ואלון. ביקשתי שיחליפו לפי מה שממליצים בהוראות היצרן. האמת שהיצרן ביקש גם להחליף פילטר מזגן אבל על זה ויתרתי. עד לא מזמן הרכב היה באחריות אז את כל הטיפולים עשיתי בסוכנות. המחירים שם יקרים, לכן עברתי למוסך של הביטוח. פה בברזיל כמעט כל תחנת דלק נותנת שירות החלפת שמן במקום. בארץ לא נתקלתי בזה אף פעם אבל כאן בתחנות דלק יש להם משאבה מיוחדת לשאיבת השמן. צינורית דקה שמגיעה עד מעמקי הקרטר ושואבת את השמן. הם מחליפים שמן בלי לפתוח אפילו בורג אחד. אני אישית לא אוהב את הרעיון כי אני לא יודע אם הם באמת שואבים את כל השמן וגם במידה ויש שבבי מתכת בתחתית הקרטר, המשאבה לא שואבת אותם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
|
|
אלון, ברשותך עוד שאלה. הרכב חזר אחרי הטיפול ואורות הנסיעה לא פועלים. לא יודע אם יש קשר או שהאורות לא פעלו עוד לפני. בדקתי את כל הפיוזים ואת המנורות, כלום לא שרוף. יש רק אורות גבוהים ואורות חניה, אין אורות נסיעה. יכול להיות שהבעיה היא בריליי? אם לא, אז אין לי מושג מה עוד יכול להיות. לגבי השמן, חזרתי למוסך וביקשתי שיורידו שמן. הם לא אהבו את זה וניסו לשכנע אותי שהם שמו את הכמות שהיצרן אמר. כמובן שלא ויתרתי עד שהורידו. הם ניסו להשתמש במשאבה אבל, כמו שאמרת, הצינורית היתה עבה מידי והם לא הצליחו. לאחר כל ניסיון המכונאי ניסה לשכנע אותי שהוא הוציא קצת שמן. בסוף, אחרי שהתעקשתי, הוא הרים את הרכב והוציא שמן מפתח הניקוז. המשאבות בתחנות הדלק כאן שונות מהמשאבה שהייתה לו. בתחנות דלק משתמשים במשאבה חשמלית עם צינורית הרבה יותר דקה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
אלון, ברשותך עוד שאלה. הרכב חזר אחרי הטיפול ואורות הנסיעה לא פועלים. לא יודע אם יש קשר או שהאורות לא פעלו עוד לפני. בדקתי את כל הפיוזים ואת המנורות, כלום לא שרוף. יש רק אורות גבוהים ואורות חניה, אין אורות נסיעה. יכול להיות שהבעיה היא בריליי? אם לא, אז אין לי מושג מה עוד יכול להיות. לגבי השמן, חזרתי למוסך וביקשתי שיורידו שמן. הם לא אהבו את זה וניסו לשכנע אותי שהם שמו את הכמות שהיצרן אמר. כמובן שלא ויתרתי עד שהורידו. הם ניסו להשתמש במשאבה אבל, כמו שאמרת, הצינורית היתה עבה מידי והם לא הצליחו. לאחר כל ניסיון המכונאי ניסה לשכנע אותי שהוא הוציא קצת שמן. בסוף, אחרי שהתעקשתי, הוא הרים את הרכב והוציא שמן מפתח הניקוז. המשאבות בתחנות הדלק כאן שונות מהמשאבה שהייתה לו. בתחנות דלק משתמשים במשאבה חשמלית עם צינורית הרבה יותר דקה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
עבדתי כמכונאי 25 שנה(היום נהג משאית מנוף)וראיתי די הרבה סוגים של משאבות הצינורית הכי דקה הייתה לשאיבת שמן גיר אוטומטי אבל גם היא לא מספיק דקה כדי להיכנס למנוע דרך המדיד ואם הייתה צינורית כזאת היא כבר לא הייתה שואבת כלום בגלל הצמיגות של שמן המנוע לפחות התעקשת וקיבלת מה שרצית ומה שהיה נכון לעשות!!! לגבי התאורה אין שום קשר בין הטיפול לזה וכן יש מצב שאולי זה הריליי אבל משום מה תחושת הבטן שלי הולכת לכיוון המתג עצמו אם אתה מבין בחשמל תנסה להכניס מתח עם חוט מהמצבר לנקודה בריליי שהולכת לפנסים אם דולק אז זה כנראנ הריליי או המתג אם לא דולק אז יש נתק בקו עד הפנסים בכל מקרה עדיף שתיגש לחשמלאי כדי שלא תעשה קצרים ונזקים אחרים
|
-------------------------------
|
|
|
|
תודה אלון האמת, שאני מבין לא מעט באלקטרוניקה. אבל בשביל 30 ריאל שיעלה לי ריליי, אם זו באמת הבעיה, אני כבר אלך למוסך של החברה. עד שאני אמצא את הריליי הנכון ועד שאמצא איזה פין הולך למנורה, כבר עדיף פשוט ללכת למוסך. לגבי המשאבה, חותם לך בוודאות, חמי כל הזמן מחליף ככה שמן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
|
|
|
|
Kobiarava
|
מנהל פורום חבר פורום    
מנותקגיל:
45
הודעות: 5786
|
|
אני גם מכיר את השיטה הזו להחלפת שמן, בארץ זה מקובל אצל חלק מחברות הליסינג/השכרה, הם באים לעשות טיפול אצל הלקוח ומסיימים ב-15 דקות- מחממים את הרכב טוב, מרוקנים את השמן במשאבה חשמלית עם צינורית זעירה דרך המוביל של מדיד השמן וממלאים שמן חדש, לפעמים גם בלי להחליף פילטר. כל אחד צריך לקחת את זה בחשבון כשקונים רכב יוצא ליסינג, כביכול "מטופל כמו שעון", אבל שעון קוקיה..... 
|
|
|
|
צור.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 12523
052-3770519
|
|
אני גם מכיר את השיטה הזו להחלפת שמן, בארץ זה מקובל אצל חלק מחברות הליסינג/השכרה, הם באים לעשות טיפול אצל הלקוח ומסיימים ב-15 דקות- מחממים את הרכב טוב, מרוקנים את השמן במשאבה חשמלית עם צינורית זעירה דרך המוביל של מדיד השמן וממלאים שמן חדש, לפעמים גם בלי להחליף פילטר. כל אחד צריך לקחת את זה בחשבון כשקונים רכב יוצא ליסינג, כביכול "מטופל כמו שעון", אבל שעון קוקיה.....  ולכן אצלי כלל ברזל לא משנה איפה היה הרכב באיזה מוסך טופל ומתי הטה הטיפול האחרון כאשר אני קונה רכב הדבר הראשון שאני עושה אחרי ביטוח זה להכניס אותו למוסך לטיפול החלפת שמנים , פילטרים , פלגים , בדיקת בלמים ואם יש רצועת טיימינג אז גם החלפה שלה בקיצור מישר קו ויש שקט ל 15000 ק''מ הבאים
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
תודה אלון האמת, שאני מבין לא מעט באלקטרוניקה. אבל בשביל 30 ריאל שיעלה לי ריליי, אם זו באמת הבעיה, אני כבר אלך למוסך של החברה. עד שאני אמצא את הריליי הנכון ועד שאמצא איזה פין הולך למנורה, כבר עדיף פשוט ללכת למוסך. לגבי המשאבה, חותם לך בוודאות, חמי כל הזמן מחליף ככה שמן.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שיטה מאוד מקולקלת ולא מומלצת במהלך העבודה המנוע מייצר שבבים ובוצה לרוב הם מתערבבים ביחד ויושבים בתחתית הקרטר בשאיבה אף פעם לא מצליחים להגיע לשבבים ולבוצה וכך יוצא מצב שהם מתרבים מטיפול לטיפול בורג הריקון של אגן השמן מצוייד במגנט כדי לתפוס את השבבים האלה אבל כששואבים את השמן אף פעם לא מגיעים אל השבבים שתפוסים במגנט וככה לאט לאט נוצרים עוד ועוד שבבים שמרחפים בשמן כי המגנט קטן ולא יכול לתפוס את כל השבבים חלק מהשבבים נכנסים לפילטר וסותמים אותו וכך נוצר מעגל קסמים של שבבים שמייצרים שבבים שסותמים את הפילטר וכתוצאה מפילטר חליפי ללא שסתום עוקף לחץ השמן יורד ומתחילה שחיקה מוגברת שכמובן סותמת את כל מערכת השימון והנזקים הולכים וגדלים ומצתברים עד להרס מוחלט של המנוע הזכרתי פה את הפילטר שמן החליפי אל תתפשרו ותקנו רק את המקורי למרות שהוא יקר בכמה עשרות שקלים בודדים הפילטר המקורי מצוייד בשסתום עוקף והוא בנוי במיוחד למנוע של הרכב אחרי בדיקות מאוד קפדניות של יצרן הרכב תפקידו של השסתום למעשה לעקוף את הפילטר ולאפשר לחץ שמן תקין במקרה שהפילטר ניסתם בפילטרים חליפיים לא תמיד יש את השסתום ואם כבר יש לא תמיד הוא מכוון ללחץ הנכון שבו הוא אמור להיפתח וכך נוצר מצב שהוא נפתח מוקדם מידי ולא מתאפשר סינון של השמן או מאוחר מידי והמנוע עובד בלחץ שמן נמוך ממה שהוא צריך היום בעידן הטכנולוגי המנועים מאוד מדוייקים ועובדים עם שמנים מאוד דלילים כדי שיוכלו לעבור בקלות במעברים הקטנים כך שכל סתימה קטנה היא קריטית וכל שימון לא טוב הוא קריטי וכל שמן שהיצרן לא המליץ עליו הוא קריטי היום שיטת החפיף פוגעת מיד במנועים יש להקפיד על פילטרים ושמנים איכותיים ואם אתם לא סומכים על המוסכים אל תתביישו ותביאו איתכם את הפילטרים והשמנים ואפילו תסמנו אותם כדי שהם יותקנו אצלכם ברכב ולא ברכב אחר שיטת השאיבה טובה אולי למנועים ימיים ששם אין אפשרות לרוקן את השמן כשהסירה במים ובכל זאת אני ממליץ לפחות פעם ב-2 טיפולים (טיפול כן טיפול לא) לרוקן שמן מהפקק ריקון ולא בשאיבה וזאת בגלל מה שכתבתי למעלה יפתח פתחת פה דיון שעל פניו נראה סתמי או לא כזה חשוב אבל זה אחד הדיונים הכי פוריים וחשובים שהיו פה על מערכת השימון שזאת לדעתי אחת המערכות הכי חשובות במנוע שימון לא טוב במנוע מביא תמיד לאותה תוצאה והיא הרס טוטאלי ומהיר מאוד למנוע עד כדי צורך בזריקת המנוע לפח והתקנת מנוע אחר לא משנה למה. אבל ברגע שנדלקת מנורת לחץ שמן יש לכבות מיד אבל ממש מיד את המנוע מנוע שעובד ללא לחץ שמן סופו להיהרס הרס מוחלט וטוטאלי תוך 15-30 שניותיש תוספים מיוחדים שיכולים להאריך את פרק הזמן הזה גם לחצי שעה אבל מנוע חייב את השמן בשביל השימון אבל גם בשביל קירור ועוד כמה פעולות
|
|
עריכה אחרונה: פברואר 29, 2020, 23:40:12 PM על ידי (אלון)
|
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
אני גם מכיר את השיטה הזו להחלפת שמן, בארץ זה מקובל אצל חלק מחברות הליסינג/השכרה, הם באים לעשות טיפול אצל הלקוח ומסיימים ב-15 דקות- מחממים את הרכב טוב, מרוקנים את השמן במשאבה חשמלית עם צינורית זעירה דרך המוביל של מדיד השמן וממלאים שמן חדש, לפעמים גם בלי להחליף פילטר. כל אחד צריך לקחת את זה בחשבון כשקונים רכב יוצא ליסינג, כביכול "מטופל כמו שעון", אבל שעון קוקיה.....  ולכן אצלי כלל ברזל לא משנה איפה היה הרכב באיזה מוסך טופל ומתי הטה הטיפול האחרון כאשר אני קונה רכב הדבר הראשון שאני עושה אחרי ביטוח זה להכניס אותו למוסך לטיפול החלפת שמנים , פילטרים , פלגים , בדיקת בלמים ואם יש רצועת טיימינג אז גם החלפה שלה בקיצור מישר קו ויש שקט ל 15000 ק''מ הבאים צור בעיקרון זה נכון מה שאתה עושה וגם אני פועל ככה אבללללללללל לעיתים רחוקות עד רחוקות מאוד אתה נופל על רכב עם תיעוד טיפולים מלא מהיום הראשון שלו כולל חשבוניות קבלות ופירוט מדוייק של מה נעשה ברכב כל טיפול לפני שנה קניתי טויוטה ראב 4 שנת 2011 עם 56.000 ק"מ חוץ מהשנתון האוטו ממש חדש!!! האוטו היה יד שניה ועם כל התיעוד טיפולים שלו לא חסכו ברכב כלום ועשו בו טיפולים כמו שעון ובדיוק מוחלט לפי הוראות היצרן כלומר גם אם הרכב עשה רק 6000 ק"מ בשנה הוא עבר טיפול כאילו עשה 15.000 במצבים כאלה מיותר לגמרי לעשות יישור קו וזה ממש לזרוק כסף סתם לפח
|
-------------------------------
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
אני גם מכיר את השיטה הזו להחלפת שמן, בארץ זה מקובל אצל חלק מחברות הליסינג/השכרה, הם באים לעשות טיפול אצל הלקוח ומסיימים ב-15 דקות- מחממים את הרכב טוב, מרוקנים את השמן במשאבה חשמלית עם צינורית זעירה דרך המוביל של מדיד השמן וממלאים שמן חדש, לפעמים גם בלי להחליף פילטר. כל אחד צריך לקחת את זה בחשבון כשקונים רכב יוצא ליסינג, כביכול "מטופל כמו שעון", אבל שעון קוקיה.....  שיטה שכבר הרחבתי לגביה למעלה ברכבים ליסינג, השכרה, או חברה לשעבר, באמת מומלץ ליישר קו כמו שצור אמר
|
-------------------------------
|
|
|
צור.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 12523
052-3770519
|
|
 |
|
|
אני גם מכיר את השיטה הזו להחלפת שמן, בארץ זה מקובל אצל חלק מחברות הליסינג/השכרה, הם באים לעשות טיפול אצל הלקוח ומסיימים ב-15 דקות- מחממים את הרכב טוב, מרוקנים את השמן במשאבה חשמלית עם צינורית זעירה דרך המוביל של מדיד השמן וממלאים שמן חדש, לפעמים גם בלי להחליף פילטר. כל אחד צריך לקחת את זה בחשבון כשקונים רכב יוצא ליסינג, כביכול "מטופל כמו שעון", אבל שעון קוקיה.....  ולכן אצלי כלל ברזל לא משנה איפה היה הרכב באיזה מוסך טופל ומתי הטה הטיפול האחרון כאשר אני קונה רכב הדבר הראשון שאני עושה אחרי ביטוח זה להכניס אותו למוסך לטיפול החלפת שמנים , פילטרים , פלגים , בדיקת בלמים ואם יש רצועת טיימינג אז גם החלפה שלה בקיצור מישר קו ויש שקט ל 15000 ק''מ הבאים צור בעיקרון זה נכון מה שאתה עושה וגם אני פועל ככה אבללללללללל לעיתים רחוקות עד רחוקות מאוד אתה נופל על רכב עם תיעוד טיפולים מלא מהיום הראשון שלו כולל חשבוניות קבלות ופירוט מדוייק של מה נעשה ברכב כל טיפול לפני שנה קניתי טויוטה ראב 4 שנת 2011 עם 56.000 ק"מ חוץ מהשנתון האוטו ממש חדש!!! האוטו היה יד שניה ועם כל התיעוד טיפולים שלו לא חסכו ברכב כלום ועשו בו טיפולים כמו שעון ובדיוק מוחלט לפי הוראות היצרן כלומר גם אם הרכב עשה רק 6000 ק"מ בשנה הוא עבר טיפול כאילו עשה 15.000 במצבים כאלה מיותר לגמרי לעשות יישור קו וזה ממש לזרוק כסף סתם לפח מסכים אם מה שכתבת רק שהיום למצא רכב שהוא גם פרטי ולא השכרה או ליסינג ושגם יהיה לו תיעוד של כל טיפול זה נדיר ולכן אני מעדיף להשקיע את הכסף וללכת על בטוח
|
|
|
|
(אלון)
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 4207
|
|
 |
|
|
אני גם מכיר את השיטה הזו להחלפת שמן, בארץ זה מקובל אצל חלק מחברות הליסינג/השכרה, הם באים לעשות טיפול אצל הלקוח ומסיימים ב-15 דקות- מחממים את הרכב טוב, מרוקנים את השמן במשאבה חשמלית עם צינורית זעירה דרך המוביל של מדיד השמן וממלאים שמן חדש, לפעמים גם בלי להחליף פילטר. כל אחד צריך לקחת את זה בחשבון כשקונים רכב יוצא ליסינג, כביכול "מטופל כמו שעון", אבל שעון קוקיה.....  ולכן אצלי כלל ברזל לא משנה איפה היה הרכב באיזה מוסך טופל ומתי הטה הטיפול האחרון כאשר אני קונה רכב הדבר הראשון שאני עושה אחרי ביטוח זה להכניס אותו למוסך לטיפול החלפת שמנים , פילטרים , פלגים , בדיקת בלמים ואם יש רצועת טיימינג אז גם החלפה שלה בקיצור מישר קו ויש שקט ל 15000 ק''מ הבאים צור בעיקרון זה נכון מה שאתה עושה וגם אני פועל ככה אבללללללללל לעיתים רחוקות עד רחוקות מאוד אתה נופל על רכב עם תיעוד טיפולים מלא מהיום הראשון שלו כולל חשבוניות קבלות ופירוט מדוייק של מה נעשה ברכב כל טיפול לפני שנה קניתי טויוטה ראב 4 שנת 2011 עם 56.000 ק"מ חוץ מהשנתון האוטו ממש חדש!!! האוטו היה יד שניה ועם כל התיעוד טיפולים שלו לא חסכו ברכב כלום ועשו בו טיפולים כמו שעון ובדיוק מוחלט לפי הוראות היצרן כלומר גם אם הרכב עשה רק 6000 ק"מ בשנה הוא עבר טיפול כאילו עשה 15.000 במצבים כאלה מיותר לגמרי לעשות יישור קו וזה ממש לזרוק כסף סתם לפח מסכים אם מה שכתבת רק שהיום למצא רכב שהוא גם פרטי ולא השכרה או ליסינג ושגם יהיה לו תיעוד של כל טיפול זה נדיר ולכן אני מעדיף להשקיע את הכסף וללכת על בטוח צור יש גם את עניין הכדאיות עכשיו לדוגמא אני מחפש רכב זול עד זול מאוד לבן שלי שהוציא רשיון רכב שיוכל להשתפשף עליו לדפוק אותו ואפילו להרוס אותו (זה כבר תלוי בו) רכב עד 5000 שקל במקרים כאלה עדיף לתשאל את בעל הרכב ולהאמין לו אין טעם לעשות טיימינג וטיפול בעלות של 2000 שקל לרכב שעולה 4000 שקל וזה רק כדי ליישר קו זה נכון יותר לרכבים שמחירם הוא מ-10.000 ומעלה מה שכן היה רצוי שיהיה לך חבר מכונאי שיבוא איתך לראות את האוטו לפני הקניה עד היום עזרתי לכמה אנשים בבדיקת הרכב לפני הקניה וראיתי המון רמאויות
|
-------------------------------
|
|
|
צור.
|
חבר פורום
מנותקגיל:
55
הודעות: 12523
052-3770519
|
|
 |
|
|
אני גם מכיר את השיטה הזו להחלפת שמן, בארץ זה מקובל אצל חלק מחברות הליסינג/השכרה, הם באים לעשות טיפול אצל הלקוח ומסיימים ב-15 דקות- מחממים את הרכב טוב, מרוקנים את השמן במשאבה חשמלית עם צינורית זעירה דרך המוביל של מדיד השמן וממלאים שמן חדש, לפעמים גם בלי להחליף פילטר. כל אחד צריך לקחת את זה בחשבון כשקונים רכב יוצא ליסינג, כביכול "מטופל כמו שעון", אבל שעון קוקיה.....  ולכן אצלי כלל ברזל לא משנה איפה היה הרכב באיזה מוסך טופל ומתי הטה הטיפול האחרון כאשר אני קונה רכב הדבר הראשון שאני עושה אחרי ביטוח זה להכניס אותו למוסך לטיפול החלפת שמנים , פילטרים , פלגים , בדיקת בלמים ואם יש רצועת טיימינג אז גם החלפה שלה בקיצור מישר קו ויש שקט ל 15000 ק''מ הבאים צור בעיקרון זה נכון מה שאתה עושה וגם אני פועל ככה אבללללללללל לעיתים רחוקות עד רחוקות מאוד אתה נופל על רכב עם תיעוד טיפולים מלא מהיום הראשון שלו כולל חשבוניות קבלות ופירוט מדוייק של מה נעשה ברכב כל טיפול לפני שנה קניתי טויוטה ראב 4 שנת 2011 עם 56.000 ק"מ חוץ מהשנתון האוטו ממש חדש!!! האוטו היה יד שניה ועם כל התיעוד טיפולים שלו לא חסכו ברכב כלום ועשו בו טיפולים כמו שעון ובדיוק מוחלט לפי הוראות היצרן כלומר גם אם הרכב עשה רק 6000 ק"מ בשנה הוא עבר טיפול כאילו עשה 15.000 במצבים כאלה מיותר לגמרי לעשות יישור קו וזה ממש לזרוק כסף סתם לפח מסכים אם מה שכתבת רק שהיום למצא רכב שהוא גם פרטי ולא השכרה או ליסינג ושגם יהיה לו תיעוד של כל טיפול זה נדיר ולכן אני מעדיף להשקיע את הכסף וללכת על בטוח צור יש גם את עניין הכדאיות עכשיו לדוגמא אני מחפש רכב זול עד זול מאוד לבן שלי שהוציא רשיון רכב שיוכל להשתפשף עליו לדפוק אותו ואפילו להרוס אותו (זה כבר תלוי בו) רכב עד 5000 שקל במקרים כאלה עדיף לתשאל את בעל הרכב ולהאמין לו אין טעם לעשות טיימינג וטיפול בעלות של 2000 שקל לרכב שעולה 4000 שקל וזה רק כדי ליישר קו זה נכון יותר לרכבים שמחירם הוא מ-10.000 ומעלה מה שכן היה רצוי שיהיה לך חבר מכונאי שיבוא איתך לראות את האוטו לפני הקניה עד היום עזרתי לכמה אנשים בבדיקת הרכב לפני הקניה וראיתי המון רמאויות בזה אני מסכים איתך ב100%
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
|