בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
| | |-+  עונת המלכות בפתח- הציוד והריג שלכם לבולוס עומק ומדוע? (נוסף סרטון)
עמודים: [1] למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: עונת המלכות בפתח- הציוד והריג שלכם לבולוס עומק ומדוע? (נוסף סרטון)  (נקרא 3894 פעמים) הדפסה
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

עונת ה"מלכות" בפתח....
השנה קצת באיחור כפי שהעונה כולה מתאחרת השנה-
אם כי ראינו שכבר חודש נתפסות פרידות גדולות, גם בבולוס...
כידוע, לצד המלכות נתפסים גם לוקוסים יפים וטרחונים יפים..
אני מאמין כי בירח המלא הקרוב תתחיל החגיגה...

אכן הן נתפסות גם בג'יגלייט ובמדאי-ג'יג,
אך לצורך הדיון הזה אני מדבר על בולוס (דיג פתיונות), בין ליילי ובין ביום...

בעבר נהגתי להשתמש בחוטי ניילון בלבד,
אך בעקבות המלצתו של חברי שלומי אבוקדו, שאומצה ויושמה ע"י צוות אשר-3,
עברתי למערך של חוט בד עם שוק-לידר מנילון.

לטובת מי שלא מכיר אז כמה מילים על סגנון הדייג:
עומקים של 30-60מ' (ולעיתים יותר), כעקרון בולוס ליילי אך יש תפיסות יפות גם ביום,
פתיונות: גמברי, קלמרי וחתיכות דג...
מתבצע בדריפט...
השיטה המועדפת: מרגע שהעופרת מגיעה לקרקעית, לא מזיז וממתין לתקיפה...

הציוד-
*מקל: שימנו טרוולה משקלי ג'יג 120גר' (דגש על מקל קל, חזק ודי גמיש)- תודה שלומי על ההמלצה קריצה
*מכונה: שימנו סטרדיק 5000 או טווינ-פאוור 8000PG

הריג שלי:
*חוט בד  40ליב'
*חוט ניילון/שוק-לידר 0.60 (40ליב')
*חוט לקרסים ("בניות" בשפה הצפונית): 0.50 (30ליב') באורך כ:30ס"מ
*אני נוהג לשים 4-5 קרסים, 5-10 ס"מ בין קרס לבין הקשר של הקרס שמתחתיה.
*קרסים: 0/2, 0/3, 0/4, גם סירקל וגם שאינן סירקל, גם אלומיניום (קרסי שאראק) 12-11
  שתי הקרסים התחתונות תהיינה סירקל מאחר שהן פחות נוטות להתפס בסלעים,
  שתי הקרסים העליונות תהיינה לפי החשק-מבין מה שציינתי.
*עופרת: כ-150גר', תלוי בעצמת הזרם והדריפט... - אם אלו חזקים אז מוסיף עד 200גר'.


שיקולים:
*חוט בד מאפשר  להכניס למכונה כמות גדולה יותר של חוט,
  בדריפט  חזק זה מאפשר לך להרוויח עוד זמן במים.
 בנוסף, פחות חיכוך של החוט עם המים, מעביר את התחושה טוב יותר לטעמי..
*עובי החוט המוביל נגזר מעובי החוט לקרסים. אני חסיד של "מינימום עובי" אבל-
  לעיתים התקיפה של הפתיון ע"י מלכה גדולה ועצבנית מגיעה בעצמה אדירה,
  שנה שעברה עדיין השתמשתי ב"בניות" של 0.40 שתפשתי עליהן גם מלכות
  במשקל 5ק"ג, אך בעקבות "מכה-פצצה" שגרמה באחת לקריעת ה"בניה"-
  עברתי לבניות של 0.50 (30ליב') איכותי, מה שיתמודד לדעתי היטב עם כל פארידה ולוקוס.
*ככלל בבולוס, אני מקפיד שעובי החוט הראשי יהיה עבה מעובי ה"הבנייה"-
  השיקול הוא שכאשר קרס נתפסת בסלע
  אז במצב כזה רוב הסיכויים שתיקרע ה"בניה" בלבד והריג יישאר שלם.

לפי הידוע לי יש מי שמעדיף ציוד אחר, חוטים בעובי אחר, ריג אחר...
מה הציוד המועדף עליכם לבולוס עומק- ומדוע?
מה הריג המועדף עליכם לבולוס עומק- ומה השיקולים שלכם? גילגול עיניים
עריכה אחרונה: אוגוסט 06, 2011, 15:06:27 PM על ידי rafi
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

קצת תמונות משנה שעברה בשביל התאבון...  מוצאי לשון
העליונה עם מוטי-נרוסטה,
מתחתיה ביציאה עם שרון...
עריכה אחרונה: יולי 27, 2011, 03:34:29 AM על ידי rafi
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

ועוד תמונות בשביל הנוסטלגיה - מבילויים עם צוות אשר-2,


-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
LiatH
חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: 59

הודעות: 498

אלה תמונות בשביל הנוסטלגיה או בשביל התאבון?  גיחוך
 IP: [ מחובר ]
lirany
HOBIE ADVENTURE ISLAND 2010 + P&H Cetus 178 MV + BISCUIT 65-Liquidlogic WW
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 45

הודעות: 910

רפי תודה רבה על ההשקעה
מידע מעולה והתמונות  מתבייש

שאלה:מה השוני בין בולוס רגיל לבולוס דריפט?
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

אלה תמונות בשביל הנוסטלגיה או בשביל התאבון?  גיחוך

בשביל שניהם... מוצאי לשון


שאלה:מה השוני בין בולוס רגיל לבולוס דריפט?

ההגדרות בהן השתמשת לא ממש מדויקות לירן,
בולוס זה ביטוי "צפוני" לדייג פתיונות מסירה, ביטוי שברבות ימי הפורומים השתרש.

בולוס נעשה בשתי שיטות: על עוגן או על דריפט,
על עוגן אתה עומד במקום.
דריפט משמע ללא עוגן שאז הסירה (כך גם קיאק) נסחפת עם הרוח או הזרם או שניהם.
יש מצב של "דריפט אפס"- משמע אין רוח וזרם ואתה בקושי נסחף,
יש "דריפט טוב" - הגררות איטית על פני המים כשהרוח לא חזקה.
יש "דריפט חזק"- רוח חזקה ש"מטיסה" אותך וזה ממש לא כייפ ולא נוח-
יש להביא בחשבון שבדריפט משחררים כל הזמן חוט, לרוב אתה על ריף בקרקעית-
מגדיל סיכויי ההיתפסות בסלע וגם החוט בשפולה אוזל וצריך לאסוף אותו...

הכל כמובן ביטויים שהמצאנו הדייגים, דריפט מגיע מלשון "דריפטינג" באנגלית...
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
סקווידוויד

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 7274

אצלינו החרטאים  חלק עובדים בדריפט עם המשקולת והפתיונות כמטר מעל הקרקעית.
חלק בדריפט קלאסי כמו שתיארת עם המשקולת על הקרקע ואז יש יתרון משמעותי לרולר שוכב.

אם הרוח עולה פותחים עוגן צף או עוגן קרקע ודגים בנחת.
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

לגבי הבניה או התלאי כמו שקוראים לזה רצוי שיהיה בסביבות 50 ס"מ
התנועה שלו במים יותר מגרה את הפרידה לתקוף
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

לגבי הבניה או התלאי כמו שקוראים לזה רצוי שיהיה בסביבות 50 ס"מ
התנועה שלו במים יותר מגרה את הפרידה לתקוף

בנושא הזה של אורך הבניה מאמון יסכים איתך קריצה

השאלות הן שתים:
*הראשונה- למה אתה סבור שהאורך קובע? למה חוט ארוך יותר יגרה פרידה לתקוף?
 לא שאני חולק על זה- בפירוש מענין אותי לשמוע את התזה.
*השניה- האם תשובתך תהיה אותו דבר כשהדייג הוא בדריפט וכשהקרסים מרוחקות מהסירה
  כ:100מ' והחוט המוביל נמצא בשיפוע אז כנראה רוב הקרסים יורדות לקרקעית או סמוך מעל הקרקעית-
  והמשמעות היא דווקא שאם הבניה/התלאי ארוך/ארוכה אז קווקא הפתיון ירד לקרקעית ואם יותר
  קצר/ה אז הפתיון יהיה כמה ס"מ מעל הקרקעית...
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

לגבי הבניה או התלאי כמו שקוראים לזה רצוי שיהיה בסביבות 50 ס"מ
התנועה שלו במים יותר מגרה את הפרידה לתקוף

בנושא הזה של אורך הבניה מאמון יסכים איתך קריצה

השאלות הן שתים:
*הראשונה- למה אתה סבור שהאורך קובע? למה חוט ארוך יותר יגרה פרידה לתקוף?
 לא שאני חולק על זה- בפירוש מענין אותי לשמוע את התזה.
*השניה- האם תשובתך תהיה אותו דבר כשהדייג הוא בדריפט וכשהקרסים מרוחקות מהסירה
  כ:100מ' והחוט המוביל נמצא בשיפוע אז כנראה רוב הקרסים יורדות לקרקעית או סמוך מעל הקרקעית-
  והמשמעות היא דווקא שאם הבניה/התלאי ארוך/ארוכה אז קווקא הפתיון ירד לקרקעית ואם יותר
  קצר/ה אז הפתיון יהיה כמה ס"מ מעל הקרקעית...

התשובה שלי שוב תהיה זהה והנה ההסבר

פרידות אוכלות לרוב קונכיות מהקרקעית או מסלעים(תפתח בטן שלהם ותראה מה יש שם)
הם לא יסרבו כמובן לקלמרי עסיסי חינם וללא מאמץ גיחוך
כשהתלאי (בניה) ארוך זה נותן כמה דברים
א  זה מרחיק את הפתיון מהעופרת וגורם לפחות חששות אצל הדג לאכול
ב  במים תמיד יש זרמים שגורמים לפתיון לזוז
ככל שהתלאי ארוך יותר ככה התנועה שלו במים גדולה יותר מה שיגרום לדג לתקוף את הפתיון וזה בדוק!!!
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
הנצרתי מס 1

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 60

הודעות: 9829

אלבום תמונות http://www.flickr.com/photos/m_o_38/

תמיד נהגנו בשיטה המקובלת ..בולוס עם חוט ניילון על צינור פי וי סי עובי חוט 70 וגם הבניות בהתאם

היתרון כאן כמות חוט גדולה ( אפשר גם 1000 מטר חוט ) וההרגשה  אחרת מלהחזיק רולר

דג בצידו השני של החוט וכאנו עם החוט בין האצבעות זו הרגשה מצויינת ..מה גם שכל תזוזה על הפתיון

מורגשת נורא מצויין !!

רק מלפני שנתיים התחיל הפינוק ועברנו לרולר חשמלי עם חוט בד ושוק לידר עם חוט ניילון 70

משקולת לא פחות מ 120 גר" עד 200 גר"

את המשקולת מקבע על החוט ללא שום קשר ורק בעזרת קיסם שיניים ויש בזה המון יתרון

היתרון הכי בולט שאם נתפסת המשקולת בסלע ויש דג אז מושכים חזק ובקטע הזה החוט ללא קשר

מחליק מהמשקולת ובכך מבטיחים לאבד רק את המשקולת ואת הדג למעלה אצלנו !!

אפילו בלי דג מה שמאבדים זה רק המשקולת ושומרים על שאר הריג שלם ..לפעמים זה זמן יקר להתחיל

לקשור מחדש ריג שלם !!

הבניות באורך לא פחות מ 50 ס"מ  וברגיל משתמש ב 3 בניות עם חוט 70 וקרסי שארק מס" 8/9

כשאני עצלן רק שתי בניות

לא קושר בכלל מתחת למשקולת ...בניות אצלי רק מעל במיוחד כשמדובר על מלכות

פתיון אחד ויחיד שמעדיף זה קריסטל טרי טרי אבל עוד שתי פתיונות יכולים לעבוד אצלי

סקומברי חי שנתפס במקום או פלמידה שחורה שנתפסת על הדרך לנקודות...שתי פתיונות אלה

עובדים יפה כשהם טריים בני שעתם !!

בדייג מסוג זה חובה להיות עם הרבה סבלנות וגם לא להתלהב מהתפיסה או האכילה

בזמן שיש אכילה אסור לתת הוקסט..פשוט נותנים לדג לעשות את הריצה הראשונה...והשניה ..ורק בשלישית

אני נותן קונטרה ( לא הוקסט) ומתחיל להביא את הדג...כך אני מבטיח שהדג לקח את כל הפתיון לקיבה !!

זה שעברנו לחשמלית לא מעצלנות איללא לקחת סיכוי לברוח מה " כלבים"

למי שלא יודע הכינוי " כלב " ניתן לכריש !!ולא אני שהמצאתי  קריצה

בד"כ איפה שיש ריכוז של מלכות יש כרישים באזור ..ויש לילות שהכרישים מורידים אחוז גדול מהדגים

כשהם על החוט !!

עם החשמלית הדג מגיע יותר מהר למעלה והסיכוי שהכריש יקח יקטן והרבה !!

כל זה למלכות עם הפה חרדל והנקודות הכחולות...ישנם אלה שנתפסים אך ורק ביום ובד"כ מים עמוקים

מאד 55-65 פאדום ..נמצאים בעיקר בקרקעית סלעית קשה או נפילות והם אוכלים רק ביום

מנסיון של שנים דגים אלה לא נתפסים בלילה ..ולא מדובר על מלכה עם פסים שכולם מכיר

מדובר כנראה על זן אחר ..דגים כאלה מגיעים למשקלים כבדים מאד ויש כאלה דו"סים

אותה שיטת עבודה רק שאלה בשעות היום !!

-------------------------------
יורדי הים לא מפחדים  מטביעה !!

http://www.flickr.com/photos/m_o_38/
 IP: [ מחובר ] WWW
הנצרתי מס 1

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 60

הודעות: 9829

אלבום תמונות http://www.flickr.com/photos/m_o_38/

ואם כבר תמונות נוסטלגיה אז קבלו כמה כאלה
-------------------------------
יורדי הים לא מפחדים  מטביעה !!

http://www.flickr.com/photos/m_o_38/
 IP: [ מחובר ] WWW
הנצרתי מס 1

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 60

הודעות: 9829

אלבום תמונות http://www.flickr.com/photos/m_o_38/

ואלה המלכות שנתפסות רק בשעות היום

זו כבר לא נוסטלגיה אלה נתפסו לפני כחודש

הדו"סית מחליפה צבע ומפסיקה להיות עם פסים ..שמקרה הזה שקלה 11 קילו במשקל ולא הערכה
-------------------------------
יורדי הים לא מפחדים  מטביעה !!

http://www.flickr.com/photos/m_o_38/
 IP: [ מחובר ] WWW
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

אלה שנתפסים בשעות היום נקראים ג'רבידות
אלה שנתפסים בלילה ונקראים אצלכם מלכות הם למעשה הפרידות
ואני מסכים איתך בכל ההסבר שנתת
אני אמנם עובד עם רולר רגיל אבל חוץ מזה כל המערך שלי זהה
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
rafi

מנהל אתר
חבר פורום
*****

מנותק מנותק

גיל: 62

הודעות: 39113

מצרף סרטון פרי מלאכתם,
של שלומי אבוקדו (החבר shlomi)- מאסטרו לתפיסת מלכות בבולוס (ודגים בכלל),
ושל מנש (הקיאקיסט מאשקלון)- מאסטרו לתפיסות בשיטת הג'יגלייט...
שלומי הדגים ומנש הסריט, ערך והעלה לרשת...
תודה על העבודה היפה שעשיתם לטובת ציבור שוחרי הדייג הספורטיבי... בירה
לטעמי יש בהחלט כמה דברים ללמוד מהצפיה בסרטון-
ואולי גם להפנות אל שלומי כמה שאלות....

http://www.youtube.com/user/menashed#p/u/9/OgjgkVVPTJ4

גילוי נאות כמתחייב:
*הסרטון הועלה ביוטיוב זה מכבר...
*מנש ושלומי חברים שלי- ושניהם חברים קרובים זה לזה...
*מנש עובד בחנות דוגית- שמוכרת את המקל והמכונה שאוזכרו בסרטון,
  מה שאומר שני דברים:
  א. מצד אחד, למנש אינטרס לפרסם מוצרים שנמכרים במקום בו הוא עובד.
  ב. מצד שני, אין בעובדה הקודמת לגרוע מכך ששלומי אבוקדו אכן משתמש
      בפועל ודרך קבע בציוד של הפירמות שהזכיר כמו חברים נוספים בצוות אשר-3,
      ומאוד מרוצה מהציוד.
      מידיעתי האישית ומהיכרות עמוקה: שלומי לא משקר בשביל אף אחד...


ואם כבר שאלות לשלומי,
אז עבר קצת זמן יקירי מאז  דסקסנו כאן וגם חלקנו פה ושם בהקשר לווירים בטרולינג,
אז קצת לרדת לעומק הדברים: מגניב
1. למה 3 ולא 4 קרסים? כידוע אני שם רביעיה...
2. למה חצי מטר בין קשר לקשר של הקרסים? למה לא 30-40 ס"מ (כמו שאני עושה)
3. משקולת 150גרם- משקל קבוע או משנה משקל לפי תנאי הים (רוח וזרם)?
  
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: [1] למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!