מכיר הצלות כאלו מקרוב. השתתפתי בכמה לצערי.
אני לא מכיר את הארוע הספציפי הנ"ל.
אבל ברוב המקרים זה טעות של הסקיפר , או חוסר הבנה של הסקיפר בתפעול מערכות בסירה, כגון :כיצד שואבים מים נכנסים, פתיחת וסגירת משאבות וברזים שלא מכירים את התפעול שלהם, ומכאן הכל הולך ומסתבך !
יש מקרים שלא ניתן לעשו כלום רק לנטוש בבטיחות.
שלא נדע מצרות. קל לצאת לים ולפעמים מסובך לחזור , כי לא יודעים לקרוא את המצב כראוי או חוסר יידע.
send from my Mobile
שלום חברים,
בתור סקיפר שעבר קורס הצלה STCW 95, אני יכול לחלק כמה עצות למקרה של הצפה או בעיית אטימה:
1. עושים "חפרפרת" על כל סירה שאתה הסקיפר שלה, בצורה שיטתית מחרטום לירכתיים, מוודאים שכל הפתחים מתחת לקו המים 'סיקוקים' ניתנים לסגירה ומיקומם, בודקים בילדג' כל מס' שעות או לפחות בתחילת הפלגה.
2. כדאי לערוך צק ליסט למקרי הצפה, בצוות לחלק לכל אחד עבודה ספציפית.
3.לוודא בתור תיזוקה שוטפת שכל המשאבות תקינות שיפוליים, ידנית, וטבולה.
4.במנועים בהם המערכת קירור היא מי ים, לדעת איך משנים הזנה ממי ים לצינור שישאב את ההפצה, או ליצור חיבור T בין מי ים לצינור שאיבה מוכן לפעולה.
5.להגביה את המצברים מעל קו המים ע"מ שישארו מכשירי ניווט ואלקטרוניקה להזעקת ועדכון RCC חיפה במצב, כל מצב חירום בישראל מנוהל בלעדית על ידם, חבל לעלות מול שיטור ימי ישירות.
6. כדאי להחזיק מכשיר קשר נייד כגיבוי.
7.אסדת הצלה, כדאי להשקיע גם אם כלי השייט אינו מחוייב בכושר השייט.
8.במקרי הצפנה כדאי להניע מנוע מיידית, הוא יעזור לנו עם השאיבה, כמו כן להרים מצברים אם ניתן.
9.לחפש מקום דליפה לטעום מים לאבחון מים מתוקים או מי ים
10.לנהל חלוקת עבודה בצוות בסירה, מי עושה מה
11.במקביל להכין אסדה עם תיק נטישה
זהו לבנתיים, מאמין ובטוח שעם תכנון מחשבה וידע מוקדם אפשר להתמודד עם כמעט כל סיטואציה.