ברשותי מנוע חיצוני, מרקורי 50 כ"ס 4 פעימות בן כארבע שנים.
בשבוע האחרון בעת חזרה מדייג, השמיע המנוע צפצוף אזהרה ארוך ומערכת ההגנה נכנסה לפעולה והורידה את סבובי המנוע.
בדקתי שמן, ולא היה חסר שמן.
מי הקרור זרמו בזרם חזק ולא היו חמים.
הבלוק של המנוע גם הוא לא היה רותח למגע יד.
קראתי למכונאי וגם הוא וידא שיש שמן מספיק.
הוא התחבר עם מחשב לכרטיס המנוע והמנוע דיווח על לחץ שמן נמוך.
המכונאי פירק את יחידת מדידת לחץ השמן שם צינורית במקומה הפעיל את המנוע ווידא שמגיע שמן ליחידת המדידה.
לדבריו יכול להיות שהבעיה היא ביחידת המדידה של לחץ השמן והבעיה היא וירטואלית כי היחידה לא תקינה.
הוא שם שתי יחידות משומשות חליפיות ועדיין הבעיה לא נפתרה
הוא המליץ לי בטרם שנעבור לטיפול יקר יותר לקנות יחידה חדשה אשר יכול להיות שתפתור את הבעיה
בחברה אין יחידה כזו במלאי והם הזמינו מחו"ל והיא אמורה להגיע תוך מספר ימים.
שאלתי אליכם היא כזו:
א. האם האבחנה הזו היא סבירה?
ב. האם יחידות מדידת לחץ שמן המותכנות במכוניות זהות ליחידה של מנוע ימי?
והאם ניתן לאתר יחידה כזו לפי דגם ומק"ט ולרכוש מחלקי חילוף למכוניות?
אודה להתיחסות רק ממי שהם אכן מכונאים ומתמצאים במנועים ימים.
תודה