מי לא אוהב את שירת הקלאץ׳ של הרולר שלו? מי לא מתענג על כל תקתוק ותקתוק? הצליל המיוחל בכל סגנון דיג? הרעש המעורר רגשות געגוע לכל אחד הקורא לעצמו דייג. אז מה אתם אומרים? הקלאץ׳ היה סגור מדי הפעם, פעם שעברה פתוח מדי, אוף.... מי לא איבד דג בגלל קלאצ׳ שיקום! אז לפעמים זה ההבדל בין דג על הסירה או בחזרה לים. אשמח לתגובות מנסיונכם. מתי אתם פותחים קלאצ׳ ומתי עובדים קלאץ׳ סגור, רלוונטי לגבי ג׳יג הפעם. תודה
עריכה אחרונה: יוני 08, 2014, 18:49:46 PM על ידי searasta
מי לא אוהב את שירת הקלאץ׳ של הרולר שלו? מי לא מתענג על כל תקתוק ותקתוק? הצליל המיוחל בכל סגנון דיג? הרעש המעורר רגשות געגוע לכל אחד הקורא לעצמו דייג. אז מה אתם אומרים? הקלאץ׳ היה סגור מדי הפעם, פעם שעברה פתוח מדי, אוף.... מי לא איבד דג בגלל קלאצ׳ שיקום! אז לפעמים זה ההבדל בין דג על הסירה או בחזרה לים. אשמח לתגובות מנסיונכם. מתי אתם פותחים קלאצ׳ ומתי עובדים קלאץ׳ סגור, רלוונטי לגבי ג׳יג הפעם. תודה
דיון חשוב והגדרת את הנושא מצוין.... תשובות תגענה...
טונה 13 קילו שהעליתי אותה יחסית די מהר עם הקלאץ מכוון ככה
אבירם, מה שכתבת מותנה בכמה תנאים - שאם לא כן זה מתכון ל"אסון"... מקריעת חוט ועד שבירת מקל.... קלץ' סגור במידה הזו מחייב חוט חזק יחסית, גם רולר ומקל חזקים... יחד עם זאת, דג גדול מידי עם חוט עבה מידי - ומקל לא מתאים או מכונה חלשה, והנזק מובטח... אם החוט לא מספיק חזק - החוט צפוי להקרע...
עם איזה ציוד עבדת על הטונית?! מקל, רולר ובעיקר חוט - עובי וסוג (בד ושוקלידר)?!
מי לא אוהב את שירת הקלאץ׳ של הרולר שלו? מי לא מתענג על כל תקתוק ותקתוק? הצליל המיוחל בכל סגנון דיג? הרעש המעורר רגשות געגוע לכל אחד הקורא לעצמו דייג. אז מה אתם אומרים? הקלאץ׳ היה סגור מדי הפעם, פעם שעברה פתוח מדי, אוף.... מי לא איבד דג בגלל קלאצ׳ שיקום! אז לפעמים זה ההבדל בין דג על הסירה או בחזרה לים. אשמח לתגובות מנסיונכם. מתי אתם פותחים קלאצ׳ ומתי עובדים קלאץ׳ סגור, רלוונטי לגבי ג׳יג הפעם. תודה
דיון חשוב והגדרת את הנושא מצוין.... תשובות תגענה...
טונה 13 קילו שהעליתי אותה יחסית די מהר עם הקלאץ מכוון ככה
אבירם, מה שכתבת מותנה בכמה תנאים - שאם לא כן זה מתכון ל"אסון"... מקריעת חוט ועד שבירת מקל.... קלץ' סגור במידה הזו מחייב חוט חזק יחסית, גם רולר ומקל חזקים... יחד עם זאת, דג גדול מידי עם חוט עבה מידי - ומקל לא מתאים או מכונה חלשה, והנזק מובטח... אם החוט לא מספיק חזק - החוט צפוי להקרע...
עם איזה ציוד עבדת על הטונית?! מקל, רולר ובעיקר חוט - עובי וסוג (בד ושוקלידר)?!
רפי כל אחד ושיטת העבודה שלו, אני אישית עובד ככה וזה הוכיח את עצמו לא פעם ולא פעמיים עם דגים פלגיים ודו״סים
שוב, אני אישית מאוד אגרסיבי עם הדגים (הכל במידה כמובן) לא נותן להם לקחת חוט ושהם כבר לוקחים אז ממש קשה להם.
כמובן שבצורת עבודה שגויה עם ציוד x ומקל y יש פתח לכשל.
מקל - סנאץ עד 160 רולר - אוקומה סלינה 2 חוט - גיג מן 55 ליברות שוק לידר - ואריבאס 100 אחוז פלורו 55 ליברות
הקרסים מחוברות לסוליד 300 ליברות של ואריבאס וספליט של 100 ליברות מחובר לגיג
מצורפת תמונה של כמעט טעות אחרי שפעם אחת השתמשתי בספליט רינג שבאה עם הגיג, וזה כולה היה על אינטיאס של 8 קילו
אז ככה, אני מצרף תמונות של קרס JM מספר 9 מהטובות בשוק בעייני, לאחר עבודה עם אינטיאס 10 קילו, בקלאץ' סגור מחוסר שימת לב או דודה, בעומק 70 מטר. לא דבר חכם במיוחד כי מאוד הייתי קרוב לאיבוד הדג. בקלאץ' סגור כזה גם הדג הופך להיות אגרסיבי מאוד ומפעיל התנגדות גדולה יותר לדעתי. כן הייתי עובד עם קלאץ' הדוק בעומקים רדודים כשידוע שהדגים למטה קטנים יחסית (זרזורים/בייבי). אגב לא ניתן ליישר קרס כזו (ניסיתי) אלא בחימום בלבד ואז היא נחלשת, בקיצור לתלות על הקיר לזכרונות. מאוד הייתי מרוצה מהקשרים לעומת זאת שעמדו בלחצים כאלו, וגם מהקרס שלא נשברה ( אלא התעקמה - מראה על איכות בעייני ) חוט 65, שוק 50,סוליד + ספליט 350LB, וקרס 9 כאמור.
אגב הדג היה תפוב על שתי קרסים כאלה ושתיהן התעקמו , אחת קצת פחות.
אבירם, מה שכתבת מותנה בכמה תנאים - שאם לא כן זה מתכון ל"אסון"... מקריעת חוט ועד שבירת מקל.... קלץ' סגור במידה הזו מחייב חוט חזק יחסית, גם רולר ומקל חזקים... יחד עם זאת, דג גדול מידי עם חוט עבה מידי - ומקל לא מתאים או מכונה חלשה, והנזק מובטח... אם החוט לא מספיק חזק - החוט צפוי להקרע...
עם איזה ציוד עבדת על הטונית?! מקל, רולר ובעיקר חוט - עובי וסוג (בד ושוקלידר)?!
רפי חבל שהוא לא הקשיב לך לפני התפוצץ לו שוב מקל לא קרא את התגובה שלך בטח.
אבירם, מה שכתבת מותנה בכמה תנאים - שאם לא כן זה מתכון ל"אסון"... מקריעת חוט ועד שבירת מקל.... קלץ' סגור במידה הזו מחייב חוט חזק יחסית, גם רולר ומקל חזקים... יחד עם זאת, דג גדול מידי עם חוט עבה מידי - ומקל לא מתאים או מכונה חלשה, והנזק מובטח... אם החוט לא מספיק חזק - החוט צפוי להקרע...
עם איזה ציוד עבדת על הטונית?! מקל, רולר ובעיקר חוט - עובי וסוג (בד ושוקלידר)?!
רפי חבל שהוא לא הקשיב לך לפני התפוצץ לו שוב מקל לא קרא את התגובה שלך בטח.
שלומי!
היית לידי יא קקה וראית שזה היה צוללת של 30-40 קילו!
או, את זה בדיוק ניסיתי למנוע בדיון הזה, אם היה קלאץ׳ פתוח יותר, היית עובד יותר זמן, מעייף את הדג ואולי מעלה אותו עד אליך, וחוסך איזו אלפיה+ להערכתי על המקל. כמו שכתבתי קודם - אין אחד שלא קרה לו במיוחד בדגים הגדולים. טונה של 10 ק״ג לא מבחן בשבילי. בהצלחה בדג הבא
עריכה אחרונה: יולי 01, 2014, 12:37:22 PM על ידי searasta
או, את זה בדיוק ניסיתי למנוע בדיון הזה, אם היה שלאף פתוח יותר, היית עובד יותר זמן, מעייף את הדג ואולי מעלה אותו עד אליך, וחוסך איזו אלפיה+ להערכתי על המקל. כמו שכתבתי קודם - אין אחד שלא קרה לו במיוחד בדגים הגדולים. טונה של 10 ק״ג לא מבחן בשבילי. בהצלחה בדג הבא
פתחתי לו קלאץ, פשוט הדג רץ בצורה מטורפת מתחת לקיאק לכיוון אחורה ולא היה לי מה לעשות ברגע שיש לך כזה דג שמתנהג ככה ואתה עם ציוד לייט זה בעייתי -- בכל מקרה, אחרי שהמקל נשבר, עדיין הדג היה מחובר לחוט ונלחמתי איתו עם הידיים
פירק לי תידיים! בסוף, חמש מטר מהקיאק.... (קרס 250 ליברות)
למרות שנושא הטיזרים נטחן פה כבר בעבר, ואם זו לא טרחה רבה אז מישהו פה אולי יכול להפנות לדיונים קודמים בנושא, אסכם בשתי עובדות עיקריות את נושא הטיזרים: 1. הטיזרים מגרים את הדג לתקוף : תנועה/צבע/צליל 2. דגים מסויימים תוקפים/אוכלים בשאיבה והטיזר מסייע בשאיבת הקרסים. (קרס בלי טיזר תישאב פחות טוב מקרס עם )
הנושא אישי, כל אחד וההעדפה שלו, יש שחושבים שזה מסרבל. איני מומחה גדול בג'יג לייט אבל אני בטוח שיש השפעה מסויימת על תנועת הג'יג במיוחד בג'יגים הקטנים. אני באופן אישי בעד טיזרים ולראיה מצרף ברוח המונדיאל את תמונת הנבחרת שלי לעונה הקרובה...
(בכל זאת הייתי רוצה שאנשים פה יכתבו על הרגלי הקלאץ שלהם, לדעתי התרומה תהיה גדולה למרות שהנושא קצת משעמם, אולי תחסך למישהו עוגמת הנפש באיבוד הדג הבא...או נזק לציוד)
עריכה אחרונה: יולי 01, 2014, 10:50:21 AM על ידי searasta