אני יוצא עם מפרשית לפעמיים יש איתה בעיה בגלל הקייל בתחתית ואם יש קצת גלים אז מתחילה הבעיה זה כמו מטוטלת אפשרויות לדייג בעיקר טרולינג עם יש ים פלטה אז יש אפשרות לגיג בולוס ולגבי תיקונים בזמן הדייג מורידים מפרש ועובדים עם המנוע עזר לפי דעתי לא מתאים לדייג
-------------------------------
אתה קם בבוקר, ברוך השם, כל השאר בונוס Ocean Kayaks-Prowler Trident 15
סאמח... אני רואה שאיתרת את הסרטון היפיפיה שהעלה בזמנו אדריס ואת הסרטון שהעלה רון דדון... שניהם על יציאות משותפות ביאכטה של גדי...
לשאלותיך:
*לדיג לא הייתי יוצא ללא מנוע, תחשוב גם על ימים שכמעט אין רוח... גם מבחינה בטיחותית חובה לדעתי מנוע - במיוחד אם אתה מתרחק קצת...
*לגבי גודל: גודל זה גם עניין של בטיחות ונוחות, מאידך יש לגודל ביטוי במחיר... ככל שיותר קטנה ועם מנוע יותר חלש - מחייב אותך להקפיד שלא להתרחק ולהזהר מרוחות חזקות...
*ברור שאפשר לדוג ממפרשית אבל - **באין רוח יש מגבלה בטרולינג שמצריך מהירות סבירה, באין הגה אוטומטי חסרה עוד יד - מה שמגביל את מס' במקלות שיורידו למים דמויים... אם יש תקיפה - יש גם עניין של קיפול מהיר של המפרש ואז השאלה כמה מקלות במים... **בולוס וג'יג ברור שאפשר...
*ברור שיש חסכון בדלק - שזה יתרון... אם אתה נהנה מההפלגה - זה יתרון ענק להפליג ולשמוע את הים ללא הפרעה של רעש מנוע..
*ברור שניתן לקפל מפרש ולעבור לבולוס - גם בעוגן וגם בדריפט.......
*כדי להגיע לנקודה ספיציפית במדויק אז שתי אפשרויות: **או שיש לך מנוע עזר - הגעת ותקפל מפרש תוך מעבר למנוע... **או שתגיע לרמה גבוהה של מפרשנות - זה לוקח שנים והמון שעות ים...
*במפרשית אתה צריך רוח כדי לנוע - ואתה תלוי ברוח מבחינת מהירות שזה גם זמן הגעה ממקום למקום.. אז תנאי ים אופטימליים זה רוח טובה שאיננה חזקה מידי וים לא גלי מידי...
*הרבה קיאקיסטים אכן עברו מזמן לאיילנדים - קיאקים עם מפרש... כשיש רוח עושים טרולינג וגם מגיעים די מהר ממקום למקום - למשל לנקודות הג'יג... אולי בכלל תשקול רכישת קיאק כזה?!
*אולי יתחיל טרנד כדבריך... נכון להיום זה איילנדים או יאכטות... ביאכטה המפרש בעייתי אם יש במים 4-5 מקלות ונתפס דג גדול או נתפסים שניים בו זמנית - זה כבר גרם לנו לאבד דגים, אך תמיד יכלתי לבחור באופציה של צמצום לשני דמויים במים...
אני יוצא עם מפרשית לפעמיים יש איתה בעיה בגלל הקייל בתחתית ואם יש קצת גלים אז מתחילה הבעיה זה כמו מטוטלת אפשרויות לדייג בעיקר טרולינג עם יש ים פלטה אז יש אפשרות לגיג בולוס ולגבי תיקונים בזמן הדייג מורידים מפרש ועובדים עם המנוע עזר לפי דעתי לא מתאים לדייג
אייל, ראשית תודה על ההסבר. אתה טוען שלא מתאים לדיג כי אי אפשר לעשות איתה הכל? אם לטרולינג למשל אז מתאים לדעתך? כשדיברת על קייל, אתה מתכון ליאכטה מפרשית, נכון? עם קיל עמוק ולא כלי קטן שחסר בו נדמה לי הפקטור של הקיל (כמו במפרשית 420 למשל). האם לדעתך כלי קטן יותר יאפשר קיפול מפרש בכלות יותר ופחות התעסקות?
ועוד שאלה: סירה מפרשית עם מנוע עזר, קטן מ6 כ"ס מחייבת כושר שיט+ביטוח או מה בדיוק?
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
סאמח... אני רואה שאיתרת את הסרטון היפיפיה שהעלה בזמנו אדריס ואת הסרטון שהעלה רון דדון... שניהם על יציאות משותפות ביאכטה של גדי...
לשאלותיך:
*לדיג לא הייתי יוצא ללא מנוע, תחשוב גם על ימים שכמעט אין רוח... גם מבחינה בטיחותית חובה לדעתי מנוע - במיוחד אם אתה מתרחק קצת...
*לגבי גודל: גודל זה גם עניין של בטיחות ונוחות, מאידך יש לגודל ביטוי במחיר... ככל שיותר קטנה ועם מנוע יותר חלש - מחייב אותך להקפיד שלא להתרחק ולהזהר מרוחות חזקות...
*ברור שאפשר לדוג ממפרשית אבל - **באין רוח יש מגבלה בטרולינג שמצריך מהירות סבירה, באין הגה אוטומטי חסרה עוד יד - מה שמגביל את מס' במקלות שיורידו למים דמויים... אם יש תקיפה - יש גם עניין של קיפול מהיר של המפרש ואז השאלה כמה מקלות במים... **בולוס וג'יג ברור שאפשר...
*ברור שיש חסכון בדלק - שזה יתרון... אם אתה נהנה מההפלגה - זה יתרון ענק להפליג ולשמוע את הים ללא הפרעה של רעש מנוע..
*ברור שניתן לקפל מפרש ולעבור לבולוס - גם בעוגן וגם בדריפט.......
*כדי להגיע לנקודה ספיציפית במדויק אז שתי אפשרויות: **או שיש לך מנוע עזר - הגעת ותקפל מפרש תוך מעבר למנוע... **או שתגיע לרמה גבוהה של מפרשנות - זה לוקח שנים והמון שעות ים...
*במפרשית אתה צריך רוח כדי לנוע - ואתה תלוי ברוח מבחינת מהירות שזה גם זמן הגעה ממקום למקום.. אז תנאי ים אופטימליים זה רוח טובה שאיננה חזקה מידי וים לא גלי מידי...
*הרבה קיאקיסטים אכן עברו מזמן לאיילנדים - קיאקים עם מפרש... כשיש רוח עושים טרולינג וגם מגיעים די מהר ממקום למקום - למשל לנקודות הג'יג... אולי בכלל תשקול רכישת קיאק כזה?!
*אולי יתחיל טרנד כדבריך... נכון להיום זה איילנדים או יאכטות... ביאכטה המפרש בעייתי אם יש במים 4-5 מקלות ונתפס דג גדול או נתפסים שניים בו זמנית - זה כבר גרם לנו לאבד דגים, אך תמיד יכלתי לבחור באופציה של צמצום לשני דמויים במים...
לשאלות נוספות אנחנו כאן:)
רפי, תודה על ההסברים. חשוב היה לשמוע גם ממך עקב הנסיון הגדול שלך עם טרולינג במפרשית.
מספר שאלות נוספות: מה ששאלתי את אייל וייס: סירה מפרשית עם מנוע עזר, קטן מ6 כ"ס מחייבת כושר שיט+ביטוח או מה בדיוק?
מה עם מפרשית שאין לה מספר ורוצים להוסיף מנוע 6 כס סוס או פחות? מחייב מה?
האם קיפול מפרשים בסירה קטנה יותר הוא יותר קל? מניח שכן...
האם בסירה קטנה יותר משוטים יכולים להוות גם כלי עזר? יודע שכן
לקיאק אני לא עובר...כרגע יש מחסום פיזי להיכנס לכלי צר וקטן שדורש בן אדם עם יכולת ארגונית מרשימה-דבר שאין לי. פשוט ארגיש חנוק והסכומים של זה לא קטנים בכלל-חייב להגיד שהופתעתי מהמחירים של הקיאקים עם מפרש......בעינני דבר מנופח, התלהבות גדולה מהכלי שהוא כנראה באמת טוב אבל המחירים לא בפרופורציה.
אבל ייתכן ותהיה חלופה טובה וזולה יותר......... האם באמת? לא אוסיף על זה כרגע מה שכן, אם התשובה כן, תשמעו. אם לא שמעתם אז לא
אבל מבטיח שאם כן, יהיה על זה סקירה בפורום והלינק הזה ייכנס לסקירה
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
מה ששאלתי את אייל וייס: סירה מפרשית עם מנוע עזר, קטן מ6 כ"ס מחייבת כושר שיט+ביטוח או מה בדיוק?
לפי עמדת הרשויות ולפי החוק היבש - כל מנוע מחייב כושר שיט...
מה עם מפרשית שאין לה מספר ורוצים להוסיף מנוע 6 כס סוס או פחות? מחייב מה?
לדעתי הכי נכון לפנות אל האגף לכלי שיט קטנים - נמצא בבניין הטיל בחיפה ותוכל גם להתקשר..
האם קיפול מפרשים בסירה קטנה יותר הוא יותר קל? מניח שכן...
הגיוני, ככל שקטן יותר קל יותר...
האם בסירה קטנה יותר משוטים יכולים להוות גם כלי עזר? יודע שכן
משוטים חובה גם במנועית, תמיד טוב שיש לשעת חירום... ברור שלא יעיל למהירות ואם יש רוח/גלים יתכן שגם לא יאפשרו להתקדם... לדיג המשוטים ממש לא קשורים
לקיאק אני לא עובר...כרגע יש מחסום פיזי להיכנס לכלי צר וקטן שדורש בן אדם עם יכולת ארגונית מרשימה-דבר שאין לי. פשוט ארגיש חנוק ... והסכומים של זה לא קטנים בכלל-חייב להגיד שהופתעתי מהמחירים של הקיאקים עם מפרש......בעינני דבר מנופח, התלהבות גדולה מהכלי שהוא כנראה באמת טוב אבל המחירים לא בפרופורציה.
דעתי שונה... קיאק נותן מה שאף סירה לא נותנת מבחינת התחושה... למחיר שלו הוא מאפשר המון... אולי המחיר כזה כי הכלי מאפשר מה שסירה בכזה גודל לא מאפשרת - אולי תכנון, עבודה וחומרים, זה מה שעושה את ההבדל... עובדתית מאות ואלפי חבר'ה יוצאים לדוג מקיאק ומאוד נהנים..
אבל ייתכן ותהיה חלופה טובה וזולה יותר......... האם באמת? לא אוסיף על זה כרגע מה שכן, אם התשובה כן, תשמעו. אם לא שמעתם אז לא
אבל מבטיח שאם כן, יהיה על זה סקירה בפורום והלינק הזה ייכנס לסקירה
סמאח כניראה אין ברירה-צריך להוציא אותך להפלגת ניסיון
גם אני רציתי איילנד,הכלי מגניב, שט יפה מהיר ,ולי אישית היה קיאק רגיל שהוספתי לו מפרש וזה חובה ,ויש גם קיאק זוגי
,היום בעל "יאכטה"מפרשית קטנה עד 7 מטר- אוהב אותה סירה נהדרת!!! רואה את השדרוג לכלי גדול יותר כמובן עם קבינה מקרר קפה וכד וקושר שייט ל6 איש!!!!כולל תאורת לילה!!!!!(בלילה מחייב משייט 12) תחום שייט ביום ע"פ חוק 1 מייל ללא רישיון(עם יש למשהו רישיון משייט 12 4 מייל) אין צורך ברישיון לסירה עד 7 מטר עם מנוע עד 6 HP
רק ביטוח צד ג וקושר שייט
בכלל ביטוח חובה על כל כלי שייט!!!!,יש מקרה של מפרשית קטנה שפגעה במתרחץ...נראה איך זה יגמר...
ולשאלתך אני דג אם הסירה את כל סגנונות הדייג הספורטיבי בכייף,
עריכה אחרונה: מאי 22, 2014, 07:32:52 AM על ידי אספנות
סמאח כניראה אין ברירה-צריך להוציא אותך להפלגת ניסיון
גם אני רציתי איילנד,הכלי מגניב, שט יפה מהיר ,ולי אישית היה קיאק רגיל שהוספתי לו מפרש וזה חובה ,ויש גם קיאק זוגי
,היום בעל "יאכטה"מפרשית קטנה עד 7 מטר- אוהב אותה סירה נהדרת!!! רואה את השדרוג לכלי גדול יותר כמובן עם קבינה מקרר קפה וכד וקושר שייט ל6 איש!!!!כולל תאורת לילה!!!!!(בלילה מחייב משייט 12) תחום שייט ביום ע"פ חוק 1 מייל ללא רישיון(עם יש למשהו רישיון משייט 12 4 מייל) אין צורך ברישיון לסירה עד 7 מטר עם מנוע עד 6 HP
רק ביטוח צד ג וקושר שייט
בכלל ביטוח חובה על כל כלי שייט!!!!,יש מקרה של מפרשית קטנה שפגעה במתרחץ...נראה איך זה יגמר...
ולשאלתך אני דג אם הסירה את כל סגנונות הדייג הספורטיבי בכייף,
אז אני מחכה להזמנה ממך. קניתי לפני יומיים מפרשית קטנטונת וחמודה, אשמח לעשות איתך חפיפת דיג ממפרשית...
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
סאמח?שלחתי לך את הנייד שלי בהודעה, אני יוצא לסידורים (מברר על הספנה לסירה בקישון לצבוע תחתית)ומאמין שב10.30 עד 11.00 אני יגיע למרינה יש קפה ואולי נצא לסיבוב תיקח איתך בכיס ג'ייג אחד לייט שאתה אוהב
עריכה אחרונה: מאי 26, 2014, 06:25:22 AM על ידי אספנות
סאמח?שלחתי לך את הנייד שלי בהודעה, אני יוצא לסידורים (מברר על הספנה לסירה בקישון לצבוע תחתית)ומאמין שב10.30 עד 11.00 אני יגיע למרינה יש קפה ואולי נצא לסיבוב תיקח איתך בכיס ג'ייג אחד לייט שאתה אוהב
ראיתי, היום עובד אבל אדבר איתך יקירי בטלפון
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים