רפי כהרגלך אתה צודק ב 100%.
ואני מסכים כמעט עם כל מה שכתבת.
נכון אני הקצנתי ואולי גם קצת התפלספתי יתר על המידה.
ואם מאסתם בי אז אני מתנצל, זו לא היתה הכוונה.
עם זאת,
אז לא אני לא בעל חנות. לא בהווה ולא בעבר.
ואם הייתי :
א. הייתי שמח שנכנס לקוח פוטנציאלי.
ב. בלי שום בעיה.
מכיוון שאני לא בעל חנות אז כמובן שהכל היפותטי ויכול להיות שהייתי מרגיש בדיוק כמוך.
ואולי זו הסיבה שלא היתה ולא תהיה לי חנות.
אני חושב שבכל תחום שתבחר, אם אינך מכיר את חוקי המשחק או אינך מוסוגל לקבל אותם בסופו של דבר תפסיד.
זה שיראה בכל אדם שנכנס לחנות כקונה פונטציאלי גם אם הוא הצהיר שהוא מתכוון לקנות באיביי - יצליח.
וזה שיגרש אותו מהחנות בסופו של דבר יפסיד!
אולי אני טועה אך כך אני רואה את הדברים, ואם אני כבעל חנות מבין זאת, אז אין מקום להעלב, לכעוס או להתייחס לאדם כזה בשלילה.
אתה צודק, קיטרגת אותי בדיוק, וגם הצהרתי על כך בתחילת הדיון. וגם כשהגבתי פה בעבר הפנתי לחנות.
החנות של דני בפ"ת היא לא החנות הקרובה אלי, ועדיין אני נוסע עד אליו בכל פעם.
ואין צורך להרחיב בתשבוחות על דני, כולם מכירים אותו וזו לא הכוונה.
אבל בפעם הראשונה שנכנסתי אליו לפני כשנתיים לא היתה לי שום כוונה לקנות. באתי לראות.
וגם בפעם השניה וגם בשלישית.
אבל מאז אני מבקר אצלו הרבה ובאופן קבוע וגם קונה אצלו הרבה.
שנינו יצאנו נשכרים מכך ללא ספק, גם אני כקונה וגם הוא כבעל חנות.
והסיבה לכך לפחות לדעתי היא כפי שציינתי.
מה שהתחיל אצלי את תגובת השרשרת הזו היתה הערה המתנשאת של אייל על מה יכול או לא יכול להבין שכיר, לעומת יבואן או בעל עסק. ולהטיף לי על התנהגותי השערוריתית.
אני מתנצל שוב אם ז****י את המוח יותר מידי.
תודה רבה ולילה טוב.
זה הזמן לקחת כוס קפה ולהתרווח,
נראה לי שהולך להיות ארוך - תחשבו שזה נמצא במוסף ידיעות אחרונות לסופ"ש...

yanes ידידי,
לא "התפלספת" יותר מידי, לא ז*** את המוח מידי ולבטח לא מאסנו...
מבחינתי, כך (וכפוף להסתייגות מסוימת שאציין) ובדיוק כך הייתי רוצה לראות דיונים,
לא בצורה של איזה משפט סתמי על גבי משפט סתמי - אלא תגובות איכותיות ומנומקות,
זה ההבדל בין פלטפורמה של פורום - לבין הפלטפורמה של פייסבוק או ווטסאפ,
ההבדל בין האפשרות לנהל דיון רציני - לבין "מבזקים" שנעלמים בין אינספור מבזקים לא קשורים,
ואם יש את הפלטפורמה הנכונה והאנשים האיכותיים - מדוע לא?!
אישית, מעדיף תמיד תגובה מנומקת (מה שמכנים לעיתים "התפלספות") על פני אמירה לא מנומקת...
הרי המשמעות של משהו שאמרנו איננה האמירה - אלא ההגיון שבבסיסה, מכאן הצורך בהנמקה...
לעיתים ותוך כדי "מחלוקת" - דיון בו יש חילוקי דעות, קורה ומקצינים קצת, לעיתים זה לא רע -
וכל עוד זה נעשה במינון הנכון הדבר מחדד עמדות ומאפשר למצות את הדיון לעומקו...
אגב, הרי לא תמיד יש "נכון או לא נכון", יש לעיתים דעות שונות, לעיתים אנחנו נותרים בדעתנו-
לעיתים משנים דעתנו ולעיתים משתנה השקפתנו בנקודה זו או אחרות במכלול...
יש לעיתים דעות והשקפות שונות כי אנחנו אנשים חושבים - וטוב שכך,
תארו לעצמכם כמה העולם היה משעמם אם כל בני האדם היו חושבים באופן זהה....
מה שנקרא - בעצם היות חילוקי דעות נבדל האדם מהרובוט....
אתחיל (ליתר דיוק אמשיך
...) דווקא מהסוף, הערתך לגבי אייל:ראשית, גם מקריאת הדברים התרשמתי שפירשת לא נכון את דבריו -
ראיתי זאת בהתחלה וכך כרגע בתגובתך המצוטטת - שהקפיץ אותך המשפט הזה:
"שכיר אולי לא יבין על מה אני מדבר אבל העצמאיים שקוראים פוסט זה יבינו היטב."
לאחר ששוחחתי עם אייל מסתבר שכוונתו היתה כפי שפירשתי, לא כפי שסברת...
לא היה בדברים משום התנשאות וגם לא כוונת התנשאות כלפי שכירים -
המילים "שכיר לא יבין" לא באו לפגוע באינטלגנציה של השכירים, הכוונה היא "להבין במצב המוחשי"...
אם תקרא את התגובה המלאה שקדמה למשפט המדובר -
תיווכח שאין שם ביקורת אלא ניתוח/תיאור של מציאות כלכלית מסוימת...
סורי אך גם לדעתי, "ברגע הראשון" הרבה שכירים שאינם מנהלי חשבונות או חשבים,
"לא יבינו" - לא במובן "אינם מסוגלים להבין" -
אלא במובן "לא יתנו את הדעת עד הסוף" על מכלול ההיבטים:
מצד אחד ההוצאות - מצד שני היעדר יכולת "להתחרות" במחיר...
במה דברים אמורים - וזה כבר במעבר מדברי אייל אל דעתי בכלל:ראשית, וכאן הטעות דווקא של אייל שהזכיר שכירים - יש הרבה עצמאים שגם אינם מבינים...
לעיתים אפילו חלק מהעצמאים אינם מבינים וחלקם מבינים לאחר שגילו פתאום ולתדהמתם -
כי העסק ש"הרוויח יפה" הוא בעצם עסק מפסיד, מ"קלאבמרקט" ועד אלפי עסקים קטנים...
איפה הנפילה?! בהוצאות כמובן - כל אותן הוצאות שלא תמיד זוכרים....
החשמל והארנונה, הביטוח ורוה"ח ולעיתים עוה"ד, טלפונים ודלק, שיפוצים ומחשבים וטכנאי מחשבים...
דמי שכירות ושיפוצים, מיגון וריהוט ומתקנים ...
ועלות העובד - "עלות מעביד" שהיא הרבה יותר מהשיק שרושמים לעובד (הבראה, חופשה, ניכויי מס,
פיצויי פיטורין, הפרשות חובה לפנסיה, נסיעות ושעות נוספות וכו'...), ואם מדברים על חנויות דיג -
וכך גם יבואנים (שקונים במזומן ומוכרים לחנויות שוטף פלוס 60-90) טרם הגענו למלאי במאות אלפים
אשר לרוב יושב עם יתרת חובה בבנק וגורר חיובי ריבית (את עמלות הבנקים לא הזכרנו)...
גם לא הזכרתי שלעיתים זה להיות בעסק מבוקר עד ערב - ואז אוכלים בחוץ, וכשבכל חנות קונה ארוחה-
הוא משלם כמוני וכמוך על הסנדוויץ/הפלאפל/הסלט/השווארמה:
פי ארבע ממה שעולה להכין בבית.
זה להבין כי בכל חודש, ה"בוקר טוב לעסק" זה להוציא אלפי שקלים על הוצאות קבועות...
ואז מפדיון המכירות בהפחתת עלות הקניות צריך קודם לכסות את ההוצאות, ואז לשלם מיסים...
ואם זה יבואן תוסיף עמיל מכס ומכס והובלה וחלוקה וכו' וכו'...
ואחרי המיסים להביא משכורת הביתה....
אגב, גם כעצמאי פעם "הרגיז אותי" למה על סנדוויץ "שוחטים" וכנ"ל על סלט יווני במסעדה...
אבל מישהו מוציא הרבה הוצאות קבועות ועובד כדי לתת לנו שירות עם המוצר בו חשקנו -
ובתמחור של 20% רווח הוא לא יצליח לשרוד...
אגב, חשבתם פעם איך זה שאנחנו משלמים על כוס קפה/תה בחוץ - פי 8-10 מ"העלות" של המוכר?!
דבר נוסף, צויין כאן בשרשור כי "צריך לדעת להתחרות", בפועל - לא תמיד אפשר להתחרות במחיר...
זה גם מה שאייל ניסה להסביר עת סבר כי לשכיר יותר קשה להטמיע זאת כשאיננו נדרש להוצאות הנ"ל,
כך מקום בו תנאי השוק הבינלאומי לעיתים אינם מאפשרים תחרות, ולמשל:
מאז נפתחו שווקי סין עת התחילו לתפור בסין ולייבא מסין - ומאידך יצא חוק שכר מינימום,
נסגרו למעשה בארץ כל המתפרות, פשוט סגרו כי לא היה שום סיכוי לתפור בארץ מבלי להפסיד...
אכן, לעיתים בלתי אפשרי להתחרות מול האיביי במחיר -
כי לרוב היצרן או הדילר העיקרי מפעיל בעצמו מכירה באמצעות האיביי...
אם דילר אז הוא קונה בכמויות ומקבל מחיר רצפה, אין לו מכס שיש כאן ליבואנים,
אין לו עמיל מכס ושאר הוצאות קבועות שיש כאן לחנויות וליבואנים.....
חנויות הענק בחו"ל אשר רוכשות כמויות למאות אלפים - כמו רשתות דוגמת מגה ושופרסל,
מקבלות מחירים נמוכים יותר על כמויות: יבואן ישראלי כמוהו כמו חנות שכונתית מול ענקי חו"ל...
היבואן והחנות בארץ שמעמידים לרשותנו מלאי גדול וזמין גם הם צריכים להביא פרנסה למשפחתם...
לכן, זה שמוצר עולה בארץ לעיתים כפול מאשר באיביי -
ממש לא אומר כי המחירים כאן הם נסיון לעושק וכו'...
הרי גם מכוניות ומוצרי חשמל עולים בארץ הרבה יותר יקר מחו"ל - לא רק מוצרי דיג...
הרי אין כאן "קרטלים" כמו שעושים לנו הבנקים עם העמלות - יבואני הדיג בארץ הרי אינם מתאמים מחירים...
מה שיש לחנויות (וליבואנים) כאן בארץ להציע זה השירות והיעוץ, זה הזמינות עם המלאי,
וחייבים לומר כי הרבה מהם עושים זאת על הצד הטוב ביותר...
הם בכל זאת מעמידים לרשותנו חנות עם כלל המוצרים ומלאי מגוון, מידי יום עד הערב...
מקום זמין עם שירות תיקונים, עם אפשרות לראות בעין, לחוש ולהתרשם שלא דרך המסך...
בניגוד לעבר, רוב בעלי החנויות (ועובדיהם) כיום וכך כמה וכמה יבואנים, הם דייגים ספורטיביים בעצמם,
למשל: דני (כוכב הים), גנאדי, רמי (כריש הדיג), ערנקו (הדייג והים מהצפון), רועי (חי-בר),
ארנון ומנש מדוגית, יניב (פיש אנד פאן) סקוויד ועדי (פישינג-אונליין) אבשה (שימנו) ועוד...
לחלק גדול מהם אג'נדה של קידום הדיג, הרבה מהם נותנים שירות מגוון ואמין...
חלקם תומכים בפעילויות הפורומים בדרך של חסויות לתחרויות עם אירוח ופרסים מפנקים...
האם היינו רוצים כי גורל חנויות הדיג יהיה כגורל המתפרות בארץ?!!
שלא תהיינה חנויות וניאלץ לחכות לכל מוצר שיגיע באיביי, עד לרמה של קרסים ועופרות?!
לאבד את החוויה שהיא סוג של בילוי עבורנו, החוויה של להגיע לחנות ולהנות גם מחווית הקנייה הישירה -
שיחות דיג ומפגש עם דייגים ספורטיביים אחרים ?! לא נראה לי...
אני לא הייתי רוצה לאבד את החנויות הזמינות כאן בארץ, גם לא לראות פחות חנויות -
מקבץ חנויות באותו אזור זה מה שיוצר תחרות בריאה מבחינת מחיר ולא פחות חשוב שירות ויחס...
נכון, היו מקרים שרכשתי בחו"ל מוצרים מסוימים, אך מעת לעת לא מוותר על חווית הרכישה בארץ,
מה גם שיש לא מעט מוצרים אשר אין כדאיות לרכוש בחו"ל...
יש לעיתים את השיקול הלגיטימי של רכישת מוצרים בחו"ל - כי המחיר זול משמעותית,
לא כי "עושקים" אותי וגם לא במקרה בו הפער הוא "גרושים" או 20%...
באין פער משמעותי מאוד או כשמדובר בכמה "גרושים" - נהנה בשמחה מחווית הקנייה בארץ,
וגם אם עולה לי עוד כמה שקלים יותר מאשר בחו"ל - לעיתים שווה לי את החוויה,
וגם את הידיעה שנתתי את חלקי הקטן לשימור תרבות ומצב של שפע חנויות דיג מקצועיות "ליד הבית"...
הרי לפני זמן יצאה הרשת עם קפה ב-5 שקלים וכולם התלהבו ועמדו בתור, ועל מה?!!
מחיר של פי 5 במקום פי 10-15 מעלות מים חמים פלוס כפית קפה וקצת סוכר, אז אם כבר עושק...
ואנחנו ממשיכים מעת לעת לקנות קפה בחוץ, ואם חשקה נפשנו בלילה בבקבוק קולה גדול -
אנחנו משלמים 10 שקלים ב"מרכולית 24 שעות" במקום 6 שקלים בשופרסל, פעם חשבתי "גנבים" -
עד שנפל אסימון: הם מספקים זמינות ליד הבית ולא מכריחים, אם הגעתי לשם זה התאים לי -
ובעצם הרי אינם מוכרים אלפי בקבוקים ליום כמו רשת, אם ימכור במחירי שופרסל -
תוך שנה יפסיד ויסגור (להזכיר, בגלל ההוצאות הקבועות וכמויות המכירה הקטנות)...
בל נשכח כי בשנים האחרונות נוצר שת"פ במובן החיובי בין דייגים ספורטיביים לבין חנויות ויבואנים,
היום חברי פורום יכולים ליזום פנייה ליבואן ולהמליץ לו לייבא מוצר מסוים שלא כדאי להזמין לבד -
ומוצאים אוזן קשבת (למשל מוטי-מ עשה זאת)...
מכאן זה הזמן לחזור ולסגור עוד מעגל קטן yanes,
מדבר על מה שכתבת בקשר לאייל - ועל הקטע בו הדברים לא כוונו "לזלזל בשכירים" כבר הרחבתי...
נותר העניין של "להטיף" - ואגב אם תקרא את דבריו לדעתי לא תמצא שם הטפת מוסר....
היתה הערה קודמת שלו אשר תוהה לגבי "האם החנויות הפכו חלונות תצוגה של איביי", ובהקשר זה:
*נתחיל בכך שהיו חברי פורום שהביעו הסתייגותם לגבי "מישוש ובדיקה בחנות - טרם רכישה באיביי",
חברים שאינם עוסקים ביבוא ואינם בעלי חנויות, עניין של השקפות שונות...
*כאן בפורום הדיג הספורטיבי, ליבואן או בעל חנות אין ולא תהיה לעולם "עדיפות" על פני חבר פורום -
תמיד הצהרנו על כך גם בפני יבואנים וחנויות שנותנים חסויות או מצויים בקשר חברי, וגם עמדנו בזה...
מאידך, חלק מבעלי החנויות והיבואנים הם גם דייגים ספורטיביים וחברי פורום -
ובעצם היותם יבואן או בעל-חנות אין כדי להעמידם ב"נחיתות" או להפכם "חברי פורום סוג ב'...
כמה מהם מעלים דוחות דיג, משתפים במידע ומשתתפים בדיונים - ללא קשר לעיסוקם....
אגב, עת עלו בעבר דיונים בהם מישהו התבטא "נגד המשטרה" -
היה חבר פורום שוטר אשר "הטיף" נגד הביקורת, טבעי...
במקרה הספציפי, אין לשכוח לרגע כי אייל וכך גם שותפו עדי,
הם "בשר מבשרו של הפורום" ודייגים ספורטיביים - הרבה יותר מאשר "יבואני ציוד דיג"...
לשניהם יש "ים של זכויות" בפורום ובהבאת ISF להיות פורום הדיג המוביל בארץ -
עם מאות ואלפי שעות שהשקיעו בהתנדבות בהובלת ISF כחלק מצוות הניהול של הפורום...
שניהם עשו גם המון לקידום הדיג הספורטיבי ובכלל זה במיוחד בכל הקשור לדיג החופי...
לכן,
אייל (שהיה מהוגי ומייסדי ISF הרבה לפני שעסק ביבוא ציוד דיג) כמו גם עדי (שהצטרף אל אייל לאחר
שהצטרף לצוות הניהול של הפורום ושם למעשה הם בכלל הכירו - היתה לי הזכות "לקלוט" את עדי וליזום
את צירופו לפני שהוא ואייל ידעו מי הוא מי), ממש איננו בגדר "יבואן מטיף מוסר" - אלא לפני הכל חבר
ותיק ומוערך בפורום...
אגב ולפי הידוע לי, אייל ועדי מוכרים בעיקר ישירות לחברים וככלל במחירים הוגנים ומתחשבים -
תוך מתן שירות מצויין ולא פעם תוך התחשבות יתרה ברוכשים...
כפי שציינתי קודם, זה לא מקנה לו "זכות יתר" במחלוקת מול חבר פורום אחר (היו מקרים שדעתי או דעת
מנהלי פורום אחרים היתה שונה מדעתו והדברים נכתבו כאן בדיונים), אך לבטח שיש לו הזכות המלאה
להביע דעתו ככל חבר פורום אחר, בכלל זה להביע ביקורתיות כלפי דברים מסוימים....
סיכומו של דבר:
*במקרה הזה אייל הביע ביקורתו/הסתייגותו כחבר פורום (שהוא גם יבואן) -
וזו זכותו המלאה ,במיוחד כל עוד הדברים נכתבו ללא ניבולי פה או השתלחות או בוטות יתרה.
*אייל לא כתב משהו שיש בו התנשאות כלפי שכירים או "הטפה על התנהגות שערורייתית",
אגב אם תקרא - היתה הבעת הסתייגות/ביקורתיות ללא כל בוטות או "הטפה"....
אגב ולמיטב זכרוני,
זהו "נאום הסנגוריה" או "נאום הפרגון" הראשון שלי בפורום כלפי סקוויד בקשר לעיסוקו -
לפני כמה חודשים דווקא הבעתי כאן דעה ביקורתית כנגד דעתו כפי שנכתבה...
משתדל בכל מקרה להצמד אל "האמת שלי" במובן האופן בו אני רואה את הדברים...
עברתי על הדיון מתחילתו ולטעמי yanes, דווקא היה מיותר להחפז ולהטיח "חוצפה" -
עת פירשת וסברת כי "אייל הטיף מוסר לשכירים"...
אגב, היו חברי פורום שכירים שהיו באותה דעה "ביקורתית" לגבי "מישוש בחנות טרם רכישה באיביי"...
תקוותי yanes כי תשתכנע ותתייחס לדבריו של אייל בצורה עניינית - ובדיוק כפי שהם:
הבעת דעה של חבר פורום...
כמובן, מותר לך גם שלא להסכים עם מה שכתבתי....
לסיום, אם אתה התנצלת על מה שהגדרת בתור "חפירה" -תאר לעצמך איזו התנצלות אני צריך להכין....
חשבתי על זה, אבל אם אורך ההתנצלות כאורך ה"חפירה" - למי יהיה כוח לקרוא את ההתנצלות....

בברכת המשך גלישה מהנה ופוריה לכולנו...

נ.ב.
למען הסר ספק yanes, אין בתגובה זו משום ביקורת כלפיך -
אלא נסיון להציג נוספת ורחבה של הדברים מנקודת ראותי...
דווקא ב"נושא הדיון" מסתבר שאנחנו די קרובים בהשקפתנו,
"הסגרת את עצמך"

- בדברים האלו שכתבת:
החנות של דני בפ"ת היא לא החנות הקרובה אלי, ועדיין אני נוסע עד אליו בכל פעם.
ואין צורך להרחיב בתשבוחות על דני, כולם מכירים אותו וזו לא הכוונה.
אבל בפעם הראשונה שנכנסתי אליו לפני כשנתיים לא היתה לי שום כוונה לקנות. באתי לראות.
וגם בפעם השניה וגם בשלישית.
אבל מאז אני מבקר אצלו הרבה ובאופן קבוע וגם קונה אצלו הרבה.
שנינו יצאנו נשכרים מכך ללא ספק, גם אני כקונה וגם הוא כבעל חנות.
והסיבה לכך לפחות לדעתי היא כפי שציינתי.
המסר שלך הוא ברור:
בעלי חנויות שידעו להתנהל נכון וחיובי מול קהל הלקוחות -
"ירוויחו את הלקוח" למרות שהמחיר גבוה ממחירי האיביי....
אז לא אני לא בעל חנות. לא בהווה ולא בעבר.
ואם הייתי :
א. הייתי שמח שנכנס לקוח פוטנציאלי.
ב. בלי שום בעיה.
אולי אני טועה אך כך אני רואה את הדברים, ואם אני כבעל חנות מבין זאת, אז אין מקום להעלב, לכעוס או להתייחס לאדם כזה בשלילה.
מאמין וברור לי לחלוטין שאם היית בעל חנות - היית נוהג בדיוק כפי שכתבת....
מתוך הדיון הזה למדתי לזהות בתוך הישירות שלך גם את היושרה שלך

גם היכן שלא ראינו לגמרי עין בעין -
הערכתי את דבקותך באמת שלך כמו גם העובדה שאינך "ננעל" וער לגמרי לכך שאין כאן
"נכון אבסולוטי" אלא כמה חלופות סוביקטיביות להתבוננות על הדברים...
לסיום yanes, הגעתי למסקנה שיש לי רק טרוניה אחת ממשית כלפיך:
אינך כותב מספיק

קרא לזה התפלספות או ז*** מוח - מבחינתי תן מזה בלי להסס
