שלום לכולם! אני חדש בתחום ועד היום הייתי דג עם חכת בוס, לאחרונה קניתי סט פתיונות, מקל אלפא לידר 4.2 ורולר ריובי אקוסימה 8000 (אשמח לחוות דעת על הציוד על הדרך), רציתי לדעת איך מתחזקים את המקל והרולר ככה שיישאר ויחזיק שנים. כשקניתי את חכת הבוס נאמר לי שצריך אחרי כל יציאה לים לפרק את המקל לחלקים ולשטוף אותו טוב טוב מהמלחים שהצטברו. זה דבר שאני עושה תמיד. כשקניתי את הסט חוף לא נאמר לי לגבי זה שום דבר ושכחתי לשאול אז נשאל פה - איך מתחזקים את הציוד?
יצחק.... מוטי.... שוקי... וכל מי שמבין עניין ולא הזכרתי....
ואיך זה באמת שאין לנו עדיין אייקון עם חצוצרה...
כעקרון ולפני הכל, כמובן שטיפה במים מתוקים, לא זרם אימתני או מרוכז אלא משהו כמו "טוש - דוש" של אמבטיה, או כמו הממטרות העומדות... להשקות את המקל לכל אורכו ואת המכונה... רצוי גם לנגב עם סמרטוט לח - לח ממים מתוקים....
כשהמקל והמכונה יבשים - לא חייב סמוך לשטיפה אלא שעות או ימים אחרי, ספריי סיליקון על הטבעות וחלקי המכונה - לשים מעט ולנגב (על מנת למרוח ולא להעלים) עם סמרטוט עדין או נייר ניגוב...
זה המעט שיש לי כמי שלא מבין בעניין, המבינים יוסיפו יותר...
בתור התחלה אני לא חושב שצריך להשתגע מבחינת תחזוקת הציוד.הרי בסוף לכל דבר בעולם יש בלאי, כולל לאדם.
תחזוקת המוצר נדרשת ביחס לאיכות הציוד . כלומר אם רכשת רולר זול עם חלקים שעלולים לקבל קורוזיה ,הרי לא משנה מה תעשה ,הקורוזיה תופיע .ואם יש לך ציוד איכותי כנראה שלא.
בכל אופן אני שוטף במים מתוקים את החכות והרולרים . אני פותח את הפקק בתחתית החכה אם יש כזה ,ונותן לכל המים / חול אם יש לרדת . אני דואג לבדוק שכל המלח ירד. וזהו
תלוי בשימוש השנתי , אחת לשנה אני משמן את החלקים הנעים. ואני לא נוהג לגעת בפנים הרולר שם יש לשים גריז מתאים.
אני עוד יכוללהמליץ לך ,תוודא שאתה לא מוציא הרבה כסף על תחזוקה ציוד הדיג , שהרי לא יעלה יותר מציוד חדש בסוף.
בקשר לציוד אחלה חכה ורולר גם יופי של סט וכמובן תתחדש
כעקרון ולפני הכל, כמובן שטיפה במים מתוקים, לא זרם אימתני או מרוכז אלא משהו כמו "טוש - דוש" של אמבטיה, או כמו הממטרות העומדות... להשקות את המקל לכל אורכו ואת המכונה... רצוי גם לנגב עם סמרטוט לח - לח ממים מתוקים.... יש פקק בידית האחיזה של החכה
שאני שוטף אני פותח אותו כך כל החול יוצא החוצה { רפי אחלה תשובה אני מוסיף כמה דברים }
ספריי סיליקון על הטבעות וחלקי המכונה - לשים מעט ולנגב (על מנת למרוח ולא להעלים) עם סמרטוט עדין או נייר ניגוב... גם אני עושה כך
בקשר לרולר אני יכול להגיד לך מה אני עושה :
יש ספריי לחץ אוויר זה הדבר הראשון שאני עושה מעיף את כל החול שיש ברולר
אחר כך מפרק את השפולה ושם אותו בדלי מים לכמה דקות עובר עם סמרטוט יבש, לוקח סמרטוט לח ועובר על
הרולר מוריד לו את המלח .
מפרק את הידית של הרולר שם קצת שמן לרולרים , מחזיר את הידית כמה גילגולים ומשתמש
בספריי סיליקון על הרולר וכמובן גם לחכה .
יש לי רולר שהוא כבר 7 שנים אצלי עובד כמו סוס וכך נשמר לי הציוד .
פעם בשנה פותח את הרולר לבדוק שיש מספיק גריז עם אין אני עושה לו ניקיון כללי ,גם
לחלקים הפנימיים מוריד את כל הגריז ושם חדש , לא תמיד יש צורך להחליף גריז .
כרגע אני מבין שהרולר שלך חדש אז אין צורך להחליף גריז ,וגם צריך לדעת איך לפרק את הרולר
אז אני מציאה על כל בעיה שיש לך עם הרולר ללכת לחנות ושהם יעשו את ההחלפה גריז .
אבל אם אתה יודע איך אז גם לבד אפשר ואם לא אז חנות שעושה את זה .
מוטי, איך מגיע לך חול לרולר? אצלי אין חול אלא אם הרולר נפל בטעות וגם אז אני מנקה את הרוב בשטח.
בבית אני מרסס את הטבעות של המקל עם WD-40 ומנגב טוב טוב, אחרי זה מרסס טיפה גם סמרטוט יבש ומנגב עם זה את המקל עצמו לכל האורך. WD-40 הוא חומר להרחקת מים ובגלל שהמלח נמצא במים, הוא מרחיק גם את המלח בצורה יעילה יותר מאשר שטיפה במים מתוקים.
יש לי מקלות שעברו שטיפה במים מתוקים בלבד והם חטפו קורוזיה בטבעות, לעומת זאת מקלות שעברו ניקוי עם WD-40 מחזיקים מעמד ללא טיפת קורוזיה. אל תשכחו גם שבמקל טלסקופי מים יחדרו לתוך החלק האחרון ויקח להם זמן להתייבש במיוחד בחורף.
לגבי הרולר, מפרקים שפולה ושוטפים את החוט במים מתוקים (לא להוריד את החוט אבל מתחת לזרם). אחרי ייבוש של השפולה, שוב פעם לרסס סמרטוט יבש עם WD-40 ולנגב את החלק המתכתי שלה אבל לא איפה שיש גריז.
עם אותו הסמרטוט אני ממשיך גם לנגב את הרולר חיצונית וזהו.
לגבי גרוז רולר זה כבר סיפור אחר ובשביל זה יש אתר ענק שמכיל המון מידע. alantani.com
מסכן הציוד שמנוקה עם WD-40 אולי מונע קורוזיה בטבעות אבל הורס את כל השאר כולל הציפוי שיש על הטבעות ובטח ובטח את האנודייז על חלקי אלומניום ומאכל את האלומיניום עם הזמן. זה לא שמן זה משחרר חלודה. יש חומרים יעודיים כמו ספריי סיליקון ואפילו רק מים מתוקים וניגוב עדיפים על הWD-40
ובמילים אחרות, החומר מיועד ל- water displacing (הרחקת מים).
מעבר לזה, אני לא משפשף את הציוד כמו נער מתבגר באתרי סקס, ניגוב קל ביותר ואני לא רואה שום התקלפות או כל דבר אחר שציינת. גם כדי שהחומר הזה יסיר חלודה, צריך לבצע השריה בחומר ולשפשף את החלק החלוד לא מעט כדי להגיע להורדת שכבה כמו שאתה מתאר.
שים לב שאין שם הרבה חלודה, ולמרות זאת הבחור משפשף כהוגן מרסס שוב ושוב, וגם בתאור של הסרטון הוא כותב שזה היה קשה אבל בסוף הוא המצליח. אם אתה רוצה חומר אגרסיבי יותר להסרת חלודה, חפש את החומר Cyclo Break Away.
מסכן הציוד שמנוקה עם WD-40 אולי מונע קורוזיה בטבעות אבל הורס את כל השאר כולל הציפוי שיש על הטבעות ובטח ובטח את האנודייז על חלקי אלומניום ומאכל את האלומיניום עם הזמן. זה לא שמן זה משחרר חלודה. יש חומרים יעודיים כמו ספריי סיליקון ואפילו רק מים מתוקים וניגוב עדיפים על הWD-40
נכון מאוד דוב ,כבר אמרנו הרבה זמן לא להשתמש ב - wd-40
וגם הורס את הגריז שיש ברולר .
ציטוט
מוטי, איך מגיע לך חול לרולר? אצלי אין חול אלא אם הרולר נפל בטעות וגם אז אני מנקה את הרוב בשטח.
אני רוב הדייג שלי הוא במקום חולי , ואצלי גם הרולרים והחכות כולל סטנט של החכות נכנס בתיק
אני אישית לא מנקה את הציוד בים רק בבית ,וחול תמיד נכנס בכל מיני צורות נופל חול על התיק
או חכה נפלה בלי כל קוונה זה קורה אז לידע כללי אפשר לנקות חול בלחץ אוויר , אני אישית יש לי
ניסיתם אי פעם להשתמש ב-WD40 וזה עשה לכם נזקים בציוד דייג?
כי אצלי ממש לא עושה נזקים.
מוטי, זה לא יכול להרוס את הגריז ברולר, כמו שציינתי, אני רק מנגב את הרולר חיצונית. הגריז נמצא בתוך הרולר ולכן החומר בכלל לא מגיע לגריז, גם בשפולה שבחלק מהרולרים יש לה קצת גריז בחלק העליון של הדראג, אני לא מרסס אלא מנגב חיצונית בלבד.
ניסיתם אי פעם להשתמש ב-WD40 וזה עשה לכם נזקים בציוד דייג?
כי אצלי ממש לא עושה נזקים.
מוטי, זה לא יכול להרוס את הגריז ברולר, כמו שציינתי, אני רק מנגב את הרולר חיצונית. הגריז נמצא בתוך הרולר ולכן החומר בכלל לא מגיע לגריז, גם בשפולה שבחלק מהרולרים יש לה קצת גריז בחלק העליון של הדראג, אני לא מרסס אלא מנגב חיצונית בלבד.
לא ברור לי על סמך מה אתם מבססים את הטענות שלכם.
תומר הוא טוב ,אבל הוא לא שמן זה מה שאתה צריך להבין ,הוא טוב להרבה מטרות ,חלודה , ברגים תפוסים
אבל אם המטרה היא שימון אז הוא לא מתאים
השאלה זה למה לנסות ,שכל רולר שלי המחיר לא 2 שקל אז אני מעדיף להשתמש בשמן שהוא טוב
לרולרים ,ולנסות בטוח שלא .
עריכה אחרונה: נובמבר 19, 2013, 19:08:31 PM על ידי MOTI-M
החומר הזה מיועד במקור להרחקת מים, לכן ברגע שאני מורח קצת על הציוד, אני בעצם מרחיק את המים שהצטברו מהים ובתוך המים האלה יש כמובן מלח שגם הוא מורחק מהציוד.
החומר הזה מיועד במקור להרחקת מים, לכן ברגע שאני מורח קצת על הציוד, אני בעצם מרחיק את המים שהצטברו מהים ובתוך המים האלה יש כמובן מלח שגם הוא מורחק מהציוד.