פורום הדיג הספורטיבי בישראל
 פורומי דיג מקצועיים
  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
   "דיון חשוב: "דראג" וכיוון קלאץ'... |
עמודים: [1]
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
נושא: "דיון חשוב: "דראג" וכיוון קלאץ'... (נקרא 2826 פעמים) |
הדפסה |
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
לא אחת אנו נתקלים במושג "דראג", כן אנו נתקלים ושומעים על כיוון קלאץ ל:X ק"ג.....
לטובת כלל ציבור חובבי הדיג הסירה, מישהו מוכן לתת הסבר מפורט מהו "דראג"?!
ולא פחות חשוב: באיזה אופן ולפי אילו שיקולים אתם מכוונים את הרולר לפני או בשעת יציאה לדיג?! לכמה ק"ג?! כאן נראה שיכולות להישמע כמה וכמה דעות גם מפי מביני דבר...
|
-------------------------------
|
|
|
dovdov
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5047
|
|
נו חברים לשפוך לשפוך קדימה בבקשה
|
|
|
|
|
.
|
|
עריכה אחרונה: ספטמבר 11, 2013, 22:37:43 PM על ידי אספנות
|
|
|
|
|
|
בכול רולר יש קלאץ דראג מה שמאפשר יציאת חוט בהתאם למשיכה של הדג שלמעשה מתורגמת למשקל שתלוי על החוט את הדראג ברולר מכוונים ל 25% מחוזק החוט שעל הרולר מעבר לזה יש סכנה שהחוט יקרע בזמן משיכה של הדג בכדי לבצע בדיקת חוזק הדראג מחברים את הרולר עם החכה משחילים את החוט דרך הטבעות וקושרים למשקל מקובע לריצפה ומתחילים להרים את המקל עד ש מישטחרר חוט ואז אפשר לראות על המשקל מהו חוזק הדאג ו האים צריך להורי או להגביר
|
|
|
|
סאמח הצפר
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5983
|
|
לא אחת אנו נתקלים במושג "דראג", כן אנו נתקלים ושומעים על כיוון קלאץ ל:X ק"ג.....
לטובת כלל ציבור חובבי הדיג הסירה, מישהו מוכן לתת הסבר מפורט מהו "דראג"?!
ולא פחות חשוב: באיזה אופן ולפי אילו שיקולים אתם מכוונים את הרולר לפני או בשעת יציאה לדיג?! לכמה ק"ג?! כאן נראה שיכולות להישמע כמה וכמה דעות גם מפי מביני דבר...
ומה זה אומר פול דראג או פול סטרייק ומה ההבדל מהדראג האחר (שלא יודע איך הוא נקרא  ) לא תרמתי קודם לנושא כי ההבנה של דראג הינה בסיסית אצלי, ומכוון לפי התחושה דרך משיכה של החוט ביד בלי משקלים. מכיר אנשים שבודקים עם משקל ומאמין שזה חשוב לפחות בשלבים ראשונים בשביל שכל אחד יקייל את עצמו וידע לתרגם עצמת משיכה של חוט ביד למשקל! זה חשוב בשביל לא להגזים עם תחושת היד כאשר אחד המרכיבים הוא חלש יותר מהתחושב שזה נראה לנו..... יעני, אני צריך להפסיק להיות "באלאדי" 
|
|
עריכה אחרונה: אוגוסט 18, 2013, 01:12:29 AM על ידי סאמח הצפר
|
|
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
|
|
|
סקווידוויד
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 7274
|
|
 |
|
|
לא אחת אנו נתקלים במושג "דראג", כן אנו נתקלים ושומעים על כיוון קלאץ ל:X ק"ג.....
לטובת כלל ציבור חובבי הדיג הסירה, מישהו מוכן לתת הסבר מפורט מהו "דראג"?!
ולא פחות חשוב: באיזה אופן ולפי אילו שיקולים אתם מכוונים את הרולר לפני או בשעת יציאה לדיג?! לכמה ק"ג?! כאן נראה שיכולות להישמע כמה וכמה דעות גם מפי מביני דבר...
ומה זה אומר פול דראג או פול סטרייק ומה ההבדל מהדראג האחר (שלא יודע איך הוא נקרא  ) לא תרמתי קודם לנושא כי ההבנה של דראג הינה בסיסית אצלי, ומכוון לפי התחושה דרך משיכה של החוט ביד בלי משקלים. מכיר אנשים שבודקים עם משקל ומאמין שזה חשוב לפחות בשלבים ראשונים בשביל שכל אחד יקייל את עצמו וידע לתרגם עצמת משיכה של חוט ביד למשקל! זה חשוב בשביל לא להגזים עם תחושת היד כאשר אחד המרכיבים הוא חלש יותר מהתחושב שזה נראה לנו..... יעני, אני צריך להפסיק להיות "באלאדי"  אי אפשר לענות על השאלה ככה על רגל אחת. יש הרבה מושגים שצריך לגעת בהם בדרך: START UP DRAG - שזה הכח הראשוני שנדרש לשם תחילת יציאת חוט מהרולר והוא לרוב גבוהה במעט מהכח שנדרש כדי להמשיך ולהוציא חוט. ההתנעה תמיד קשה יותר. אם הסטרט אפ והדרג זהים - אשריכם, הרולר שלכם ובמיוחד הדראג מתוחזקים היטב. ה DRAG עצמו הוא כמו שכתב שלומי בדיוק, אבל ככל שהדג מושך ומוציא חוט קורים שני דברים - יש פחות חוט על השפולה ולכן המנוף המופעל על השפולה במשיכה קטן יותר והדראג עולה. מה אמרתי כרגע? במספרים - בגס, יצא 50% מהחוט - הדראג עלה ב 50%!!! לכן ככל שיצא יותר חוט יש לכוון מחדש את הדראג אחרת החוט עלול להקרע. דווקא כשיש הרבה חוט בחוץ. שנית, יש פה עניין של התחממות והחלשות יכולת הבלימה, נקיון, גרוז (כן כן, גרוז הדראג - אבל על זה ביום בהיר אחר, לא היום).... כאן באה השאלה כמה באמת דראג יש לנו? ואני אומר שהשאלה המקדימה לזה היא כמה חוט יש על השפולה? מה זה דראג אפקטיבי? כשקונים רולר ואומרים לכם שיש לו דראג של 20 ליב' - זה כשהשפולה מלאה לגמרי. אז מה זה באמת דראג אפקטיבי? שימו לב לתמונה למטה, רואים את המספרים על הרולר - זה מראה שאם למשל כוונתם את הדראג על 18 ליב' כשירד מפלס החוט ויגיע לקו שכתוב עליו 27, הרי שהדראג האפקטיבי הוא 27 חיב', ושימשיך וירד מפלס החוט עוד הוא יגיע ל54!!! היי, כשהשפולה היתה מלאה הוא היה 18, זוכרים? מה יקרה אם החוט שלכם הוא 50 ליב' והדג מושך חזק? עכשיו ברור למה לכוון כמו שאמר שלומי את הדראג על 25% מהטסט של החוט? או אם למשל כוונתם את הדראג על 10 ליב' כשירד ויגיע למפלס שכתוב עליו 15, הרי שהדראג האפקטיבי הוא 15 , ושימשיך וירד עוד הוא יגיע 30... מה יקרה אם אתם בטרולינג ויש לכם חוט 0.40 (20-25 ליב')? זה כבר נקרא דראג אפקטיבי, כי הדראג שיש לכם בפועל שונה ממה שכתוב על הנייר ושונה ממה שכוונתם בהתחלה.  זה כמובן תופס לגבי רולרים ספינינג באותה מידה בדיוק. אגב, גילוי נאות - אני מייבא את אברול, אבל היות והם היחידים שטרחו לדעתי לציין את הדראג האפקטיבי וההשתנות שלו בהתאם למפלס החוט ברולר אני מביא תמונה של רולר זה ולא של רולר מתוצרת אחרת. בכ"ז הוספתי את 2 הסנט שלי על רגל אחת....
|
|
עריכה אחרונה: אוגוסט 18, 2013, 23:56:59 PM על ידי סקווידוויד
|
|
|
|
|
|
.
|
|
עריכה אחרונה: ספטמבר 11, 2013, 22:35:39 PM על ידי אספנות
|
|
|
|
|
הנצרתי מס 1
|
חבר פורום
מנותקגיל:
60
הודעות: 9829
אלבום תמונות http://www.flickr.com/photos/m_o_38/
|
|
 |
|
|
לא אחת אנו נתקלים במושג "דראג", כן אנו נתקלים ושומעים על כיוון קלאץ ל:X ק"ג.....
לטובת כלל ציבור חובבי הדיג הסירה, מישהו מוכן לתת הסבר מפורט מהו "דראג"?!
ולא פחות חשוב: באיזה אופן ולפי אילו שיקולים אתם מכוונים את הרולר לפני או בשעת יציאה לדיג?! לכמה ק"ג?! כאן נראה שיכולות להישמע כמה וכמה דעות גם מפי מביני דבר...
ומה זה אומר פול דראג או פול סטרייק ומה ההבדל מהדראג האחר (שלא יודע איך הוא נקרא  ) לא תרמתי קודם לנושא כי ההבנה של דראג הינה בסיסית אצלי, ומכוון לפי התחושה דרך משיכה של החוט ביד בלי משקלים. מכיר אנשים שבודקים עם משקל ומאמין שזה חשוב לפחות בשלבים ראשונים בשביל שכל אחד יקייל את עצמו וידע לתרגם עצמת משיכה של חוט ביד למשקל! זה חשוב בשביל לא להגזים עם תחושת היד כאשר אחד המרכיבים הוא חלש יותר מהתחושב שזה נראה לנו..... יעני, אני צריך להפסיק להיות "באלאדי"  אי אפשר לענות על השאלה ככה על רגל אחת. יש הרבה מושגים שצריך לגעת בהם בדרך: START UP DRAG - שזה הכח הראשוני שנדרש לשם תחילת יציאת חוט מהרולר והוא לרוב גבוהה במעט מהכח שנדרש כדי להמשיך ולהוציא חוט. ההתנעה תמיד קשה יותר. אם הסטרט אפ והדרג זהים - אשריכם, הרולר שלכם ובמיוחד הדראג מתוחזקים היטב. ה DRAG עצמו הוא כמו שכתב שלומי בדיוק, אבל ככל שהדג מושך ומוציא חוט קורים שני דברים - יש פחות חוט על השפולה ולכן המנוף המופעל על השפולה במשיכה קטן יותר והדראג עולה. מה אמרתי כרגע? במספרים - בגס, יצא 50% מהחוט - הדראג עלה ב 50%!!! לכן ככל שיצא יותר חוט יש לכוון מחדש את הדראג אחרת החוט עלול להקרע. דווקא כשיש הרבה חוט בחוץ. שנית, יש פה עניין של התחממות והחלשות יכולת הבלימה, נקיון, גרוז (כן כן, גרוז הדראג - אבל על זה ביום בהיר אחר, לא היום).... כאן באה השאלה כמה באמת דראג יש לנו? ואני אומר שהשאלה המקדימה לזה היא כמה חוט יש על השפולה? מה זה דראג אפקטיבי? כשקונים רולר ואומרים לכם שיש לו דראג של 20 ליב' - זה כשהשפולה מלאה לגמרי. אז מה זה באמת דראג אפקטיבי? שימו לב לתמונה למטה, רואים את המספרים על הרולר - זה מראה שאם למשל כוונתם את הדראג על 18 ליב' כשירד מפלס החוט ויגיע לקו שכתוב עליו 27, הרי שהדראג האפקטיבי הוא 27 חיב', ושימשיך וירד מפלס החוט עוד הוא יגיע ל54!!! היי, כשהשפולה היתה מלאה הוא היה 18, זוכרים? מה יקרה אם החוט שלכם הוא 50 ליב' והדג מושך חזק? עכשיו ברור למה לכוון כמו שאמר שלומי את הדראג על 25% מהטסט של החוט? או אם למשל כוונתם את הדראג על 10 ליב' כשירד ויגיע למפלס שכתוב עליו 15, הרי שהדראג האפקטיבי הוא 15 , ושימשיך וירד עוד הוא יגיע 30... מה יקרה אם אתם בטרולינג ויש לכם חוט 0.40 (20-25 ליב')? זה כבר נקרא דראג אפקטיבי, כי הדראג שיש לכם בפועל שונה ממה שכתוב על הנייר ושונה ממה שכוונתם בהתחלה.  זה כמובן תופס לגבי רולרים ספינינג באותה מידה בדיוק. אגב, גילוי נאות - אני מייבא את אברול, אבל היות והם היחידים שטרחו לדעתי לציין את הדראג האפקטיבי וההשתנות שלו בהתאם למפלס החוט ברולר אני מביא תמונה של רולר זה ולא של רולר מתוצרת אחרת. בכ"ז הוספתי את 2 הסנט שלי על רגל אחת.... סוף סוף אפשר להחכים מתשובה עניינית  קצת צחוק לא יזיק..ראבאק למה מסבכים עניין פשוט מאד כמו דיג  היינו פעם מבסוטים עם חוט מלופף על צינור PVC והדגים יוצאים ברצף פתאום באים אלינו עם כל מיני ביטויים של דראג שראג...  גלוי נאות..עם כל הרצון לדעת יותר על ציוד וכו" אבל הייתי מעדיף להישאר בשאנטי שלי ולקחת את הדברים באיזי כזה ..לצאת לים ליהנות ואם הדג קרע אז שיבושם לו
|
-------------------------------
|
|
IP: [
מחובר ]
|
|
|
סקווידוויד
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 7274
|
|
ואם הדג קרע אז שיבושם לו.... כן, בסדר
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
|
|
|
|
yossid
|
הים הוא המרגוע האמתי שלי חבר פורום
מנותקגיל:
64
הודעות: 3386
דייג חוף ומז'רז'ר
|
|
ואם הדג קרע אז שיבושם לו.... כן, בסדר
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
ואז..... מאמון מקלל את הדג עד ......
|
-------------------------------
תמיד תזכרו... שהדג שיושב אצלכם בצלחת, נמצא שם רק כי הוא פתח את פיו לאכול!!!
|
|
|
rafi
|
מנהל אתר חבר פורום    
מנותקגיל:
62
הודעות: 39113
|
|
 |
|
|
לא אחת אנו נתקלים במושג "דראג", כן אנו נתקלים ושומעים על כיוון קלאץ ל:X ק"ג.....
לטובת כלל ציבור חובבי הדיג הסירה, מישהו מוכן לתת הסבר מפורט מהו "דראג"?!
ולא פחות חשוב: באיזה אופן ולפי אילו שיקולים אתם מכוונים את הרולר לפני או בשעת יציאה לדיג?! לכמה ק"ג?! כאן נראה שיכולות להישמע כמה וכמה דעות גם מפי מביני דבר...
ומה זה אומר פול דראג או פול סטרייק ומה ההבדל מהדראג האחר (שלא יודע איך הוא נקרא  ) לא תרמתי קודם לנושא כי ההבנה של דראג הינה בסיסית אצלי, ומכוון לפי התחושה דרך משיכה של החוט ביד בלי משקלים. מכיר אנשים שבודקים עם משקל ומאמין שזה חשוב לפחות בשלבים ראשונים בשביל שכל אחד יקייל את עצמו וידע לתרגם עצמת משיכה של חוט ביד למשקל! זה חשוב בשביל לא להגזים עם תחושת היד כאשר אחד המרכיבים הוא חלש יותר מהתחושב שזה נראה לנו..... יעני, אני צריך להפסיק להיות "באלאדי"  אי אפשר לענות על השאלה ככה על רגל אחת. יש הרבה מושגים שצריך לגעת בהם בדרך: START UP DRAG - שזה הכח הראשוני שנדרש לשם תחילת יציאת חוט מהרולר והוא לרוב גבוהה במעט מהכח שנדרש כדי להמשיך ולהוציא חוט. ההתנעה תמיד קשה יותר. אם הסטרט אפ והדרג זהים - אשריכם, הרולר שלכם ובמיוחד הדראג מתוחזקים היטב. ה DRAG עצמו הוא כמו שכתב שלומי בדיוק, אבל ככל שהדג מושך ומוציא חוט קורים שני דברים - יש פחות חוט על השפולה ולכן המנוף המופעל על השפולה במשיכה קטן יותר והדראג עולה. מה אמרתי כרגע? במספרים - בגס, יצא 50% מהחוט - הדראג עלה ב 50%!!! לכן ככל שיצא יותר חוט יש לכוון מחדש את הדראג אחרת החוט עלול להקרע. דווקא כשיש הרבה חוט בחוץ. שנית, יש פה עניין של התחממות והחלשות יכולת הבלימה, נקיון, גרוז (כן כן, גרוז הדראג - אבל על זה ביום בהיר אחר, לא היום).... כאן באה השאלה כמה באמת דראג יש לנו? ואני אומר שהשאלה המקדימה לזה היא כמה חוט יש על השפולה? מה זה דראג אפקטיבי? כשקונים רולר ואומרים לכם שיש לו דראג של 20 ליב' - זה כשהשפולה מלאה לגמרי. אז מה זה באמת דראג אפקטיבי? שימו לב לתמונה למטה, רואים את המספרים על הרולר - זה מראה שאם למשל כוונתם את הדראג על 18 ליב' כשירד מפלס החוט ויגיע לקו שכתוב עליו 27, הרי שהדראג האפקטיבי הוא 27 חיב', ושימשיך וירד מפלס החוט עוד הוא יגיע ל54!!! היי, כשהשפולה היתה מלאה הוא היה 18, זוכרים? מה יקרה אם החוט שלכם הוא 50 ליב' והדג מושך חזק? עכשיו ברור למה לכוון כמו שאמר שלומי את הדראג על 25% מהטסט של החוט? או אם למשל כוונתם את הדראג על 10 ליב' כשירד ויגיע למפלס שכתוב עליו 15, הרי שהדראג האפקטיבי הוא 15 , ושימשיך וירד עוד הוא יגיע 30... מה יקרה אם אתם בטרולינג ויש לכם חוט 0.40 (20-25 ליב')? זה כבר נקרא דראג אפקטיבי, כי הדראג שיש לכם בפועל שונה ממה שכתוב על הנייר ושונה ממה שכוונתם בהתחלה.  זה כמובן תופס לגבי רולרים ספינינג באותה מידה בדיוק. אגב, גילוי נאות - אני מייבא את אברול, אבל היות והם היחידים שטרחו לדעתי לציין את הדראג האפקטיבי וההשתנות שלו בהתאם למפלס החוט ברולר אני מביא תמונה של רולר זה ולא של רולר מתוצרת אחרת. בכ"ז הוספתי את 2 הסנט שלי על רגל אחת.... סוף סוף אפשר להחכים מתשובה עניינית  קצת צחוק לא יזיק..ראבאק למה מסבכים עניין פשוט מאד כמו דיג  היינו פעם מבסוטים עם חוט מלופף על צינור PVC והדגים יוצאים ברצף פתאום באים אלינו עם כל מיני ביטויים של דראג שראג...  גלוי נאות..עם כל הרצון לדעת יותר על ציוד וכו" אבל הייתי מעדיף להישאר בשאנטי שלי ולקחת את הדברים באיזי כזה ..לצאת לים ליהנות ואם הדג קרע אז שיבושם לו מאמון, מתי אתה מנסה לדוג אינטיאסים עם צינור PVC ?! אני מת לראות את השאנטי שלך כשיברח לך איזה עתריס...  במיוחד לראותך אומר ברגוע אחרי הבריחה: "הייתי מעדיף להישאר בשאנטי שלי ולקחת את הדברים באיזי כזה... לצאת לים ליהנות ואם הדג קרע אז שיבושם לו "  צחוק צחוק, אך בינתיים בהחלט מתפתח דיון מעניין ומקצועי ונשתדל להשאר במסגרתו - ומאחר שאני יודע מאמון שאתה מאוד מקפיד על כיוון הקלץ' שלך לפני יציאה לים ובמיוחד לאינטיאסים - תפוס מוזה וראש ותן לנו קצת מסודותיו של המאסטר... 
|
-------------------------------
|
|
|
|
אייל יתותח המון דברים ממה שרשמת כאן ידועים לי ואהבתי את צורת הכתיבה שלך שהסבירה באופן מדוייק איך הדראג עובד לאורך כל הזמן במיוחד מול דגים גדולים שלוקחים הרבה חוט ואז ככל שיורד החוט במפלס באמת ההתנגדות חזקה יותר דוגמא מעונת הכחולות הרבה פיצוצים נבעו כתוצאה של לחץ אצל אנשים שהידקו קלאטש ולא לקחו בחשבון את מצב הדראג שהחוט התרוקן ונשארו המומים מה חוט חזק איך פיצץ בקיצור אחלה תשובה אהבתי לראות שבאברול השכילו לשים את הנתונים החשובים האלה
|
|
|
|
|
אייל יתותח המון דברים ממה שרשמת כאן ידועים לי ואהבתי את צורת הכתיבה שלך שהסבירה באופן מדוייק איך הדראג עובד לאורך כל הזמן במיוחד מול דגים גדולים שלוקחים הרבה חוט ואז ככל שיורד החוט במפלס באמת ההתנגדות חזקה יותר דוגמא מעונת הכחולות הרבה פיצוצים נבעו כתוצאה של לחץ אצל אנשים שהידקו קלאטש ולא לקחו בחשבון את מצב הדראג שהחוט התרוקן ונשארו המומים מה חוט חזק איך פיצץ בקיצור אחלה תשובה אהבתי לראות שבאברול השכילו לשים את הנתונים החשובים האלה
דודו התשובה של אייל יפה אבל פחות קשורה לכחולות שם אנשים לא לוקחים בחשבון את הדרג של החוט במים שיצא כבר 500 ויותר רק החיכוך של החוט במים הוא כמה קילו תוסיף לזה את הדראג הגבוה שכובן מראש את תוספת הדראג מהתרוקנות השפולה ואתה יכול לקבל הכפלה של הכוח המופעל על החוט ומשם הדרך לפיצוץ קטנה מאוד
|
|
|
|
dovdov
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 5047
|
|
דיון מעניין סוף סוף הבנתי איך העסק עובד, תודה חברים. אייל כמה טוב שחזרת לשתף אותנו בידע העצום שלך
|
|
|
|
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה. |
« הקודם הבא »
|
הדפסה
|
|
עמודים: [1]
|
|
|
|