אני משתמש בשמן למכונות תפירה, עלה לי 15 שקל לא זוכר איפה

וגריז, לקחתי משהוא מהעבודה, לא בדקתי את התכונות שלו.
בשתי רולרים 2500 של אבו-גסיה, במשך שנתיים שימוש אינטנסיבי פעמיים שלוש בשבוע
החזיקו יפה, אחרי שנתיים פיתחו חופש שהקשה על סידור חוטים דקים, ושינו יעד מז'ירז'ור
לקלמרי עם חוט 0.25 ניילון: קיבלו תוספת חיים.
לא בטוח אם החופש נוצר כתוצאה משמן ירוד או גריז לא יעודי, או שפשוט עשו את שלהם
מה שחשוב (ושלא הקפדתי תמיד) זה לשטוף במים מתוקים ולהקפיד לשמן אחרי הייבוש.
אני חושב שהכי חשוב זה לשמן בזמן ופחות שמן מסויים שהוא, לתת לחנות שיעשה את זה,
גם אפשרות רק שנראה לי מיותר במיוחד שצריך ממש כל יציאה לטפל בציוד, (אצלי זה חלק
מהכיף שבעניין, למרות שלפעמים למי יש כח לשטוף עכשיו אחרי שש או שמונה שעות בים)
לשמן רולר בשתיים וחצי משפטים:
את השפולה לפרק, (זהירות שלא תיפול הטבעת פלסטיק מהמוט) ולתת טיפת שמן על המוט המרכזי,
ולסובב את הידית כשהרולר במצב עמידה שיחלחל למטה לכיוון המיסב, ולאחר מכן לנגב שמן עודף.
להחזיר אל השפולה למקום.
את הידית לפרק וטיפה לתת בכול צד של הרולר, להחזיר את הידית למקום ולסבב כמה סיבובים לכל צד
כשהרולר מוטה כך שהשמן יחדור במעט לכיוון המיסב.
את הפרק שמתקפל בידית גם צריך לשמן, וגם לחלק שמחזיקים ביד צריך להחדיר קצת שמן.
בשני צידי הרולר איפה שמתחברת הקשת (חלקים נעים) = קצת שמן
חשוב ביותר !!! איפה שהקשת סוגרת על החוט, ומשם החוט עולה לטבעות,יש מיסב על פי רוב, זה המיסב
שאחראי על איסוף החוט בשקט וברכות, הוא גם פוגש במים שבאים עם החוט מהים ונישטף תדיר, את המיסב הזה
גם אם אין כח ללטף(יעני פירוק הבורג, הוצאת המיסב, ספיגת נוזלים והזלפת שמן) לפחות רגע לפני שיוצא, נותן לו
נגיעה של שמן, ווידוא חילחול.
תמיד אחרי שימון לנגב עודפים, כדי שלא לתת לחול מקום להדבק, ומאותה סיבה גירוז זה רק לביפנים של הרולר.
לגבי החלק שתופש את השפולה, זה על הדרך גם הקלאצ', שם ככול הידועה לי אסור שיהיה שמן או גריז, אבל צריך
לדאוג שיהיה נקי.
יש לפרק בזהירות את הטייל הקפיצי שתופש את הפחית ומתחתיה יש כמה פיסות בד\לבד\או לא זוכר איך קוראים
לזה, לנגב ממים מלח שמן צ'יפס, ולהחזיר למקום,(לפי סדר פירוק) הנקיון שם ישמור על איכות הקלאצ'.
מקווה שתרמתי ולו במקצת.
אה ובקשר לקישור שהוספת, נראה אחלה שמן וגריז יעודיים וגם יופי של מחיר.