תשובות :
בכל אריזה יש כשני קליפסים
קיימים גם כאלו בצבע שחור בצורת קונוס אך הרעיון אותו דבר .
ראיתי בחנויות שונות במחירים שונים הנעים בין 15 - 10 שקלים .
אין הבדלים במחירים בין גדול לקטן.
הרעיון בשילוב עם מוביל / קליפס או כפי שנקרא בלועזית RUNNING SINKER CLIP
הוא המניעה בפלונטרים שתמיד קורים עם הצמדות החוט של הקרס אל החוט הראשי
כך פוחתת חופשיות הפיתיון במים .
למעשה כל הרעיון הוא ליצור את האפשרות לדיג עם משקולת סחף ללא סיבוכים מיותרים .
את המובילים / קליפסים ניתן לרכוש אצל מיכלין בחיפה שם רכשתי את האחרונים תוצרת מוסטד.
נקודה חשובה מאוד , יש כאלו גם לדיג קרפיון הנקראים אליקופטרים אך הם לא נותנים את התוצאה כפי
שנותנים אלו אשר לדיג חוף .
בארץ הם יקרים כפי שציינתי 15 - 10 שקלים לשניים אך ב E-BAY ראיתי במחירים זולים יותר ובכמויות גדולות יותר
ששווה בדיקה נוספת.
הערה נוספת היא אני משתמש במשקולות של 125 גרם ומעולם לא קרה לי שנתקלתי בבעיות בסגנון דיג זה.
בתמונה החדשה ניתן לראות איך מרכיבים מערך .
אהלן ינון.
ראשית עלי לציין את הרצון שלך לשתף את החברים כאן , כל הכבוד לך.

שנית , סוג המשקולת עליה את מדבר נקראת "משקולת עוגן" ולא סחף.
משקולת סחף היא השטוחה עם הבליטות , משקולת עוגן היא עם הקוצים
שתפקידם לעגן את המשקולת לקרקע הים , כמו בעוגן של ממש.
עדיין אני חייב להבין , סוג הקליפס הזה באמת מצליח להרחיק את הטלאי
של הקרס מהקוצים של המשקולת ומונע התקרזלות של החוטים הראשי וטלאי
הקרס יחד ?
תלאי של קרס מתחת למשקולת מגיע גם לעשרות סנטימטרים (כ-60 בד'כ)
והוא נזרק עם הזרמים לכל עבר וגם מעלה ומטה והקרקעית. הוא לא מסתבך לך
בקוצי העוגן ובחוט המוביל ? (בזמן זרמים וים עובד כמובן)
יתרון נהדר שיש לקליפס הזה הוא באמת האפשרות הניתנת לשילוב משקולות עוגן
שאינם מצוידות בחור מרכזי להשחלת חוט בהם לבין תלאי תחתון מתחת למשקולת
עם קרס. זה מצוין.

נוסיף עוד שישנם בחנויות מסוימות (גם ברשותי) משקולת עוגן בעלת חור מרכזי לאורכה
שמאפשרת את סגנון הריג הזה בהשמת על החוט המוביל ישר , ומתחתיה חרוז וסביבל סיכה.