בית דף הבית
עזרה עזרה
ברוך הבא, אורח. בבקשה התחבר או הירשם.

חיפוש:     חיפוש מתקדם
*
+  פורום הדיג הספורטיבי בישראל
|-+  פורומי דיג מקצועיים
| |-+  דיג מסירה (אחראים: rafi, אבי חכם, shragam)
| | |-+  שאלות בעניני מנועים של סירות- תקבלו תשובות וברוך הבא עוזי המכונאי
עמודים: 1 [2] למטה
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
נושא: שאלות בעניני מנועים של סירות- תקבלו תשובות וברוך הבא עוזי המכונאי  (נקרא 5545 פעמים) הדפסה
(אלון)

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 55

הודעות: 4207

שלום עוזי

ברכות היו מספיק אז ניכנס לעניינים ולשאלות:

1. צריכת דלק: אני יודע שצריכת דלק של סירות מנועים בנזין היא גבוהה- בחסקה למשל קרוב לק"מ לליטר!
זה כמובן תלוי במשקל של הסירה מבין היתר. השאלה, האם יש מנועים שהם יחסית חסכוניים? כאשר המנוע גדול יותר הוא יצרוך יותר דלק? האם הוא יגיע למהירויות יותר גדולות?

2.אם אני מתכנן לקנות סירה, שמתאימה לדיג (מינינום 3 אנשים) שמספיק אמינה בשביל להיכנס לעומקים וגם חסכונית, מה אתה יכול להמליץ עליו ואיזה נתונים יש לסירה כזאת...

3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

תודה מראש

סאמח
אני יענה לך על חלק מהשאלות
אני מכונאי רכב ומנוע זה מנוע ולא משנה איפה הוא מורכב!!!

מנועי 2 פעימות הם בעלי הספקים גבוהים ויכולים להגיע למהירויות גבוהות(סל"ד גבוהה)
אבל הבעיה היא שהם זללנים של דלק וגם בגלל סיבובי המנוע הגבוהים הם מתקלקלים מהר יותר ונשחקים מהר יותר
השיקול היחידי היום לטעמי בגלל מחירי דלק גבוהים זה לתת עדיפות למנועי 4 פעימות שהם חסכוניים יותר בדלק וזה יכול להגיע אפילו להבדל של 40% בצריכת הדלק תלוי בנפח המנוע
מנועי 4 פעימות הם חלשים יותר מ-2 פעימות אבל היום ההבדל הוא כבר לא כל כך רציני
לכן אם אתה מתכוון לרכוש סירה רצוי שתחפש סירה עם מנוע 4 פעימות
גם בזיהום אוויר מנוע 4 פעימות מוביל ובגדול על 2 פעימות שהוא יחסית די מזהם

כעקרון
מנוע גדול על בודי קטן מתאמץ פחות ולכן גם צריכת הדלק היא נמוכה יותר
ככה זה לפחות ברכבים ואני מאמין שככה זה גם בסירות
אבל ישנו איזון מסויים שאם עוברים אותו אז מתחילים לאבד את החיסכון
כך שלא כל מנוע גדול יכול להתאים
לדעתי מנוע 150 כ"ס 4 פעימות על חסקה 7 מטר זה אידיאלי
מספיק חזק וגם חסכוני בדלק
כמובן רצוי גם מנוע אמין עם זמינות חלפים גדולה וזולה

אז על שאלות 1-3 אני מקווה שעניתי לך
את שאלה 2 אני משאיר למומחים
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

שלום עוזי

ברכות היו מספיק אז ניכנס לעניינים ולשאלות:

1. צריכת דלק: אני יודע שצריכת דלק של סירות מנועים בנזין היא גבוהה- בחסקה למשל קרוב לק"מ לליטר!
זה כמובן תלוי במשקל של הסירה מבין היתר. השאלה, האם יש מנועים שהם יחסית חסכוניים? כאשר המנוע גדול יותר הוא יצרוך יותר דלק? האם הוא יגיע למהירויות יותר גדולות?

2.אם אני מתכנן לקנות סירה, שמתאימה לדיג (מינינום 3 אנשים) שמספיק אמינה בשביל להיכנס לעומקים וגם חסכונית, מה אתה יכול להמליץ עליו ואיזה נתונים יש לסירה כזאת...

3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

תודה מראש

סאמח
אני יענה לך על חלק מהשאלות
אני מכונאי רכב ומנוע זה מנוע ולא משנה איפה הוא מורכב!!!

מנועי 2 פעימות הם בעלי הספקים גבוהים ויכולים להגיע למהירויות גבוהות(סל"ד גבוהה)
אבל הבעיה היא שהם זללנים של דלק וגם בגלל סיבובי המנוע הגבוהים הם מתקלקלים מהר יותר ונשחקים מהר יותר
השיקול היחידי היום לטעמי בגלל מחירי דלק גבוהים זה לתת עדיפות למנועי 4 פעימות שהם חסכוניים יותר בדלק וזה יכול להגיע אפילו להבדל של 40% בצריכת הדלק תלוי בנפח המנוע
מנועי 4 פעימות הם חלשים יותר מ-2 פעימות אבל היום ההבדל הוא כבר לא כל כך רציני
לכן אם אתה מתכוון לרכוש סירה רצוי שתחפש סירה עם מנוע 4 פעימות
גם בזיהום אוויר מנוע 4 פעימות מוביל ובגדול על 2 פעימות שהוא יחסית די מזהם

כעקרון
מנוע גדול על בודי קטן מתאמץ פחות ולכן גם צריכת הדלק היא נמוכה יותר
ככה זה לפחות ברכבים ואני מאמין שככה זה גם בסירות
אבל ישנו איזון מסויים שאם עוברים אותו אז מתחילים לאבד את החיסכון
כך שלא כל מנוע גדול יכול להתאים
לדעתי מנוע 150 כ"ס 4 פעימות על חסקה 7 מטר זה אידיאלי
מספיק חזק וגם חסכוני בדלק
כמובן רצוי גם מנוע אמין עם זמינות חלפים גדולה וזולה

אז על שאלות 1-3 אני מקווה שעניתי לך
את שאלה 2 אני משאיר למומחים

תודה רבה בנצי על התשובה. עכשיו אני יודע למי לפנות בעוד התיעצויות...

אגב, מה שדיברנו עליו, נותן לך תזכורת ליום רביעי קריצה אדבר איתך טלפונית.....
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
טרולוס

חבר פורום
****

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 404

זו תוספת ברוכה ,כל הכבוד אתה בסדר

ברוך הבא עוזי בירה
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
עוזי המכונאי
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 8

שלום עוזי

ברכות היו מספיק אז ניכנס לעניינים ולשאלות:

1. צריכת דלק: אני יודע שצריכת דלק של סירות מנועים בנזין היא גבוהה- בחסקה למשל קרוב לק"מ לליטר!
זה כמובן תלוי במשקל של הסירה מבין היתר. השאלה, האם יש מנועים שהם יחסית חסכוניים? כאשר המנוע גדול יותר הוא יצרוך יותר דלק? האם הוא יגיע למהירויות יותר גדולות?

2.אם אני מתכנן לקנות סירה, שמתאימה לדיג (מינינום 3 אנשים) שמספיק אמינה בשביל להיכנס לעומקים וגם חסכונית, מה אתה יכול להמליץ עליו ואיזה נתונים יש לסירה כזאת...

3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

תודה מראש

שלום לכולכולכוללם
ותודה
 אז ככה מנוע שני פעימות צורך יותר דלק לפחות פי 2.5  ממנוע 4 פעימות

ולשאלת הסירה והמנוע
אז לעומק ואו לרדוד זה ממש לא משנה בשניהם אתה צריך נוחות ושקט בלב
אני אישית הייתי ממליץ על חסקה 7 מטר עם מנוע 90 4 פעימות מתאים לכול סוגי הדייג וגם  בטוח בים התיכון
ועם מנוע כזה גדול עליך אז אתה יכול לקחת מנוע 50 4 פעימות ו תפליג פשוט באיזי 7 8 קשר (לאומת 20 25 קשר)
ורק על חסקה גם זולה ו גם בטוחה

נ.ב
לגבי השאלה
3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

  2 פעימות מנוע חזק זולל דלק ומסריח מעשן והרבה רעש
   4 פעימות מנוע חזק לא זולל דלק ולא מסריח מעשן וגם מאוד שקט

יום טוב ו דייג מוצלח
 IP: [ מחובר ]
עוזי המכונאי
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 8

שלום עוזי

ברכות היו מספיק אז ניכנס לעניינים ולשאלות:

1. צריכת דלק: אני יודע שצריכת דלק של סירות מנועים בנזין היא גבוהה- בחסקה למשל קרוב לק"מ לליטר!
זה כמובן תלוי במשקל של הסירה מבין היתר. השאלה, האם יש מנועים שהם יחסית חסכוניים? כאשר המנוע גדול יותר הוא יצרוך יותר דלק? האם הוא יגיע למהירויות יותר גדולות?

2.אם אני מתכנן לקנות סירה, שמתאימה לדיג (מינינום 3 אנשים) שמספיק אמינה בשביל להיכנס לעומקים וגם חסכונית, מה אתה יכול להמליץ עליו ואיזה נתונים יש לסירה כזאת...

3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

תודה מראש

שלום לכולכולכוללם
ותודה
 אז ככה מנוע שני פעימות צורך יותר דלק לפחות פי 2.5  ממנוע 4 פעימות

ולשאלת הסירה והמנוע
אז לעומק ואו לרדוד זה ממש לא משנה בשניהם אתה צריך נוחות ושקט בלב
אני אישית הייתי ממליץ על חסקה 7 מטר עם מנוע 90 4 פעימות מתאים לכול סוגי הדייג וגם  בטוח בים התיכון
ועם מנוע כזה גדול עליך אז אתה יכול לקחת מנוע 50 4 פעימות ו תפליג פשוט באיזי 7 8 קשר (לאומת 20 25 קשר)
ורק על חסקה גם זולה ו גם בטוחה

נ.ב
לגבי השאלה
3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

  2 פעימות מנוע חזק זולל דלק ומסריח מעשן והרבה רעש
   4 פעימות מנוע חזק לא זולל דלק ולא מסריח מעשן וגם מאוד שקט

   כמובן שאלת המחיר באה תמיד בחשבון אז לצערי מנוע 4 פעימות עולה פי שלוש מ 2 פיעימות
   וגם הטיפולים עולים יותר .

יום טוב ו דייג מוצלח



 IP: [ מחובר ]
סאמח הצפר

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 5983

שלום עוזי

ברכות היו מספיק אז ניכנס לעניינים ולשאלות:

1. צריכת דלק: אני יודע שצריכת דלק של סירות מנועים בנזין היא גבוהה- בחסקה למשל קרוב לק"מ לליטר!
זה כמובן תלוי במשקל של הסירה מבין היתר. השאלה, האם יש מנועים שהם יחסית חסכוניים? כאשר המנוע גדול יותר הוא יצרוך יותר דלק? האם הוא יגיע למהירויות יותר גדולות?

2.אם אני מתכנן לקנות סירה, שמתאימה לדיג (מינינום 3 אנשים) שמספיק אמינה בשביל להיכנס לעומקים וגם חסכונית, מה אתה יכול להמליץ עליו ואיזה נתונים יש לסירה כזאת...

3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

תודה מראש

שלום לכולכולכוללם
ותודה
 אז ככה מנוע שני פעימות צורך יותר דלק לפחות פי 2.5  ממנוע 4 פעימות

ולשאלת הסירה והמנוע
אז לעומק ואו לרדוד זה ממש לא משנה בשניהם אתה צריך נוחות ושקט בלב
אני אישית הייתי ממליץ על חסקה 7 מטר עם מנוע 90 4 פעימות מתאים לכול סוגי הדייג וגם  בטוח בים התיכון
ועם מנוע כזה גדול עליך אז אתה יכול לקחת מנוע 50 4 פעימות ו תפליג פשוט באיזי 7 8 קשר (לאומת 20 25 קשר)
ורק על חסקה גם זולה ו גם בטוחה

נ.ב
לגבי השאלה
3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

  2 פעימות מנוע חזק זולל דלק ומסריח מעשן והרבה רעש
   4 פעימות מנוע חזק לא זולל דלק ולא מסריח מעשן וגם מאוד שקט

יום טוב ו דייג מוצלח


עוזי, תודה רבה על הייעוץ.

האם לדעתך זה אפשרי בכלל לנייד חסכה של 7 מטר עם גרר?  זה סירות כבדות יחסית ולא קטנות.

אם לא, אז האם יש לך הצעות אחרות למשהו טוב ויכול להתנייד?
-------------------------------
בלי להתחיל מדגים קטנים קשה להעריך באמת דגים גדולים
 IP: [ מחובר ]
shay 38

חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: 51

הודעות: 5426

שלום עוזי

ברכות היו מספיק אז ניכנס לעניינים ולשאלות:

1. צריכת דלק: אני יודע שצריכת דלק של סירות מנועים בנזין היא גבוהה- בחסקה למשל קרוב לק"מ לליטר!
זה כמובן תלוי במשקל של הסירה מבין היתר. השאלה, האם יש מנועים שהם יחסית חסכוניים? כאשר המנוע גדול יותר הוא יצרוך יותר דלק? האם הוא יגיע למהירויות יותר גדולות?

2.אם אני מתכנן לקנות סירה, שמתאימה לדיג (מינינום 3 אנשים) שמספיק אמינה בשביל להיכנס לעומקים וגם חסכונית, מה אתה יכול להמליץ עליו ואיזה נתונים יש לסירה כזאת...

3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

תודה מראש

שלום לכולכולכוללם
ותודה
 אז ככה מנוע שני פעימות צורך יותר דלק לפחות פי 2.5  ממנוע 4 פעימות

ולשאלת הסירה והמנוע
אז לעומק ואו לרדוד זה ממש לא משנה בשניהם אתה צריך נוחות ושקט בלב
אני אישית הייתי ממליץ על חסקה 7 מטר עם מנוע 90 4 פעימות מתאים לכול סוגי הדייג וגם  בטוח בים התיכון
ועם מנוע כזה גדול עליך אז אתה יכול לקחת מנוע 50 4 פעימות ו תפליג פשוט באיזי 7 8 קשר (לאומת 20 25 קשר)
ורק על חסקה גם זולה ו גם בטוחה

נ.ב
לגבי השאלה
3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

  2 פעימות מנוע חזק זולל דלק ומסריח מעשן והרבה רעש
   4 פעימות מנוע חזק לא זולל דלק ולא מסריח מעשן וגם מאוד שקט

   כמובן שאלת המחיר באה תמיד בחשבון אז לצערי מנוע 4 פעימות עולה פי שלוש מ 2 פיעימות
   וגם הטיפולים עולים יותר .

יום טוב ו דייג מוצלח




תודה
-------------------------------
 IP: [ מחובר ]
UZIK
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1415

בעניין: עומק הפרופלור
« הגיב #22 ב- : אפריל 22, 2012, 10:19:15 AM »
עוזי
מה העומק האידאלי לפרופלור מתחת לגוף הסירה
כונתי להתקין מנוע חשמלי לקיאק
עוזי
0526067782
 IP: [ מחובר ]
עוזי המכונאי
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 8

שלום עוזי

ברכות היו מספיק אז ניכנס לעניינים ולשאלות:

1. צריכת דלק: אני יודע שצריכת דלק של סירות מנועים בנזין היא גבוהה- בחסקה למשל קרוב לק"מ לליטר!
זה כמובן תלוי במשקל של הסירה מבין היתר. השאלה, האם יש מנועים שהם יחסית חסכוניים? כאשר המנוע גדול יותר הוא יצרוך יותר דלק? האם הוא יגיע למהירויות יותר גדולות?

2.אם אני מתכנן לקנות סירה, שמתאימה לדיג (מינינום 3 אנשים) שמספיק אמינה בשביל להיכנס לעומקים וגם חסכונית, מה אתה יכול להמליץ עליו ואיזה נתונים יש לסירה כזאת...

3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

תודה מראש

שלום לכולכולכוללם
ותודה
 אז ככה מנוע שני פעימות צורך יותר דלק לפחות פי 2.5  ממנוע 4 פעימות

ולשאלת הסירה והמנוע
אז לעומק ואו לרדוד זה ממש לא משנה בשניהם אתה צריך נוחות ושקט בלב
אני אישית הייתי ממליץ על חסקה 7 מטר עם מנוע 90 4 פעימות מתאים לכול סוגי הדייג וגם  בטוח בים התיכון
ועם מנוע כזה גדול עליך אז אתה יכול לקחת מנוע 50 4 פעימות ו תפליג פשוט באיזי 7 8 קשר (לאומת 20 25 קשר)
ורק על חסקה גם זולה ו גם בטוחה

נ.ב
לגבי השאלה
3. מה ההבדל בין מנוע שתי פעימות לארבע?

  2 פעימות מנוע חזק זולל דלק ומסריח מעשן והרבה רעש
   4 פעימות מנוע חזק לא זולל דלק ולא מסריח מעשן וגם מאוד שקט

יום טוב ו דייג מוצלח


עוזי, תודה רבה על הייעוץ.

האם לדעתך זה אפשרי בכלל לנייד חסכה של 7 מטר עם גרר?  זה סירות כבדות יחסית ולא קטנות.

אם לא, אז האם יש לך הצעות אחרות למשהו טוב ויכול להתנייד?

בגדול ברור שכן
אני לא יודע עד כמה זה יעיל
כול יציאה לים להוריד סירה מעגלה  מהסס מהסס מהסס

אולי סירת גומי אך לא סירה ששוקלת טון
 IP: [ מחובר ]
עוזי המכונאי
חבר פורום
**

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 8

בעניין: עומק הפרופלור
« הגיב #24 ב- : אפריל 24, 2012, 11:04:06 AM »
עוזי
מה העומק האידאלי לפרופלור מתחת לגוף הסירה
כונתי להתקין מנוע חשמלי לקיאק
עוזי
0526067782

העומק הנכון הוא הסנפיר של הגיר באותו קו עם תחתית הסירה
יותר מדי למטה המנוע לא  ידחוף טוב ו יותר מדי למעלה  הוא פשוט ינוק אוויר במקום מים

יום טוב
 IP: [ מחובר ]
UZIK
חבר פורום
*

מנותק מנותק

גיל: לא זמין

הודעות: 1415

עןזי תודה על תגובתך
מכיון שאין סנפיר במנוע החשמלי
האם יהיה נכון להוריד את המנוע בערך 15-20 ס"מ
מתחת לגוף הקיאק?
עוזי
 IP: [ מחובר ]
0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.
« הקודם הבא »
הדפסה
עמודים: 1 [2] למעלה  
« הקודם הבא »
קפוץ ל:  

מופעל ע מופעל ע Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SMFAds for
XHTML 1.0 תקין! CSS תקין!