למשל - מצברים המיועדים להנעה, בה נדרש המצבר לתת מענה לזרם גבוה לזמן מאד קצר מספר פעמים ביום. (כמו באוטו)
מצברי פריקה עמוקה שמיועדים לעבודה ממושכת.
יש נתונים שחייבים לקחת בחשבון:
1. אטימה.
2. איוורור.
3. סוג השימוש.
4. הסביבה בה עובד המצבר.
5. טעינה.
6. ועוד (פרטו)
מעבר למצבר שזה לב ליבה של מערכת החשמל - יש את הצרכנים.
כאן כדאי לדעת:
1. כמה צרכנים יש.
2. מה המרחק מהמצבר.
3. כמה אמפר פר שעה הם צורכים.
4. ועוד (פרטו)
חשוב להבין גם את מטרת הסירה:
1. זמן הפלגה.
2. זמן שהייה ללא מנוע (עגינה או מפרש)
3. שימושי הסירה (סקי/דייג/הפלגות סביב העולם)
וכמובן החיווט וכל האביזרים הנלווים בסביבת "לוח החשמל"
1. איזה חוטים השתמשתם.
2. איזה סופיות שמתם.
3. האם יש לכם קופסת פיוזים ?
4. מפסקים.
5. בורר מצברים.
6. ועוד (פרטו)
מכיוון שכולנו כאן דייגים אשמח לשמוע ממכם מה קורה אצלכם ? איך אתם תכננתם את מערכת החשמל שלכם ?
באילו אביזרים השתמשתם ? והיכן כדאי לרכוש.
יאללה שוט.....
