אני משתמש בג'יגים של 60 ע ד 80 גרם חלקם באיים כבר עם המשולשת התחתונה..
האם להשאיר אותה?
בכל מקרה אני מוסיף קרס או שתיים עליונות..
עד כמה דגים נרתעים ממשולשת תחתונה לדעתכם?
והאם הסיכוי לאבד אותה בסלע גדל משמעותית גם אם מעקמים מעט את השפיצים פנימה?
נקודת המוצא היא שהג'יגים אינם יעודיים לסגנון ה"סלואו" ולראיה הגיעו עם משולשת...
אתחיל מהסוף:
1. דגים לא נרתעים ממשולשת תחתונה ולדעתי אף להיפך - אם היא כסופה זה דווקא מוסיף ל"משיכה",
אם תקפיץ ג'יג עם משולשת קרוב אל פני הסירה תבחין כי המשולשת משתלבת נהדר עם ה"לוק"....
תשומת לבך כי בטרולינג יש "משולשת תחתונה" וזה ממש לא מפריע...
2. אישית, היכן שהיתה משולשת בצבע "חום/ברונזה" - החלפתי למשולשת כסופה
3. לעולם אל "תעקם" שפיצים או קרס, אתה מחליש את הקרס.
בידך להחליף משולשת - יש משולשות שבנויות עם "עיקום שפיצים לכיוון פנימה".
לגבי הוספת "קרס או שתיים עליונות" - הכרחי ומתחייב, אני בעד צמד עליונות תמיד ובכל מצב.
לגבי הותרת או הסרת המשולשת:
1. אם הקרקעית סלעית - מגדיל משמעותית את הסיכוי להתפס בסלע ואז -
זה לא לאבד רק אותה אלא סיכוי גדול יותר לאיבוד הג'יג עם האסיסטים ולעיתים בתוספת חוט...
2. מאידך, קרס תחתונה מגדילה את סיכויי התפיסה - קרה לי לא פעם שדג נתפס רק על המשולשת.
3. מכאן הבחירה שלך:
א. להותיר משולשת - הגדלת סיכויי תפיסה אך גם להתפסות בסלע.
ב. להסיר משולשת - מקטין סיכויים להתפס בסלע אך עשוי להביא לתפיסת דג שבלעדיה לא היה נתפס
ג. עונה לשאלה ששאלת בתגובה נוספת - הוספת קרס תחתונה בודדת במקום המשולשת:
פחות נתפסת בסלעים מאשר משולשת אך עדיין יותר סיכוי להתפס מאשר "אין קרס", ויש קרס למטה.
גודל הקרס וסוג הקרס אמור הגיונית להתאים לגודל הג'יג, ככלל 0/2 או 0/3 בהחלט יתאים לג'יגים שציינת.