jacob72
|
חבר פורום
מנותקגיל:
לא זמין
הודעות: 2142
|
|
 |
|
|
אני אנסה לעשור מיידע כללי בלבד
לשיטור הימי יש מספר משימות ויעדים. הוא שונה מיחידות שיטור בעולם , בישראל הוא לא עוסק בביטחון גבולות .המשימות שלו : • חילוץ והצלה . זה היחידה שהכי הרבה מצילה חיים בפועל ועל זה אין עוררין. • שיטור ואכיפת : אכיפת חוקי השייט ובידוק רישיונות • ביקורת גבולות בעת כניסה ויציאה ,זה נעשה עם משרד התחבורה . • מניעת הברחות, מניעת פשיעה וכד' • שמירה על הביטחון מול חופי ישראל • ויש לו עוד כל מיני ממשקי עבודה שונים מול יחידות אחרות . • אני מניח שבעת הצפה בעריי ישראל , הם אלו שיעבדו קשה
מידע מהרשת : "סיכום שנת 2013 : במהלך השנה טיפלו שוטרי השיטור הימי בלמעלה מ-2,500 אירועים, בהם הצילו כ-900 איש, נערכו חיפושים אחר כ-250 נעדרים. נערכו כ-47 חיפושים, נבדקו כ-9,000 כלי שיט ונערכו שני מבצעי אכיפה ארציים לאורך החופים."
לשיטור הימי יש מספר כלי שייט, לכל יחידה כלי שייט שונים. יש להם את אחת הסירות המהירות בישראל ,סירות קשיחות , חצי-קשיחות, ואופנועי ים .
אני מניח , שאף אחד בשיטור הימי לא מחפש אף-אחד ובטח לא שש-לתת סתם דוחות. בישראל יש גוף מחוקק ,והם רק גוף האכיפה, אז מה בכלל באים אליהם בתלונות על דוחות !, צריך ללכת למחוקק/ מנהל הספנות ,יש חוק והם אמורים לאכוף אותו.
2. הם לא מחפשים אף אחד, אני מניח שכל כלי שייט ייבדק אחת לשנה לפחות. לא שמעתי מעולם על אף כלי שייט שהיה לו : כושר שייט, רישיונות, ביטוח, וציוד פירוטכני ...וקיבל דוח , אין דבר כזה . אם התחילו לתת דוחות לקיאקיסטים , אני מניח שמישהו הנחה אותם ,מישהו מלמעלה החליט על כך (זו דעתי האישית בלבד) ואליו צריכים להפנות את האש.
3. אף אחד לא מחפש / מאתר מנוע מרחוק , הם יוצאים לסיור , וניגשים אליך באקראי לבדיקה . אני מאמין שחיל הים אמור לראות כלי שייט ממונע . בנוסף סביר להניח שבעת מבצע / חיפושים אחר נעדרים יחידת המסוקים יודעת להבחין מרחוק במנוע העושה את דרכו במים . בלי קשר ניתן לראות שיש להם על הסירה מכ"מ , ומכ"מ אמור לזהות כלי שייט מרחוק .
4. בטח שסורקים עם משקפת בעת חיפוש והצלה, לא מחפשים עם משקפת את הדו"ח הבא, אם זו כוונתך .
5. קיאק עם מפרש ועליו מנוע , נחשב כלי שייט ממונע , אמור לשוט עפ"י חוקי המדינה.
6. הם עובדים 24/7 כל הזמן בלי קשר לכמות השייטים בים.
7. עניתי לך בסעיף 6
8. אין לי מושג
|