כותרת: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: amirsource על אוגוסט 15, 2011, 15:16:17 PM אהלן חבר'ה,
אז ככה, הזמנתי רולר כלשהו ובגלל שהיו באותו רולר ספציפי הרבה בעיות ותקלות זיכו אותי בקניית רולר אחר. לאחר כמה בירורים החלטתי ללכת על ה Okuma AQUIOS. מה אומרים?, קנייה חכמה?. נ.ב הרולר הספציפי הזה עלה לי 250 שקל. הערה (התנצלות אמיר על התוספת- רפי): בהמשך השרשור התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונות רולר ועל שגיאות שיש להימנע מהן. לידיעתכם! כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: rafi על אוגוסט 15, 2011, 16:44:58 PM אהלן אמיר וברוך הבא t39
כידוע, האוקומה ככלל מכונות מוצלחות- ביחס למחירן הן לדעתי מהטובות בשוק. את הדגם הספציפי אינני מכיר... בכל אופן- גלישה מהנה sml39; כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: טרולוס על אוגוסט 15, 2011, 20:25:11 PM מכונה חביבה ובסיסית של אוקומה ,4+1 מסבים ,שפולה מאלומינים ,גיר חרוט ועוד כמה פרמטרים לא רעים יוצרים חבילה נחמדה.
ביחס למחיר שלה נותנת אחלה תמורה לדייג המתחיל ואפילו ליותר מתקדם. (http://www.anglerswarehouse.com.au/webshots/okuma_aquios_aq_40_1555_1262788539_L.jpg) שמור אליה טוב והיא תשרת אותך יופי ,איזה גודל לקחת ולאיזו מטרה? כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: amirsource על אוגוסט 15, 2011, 21:03:55 PM מידה 7000 לדיג חופי, ותודה רבה!.
ואיך אפשר לשמור עליו ולטפל בו כדי שיחזיק לי לאורך זמן?. כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: puredive על אוגוסט 15, 2011, 21:18:38 PM כבר אמרתי לך אמיר לקחת של חברה מוכרת כמו אוקומה ועובדה,שלא התאכזבת.....
אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן), אני אישית מגרז את השפולה בפנים והפין שהיא יושבת עליו אחרי כל יציאה עם גריז ככה זה שומר על הרולר כמו חדש t39 כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: Dragon79 על אוגוסט 15, 2011, 21:30:38 PM אלחה מכונה בשביל המחיר שלה , תתחדש שתסריח מדגים .
כדאי שהרולר יהיה מגורז כבר מהשימוש הראשון ולא לתת לשמנים להתיייבש ( כמו בכל רולר ) . תהנה ובהצלחה . כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: gaichuk על אוגוסט 16, 2011, 11:10:37 AM אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן), אוי ואבוי... השריית רולרים במים באופן כללי לא עושה להם טוב. הרושם הוא שהשרייה במים מורידה את המלח שהצטבר כשבפועל מים זורמים עדיפים בהרבה. השרייה במים (וגם שטיפה אינטנסיבית של רולרים כמו במקלחת למשל) מזיקה לדסקיות הקלאץ' . הניקוי המומלץ הוא עם מטלית לחה או רטובה במקומות חיצוניים וגירוז או שימוש בהתאם לצורך בחלקים פנימיים או משטחים וצירים חיצוניים. הערה נוספת בהקשר לשימון וגירוז,חשוב להקפיד שלא לערבב שמנים וגריזים שאינם מאותו הסוג ולכן אם אין אפשרות לדעת איזה גריז נמצא כבר על הגלגל שיניים למשל,רצוי לנקות לגמרי ולמרוח גריז חדש. בגירוז של הציר המרכזי באזורים שמתחת לשפולה באזור התחלת התבריג כדאי להימנע מגירוז או שימון יתר שעלולים לזלוג לבין שכבות הדסקיות של הקלאץ'. שמן בקלאץ' גרוע ביותר... כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: סקווידוויד על אוגוסט 16, 2011, 17:07:38 PM אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן), אוי ואבוי... השריית רולרים במים באופן כללי לא עושה להם טוב. הרושם הוא שהשרייה במים מורידה את המלח שהצטבר כשבפועל מים זורמים עדיפים בהרבה. השרייה במים (וגם שטיפה אינטנסיבית של רולרים כמו במקלחת למשל) מזיקה לדסקיות הקלאץ' . הניקוי המומלץ הוא עם מטלית לחה או רטובה במקומות חיצוניים וגירוז או שימוש בהתאם לצורך בחלקים פנימיים או משטחים וצירים חיצוניים. הערה נוספת בהקשר לשימון וגירוז,חשוב להקפיד שלא לערבב שמנים וגריזים שאינם מאותו הסוג ולכן אם אין אפשרות לדעת איזה גריז נמצא כבר על הגלגל שיניים למשל,רצוי לנקות לגמרי ולמרוח גריז חדש. בגירוז של הציר המרכזי באזורים שמתחת לשפולה באזור התחלת התבריג כדאי להימנע מגירוז או שימון יתר שעלולים לזלוג לבין שכבות הדסקיות של הקלאץ'. שמן בקלאץ' גרוע ביותר... מה שהוא אמר חוץ מהמשפט האחרון. אני משמן את דסקיות הקלאץ וללא פחיתה בדראג מקבל קלאצ' סופר חלקלק ונעים (כל הרולרים שלי ככה) כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: Dragon79 על אוגוסט 16, 2011, 18:40:16 PM מנסיוני שימון הדיסקיות עשוי ליצור החלקה או קפיצה בדראג בזמן הפייט עם הדג , כמה שתסגור יותר את הקלאץ' ככה יגדלו הסיכויים לקפיצה בזמן העבודה . אני מייבש את הדיסקיות ואת הרפידות כשמביאים לי רולר לטיפול .
כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: טרולוס על אוגוסט 16, 2011, 19:55:17 PM ככה אני מתחזק את הרולרים שלי-
דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד..... בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה. לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים). לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות. לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול. פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים. כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות. כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית. מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק . כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר) לא בריא בכלל שהם מתערבבים. כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: אביחי על אוגוסט 16, 2011, 20:06:20 PM ככה אני מתחזק את הרולרים שלי- דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד..... בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה. לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים). לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות. לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול. פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים. כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות. כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית. מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק . כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר) לא בריא בכלל שהם מתערבבים. שלום טרולוס sml39; עוד משהוא קטן ברשותך כשאני שוטף את הרולר יותר נכון מרטיב במים זורמים אז זה רק את הספולה ודואג תמיד שהספולה תהיה במצב הכי נמוך שלה (נ.מ.ת. נקודה מתה תחתונה) כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: טרולוס על אוגוסט 16, 2011, 20:13:37 PM ככה אני מתחזק את הרולרים שלי- דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד..... בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה. לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים). לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות. לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול. פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים. כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות. כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית. מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק . כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר) לא בריא בכלל שהם מתערבבים. שלום טרולוס sml39; עוד משהוא קטן ברשותך כשאני שוטף את הרולר יותר נכון מרטיב במים זורמים אז זה רק את הספולה ודואג תמיד שהספולה תהיה במצב הכי נמוך שלה (נ.מ.ת. נקודה מתה תחתונה) צודק זה מה שהתכוונתי שרשמתי :"להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה. כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: אביחי על אוגוסט 16, 2011, 20:26:07 PM ככה אני מתחזק את הרולרים שלי- דבר ראשון לא טובלים במים וגם לא משמנים דיסקיות של קלאץ ברוב הקלאצים הם אמורות להשאר יבשות ,יש מכונות יותר מתוחכמות שיש גירוז שלהם אבל זה גריז מיוחד..... בסיום הדייג תסגור את הקלאץ עד הסוף (עם מכוון הקלאץ פתוח אפילו במעט מים מהשטיפה יחדרו לדיסקיות ואם הזמן הם יכולות להתנפח אחרי שיספגו את המים ,מה שקרה אפילו ברולרים מאוד יקרים ) להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה. לשטוף את הרולר בזרם בינוני עם מים פושרים (לא מטביעים רולרים במים). לתת כמה גילגולים בכדי להוציא את המים ממכלולי הרולר ,לפתוח את הקלאץ ולהפריד את השפולה ,לתת לרולר להתייבש כמה שעות. לאחר מכן לעבור על הרולר עם מגבון לח ,לנקות ולוודא שאין גרגירי חול. פעם בכמה יציאות אפשר לטפטף כמה טיפות שמן בחלקים מסתובבים. כאשר מרכיבים בחזרה את השפולה להשאיר את הקלאץ כמה שיותר פתוח ,קלאץ סגור לוחץ על דיסקיות הקלאץ ועם הזמן הם נהרסות. כמובן שתחזוקה יותר רצינית שכוללת פירוק עדיף לעשות רק אם ממש מבינים או לתת לחנות מקיצועית. מבחינת גריז ,לא למהר למרוח חלקים עם גריז ,גריז אין לו ראקציה טובה עם גרגירי חול וליכלוך אז מריחה במקומות לא נכונים יכולה רק להזיק . כמו כן גריז משני סוגים (לאלה שאין להם את הגריז המקורי של הרולר) לא בריא בכלל שהם מתערבבים. שלום טרולוס sml39; עוד משהוא קטן ברשותך כשאני שוטף את הרולר יותר נכון מרטיב במים זורמים אז זה רק את הספולה ודואג תמיד שהספולה תהיה במצב הכי נמוך שלה (נ.מ.ת. נקודה מתה תחתונה) צודק זה מה שהתכוונתי שרשמתי :"להוריד את השפולה למטה שלא יהיה חלל בין השפולה לבסיס של הרוטור ,שוב שמהשטיפה לא יחדרו מים דרך הציר הראשי לגוף הרולר ,לא לכל הרולרים יש אטימה טובה. ואני חשבתי שאתה מכוון לתת זווית (45 מעלות בערך) סליחה טעות שלי give_rose; היום קבלתי אפס בהבנת הנקרא ד.א האם שמעתה על כריש גומי? ;) כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: טרולוס על אוגוסט 17, 2011, 05:00:20 AM הבעיה הכי גדולה שאני שומע מכריש גומי כל יום ולכל הפחות 10 פעמים sml44; sml44;
כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: momi על אוגוסט 17, 2011, 05:57:30 AM כבר אמרתי לך אמיר לקחת של חברה מוכרת כמו אוקומה ועובדה,שלא התאכזבת..... לא לא לא לא לא לא אתה צריך בסה"כ אחרי כל דייג להשרות אותו במים חמים/פושרים חמים (מתוקים כמובן), אני אישית מגרז את השפולה בפנים והפין שהיא יושבת עליו אחרי כל יציאה עם גריז ככה זה שומר על הרולר כמו חדש t39 אל תשרה את המכונה אפילו במים מתוקים כי אתה נותן למים הזדמנות לחלחל פנימה במשך הזמן גם מים מתוקים עושים נזק פשוט תשתוף את הרולר תחת זרם מים אפשר גם פושרים ותייבש אם אתה הולך הרבה לים אז פעם בשבוע או שבועיים אחרי הייבוש תשפריץ עליה קצת ספריי סיליקון לא יותר מידי ופעם ב... תעשה לה טיפול אצל מישהו שיוע ולא רק שטוען שהוא יודע עדיף בחנות שקנית (אם הוא מספק שרות כזה) תפעיל את ההגיון, יש מאמרים שלמים בנושא תחזוקה תקרא קצת שיהיה אחלה דיג כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: אביחי על אוגוסט 17, 2011, 06:18:51 AM הבעיה הכי גדולה שאני שומע מכריש גומי כל יום ולכל הפחות 10 פעמים sml44; sml44; בוקר טוב טרלוס sml39;הכריש עדיין עם ה-VR6 אך היו זמנים אני אתה כריש גומי וברזי ביובל מצלצל מוכר? כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: טרולוס על אוגוסט 17, 2011, 16:32:19 PM הבעיה הכי גדולה שאני שומע מכריש גומי כל יום ולכל הפחות 10 פעמים sml44; sml44; בוקר טוב טרלוס sml39;הכריש עדיין עם ה-VR6 אך היו זמנים אני אתה כריש גומי וברזי ביובל מצלצל מוכר? עדיין עם ה-VR6 אבל היא באפסנה ,כמובן שאני זוכר את הלילות ביובל ,היתה תקופה יפה :) כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: אביחי על אוגוסט 17, 2011, 16:41:51 PM הבעיה הכי גדולה שאני שומע מכריש גומי כל יום ולכל הפחות 10 פעמים sml44; sml44; בוקר טוב טרלוס sml39;הכריש עדיין עם ה-VR6 אך היו זמנים אני אתה כריש גומי וברזי ביובל מצלצל מוכר? עדיין עם ה-VR6 אבל היא באפסנה ,כמובן שאני זוכר את הלילות ביובל ,היתה תקופה יפה :) הוא החליף שם משתמש ? sml17; ובקשר לילות ביובל אני זוכר ששאבתי ממך כל פיסת מידע בזמנו הייתי המום מהשליטה והידע הטכני שלך :o טוב לראות שלא השתנה כלום אצלך thumbUp; שמח שסוף סוף אנחנו שוב ביחד בפורום המדהים הזה כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: טרולוס על אוגוסט 17, 2011, 18:00:21 PM הבעיה הכי גדולה שאני שומע מכריש גומי כל יום ולכל הפחות 10 פעמים sml44; sml44; בוקר טוב טרלוס sml39;הכריש עדיין עם ה-VR6 אך היו זמנים אני אתה כריש גומי וברזי ביובל מצלצל מוכר? עדיין עם ה-VR6 אבל היא באפסנה ,כמובן שאני זוכר את הלילות ביובל ,היתה תקופה יפה :) הוא החליף שם משתמש ? sml17; ובקשר לילות ביובל אני זוכר ששאבתי ממך כל פיסת מידע בזמנו הייתי המום מהשליטה והידע הטכני שלך :o טוב לראות שלא השתנה כלום אצלך thumbUp; שמח שסוף סוף אנחנו שוב ביחד בפורום המדהים הזה אני אמסור בכיף ,לצערי הוא כבר לא גולש בפורומים....... כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: amirsource על אוגוסט 18, 2011, 12:51:40 PM תודה רבה חבר'ה, למדתי המון.
לאיפה אני צריך לקשור על החוט על השפולה?. תודה (; כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: rafi על אוגוסט 19, 2011, 01:19:14 AM איזה דיון מרתק ומקצועי בכל הנוגע לשמירת מכונות רולר thumbUp; thumbUp; thumbUp;
רק החומר שנאסף כאן משמש בסיס למאמר רציני על תחזוקה ושמירה של מכונת רולר... sml45; כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: gaichuk על אוגוסט 20, 2011, 10:03:05 AM תודה רבה חבר'ה, למדתי המון. לאיפה אני צריך לקשור על החוט על השפולה?. תודה (; הקשר המומלץ ברוב העולם נקרא ARBOR KNOT (http://www.animatedknots.com/arbor/index.php) אישית אני מעדיף לעשות קשר מוט (http://www.animatedknots.com/clove/index.php?LogoImage=LogoGrog.jpg&Website=www.animatedknots.com&Categ=climbing) ולאחריו קשר UNI (http://www.animatedknots.com/uniknot/index.php)רגיל שאחריו קשר UNI קצר (עם שני ליפופים) ולגזור שארית. את הקשר מוט מהדקים עד שהקשר UNI מגיע אליו. תוודא שהקשר נמצא בתחתית הספולה ושהוא שוכב בצמוד לדופן הפנימי של הספולה ולא מזדקר בניצב אליו. בליפופים הראשונים תוודא שהחוט מתוח ואחרי זה פשוט למלא עד הסוף. רצוי להשאיר כ-2-3 מ"מ ריקים משפת הספולה בכדי למנוע פלונטרים בזריקה. כשתגיע לים קשור משקולת ללא קרסים ותרגל מספר הטלות. כשתראה שאין פלונטרים בגלל חוט עודף או פיתול בחוט,תוסיף קרסים ותתחיל לדוג thumbUp; כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: IZHAK על אוגוסט 20, 2011, 10:16:29 AM אחרי כל יציאה לים אני
מפרק את השפולה את דיסקיות הקלאצ שטוף את השפולה מים זורמים ואחר כך מכניס את השפולה לדלי עם מים כדי להוריד את שאריות המלח מהחוט מלח לאורך זמן מכלה את החוט החוט מאבד מהגמישות והזכרון כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: amirsource על אוגוסט 20, 2011, 13:59:56 PM תודה (; [/quote] הקשר המומלץ ברוב העולם נקרא ARBOR KNOT (http://www.animatedknots.com/arbor/index.php) אישית אני מעדיף לעשות קשר מוט (http://www.animatedknots.com/clove/index.php?LogoImage=LogoGrog.jpg&Website=www.animatedknots.com&Categ=climbing) ולאחריו קשר UNI (http://www.animatedknots.com/uniknot/index.php)רגיל שאחריו קשר UNI קצר (עם שני ליפופים) ולגזור שארית. את הקשר מוט מהדקים עד שהקשר UNI מגיע אליו. תוודא שהקשר נמצא בתחתית הספולה ושהוא שוכב בצמוד לדופן הפנימי של הספולה ולא מזדקר בניצב אליו. בליפופים הראשונים תוודא שהחוט מתוח ואחרי זה פשוט למלא עד הסוף. רצוי להשאיר כ-2-3 מ"מ ריקים משפת הספולה בכדי למנוע פלונטרים בזריקה. כשתגיע לים קשור משקולת ללא קרסים ותרגל מספר הטלות. כשתראה שאין פלונטרים בגלל חוט עודף או פיתול בחוט,תוסיף קרסים ותתחיל לדוג thumbUp; [/quote] וואו תודה!, הקשירה בוצעה בהצלחה (; שאלה נוספת לגבי הטלות, פעם אחרונה שהלכתי לדוג שמתי ריג של שני קרסים ומשקולת 50 גר', כשניסיתי להטיל החוט הסתבך בצורה קיצונית ורק לאחר שעה ומשהו הצלחתי לשחרר הכל. לפי דעתי המשקולת הייתה קלה מדי והחוט לא היה מתוח מספיק ובגלל זה נוצר סיבוך עם החוט. חשיבה נוספת, שההטלה שלי לא הייתה טובה, אשמח אם מישהו יוכל להדגים לי עם סרטון איך לעשות זאת נכון. הפורום פה באמת מעולה, אני שמח שמצאתי אתכם grouphugg; כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: MOTI-M על אוגוסט 22, 2011, 04:20:31 AM תודה (; וואו תודה!, הקשירה בוצעה בהצלחה (; שאלה נוספת לגבי הטלות, פעם אחרונה שהלכתי לדוג שמתי ריג של שני קרסים ומשקולת 50 גר', כשניסיתי להטיל החוט הסתבך בצורה קיצונית ורק לאחר שעה ומשהו הצלחתי לשחרר הכל. לפי דעתי המשקולת הייתה קלה מדי והחוט לא היה מתוח מספיק ובגלל זה נוצר סיבוך עם החוט. חשיבה נוספת, שההטלה שלי לא הייתה טובה, אשמח אם מישהו יוכל להדגים לי עם סרטון איך לעשות זאת נכון. הפורום פה באמת מעולה, אני שמח שמצאתי אתכם grouphugg; [/quote] נכון מאוד משקולת קלה קשה למתוח את החוט, http://www.youtube.com/watch?v=jLLGsB4Lcm4&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=RvUbc6_n49U&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=M7DbBEwpR58&feature=related קבל סרטונים בהצלחה אחלה דיון חברים kaffeetrinker_2; http://www.youtube.com/watch?v=utcSG-54bA8&feature=related כותרת: בעניין: רולר חדש תגובה על ידי: טל. על אוגוסט 22, 2011, 07:01:49 AM תודה רבה חבר'ה, למדתי המון. לאיפה אני צריך לקשור על החוט על השפולה?. תודה (; הקשר המומלץ ברוב העולם נקרא ARBOR KNOT (http://www.animatedknots.com/arbor/index.php) אישית אני מעדיף לעשות קשר מוט (http://www.animatedknots.com/clove/index.php?LogoImage=LogoGrog.jpg&Website=www.animatedknots.com&Categ=climbing) ולאחריו קשר UNI (http://www.animatedknots.com/uniknot/index.php)רגיל שאחריו קשר UNI קצר (עם שני ליפופים) ולגזור שארית. את הקשר מוט מהדקים עד שהקשר UNI מגיע אליו. תוודא שהקשר נמצא בתחתית הספולה ושהוא שוכב בצמוד לדופן הפנימי של הספולה ולא מזדקר בניצב אליו. בליפופים הראשונים תוודא שהחוט מתוח ואחרי זה פשוט למלא עד הסוף. רצוי להשאיר כ-2-3 מ"מ ריקים משפת הספולה בכדי למנוע פלונטרים בזריקה. כשתגיע לים קשור משקולת ללא קרסים ותרגל מספר הטלות. כשתראה שאין פלונטרים בגלל חוט עודף או פיתול בחוט,תוסיף קרסים ותתחיל לדוג thumbUp; אתר אנימציות מעולה לקשירות ! תודה. thumbUp; כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: kobishani על אוקטובר 03, 2011, 11:12:48 AM קודם כל מברוכ גדול על פתיחת הפורום ובהצלחה.
עכשיו לגבי הדיון על שמירה על מכונות: אני מחזיק מכונה מסוג shimano nexiev 3000 כבר כשנה וחצי. בסיום הדייג אני מפרק אותה מהמקל ושוטף אותה במיידי באמצעות מרסס גינה 5 ליטר (עולה 60 ש"ח בכל משתלה) ועובדל על לחץ אוויר בניפוח ידני. כמי שהולך לדוג המון לפני העבודה חשוב לי לשטוף מיד לאחר הדייג ולא להחזיק מכונה רטובה ממי מלח ברכב כל היום עד שמגיע הביתה. לאחר השטיפה מנגב עם מטלית פייבר שסופחת את הלחות . כאשר מגיע הביתה מה שנשאר לי הוא לשמן את הציר המרכזי את מיסב ה- BAIL ואת מיסב הידית ולאחר מכן מרכיב את השפולה ונותן מעט ספריי סיליקון על החוט מסביב. ספרי הסיליקון נספג ומגיע עד פנימה לתוך השפולה ונותן לחוט לכל אורכו גמישות ועמידות בפני מיים בכלל זה מי מלח. אין צורך להשרות את השפולה במיים לדעתיץ מנסיון אני יכול לומר שהמכונה מתפקדת עד היום כחדשה. ולכן אני מישם את הטיפול גם על האולטגרה החדשה שרכשתי. מה שבאמת חשוב זו השטיפה מיד לאחר הדייג. מכונה שמשומנת על בסיס קבוע לא יחדרו אלי מיים דרך השפולה. לגבי הטבעות של הקלאצ' אני חושב שזה לא משנה אם הן משומנות או לא החלקה בגלל שמן היא מזערית במקרה הגרוע. שנה טובה לכולם כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: mwmw על אוקטובר 03, 2011, 11:44:45 AM אני נוהג לשטוף את ציוד הדייג שלי, המקל והרולר לאחר כל יציאה לים.
מעמיד מתחת לזרם המיים במיקלחת ושוטף בפושרים, השפולה סגורה עד לסוף. לאחר מכן מפרק השפולה ומוציא את כל המיים שחדרו בעזרת מיכל אויר דחוס שנמכר בכל חנויות האלקטרוניקה והטמבוריות הקטנות והגדולות. את המקל מנגב ומשאיר שהפקק למטה פתוח לירידה סופית של המיים. טיפול בגריז ושמן היעודיים לרולרים עושה בדרך כלל פעם בחודש. צריך להיזהר מפני שעודף חומרי סיכה עלול להזיק כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: Gal Levy על אוקטובר 03, 2011, 14:29:04 PM אני בעיקרון שוטף רק את החוט. פותח את השפולה ומוציא אותה ושוטף רק את החוט במים זורמים.
כאשר מכניסים לשאר הרולר מים זה לא עושה לו טוב.. כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: Marko77 על אוקטובר 03, 2011, 15:59:28 PM אני מתחזק ככה את הציוד שלי:
קונה רק ציוד של חברות מוכרות ואמינות, בסוף כל יציאה שם את הציוד במחסן,מוציא ולוקח אותו לים ביציאה הבאה. מעולם לא שטפתי ובוודאי לא שימנתי רולר, והם מחזיקים מעמד יפה מאוד בינתיים. acigar; מרקו כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: gaichuk על אוקטובר 04, 2011, 08:30:52 AM אני מתחזק ככה את הציוד שלי: קונה רק ציוד של חברות מוכרות ואמינות, בסוף כל יציאה שם את הציוד במחסן,מוציא ולוקח אותו לים ביציאה הבאה. מעולם לא שטפתי ובוודאי לא שימנתי רולר, והם מחזיקים מעמד יפה מאוד בינתיים. acigar; מרקו נו באמת,זו לא חוכמה... sml17; עם כמות הציוד שיש לך,הבלאי על רולר אחד הוא אפסי ... 112s; עם הגובה שלך,הרולרים גם נמצאים רחוק מהמים... ;) כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: mwmw על אוקטובר 04, 2011, 09:07:11 AM זה לא נכון שלא לטפל בציוד .
חול ומיים מלוחים נמצאים כל הזמן באויר, מתישבים בכל מיני מקומות על הציוד. מי שנתקע לו פעם מקל טלסקופי ואחד החלקים לא נסגר בוודאי יודע למה הכוונה, חול ומלח שהתקשו על מסדר החוט, אפילו בגודל מיקרוסקופי גרמו לפלונטר ואובדן חוט באמצע הדייג והשביתו השימחה. זה קרה, קורה ויקרה ואנשים לא יבינו למה, שטיפה פשוטה יכולה למנוע תקלות כאלו כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: rafi על מאי 14, 2014, 15:13:51 PM דיון מעניין בו נתקלתי במקרה...
לטובת מי שפספס... ואם יש למישהו מה להוסיף, להעיר או להאיר - בכייפ thumbUp; כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: רותם.ב על מאי 15, 2014, 01:18:58 AM זה רק מראה על האיכויות של הפורום הזה no1@ no1@ no1@ אנשים מקצועיים מצד אחד ומצד שני שמחים לתת מידע
אם אפשר ברשותכם סיכום עם מספר נקודות שחזרו פה בדיון זה רק ממה כמה בודדות ובהחלט יהיה נחמד אם ייוצר כאן סיכום מסודר: 1: אין להשרות את הרולר כלל 2: בעת שטיפת הרולר יש לסגור את הקלאצ' לגמרי וכן את השפולה לכןן לגמרי למטה כדי למנוע חדירת מים. כרגע אין לי זמן ליותר אני מקווה ששאר החברים יעזרו לסיכומון הזה אם זה כדאי . כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: dovdov על מאי 15, 2014, 02:42:34 AM אני שותף אחרי כל יציאה לדייג
משמן מידי כמה יציאות ולא נתקע לי אף פעם שום דבר מידי פעם מפרק ומשמן טוב ומגרז מה שצריך. כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: rafi על אפריל 10, 2019, 13:51:28 PM כשחיפשתי משהו קפץ לי הדיון הזה....
עתיק יומין אך לטעמי דיון חשוב.... מוקפץ לטובת מי שפספס ויכול להפיק מזה משהו... וגם למקרה שיש לחברים נוספים להעיר ולהאיר בנושא - ביחס למה שנאמר וביחס אל מה שלא נאמר sml45; הדיון מועבר בשלב זה לפורום דיג פתיונות מהחוף ובהמשך יועבר לסיבוב בכל הפורומים המקצועיים... כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: rafi על אפריל 22, 2019, 21:42:31 PM כשחיפשתי משהו קפץ לי הדיון הזה.... הגיע הזמן להעביר את הדיון לפורום דיג בז'רז'ור sml45;עתיק יומין אך לטעמי דיון חשוב.... מוקפץ לטובת מי שפספס ויכול להפיק מזה משהו... וגם למקרה שיש לחברים נוספים להעיר ולהאיר בנושא - ביחס למה שנאמר וביחס אל מה שלא נאמר sml45; הדיון מועבר בשלב זה לפורום דיג פתיונות מהחוף ובהמשך יועבר לסיבוב בכל הפורומים המקצועיים... כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: rafi על מאי 12, 2019, 18:33:14 PM כשחיפשתי משהו קפץ לי הדיון הזה.... הגיע הזמן להעביר את הדיון לפורום דיג בז'רז'ור sml45;עתיק יומין אך לטעמי דיון חשוב.... מוקפץ לטובת מי שפספס ויכול להפיק מזה משהו... וגם למקרה שיש לחברים נוספים להעיר ולהאיר בנושא - ביחס למה שנאמר וביחס אל מה שלא נאמר sml45; הדיון מועבר בשלב זה לפורום דיג פתיונות מהחוף ובהמשך יועבר לסיבוב בכל הפורומים המקצועיים... כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: Kobiarava על מאי 12, 2019, 20:23:34 PM אכן דיון מעניין. התחיל עם כל מיני גישות שונות באחזקה השוטפת, חלקן מאוד לא נכונות... אבל גם לפני 8 שנים היו פה מקצוענים רציניים (שחבל שכבר אינם), שהעמידו את הדברים על דיוקם...
תודה על ההקפצה, רפי! כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של תגובה על ידי: Jen_I על מאי 12, 2019, 20:43:54 PM אולי כדאי לעשות כאן איזשהי סגירת מעגל.
לדעתי חלק מהדברים שנאמרו אינם נכונים לרולרים של ימינו. למשל עניין שימון דיסקיות הדראג. לפי הבנתי, רוב היצרנים אומרים שכן משמנים את הדיסקיות. זה משהו שקפץ לי לעין, ולדעתי צריך להבהיר את העניין. מה יגידו המומחים? כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של תגובה על ידי: Kobiarava על מאי 12, 2019, 20:57:25 PM אולי כדאי לעשות כאן איזשהי סגירת מעגל. לדעתי חלק מהדברים שנאמרו אינם נכונים לרולרים של ימינו. למשל עניין שימון דיסקיות הדראג. לפי הבנתי, רוב היצרנים אומרים שכן משמנים את הדיסקיות. זה משהו שקפץ לי לעין, ולדעתי צריך להבהיר את העניין. מה יגידו המומחים? אתה צודק בעיקרון. דיסקיות הקלאצ' מגיעות מגורזות, בגריז ייעודי. אם חשוב לך לגרז אותן (רק בטיפול תקופתי ולא באופן שוטף), אז כמובן שצריך לעשות עם הגריז המתאים ולא עם גריז לשימוש כללי. בכל מקרה, הספגה של דיסקיות קלאצ' במים ובמיוחד דיסקיות טקסטיל, הורסת אותן, כנ"ל גם מגע עם שמן נוזלי או שימוש בגריז לא מתאים. קיטים טובים של דיסקיות לפעמים מגיעים עם שקית גריז קטנטנה יעודית, אני אישית מסתפק בגירוז המקורי או בהחלפת הדיסקיות אבל לא בטוח שאני לגמרי צודק בבחירה הזו.... כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של תגובה על ידי: Jen_I על מאי 12, 2019, 21:24:53 PM אני אצרף כאן סירטון עם הסבר איך לתחזק דיסקיות.
https://youtu.be/XgkZmqoppdg כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של תגובה על ידי: Kobiarava על מאי 13, 2019, 07:53:56 AM אני אצרף כאן סירטון עם הסבר איך לתחזק דיסקיות. https://youtu.be/XgkZmqoppdg סרטון טוב, ברור ומובן. כמו שאמרתי, ההתעסקות עם הדיסקיות רק בטיפול התקופתי ולא בשוטף. חידוש מעניין, הגריז הכללי של דאיווה (501) מתאים גם לשימוש לסיכוך הדיסקיות בקלאצ'. תודה על שיתוף הסירטון, ז'ניה! כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: ~@מור@~ על מאי 13, 2019, 08:01:18 AM יש לי תחושה שזה קפץ בגלל השאלה שלי והתגובה שבימינו קונים חדש ולא מטפלים... 169s;
תודה רי וכל שותפי הדיון! כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: Kobiarava על מאי 13, 2019, 08:19:26 AM יש לי תחושה שזה קפץ בגלל השאלה שלי והתגובה שבימינו קונים חדש ולא מטפלים... 169s; תודה רי וכל שותפי הדיון! מטפלים, בטח מטפלים... רק שאם מגיעים למצב שצריך חלקי חילוף רציניים, וצריך לאתר ולמצוא ולהזמין וגם ככה הרולר לא משהו- שם כבר חושבים לחדש כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: Shahar Cohen על מאי 13, 2019, 13:04:30 PM יש לי תחושה שזה קפץ בגלל השאלה שלי והתגובה שבימינו קונים חדש ולא מטפלים... 169s; תודה רי וכל שותפי הדיון! אם לקנות חדש או לטפל באופן שוטף.....זה כבר עניין של עומק הכיס ;D כותרת: בעניין: רולר חדש (התפתח כאן דיון חשוב על תחזוקה נכונה של מכונת רולר- חשוב!) תגובה על ידי: Eldad79 על מאי 23, 2019, 14:20:47 PM אני אצרף לכם את המאמר של המלך, ALAN HAWK (הזדמנות נהדרת להכיר אותו למי שלא מכיר):
Alan Hawk - תחזוקת רולר (http://www.alanhawk.com/blog/care.html) |